ΠΟΛΥΜΕΣΑ
Ερωτήσεις
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4
Εργαλεία Ανάπτυξης Εφαρμογών
4.1 Πολυμέσα και Εφαρμογές Ευρείας Χρήσης
Ερωτήσεις Παράδοσης
- Κάτω από ποια προϋπόθεση είναι δυνατό για οποιαδήποτε εφαρμογή να περιλαμβάνει
πολυμεσικά στοιχεία (ήχο, γραφικά ή βίντεο);
- Τι ονομάζουμε προγράμματα αυτοματισμού;
- Έχουν τα σύγχρονα προγράμματα αυτοματισμού πολυμεσικές δυνατότητες;
Επιπρόσθετες Ερωτήσεις
- Γιατί τα σύγχρονα προγράμματα αυτοματισμού μπορούν να διαχειριστούν πολυμεσικά
στοιχεία (εκτός του κειμένου) και προσφέρουν πολυμεσική διεπαφή με το χρήση
πολύ υψηλών προδιαγραφών;
4.1.1 Επεξεργαστές Κειμένου (ΕΚ)
Ερωτήσεις Παράδοσης
- Τι είναι οι ΕΚ;
- Ποιοι οι πιο γνωστοί ΕΚ;
- Τι δυνατότητες παρέχουν οι ΕΚ;
- Ποιο το πιο βασικό χαρακτηριστικό μορφοποίησης των ΕΚ;
- Οι σύγχρονοι ΕΚ παρέχουν την δυνατότητα ενσωμάτωσης εικόνων μέσα στο κείμενο;
- Μπορούν να δημιουργηθούν διανυσματικά γραφικά από τους σύγχρονους ΕΚ;
- Τι δυνατότητες παρέχουν οι σύγχρονοι ΕΚ σχετικά με την επεξεργασία και ενσωμάτωση
εικόνων;
- Με ποιο τρόπο μπορεί να γίνει ένθεση ψηφιακού ήχου και βίντεο στους σύγχρονους
ΕΚ;
- Σε ποια περίπτωση παρέχεται η δυνατότητα από έναν ΕΚ να επιτρέπει την δημιουργία
νέων ή την επεξεργασία των ήδη υπαρχόντων πολυμεσικών στοιχείων ψηφιακού ήχου
ή βίντεο;
- Οι σύγχρονοι ΕΚ παρέχουν την δυνατότητα δημιουργίας υπερσυνδέσμων και εάν
ναι, που παραπέμπουν συνήθως αυτοί;
- Εφόσον οι σύγχρονοι ΕΚ παρέχουν την δυνατότητα ενσωμάτωσης πολυμεσικών στοιχείων,
γιατί δεν είναι κατάλληλοι ούτε για την δημιουργία απλών σειριακών παρουσιάσεων;
- Μπορούν οι σύγχρονοι ΕΚ να αποθηκεύσουν τα έγγραφα σε μορφή HTML και εάν
ναι τι προσφέρει αυτή η δυνατότητα;
4.1.2 Υπολογιστικά Φύλλα
Ερωτήσεις Παράδοσης
- Ποιες οι βασικές χρήσεις των υπολογιστικών φύλλων;
- Τι περιέχει ένα φύλλο εργασίας και πως είναι οργανωμένο;
- Ποια τα πιο γνωστά υπολογιστικά φύλλα;
- Τι εννοούμε όταν λέμε ότι τα διαγράμματα σε ένα υπολογιστικό φύλλο ενημερώνονται
δυναμικά;
- Μπορεί ένα υπολογιστικό φύλλο να περιέχει πολυμεσικά στοιχεία και ένα ναι,
ποια;
- Τι είναι οι μακροεντολές ενός υπολογιστικού φύλλου;
- Μπορεί να δημιουργηθεί κινούμενο σχέδιο σε ένα υπολογιστικό φύλλο και εάν
ναι, τι αναπαριστάνει συνήθως;
- Πως χρησιμοποιούνται συνήθως τα υπολογιστικά φύλλα από τις εφαρμογές πολυμέσων;
- Πως μπορούν τα φύλλα εργασίας να προσομοιωθούν με τις διαφάνειες ενός εργαλείου
παρουσίασης;
- Υπάρχει δυνατότητα δημιουργίας ιστοσελίδων από τα φύλλα εργασίας και ένα
ναι, χρησιμοποιείται συχνά αυτή η δυνατότητα;
- Τι ονομάζεται υπερκελί;
4.1.3 Συστήματα Διαχείρισης Βάσεων Δεδομένων (ΣΔΒΔ)
Ερωτήσεις Παράδοσης
- Σε τι χρησιμοποιούνται τα ΣΔΒΔ;
- Από τι αποτελούνται οι Βάσεις Δεδομένων;
- Μπορούν στα πεδία των πινάκων των Βάσεων Δεδομένων να αποθηκευτούν πολυμεσικά
στοιχεία και εάν ναι, τι είδους;
- Ποια τα πιο γνωστά ΣΔΒΔ;
- Πως χρησιμοποιούνται τα ΣΔΒΔ από τις εφαρμογές πολυμέσων;
- Τι είναι απαραίτητο για την συνεργασία μιας εφαρμογής πολυμέσων και ενός
ΣΔΒΔ;
- Μπορούν τα ΣΔΒΔ να δημιουργήσουν ολοκληρωμένες εφαρμογές και εάν ναι, πως
γίνεται αυτό;
- Να δοθεί ένα παράδειγμα εφαρμογής ΣΔΒΔ με χρήση πολυμεσικών στοιχείων.
- Μπορούν να δημιουργηθούν ιστοσελίδες από τα ΣΔΒΔ;
- Τι προσφέρει η δυνατότητα χρήσης ενός ΣΔΒΔ από μία ιστοσελίδα;
4.2 Γλώσσες Προγραμματισμού
Ερωτήσεις Παράδοσης
- Ποιο το περιβάλλον των κλασικών γλωσσών προγραμματισμού;
- Ποιο το σημερινό περιβάλλον των γλωσσών προγραμματισμού;
- Σε ποια κατηγορία ανήκουν οι σύγχρονες γλώσσες προγραμματισμού;
- Ποιες οι γνωστότερες κλασικές γλώσσες προγραμματισμού και σε τι έχουν μετασχηματιστεί
σήμερα;
- Τι προσφέρει στους προγραμματιστές το οπτικό περιβάλλον διεπαφής;
- Πως γίνεται ο προγραμματισμός στις κλασικές γλώσσες προγραμματισμού;
- Πως γίνεται ο προγραμματισμός στο οπτικό περιβάλλον διεπαφής;
- Μπορεί ο οπτικός προγραμματισμός να εφαρμοστεί σε όλα τα στάδια ανάπτυξης
μιας εφαρμογής;
- Ποια η φιλοσοφία των οπτικών γλωσσών προγραμματισμού;
- Ποια είναι τα συνηθισμένα αντικείμενα διεπαφής;
- Τι είναι η λειτουργική μονάδα, τι περιέχει και σε τι αναφέρεται;
- Πως εκτελούνται οι υπορουτίνες του κώδικα των λειτουργικών μονάδων;
- Τι είναι η Java και ποιος την δημιούργησε;
- Ποιο το βασικό χαρακτηριστικό της Java;
- Με τη μετάφραση προγραμμάτων σε Java, δημιουργείται κώδικας μηχανής;
- Αφού η μετάφραση των προγραμμάτων Java δεν παράγει κώδικα μηχανής, πως γίνεται
η εκτέλεση των προγραμμάτων;
- Γιατί στην Java αποφεύγεται η δημιουργία κώδικα μηχανής;
- Γιατί η Java είναι χρήσιμη στον παγκόσμιο ιστό;
- Ποιο το πρόβλημα της ανάπτυξης εφαρμογών πολυμέσων με τις συνηθισμένες γλώσσες
προγραμματισμού;
- Ποιο το πλεονέκτημα της χρήσης γλωσσών προγραμματισμού κατά την ανάπτυξη
εφαρμογών πολυμέσων;
4.3 Εργαλεία Παρουσίασης (ΕΠ)
Ερωτήσεις Παράδοσης
- Με ποιο σκεπτικό αναπτύχθηκαν αρχικά τα ΕΠ;
- Ποια τα βασικά πλεονεκτήματα των ΕΠ;
- Ποια τα πιο γνωστά ΕΠ;
- Μπορούν τα ΕΠ να φτιάξουν εφαρμογές πολυμέσων;
- Ποια η δομή των εφαρμογών πολυμέσων που μπορούν να αναπτυχθούν συνήθως από
τα ΕΠ;
- Μπορούν να δημιουργηθούν σύνθετα συστήματα πλοήγησης με τα με ΕΠ και εάν
ναι, με ποιο τρόπο;
- Τι ευκολίες προσφέρουν τα ΕΠ στον παρουσιαστή κατά την διάρκεια της παρουσίασης;
- Τι είδους πολυμεσικά στοιχεία μπορούν να συμπεριλάβουν τα ΕΠ;
- Υπάρχει δυνατότητα από τα ΕΠ να εμφανίσουν την παρουσίαση στο διαδίκτυο
και εάν ναι, πως επιτυγχάνεται αυτό;
- Πως γίνεται συνήθως η δημιουργία μιας παρουσίασης με τα ΕΠ;
- Τι περιέχουν συνήθως τα υποδείγματα των ΕΠ;
- Με ποια τεχνική χρησιμοποιούνται συνήθως τα πολυμεσικά στοιχεία μέσα σε
μία παρουσίαση ενός ΕΠ;
4.4 Εργαλεία Συγγραφής (ΕΣ)
Ερωτήσεις Παράδοσης
- Ποια εργαλεία ονομάζονται ΕΣ;
- Ποιος θεωρείται ο συγγραφέας σε ένα ΕΣ;
- Ποιος ο στόχος των ΕΣ δηλ. ποιες δυνατότητες δίνει στο συγγραφέα μιας πολυμεσικής
εφαρμογής;
- Για ποιο λόγο μειώνεται αισθητά ο χρόνος ανάπτυξης μιας πολυμεσικής εφαρμογής
με τη χρήση των ΕΣ αντί των γλωσσών προγραμματισμού (που υποστηρίζει πολυμέσα);
- Μπορούν να χρησιμοποιηθούν τα ΕΣ από ανθρώπους που δεν γνωρίζουν προγραμματισμό;
- Για μια επιτυχημένη εφαρμογή πολυμέσων με ένα ΕΣ, απαιτείται η σύνταξη προγραμματιστικού
κώδικα και εάν ναι, για ποιο λόγο απαιτείται αυτό;
4.4.1 Επιλογή Κατάλληλου Εργαλείου Συγγραφής
Ερωτήσεις Παράδοσης
- Με ποια κριτήρια γίνεται συνήθως η αξιολόγηση ενός ΕΣ;
- Τι εξετάζεται συνήθως κατά την επιλογή ενός ΕΣ;
- Τι είναι το λεγόμενο run time σε ένα ΕΣ;
- Στα ΕΣ, τι ονομάζουμε συμβάντα και τι μηνύματα;
- Τι εννοούμε με τον όρο "μεθοδολογία ανάπτυξης" σε ένα ΕΣ;
- Πως εννοούμε όταν λέμε ότι ένα ΕΣ πρέπει να έχιε την ικανότητα αυτοδύναμης
δημιουργίας και διαχείρισης πολυμεσικών στοιχείων;
- Γιατί είναι επιθυμητό ένα ΕΣ να δίνει τη δυνατότητα οργάνωσης των δεδομένων
και των πολυμεσικών στοιχείων σε βάση δεδομένων;
- Ποια είναι η περιγραφική γλώσσα προγραμματισμού (script language);
- Γιατί είναι επιθυμητό ένα ΕΣ να προσφέρει τη δυνατότητα μετατροπής της εφαρμογής
σε HTML;
- Ποια είναι η βασική διαφορά μεταξύ των σημερινών ΕΣ;
- Πως γίνεται πιο παραστατική η διαδικασία ανάπτυξης εφαρμογών πολυμέσων από
τα ΕΣ;
- Πως κατατάσσονται τα ΕΣ ανάλογα με το είδος της παρομοίωσης που εφαρμόζουν;
4.4.2 Εργαλεία Βασισμένα σε Σελίδες ή σε Κάρτες (ΕΒΣΚ)
Ερωτήσεις Παράδοσης
- Πως παρομοιάζεται μια πολυμεσική εφαρμογή η οποία αναπτύσσεται με ένα ΕΒΣΚ;
- Που τοποθετούνται τα πολυμεσικά στοιχεία σε ένα ΕΒΣΚ;
- Πως ονομάζεται εκείνος που αναπτύσσει μια πολυμεσική εφαρμογή με ένα ΕΒΣΚ;
- Πως ονομάζεται εκείνος που εκτελεί μια πολυμεσική εφαρμογή που έχει αναπτυχθεί
με ένα ΕΒΣΚ;
- Πως μπορεί να παρομοιασθεί η εκτέλεση μιας πολυμεσικής εφαρμογής που έχει
αναπτυχθεί με ένα ΕΒΣΚ;
- Ποιο το πιο γνωστό εργαλείο συγγραφής βασισμένο σε σελίδες;
- Ποια τα πιο γνωστά εργαλεία συγγραφής βασισμένα σε κάρτες;
- Από τι αποτελείται ένα βιβλίο ή ένας σωρός από κάρτες ενός ΕΒΣΚ;
- Πως γίνεται η περιήγηση σε ένα βιβλίο ή σε ένα σωρό από κάρτες ενός ΕΒΣΚ;
- Μπορεί μία πολυμεσική εφαρμογή που αναπτύσσεται με ένα ΕΒΣΚ να αποτελείται
από πολλά βιβλία ή σωρούς από κάρτες;
- Οι σελίδες ή οι κάρτες μιας πολυμεσικής εφαρμογής που αναπτύσσεται με ένα
ΕΒΣΚ πρέπει να περιέχονται από ένα και μόνο βιβλίο ή σωρό από κάρτες, αντίστοιχα;
- Πως ονομάζονται τα δομικά πολυμεσικά στοιχεία μιας σελίδας ή κάρτας ενός
ΕΒΣΚ;
- Τα αντικείμενα σε ένα ΕΒΣΚ μπορούν να περιλαμβάνουν μη πολυμεσικά στοιχεία
και εάν ναι δώστε μερικά παραδείγματα;
- Πως ονομάζονται τα χαρακτηριστικά ενός αντικειμένου ενός ΕΒΣΚ;
- Πως αποδίδεται η δυναμική συμπεριφορά στα αντικείμενα ενός ΕΒΣΚ;
- Τι περιγράφει ο κώδικας προγραμματισμού που μπορεί να ενσωματωθεί στα αντικείμενα
ενός ΕΒΣΚ;
- Πότε εκτελείται ο κώδικας προγραμματισμού που μπορεί να είναι ενσωματωμένος
στα αντικείμενα ενός ΕΒΣΚ;
- Σε τι γλώσσα γίνεται ο προγραμματισμός στα ΕΒΣΚ;
- Ποια τα χαρακτηριστικά της περιγραφικής γλώσσας (script language) ενός ΕΒΣΚ;
- Ποιο το μειονέκτημα των ΕΒΣΚ;
Επιπρόσθετες Ερωτήσεις
- Τι εννοούμε με τον όρο "δυναμικός τρόπος συμπεριφοράς των αντικειμένων"
σε ΕΒΣΚ;
4.4.3 Εργαλεία Εικονιδίων επί Διαγράμματος Ροής (ΕΕΔΡ)
Ερωτήσεις Παράδοσης
- Ποιο το βασικό χαρακτηριστικό των ΕΕΔΡ;
- Σε ποια κατηγορία ανήκει η γλώσσα προγραμματισμού των ΕΕΔΡ;
- Πως γίνεται ο προγραμματισμός στις γραφικές γλώσσες προγραμματισμού;
- Ποια τα πιο γνωστά ΕΕΔΡ;
- Πως γίνεται η ανάπτυξη μιας πολυμεσικής εφαρμογής με ένα ΕΕΔΡ;
- Τι τοποθετείται στο παράθυρο παρουσίασης ενός ΕΕΔΡ;
- Τι τοποθετείται στο παράθυρο σχεδίασης ενός ΕΕΔΡ;
- Πως δημιουργούνται τα διαγράμματα ροής σε ένα ΕΕΔΡ;
- Σε τι αντιστοιχούν τα εικονίδια του διαγράμματος ροής σε ένα ΕΕΔΡ;
- Πως συνδέονται τα εικονίδια στο διάγραμμα ροής ενός ΕΕΔΡ;
- Ποιο το πλεονέκτημα των ΕΕΔΡ;
- Ποια τα μειονεκτήματα των ΕΕΔΡ;
4.4.4 Εργαλεία Χρονοδιαδρόμου (ΕΧ)
Ερωτήσεις Παράδοσης
- Που εμφανίζονται και οργανώνονται τα πολυμεσικά στοιχεία και τα συμβάντα
στα ΕΧ;
- Πως ονομάζονται τα δομικά στοιχεία και οι ιδιότητες τους στα ΕΧ και που
αποθηκεύονται;
- Πως ονομάζεται ο τόπος δράσης των δομικών στοιχείων των εφαρμογών που έχουν
αναπτυχθεί με τα ΕΧ;
- Ποιο το πιο γνωστό ΕΧ;
- Σε τι αντιστοιχεί κάθε χρονοδιάδρομος των ΕΧ;
- Σε τι χωρίζονται οι χρονοδιάδρομοι στα ΕΧ;
- Τι τοποθετούνται μέσα στα κελιά των χρονοδιαδρόμων των ΕΧ;
- Πως μπορούν να προκύψουν τα συμβάντα των δομικών στοιχείων μιας εφαρμογής
που αναπτύσσεται με ΕΧ;
- Πόσος είναι ο ελάχιστος χρόνος μεταξύ δύο συμβάντων σε ένα ΕΧ;
- Πως αυξάνεται η δυνατότητα πλοήγησης και η αλληλοεπίδραση μιας εφαρμογής
που έχει αναπτυχθεί με ένα ΕΧ;
- Για ποιο λόγο είναι απαραίτητη η χρήση περιγραφικής γλώσσας κατά την ανάπτυξη
μιας εφαρμογής με ένα ΕΧ;
- Πως ονομάζεται η περιγραφική γλώσσα του Director;
4.4.5 Αντικειμενοστρεφή Εργαλεία (ΑΕ)
Ερωτήσεις Παράδοσης
- Με τι προσομοιώνονται τα πολυμεσικά στοιχεία στα ΑΕ και που τοποθετούνται;
- Τι προκαλούν τα συμβάντα στα ΑΕ;
- Τα μηνύματα που προκαλούν τα συμβάντα στα ΑΕ απευθύνονται μόνο σε ένα αντικείμενο;
- Με τι μοιάζουν τα ΕΑ όσον αφορά των κώδικα προγραμματισμού;
- Πως γίνεται η περιγραφή των ιδιοτήτων των αντικειμένων στα ΑΕ;
- Τι καθορίζουν οι ιδιότητες των αντικειμένων στα ΑΕ;
- Για ποιες εφαρμογές χρησιμοποιούνται συνήθως τα ΑΕ;
- Ποια είναι τα πιο γνωστά ΑΕ;
Επιπρόσθετες Ερωτήσεις
- Τι προσφέρει η δυνατότητα δημιουργίας οικογενειών που χειρίζονται ως αντικείμενα,
στα ΑΕ;
4.5 Εργαλεία για τον Παγκόσμιο Ιστό (ΠΙ)
Ερωτήσεις Παράδοσης
- Πως ξεκίνησε το διαδίκτυο;
- Πως ξεκίνησε ο ΠΙ;
- Ως τι σχεδιάστηκε ο ΠΙ;
- Ποιο είναι το πρωτόκολλο του ΠΙ και τι περιέχει;
- Από ποια ανάγκη προέκυψε η γλώσσα HTML και γιατί χρησιμοποιείται;
- Τι μορφή μπορεί να έχουν οι υπερσύνδεσμοι σε ένα έγγραφο HTML;
- Τι συμβαίνει όταν πατάμε (κλικ με το ποντίκι) πάνω σε ένα υπερσύνδεσμου
ενός εγγράφου HTML;
- Ποια η χρήση ενός προγράμματος φυλλομετρητή (browser);
- Που εκτελούνται οι φυλλομετρητές και ποιος ο στόχος τους;
- Ποιοι οι πιο γνωστοί φυλλομετρητές;
4.5.1 Απαιτήσεις από μια Εφαρμογή Πολυμέσων
Ερωτήσεις Παράδοσης
- Γιατί η χρήση των πολυμέσων στον ΠΙ χρειάζεται ειδική μέριμνα;
- Ποιος ο πιο ουσιώδης περιορισμός της χρήσης των πολυμέσων στον ΠΙ;
- Τι ιδιαίτερο χαρακτηριστικό έχουν οι εφαρμογές πολυμέσων σχετικά με την
ροή της πληροφορίας τους;
- Τι παίζει σημαντικό ρόλο κατά την μετάδοση στον ΠΙ πληροφορίας πολυμέσων
που εξαρτάται από το χρόνο όπως ο ήχος και το βίντεο;
- Ποιοι παράγοντες αντισταθμίζουν σταδιακά τους περιορισμούς που θέτει η μετάδοση
βίντεο και ήχου σε πραγματικό χρόνο στον ΠΙ;
- Τι πρέπει να λαμβάνεται υπόψη κατά την ανάπτυξη εφαρμογών πολυμέσων στον
ΠΙ που συσχετίζεται με την απαίτηση για μεγάλο αποθηκευτικό χώρο;
- Ποιοι είναι οι τύποι MIME και ποιος ο σκοπός τους;
- Οι τύποι MIME χρησιμοποιούνται μόνο από το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο;
- Πότε χρησιμοποιούνται τα εμφυτεύματα (plug-ins) από ένα φυλλομετρητή;
- Τι προσφέρουν τα εμφυτεύματα στους φυλλομετρητές;
- Τι είναι οι players και τι προσφέρουν στους φυλλομετρητές;
- Ποια η διαφορά των εμφυτευμάτων με τους players;
- Τι συμβαίνει όταν ο φυλλομετρητής δεν διαθέτει την κατάλληλη βοηθητική εφαρμογή
player για έναν άγνωστο τύπο MIME και πως δίνεται λύση συνήθως σε αυτό το
πρόβλημα;
- Ποια είναι η εκτίμηση σχετικά με το μέλλον των δικτυακών πολυμέσων;
- Εκτός από τη δημιουργία και την επεξεργασία των συστατικών τους στοιχείων,
τι πρέπει να λαμβάνεται υπόψη κατά τον σχεδιασμό και την υλοποίηση πολυμεσικών
εφαρμογών στον ΠΙ;
- Τι δυνατότητες προσφέρει η χρήση της HTML σχετικά με την μορφοποίηση του
κειμένου;
- Από τι εξαρτάται ο τρόπος που θα εμφανιστεί το κείμενο HTML στη οθόνη του
χρήστη;
- Πως μπορεί να απαλειφθεί η πιθανότητα μια ιστοσελίδα να εμφανίζεται διαφορετικά
στην οθόνη του σχεδιαστή και διαφορετικά στην οθόνη του χρήστη;
- Σε ποια περίπτωση μπορεί ο ΠΙ να υποστηρίζει οποιοδήποτε τύπο εικόνας
- Ποιες μορφοποιήσεις αναγνωρίζουν συνήθως οι φυλλομετρητές χωρίς ειδικά επιπρόσθετα
προγράμματα;
- Ποιες είναι μερικές σημαντικές δυνατότητες σχετικά με την ενσωμάτωση εικόνων
σε εφαρμογές πολυμέσων που εκτελούνται μέσα από ιστοσελίδες;
- Πως γινόταν η αναπαραγωγή ήχου στα πρώτα χρόνια του ΠΙ;
- Τι ηχητικές δυνατότητες προσφέρει ο ΠΙ;
- Ποια προβλήματα παρουσιάζει η χρήση βίντεο στον ΠΙ;
- Γιατί κάθε πρόσβαση στον ΠΙ δεν είναι ίδια με τις άλλες;
- Πως μπορεί να καλυφθούν οι ανάγκες για βίντεο όλων των κατηγοριών των χρηστών
του ΠΙ;
- Γιατί δεν υπήρχε πρόβλεψη αρχικά στον ΠΙ για χρήση κινούμενου σχεδίου;
- Ποια ήταν η πρώτη προσπάθεια χρήσης κινούμενου σχεδίου στον ΠΙ;
- Ποια ήταν η πιο ολοκληρωμένη προσπάθεια χρήσης κινούμενου σχεδίου στον ΠΙ;
Επιπρόσθετες Ερωτήσεις
- Υπάρχει περίπτωση μια ιστοσελίδα να φαίνεται διαφορετικά στην οθόνη του
σχεδιαστή και διαφορετικά στην οθόνη του χρήστη;
- Γιατί οι μορφοποιήσεις GIF και JPEG είναι τόσο δημοφιλή στον ΠΙ;
4.5.2 Δημιουργία Δικτυακού Τόπου (ΔΤ)
Ερωτήσεις Παράδοσης
- Τι ονομάζεται ΔΤ;
- Πως ονομάζονται τα έγγραφα που βλέπουμε κατά την περιήγηση στον ΠΙ;
- Σε τι χρησιμοποιούνται οι ετικέτες (tags) σε ένα έγγραφο HTML;
- Είναι ορατές οι ετικέτες κατά τη προβολή μιας ιστοσελίδας από έναν φυλλομετρητή;
- Εκτός του κειμένου, τα υπόλοιπα πολυμεσικά στοιχεία που μπορεί να περιέχει
μια ιστοσελίδα, περιέχονται μέσα στο έγγραφο HTML της ιστοσελίδας;
- Εφόσον τα πολυμεσικά στοιχεία μιας ιστοσελίδας δεν περιέχονται μέσα στην
ίδια την ιστοσελίδα (το έγγραφο HTML της ιστοσελίδας), πως είναι δυνατό να
εμφανίζονται στην οθόνη του υπολογιστή μέσω των φυλλομετρητών;
- Τι επιτρέπει ο διαχωρισμός των συστατικών μιας ιστοσελίδας σε επιμέρους
αρχεία;
- Ποια τα πιο γνωστά εργαλεία ανάπτυξης ιστοσελίδων;
- Ποια είναι η πρώτη φάση κατά την δημιουργία ενός ΔΤ;
- Για ποιο λόγο είναι σημαντικός ο σχεδιασμός του ΔΤ πριν την υλοποίησή του;
- Ποια είναι μερικά από τα σημεία που πρέπει να λάβουμε υπόψη κατά τον σχεδιασμό
ενός ΔΤ;
- Ποια επιμέρους βήματα πρέπει να εκτελέσουμε για την δημιουργία ενός ΔΤ;
- Τι ονομάζουμε URL;
- Γιατί η ονομασία του ΔΤ είναι ένα πολύ σοβαρό θέμα;
- Για ποιο λόγο η εισαγωγική σελίδα ενός ΔΤ πρέπει να σχεδιαστεί με προσοχή;
- Ποιες αρχές πρέπει να τηρούνται κατά την δημιουργία της εισαγωγικής σελίδας
ενός ΔΤ;
- Σε τι ενότητες χωρίζονται συνήθως η εισαγωγική σελίδα αλλά και οι υπόλοιπες
ιστοσελίδες ενός ΔΤ και ποιο είναι συνήθως το περιεχόμενό τους;
- Σε ένα ΔΤ υπάρχει μόνο η εισαγωγική σελίδα;
- Πως μπορεί να δημιουργηθεί γρήγορα και απλά μια ιστοσελίδα μέσω ενός προγράμματος
δημιουργίας ΔΤ;
- Πως επιτυγχάνεται η σύνδεση μεταξύ των ιστοσελίδων ενός ΔΤ;
- Τι θα έπρεπε να κάνουν κάθε φορά χρήστες ενός ΔΤ που δεν έχει υπερσυνδέσμους,
για να προβάλουν κάποια από τις ιστοσελίδες του;
- Ποιος ο στόχος κατά τη δημιουργία μιας δομής διασύνδεσης ενός ΔΤ;
- Ποια ορισμένα από τα σημεία που πρέπει να λαμβάνονται υπόψη κατά τη δημιουργία
της δομής διασύνδεσης ενός ΔΤ;
- Οι υπερσύνδεσμοι μιας ιστοσελίδας ενός ΔΤ αναφέρονται μόνο σε ιστοσελίδες
του αυτού ΔΤ;
- Ποιοι οι τρόποι οργάνωσης των αρχείων ενός ΔΤ;
- Γιατί η συντριπτική πλειοψηφία των ΔΤ περιέχουν ένα ή περισσότερα πολυμεσικά
στοιχεία;
- Τι δυνατότητες προσφέρουν τα εργαλεία κατασκευής ΔΤ, σχετικά με την ενσωμάτωση
πολυμεσικών στοιχείων;
- Τι πρέπει να προσέχουμε κατά την ενσωμάτωση εικόνων σε ένα ΔΤ;
- Τι είναι ο χάρτης εικόνων (εικονοχάρτης - image map);
- Πως ονομάζονται οι υπερσύνδεσμοι σε ένα εικονοχάρτη και πως ορίζονται;
- Τι είναι τα μεταβαλλόμενα πλήκτρα (hover ή rollover buttons);
- Με τι μορφή μπορεί να ενσωματωθεί ήχος σε μια ιστοσελίδα ενός ΔΤ;
- Με τι μορφή μπορεί να ενσωματωθεί βίντεο σε μια ιστοσελίδα ενός ΔΤ;
4.5.3 Θέματα Συντήρησης Δικτυακού Τόπου (ΔΤ)
Ερωτήσεις Παράδοσης
- Γιατί χρειάζεται μετά τη δημιουργία ενός ΔΤ να ακολουθείται μια περιοδική
συντήρηση;
- Τι γίνεται κατά τον έλεγχο και την ενημέρωση των πληροφοριών στις ιστοσελίδες;
- Πότε ένα αρχείο ενός ΔΤ ονομάζεται ασύνδετο ή ορφανό (orphan);
- Πως μπορεί ένα αρχείο ενός ΔΤ να γίνει ορφανό;
- Γιατί πρέπει να αποφεύγονται τα ασύνδετα αρχεία σε ένα ΔΤ;
- Γιατί είναι καλή πολιτική να καταχωρήσουμε έναν ΔΤ σε κάποια ευρέως χρησιμοποιούμενη
μηχανή αναζήτησης;
- Ποιες οι ευρέως χρησιμοποιούμενες μηχανές αναζήτησης;
- Για ποιο λόγο πρέπει να γίνει η δοκιμή ενός ΔΤ πριν την δημοσίευση του;
- Με ποιους τρόπους πρέπει να γίνει η δοκιμή ενός ΔΤ;
4.5.4 Η Τεχνική Streaming
Ερωτήσεις Παράδοσης
- Πως γίνεται συνήθως η αναπαραγωγή ήχου, βίντεο και κινούμενου σχεδίου στον
ΠΙ;
- Τι περιορισμούς έχει η μέθοδος αναπαραγωγής ήχο, βίντεο και κινούμενου σχεδίου
στον ΠΙ σε μη πραγματικού χρόνου;
- Τι είναι η τεχνική streaming;
- Γιατί οι τεχνικές streaming είναι σημαντικές για τον ΠΙ;
- Πότε ξεκινάει η παρουσίαση των πολυμεσικών στοιχείων με την τεχνική streamιngq
- Τι γίνεται σε γενικές γραμμές από τεχνικής πλευράς κατά την τεχνική streaming;
- Γιατί χρησιμοποιούνται τα buffer στην τεχνική streaming;
- Τι συμβαίνει εάν κατά την τεχνική streaming δεν καταφθάνουν τα δεδομένα
με αρκετά γρήγορο ρυθμό;
- Από τι εξαρτάται ο χρόνος αναμονής κατά την αναπαραγωγή των αρχείων με την
τεχνική streaming;
Υλικό Υπολογιστών - Πολυμέσα
- Εφαρμογές Πολυμέσων
Πρόγραμμα Σπουδών - Πηγές
Πληροφοριών - Ερωτήσεις - Λογισμικό
Εργαλεία Ανάπτυξης Εφαρμογών
Τελευταία Ενημέρωση Ιστοσελίδας: 18 Ιουλ 2003, Τελευταία Ενημέρωση
Ιστότοπου: 18 Ιουλ 2003
από τον Βαγγέλη