Εισαγωγή Σχόλια Σύνδεσμοι

ΠΟΛΥΜΕΣΑ
Ερωτήσεις


ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4
Εργαλεία Ανάπτυξης Εφαρμογών

4.1 Πολυμέσα και Εφαρμογές Ευρείας Χρήσης

Ερωτήσεις Παράδοσης

  1. Κάτω από ποια προϋπόθεση είναι δυνατό για οποιαδήποτε εφαρμογή να περιλαμβάνει πολυμεσικά στοιχεία (ήχο, γραφικά ή βίντεο);
  2. Τι ονομάζουμε προγράμματα αυτοματισμού;
  3. Έχουν τα σύγχρονα προγράμματα αυτοματισμού πολυμεσικές δυνατότητες;


Επιπρόσθετες Ερωτήσεις

  1. Γιατί τα σύγχρονα προγράμματα αυτοματισμού μπορούν να διαχειριστούν πολυμεσικά στοιχεία (εκτός του κειμένου) και προσφέρουν πολυμεσική διεπαφή με το χρήση πολύ υψηλών προδιαγραφών;


4.1.1 Επεξεργαστές Κειμένου (ΕΚ)

Ερωτήσεις Παράδοσης

  1. Τι είναι οι ΕΚ;
  2. Ποιοι οι πιο γνωστοί ΕΚ;
  3. Τι δυνατότητες παρέχουν οι ΕΚ;
  4. Ποιο το πιο βασικό χαρακτηριστικό μορφοποίησης των ΕΚ;
  5. Οι σύγχρονοι ΕΚ παρέχουν την δυνατότητα ενσωμάτωσης εικόνων μέσα στο κείμενο;
  6. Μπορούν να δημιουργηθούν διανυσματικά γραφικά από τους σύγχρονους ΕΚ;
  7. Τι δυνατότητες παρέχουν οι σύγχρονοι ΕΚ σχετικά με την επεξεργασία και ενσωμάτωση εικόνων;
  8. Με ποιο τρόπο μπορεί να γίνει ένθεση ψηφιακού ήχου και βίντεο στους σύγχρονους ΕΚ;
  9. Σε ποια περίπτωση παρέχεται η δυνατότητα από έναν ΕΚ να επιτρέπει την δημιουργία νέων ή την επεξεργασία των ήδη υπαρχόντων πολυμεσικών στοιχείων ψηφιακού ήχου ή βίντεο;
  10. Οι σύγχρονοι ΕΚ παρέχουν την δυνατότητα δημιουργίας υπερσυνδέσμων και εάν ναι, που παραπέμπουν συνήθως αυτοί;
  11. Εφόσον οι σύγχρονοι ΕΚ παρέχουν την δυνατότητα ενσωμάτωσης πολυμεσικών στοιχείων, γιατί δεν είναι κατάλληλοι ούτε για την δημιουργία απλών σειριακών παρουσιάσεων;
  12. Μπορούν οι σύγχρονοι ΕΚ να αποθηκεύσουν τα έγγραφα σε μορφή HTML και εάν ναι τι προσφέρει αυτή η δυνατότητα;


4.1.2 Υπολογιστικά Φύλλα

Ερωτήσεις Παράδοσης

  1. Ποιες οι βασικές χρήσεις των υπολογιστικών φύλλων;
  2. Τι περιέχει ένα φύλλο εργασίας και πως είναι οργανωμένο;
  3. Ποια τα πιο γνωστά υπολογιστικά φύλλα;
  4. Τι εννοούμε όταν λέμε ότι τα διαγράμματα σε ένα υπολογιστικό φύλλο ενημερώνονται δυναμικά;
  5. Μπορεί ένα υπολογιστικό φύλλο να περιέχει πολυμεσικά στοιχεία και ένα ναι, ποια;
  6. Τι είναι οι μακροεντολές ενός υπολογιστικού φύλλου;
  7. Μπορεί να δημιουργηθεί κινούμενο σχέδιο σε ένα υπολογιστικό φύλλο και εάν ναι, τι αναπαριστάνει συνήθως;
  8. Πως χρησιμοποιούνται συνήθως τα υπολογιστικά φύλλα από τις εφαρμογές πολυμέσων;
  9. Πως μπορούν τα φύλλα εργασίας να προσομοιωθούν με τις διαφάνειες ενός εργαλείου παρουσίασης;
  10. Υπάρχει δυνατότητα δημιουργίας ιστοσελίδων από τα φύλλα εργασίας και ένα ναι, χρησιμοποιείται συχνά αυτή η δυνατότητα;
  11. Τι ονομάζεται υπερκελί;


4.1.3 Συστήματα Διαχείρισης Βάσεων Δεδομένων (ΣΔΒΔ)

Ερωτήσεις Παράδοσης

  1. Σε τι χρησιμοποιούνται τα ΣΔΒΔ;
  2. Από τι αποτελούνται οι Βάσεις Δεδομένων;
  3. Μπορούν στα πεδία των πινάκων των Βάσεων Δεδομένων να αποθηκευτούν πολυμεσικά στοιχεία και εάν ναι, τι είδους;
  4. Ποια τα πιο γνωστά ΣΔΒΔ;
  5. Πως χρησιμοποιούνται τα ΣΔΒΔ από τις εφαρμογές πολυμέσων;
  6. Τι είναι απαραίτητο για την συνεργασία μιας εφαρμογής πολυμέσων και ενός ΣΔΒΔ;
  7. Μπορούν τα ΣΔΒΔ να δημιουργήσουν ολοκληρωμένες εφαρμογές και εάν ναι, πως γίνεται αυτό;
  8. Να δοθεί ένα παράδειγμα εφαρμογής ΣΔΒΔ με χρήση πολυμεσικών στοιχείων.
  9. Μπορούν να δημιουργηθούν ιστοσελίδες από τα ΣΔΒΔ;
  10. Τι προσφέρει η δυνατότητα χρήσης ενός ΣΔΒΔ από μία ιστοσελίδα;


4.2 Γλώσσες Προγραμματισμού

Ερωτήσεις Παράδοσης

  1. Ποιο το περιβάλλον των κλασικών γλωσσών προγραμματισμού;
  2. Ποιο το σημερινό περιβάλλον των γλωσσών προγραμματισμού;
  3. Σε ποια κατηγορία ανήκουν οι σύγχρονες γλώσσες προγραμματισμού;
  4. Ποιες οι γνωστότερες κλασικές γλώσσες προγραμματισμού και σε τι έχουν μετασχηματιστεί σήμερα;
  5. Τι προσφέρει στους προγραμματιστές το οπτικό περιβάλλον διεπαφής;
  6. Πως γίνεται ο προγραμματισμός στις κλασικές γλώσσες προγραμματισμού;
  7. Πως γίνεται ο προγραμματισμός στο οπτικό περιβάλλον διεπαφής;
  8. Μπορεί ο οπτικός προγραμματισμός να εφαρμοστεί σε όλα τα στάδια ανάπτυξης μιας εφαρμογής;
  9. Ποια η φιλοσοφία των οπτικών γλωσσών προγραμματισμού;
  10. Ποια είναι τα συνηθισμένα αντικείμενα διεπαφής;
  11. Τι είναι η λειτουργική μονάδα, τι περιέχει και σε τι αναφέρεται;
  12. Πως εκτελούνται οι υπορουτίνες του κώδικα των λειτουργικών μονάδων;
  13. Τι είναι η Java και ποιος την δημιούργησε;
  14. Ποιο το βασικό χαρακτηριστικό της Java;
  15. Με τη μετάφραση προγραμμάτων σε Java, δημιουργείται κώδικας μηχανής;
  16. Αφού η μετάφραση των προγραμμάτων Java δεν παράγει κώδικα μηχανής, πως γίνεται η εκτέλεση των προγραμμάτων;
  17. Γιατί στην Java αποφεύγεται η δημιουργία κώδικα μηχανής;
  18. Γιατί η Java είναι χρήσιμη στον παγκόσμιο ιστό;
  19. Ποιο το πρόβλημα της ανάπτυξης εφαρμογών πολυμέσων με τις συνηθισμένες γλώσσες προγραμματισμού;
  20. Ποιο το πλεονέκτημα της χρήσης γλωσσών προγραμματισμού κατά την ανάπτυξη εφαρμογών πολυμέσων;


4.3 Εργαλεία Παρουσίασης (ΕΠ)

Ερωτήσεις Παράδοσης

  1. Με ποιο σκεπτικό αναπτύχθηκαν αρχικά τα ΕΠ;
  2. Ποια τα βασικά πλεονεκτήματα των ΕΠ;
  3. Ποια τα πιο γνωστά ΕΠ;
  4. Μπορούν τα ΕΠ να φτιάξουν εφαρμογές πολυμέσων;
  5. Ποια η δομή των εφαρμογών πολυμέσων που μπορούν να αναπτυχθούν συνήθως από τα ΕΠ;
  6. Μπορούν να δημιουργηθούν σύνθετα συστήματα πλοήγησης με τα με ΕΠ και εάν ναι, με ποιο τρόπο;
  7. Τι ευκολίες προσφέρουν τα ΕΠ στον παρουσιαστή κατά την διάρκεια της παρουσίασης;
  8. Τι είδους πολυμεσικά στοιχεία μπορούν να συμπεριλάβουν τα ΕΠ;
  9. Υπάρχει δυνατότητα από τα ΕΠ να εμφανίσουν την παρουσίαση στο διαδίκτυο και εάν ναι, πως επιτυγχάνεται αυτό;
  10. Πως γίνεται συνήθως η δημιουργία μιας παρουσίασης με τα ΕΠ;
  11. Τι περιέχουν συνήθως τα υποδείγματα των ΕΠ;
  12. Με ποια τεχνική χρησιμοποιούνται συνήθως τα πολυμεσικά στοιχεία μέσα σε μία παρουσίαση ενός ΕΠ;


4.4 Εργαλεία Συγγραφής (ΕΣ)

Ερωτήσεις Παράδοσης

  1. Ποια εργαλεία ονομάζονται ΕΣ;
  2. Ποιος θεωρείται ο συγγραφέας σε ένα ΕΣ;
  3. Ποιος ο στόχος των ΕΣ δηλ. ποιες δυνατότητες δίνει στο συγγραφέα μιας πολυμεσικής εφαρμογής;
  4. Για ποιο λόγο μειώνεται αισθητά ο χρόνος ανάπτυξης μιας πολυμεσικής εφαρμογής με τη χρήση των ΕΣ αντί των γλωσσών προγραμματισμού (που υποστηρίζει πολυμέσα);
  5. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν τα ΕΣ από ανθρώπους που δεν γνωρίζουν προγραμματισμό;
  6. Για μια επιτυχημένη εφαρμογή πολυμέσων με ένα ΕΣ, απαιτείται η σύνταξη προγραμματιστικού κώδικα και εάν ναι, για ποιο λόγο απαιτείται αυτό;


4.4.1 Επιλογή Κατάλληλου Εργαλείου Συγγραφής

Ερωτήσεις Παράδοσης

  1. Με ποια κριτήρια γίνεται συνήθως η αξιολόγηση ενός ΕΣ;
  2. Τι εξετάζεται συνήθως κατά την επιλογή ενός ΕΣ;
  3. Τι είναι το λεγόμενο run time σε ένα ΕΣ;
  4. Στα ΕΣ, τι ονομάζουμε συμβάντα και τι μηνύματα;
  5. Τι εννοούμε με τον όρο "μεθοδολογία ανάπτυξης" σε ένα ΕΣ;
  6. Πως εννοούμε όταν λέμε ότι ένα ΕΣ πρέπει να έχιε την ικανότητα αυτοδύναμης δημιουργίας και διαχείρισης πολυμεσικών στοιχείων;
  7. Γιατί είναι επιθυμητό ένα ΕΣ να δίνει τη δυνατότητα οργάνωσης των δεδομένων και των πολυμεσικών στοιχείων σε βάση δεδομένων;
  8. Ποια είναι η περιγραφική γλώσσα προγραμματισμού (script language);
  9. Γιατί είναι επιθυμητό ένα ΕΣ να προσφέρει τη δυνατότητα μετατροπής της εφαρμογής σε HTML;
  10. Ποια είναι η βασική διαφορά μεταξύ των σημερινών ΕΣ;
  11. Πως γίνεται πιο παραστατική η διαδικασία ανάπτυξης εφαρμογών πολυμέσων από τα ΕΣ;
  12. Πως κατατάσσονται τα ΕΣ ανάλογα με το είδος της παρομοίωσης που εφαρμόζουν;


4.4.2 Εργαλεία Βασισμένα σε Σελίδες ή σε Κάρτες (ΕΒΣΚ)

Ερωτήσεις Παράδοσης

  1. Πως παρομοιάζεται μια πολυμεσική εφαρμογή η οποία αναπτύσσεται με ένα ΕΒΣΚ;
  2. Που τοποθετούνται τα πολυμεσικά στοιχεία σε ένα ΕΒΣΚ;
  3. Πως ονομάζεται εκείνος που αναπτύσσει μια πολυμεσική εφαρμογή με ένα ΕΒΣΚ;
  4. Πως ονομάζεται εκείνος που εκτελεί μια πολυμεσική εφαρμογή που έχει αναπτυχθεί με ένα ΕΒΣΚ;
  5. Πως μπορεί να παρομοιασθεί η εκτέλεση μιας πολυμεσικής εφαρμογής που έχει αναπτυχθεί με ένα ΕΒΣΚ;
  6. Ποιο το πιο γνωστό εργαλείο συγγραφής βασισμένο σε σελίδες;
  7. Ποια τα πιο γνωστά εργαλεία συγγραφής βασισμένα σε κάρτες;
  8. Από τι αποτελείται ένα βιβλίο ή ένας σωρός από κάρτες ενός ΕΒΣΚ;
  9. Πως γίνεται η περιήγηση σε ένα βιβλίο ή σε ένα σωρό από κάρτες ενός ΕΒΣΚ;
  10. Μπορεί μία πολυμεσική εφαρμογή που αναπτύσσεται με ένα ΕΒΣΚ να αποτελείται από πολλά βιβλία ή σωρούς από κάρτες;
  11. Οι σελίδες ή οι κάρτες μιας πολυμεσικής εφαρμογής που αναπτύσσεται με ένα ΕΒΣΚ πρέπει να περιέχονται από ένα και μόνο βιβλίο ή σωρό από κάρτες, αντίστοιχα;
  12. Πως ονομάζονται τα δομικά πολυμεσικά στοιχεία μιας σελίδας ή κάρτας ενός ΕΒΣΚ;
  13. Τα αντικείμενα σε ένα ΕΒΣΚ μπορούν να περιλαμβάνουν μη πολυμεσικά στοιχεία και εάν ναι δώστε μερικά παραδείγματα;
  14. Πως ονομάζονται τα χαρακτηριστικά ενός αντικειμένου ενός ΕΒΣΚ;
  15. Πως αποδίδεται η δυναμική συμπεριφορά στα αντικείμενα ενός ΕΒΣΚ;
  16. Τι περιγράφει ο κώδικας προγραμματισμού που μπορεί να ενσωματωθεί στα αντικείμενα ενός ΕΒΣΚ;
  17. Πότε εκτελείται ο κώδικας προγραμματισμού που μπορεί να είναι ενσωματωμένος στα αντικείμενα ενός ΕΒΣΚ;
  18. Σε τι γλώσσα γίνεται ο προγραμματισμός στα ΕΒΣΚ;
  19. Ποια τα χαρακτηριστικά της περιγραφικής γλώσσας (script language) ενός ΕΒΣΚ;
  20. Ποιο το μειονέκτημα των ΕΒΣΚ;


Επιπρόσθετες Ερωτήσεις

  1. Τι εννοούμε με τον όρο "δυναμικός τρόπος συμπεριφοράς των αντικειμένων" σε ΕΒΣΚ;


4.4.3 Εργαλεία Εικονιδίων επί Διαγράμματος Ροής (ΕΕΔΡ)

Ερωτήσεις Παράδοσης

  1. Ποιο το βασικό χαρακτηριστικό των ΕΕΔΡ;
  2. Σε ποια κατηγορία ανήκει η γλώσσα προγραμματισμού των ΕΕΔΡ;
  3. Πως γίνεται ο προγραμματισμός στις γραφικές γλώσσες προγραμματισμού;
  4. Ποια τα πιο γνωστά ΕΕΔΡ;
  5. Πως γίνεται η ανάπτυξη μιας πολυμεσικής εφαρμογής με ένα ΕΕΔΡ;
  6. Τι τοποθετείται στο παράθυρο παρουσίασης ενός ΕΕΔΡ;
  7. Τι τοποθετείται στο παράθυρο σχεδίασης ενός ΕΕΔΡ;
  8. Πως δημιουργούνται τα διαγράμματα ροής σε ένα ΕΕΔΡ;
  9. Σε τι αντιστοιχούν τα εικονίδια του διαγράμματος ροής σε ένα ΕΕΔΡ;
  10. Πως συνδέονται τα εικονίδια στο διάγραμμα ροής ενός ΕΕΔΡ;
  11. Ποιο το πλεονέκτημα των ΕΕΔΡ;
  12. Ποια τα μειονεκτήματα των ΕΕΔΡ;


4.4.4 Εργαλεία Χρονοδιαδρόμου (ΕΧ)

Ερωτήσεις Παράδοσης

  1. Που εμφανίζονται και οργανώνονται τα πολυμεσικά στοιχεία και τα συμβάντα στα ΕΧ;
  2. Πως ονομάζονται τα δομικά στοιχεία και οι ιδιότητες τους στα ΕΧ και που αποθηκεύονται;
  3. Πως ονομάζεται ο τόπος δράσης των δομικών στοιχείων των εφαρμογών που έχουν αναπτυχθεί με τα ΕΧ;
  4. Ποιο το πιο γνωστό ΕΧ;
  5. Σε τι αντιστοιχεί κάθε χρονοδιάδρομος των ΕΧ;
  6. Σε τι χωρίζονται οι χρονοδιάδρομοι στα ΕΧ;
  7. Τι τοποθετούνται μέσα στα κελιά των χρονοδιαδρόμων των ΕΧ;
  8. Πως μπορούν να προκύψουν τα συμβάντα των δομικών στοιχείων μιας εφαρμογής που αναπτύσσεται με ΕΧ;
  9. Πόσος είναι ο ελάχιστος χρόνος μεταξύ δύο συμβάντων σε ένα ΕΧ;
  10. Πως αυξάνεται η δυνατότητα πλοήγησης και η αλληλοεπίδραση μιας εφαρμογής που έχει αναπτυχθεί με ένα ΕΧ;
  11. Για ποιο λόγο είναι απαραίτητη η χρήση περιγραφικής γλώσσας κατά την ανάπτυξη μιας εφαρμογής με ένα ΕΧ;
  12. Πως ονομάζεται η περιγραφική γλώσσα του Director;


4.4.5 Αντικειμενοστρεφή Εργαλεία (ΑΕ)

Ερωτήσεις Παράδοσης

  1. Με τι προσομοιώνονται τα πολυμεσικά στοιχεία στα ΑΕ και που τοποθετούνται;
  2. Τι προκαλούν τα συμβάντα στα ΑΕ;
  3. Τα μηνύματα που προκαλούν τα συμβάντα στα ΑΕ απευθύνονται μόνο σε ένα αντικείμενο;
  4. Με τι μοιάζουν τα ΕΑ όσον αφορά των κώδικα προγραμματισμού;
  5. Πως γίνεται η περιγραφή των ιδιοτήτων των αντικειμένων στα ΑΕ;
  6. Τι καθορίζουν οι ιδιότητες των αντικειμένων στα ΑΕ;
  7. Για ποιες εφαρμογές χρησιμοποιούνται συνήθως τα ΑΕ;
  8. Ποια είναι τα πιο γνωστά ΑΕ;


Επιπρόσθετες Ερωτήσεις

  1. Τι προσφέρει η δυνατότητα δημιουργίας οικογενειών που χειρίζονται ως αντικείμενα, στα ΑΕ;


4.5 Εργαλεία για τον Παγκόσμιο Ιστό (ΠΙ)

Ερωτήσεις Παράδοσης

  1. Πως ξεκίνησε το διαδίκτυο;
  2. Πως ξεκίνησε ο ΠΙ;
  3. Ως τι σχεδιάστηκε ο ΠΙ;
  4. Ποιο είναι το πρωτόκολλο του ΠΙ και τι περιέχει;
  5. Από ποια ανάγκη προέκυψε η γλώσσα HTML και γιατί χρησιμοποιείται;
  6. Τι μορφή μπορεί να έχουν οι υπερσύνδεσμοι σε ένα έγγραφο HTML;
  7. Τι συμβαίνει όταν πατάμε (κλικ με το ποντίκι) πάνω σε ένα υπερσύνδεσμου ενός εγγράφου HTML;
  8. Ποια η χρήση ενός προγράμματος φυλλομετρητή (browser);
  9. Που εκτελούνται οι φυλλομετρητές και ποιος ο στόχος τους;
  10. Ποιοι οι πιο γνωστοί φυλλομετρητές;


4.5.1 Απαιτήσεις από μια Εφαρμογή Πολυμέσων

Ερωτήσεις Παράδοσης

  1. Γιατί η χρήση των πολυμέσων στον ΠΙ χρειάζεται ειδική μέριμνα;
  2. Ποιος ο πιο ουσιώδης περιορισμός της χρήσης των πολυμέσων στον ΠΙ;
  3. Τι ιδιαίτερο χαρακτηριστικό έχουν οι εφαρμογές πολυμέσων σχετικά με την ροή της πληροφορίας τους;
  4. Τι παίζει σημαντικό ρόλο κατά την μετάδοση στον ΠΙ πληροφορίας πολυμέσων που εξαρτάται από το χρόνο όπως ο ήχος και το βίντεο;
  5. Ποιοι παράγοντες αντισταθμίζουν σταδιακά τους περιορισμούς που θέτει η μετάδοση βίντεο και ήχου σε πραγματικό χρόνο στον ΠΙ;
  6. Τι πρέπει να λαμβάνεται υπόψη κατά την ανάπτυξη εφαρμογών πολυμέσων στον ΠΙ που συσχετίζεται με την απαίτηση για μεγάλο αποθηκευτικό χώρο;
  7. Ποιοι είναι οι τύποι MIME και ποιος ο σκοπός τους;
  8. Οι τύποι MIME χρησιμοποιούνται μόνο από το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο;
  9. Πότε χρησιμοποιούνται τα εμφυτεύματα (plug-ins) από ένα φυλλομετρητή;
  10. Τι προσφέρουν τα εμφυτεύματα στους φυλλομετρητές;
  11. Τι είναι οι players και τι προσφέρουν στους φυλλομετρητές;
  12. Ποια η διαφορά των εμφυτευμάτων με τους players;
  13. Τι συμβαίνει όταν ο φυλλομετρητής δεν διαθέτει την κατάλληλη βοηθητική εφαρμογή player για έναν άγνωστο τύπο MIME και πως δίνεται λύση συνήθως σε αυτό το πρόβλημα;
  14. Ποια είναι η εκτίμηση σχετικά με το μέλλον των δικτυακών πολυμέσων;
  15. Εκτός από τη δημιουργία και την επεξεργασία των συστατικών τους στοιχείων, τι πρέπει να λαμβάνεται υπόψη κατά τον σχεδιασμό και την υλοποίηση πολυμεσικών εφαρμογών στον ΠΙ;
  16. Τι δυνατότητες προσφέρει η χρήση της HTML σχετικά με την μορφοποίηση του κειμένου;
  17. Από τι εξαρτάται ο τρόπος που θα εμφανιστεί το κείμενο HTML στη οθόνη του χρήστη;
  18. Πως μπορεί να απαλειφθεί η πιθανότητα μια ιστοσελίδα να εμφανίζεται διαφορετικά στην οθόνη του σχεδιαστή και διαφορετικά στην οθόνη του χρήστη;
  19. Σε ποια περίπτωση μπορεί ο ΠΙ να υποστηρίζει οποιοδήποτε τύπο εικόνας
  20. Ποιες μορφοποιήσεις αναγνωρίζουν συνήθως οι φυλλομετρητές χωρίς ειδικά επιπρόσθετα προγράμματα;
  21. Ποιες είναι μερικές σημαντικές δυνατότητες σχετικά με την ενσωμάτωση εικόνων σε εφαρμογές πολυμέσων που εκτελούνται μέσα από ιστοσελίδες;
  22. Πως γινόταν η αναπαραγωγή ήχου στα πρώτα χρόνια του ΠΙ;
  23. Τι ηχητικές δυνατότητες προσφέρει ο ΠΙ;
  24. Ποια προβλήματα παρουσιάζει η χρήση βίντεο στον ΠΙ;
  25. Γιατί κάθε πρόσβαση στον ΠΙ δεν είναι ίδια με τις άλλες;
  26. Πως μπορεί να καλυφθούν οι ανάγκες για βίντεο όλων των κατηγοριών των χρηστών του ΠΙ;
  27. Γιατί δεν υπήρχε πρόβλεψη αρχικά στον ΠΙ για χρήση κινούμενου σχεδίου;
  28. Ποια ήταν η πρώτη προσπάθεια χρήσης κινούμενου σχεδίου στον ΠΙ;
  29. Ποια ήταν η πιο ολοκληρωμένη προσπάθεια χρήσης κινούμενου σχεδίου στον ΠΙ;


Επιπρόσθετες Ερωτήσεις

  1. Υπάρχει περίπτωση μια ιστοσελίδα να φαίνεται διαφορετικά στην οθόνη του σχεδιαστή και διαφορετικά στην οθόνη του χρήστη;
  2. Γιατί οι μορφοποιήσεις GIF και JPEG είναι τόσο δημοφιλή στον ΠΙ;


4.5.2 Δημιουργία Δικτυακού Τόπου (ΔΤ)

Ερωτήσεις Παράδοσης

  1. Τι ονομάζεται ΔΤ;
  2. Πως ονομάζονται τα έγγραφα που βλέπουμε κατά την περιήγηση στον ΠΙ;
  3. Σε τι χρησιμοποιούνται οι ετικέτες (tags) σε ένα έγγραφο HTML;
  4. Είναι ορατές οι ετικέτες κατά τη προβολή μιας ιστοσελίδας από έναν φυλλομετρητή;
  5. Εκτός του κειμένου, τα υπόλοιπα πολυμεσικά στοιχεία που μπορεί να περιέχει μια ιστοσελίδα, περιέχονται μέσα στο έγγραφο HTML της ιστοσελίδας;
  6. Εφόσον τα πολυμεσικά στοιχεία μιας ιστοσελίδας δεν περιέχονται μέσα στην ίδια την ιστοσελίδα (το έγγραφο HTML της ιστοσελίδας), πως είναι δυνατό να εμφανίζονται στην οθόνη του υπολογιστή μέσω των φυλλομετρητών;
  7. Τι επιτρέπει ο διαχωρισμός των συστατικών μιας ιστοσελίδας σε επιμέρους αρχεία;
  8. Ποια τα πιο γνωστά εργαλεία ανάπτυξης ιστοσελίδων;
  9. Ποια είναι η πρώτη φάση κατά την δημιουργία ενός ΔΤ;
  10. Για ποιο λόγο είναι σημαντικός ο σχεδιασμός του ΔΤ πριν την υλοποίησή του;
  11. Ποια είναι μερικά από τα σημεία που πρέπει να λάβουμε υπόψη κατά τον σχεδιασμό ενός ΔΤ;
  12. Ποια επιμέρους βήματα πρέπει να εκτελέσουμε για την δημιουργία ενός ΔΤ;
  13. Τι ονομάζουμε URL;
  14. Γιατί η ονομασία του ΔΤ είναι ένα πολύ σοβαρό θέμα;
  15. Για ποιο λόγο η εισαγωγική σελίδα ενός ΔΤ πρέπει να σχεδιαστεί με προσοχή;
  16. Ποιες αρχές πρέπει να τηρούνται κατά την δημιουργία της εισαγωγικής σελίδας ενός ΔΤ;
  17. Σε τι ενότητες χωρίζονται συνήθως η εισαγωγική σελίδα αλλά και οι υπόλοιπες ιστοσελίδες ενός ΔΤ και ποιο είναι συνήθως το περιεχόμενό τους;
  18. Σε ένα ΔΤ υπάρχει μόνο η εισαγωγική σελίδα;
  19. Πως μπορεί να δημιουργηθεί γρήγορα και απλά μια ιστοσελίδα μέσω ενός προγράμματος δημιουργίας ΔΤ;
  20. Πως επιτυγχάνεται η σύνδεση μεταξύ των ιστοσελίδων ενός ΔΤ;
  21. Τι θα έπρεπε να κάνουν κάθε φορά χρήστες ενός ΔΤ που δεν έχει υπερσυνδέσμους, για να προβάλουν κάποια από τις ιστοσελίδες του;
  22. Ποιος ο στόχος κατά τη δημιουργία μιας δομής διασύνδεσης ενός ΔΤ;
  23. Ποια ορισμένα από τα σημεία που πρέπει να λαμβάνονται υπόψη κατά τη δημιουργία της δομής διασύνδεσης ενός ΔΤ;
  24. Οι υπερσύνδεσμοι μιας ιστοσελίδας ενός ΔΤ αναφέρονται μόνο σε ιστοσελίδες του αυτού ΔΤ;
  25. Ποιοι οι τρόποι οργάνωσης των αρχείων ενός ΔΤ;
  26. Γιατί η συντριπτική πλειοψηφία των ΔΤ περιέχουν ένα ή περισσότερα πολυμεσικά στοιχεία;
  27. Τι δυνατότητες προσφέρουν τα εργαλεία κατασκευής ΔΤ, σχετικά με την ενσωμάτωση πολυμεσικών στοιχείων;
  28. Τι πρέπει να προσέχουμε κατά την ενσωμάτωση εικόνων σε ένα ΔΤ;
  29. Τι είναι ο χάρτης εικόνων (εικονοχάρτης - image map);
  30. Πως ονομάζονται οι υπερσύνδεσμοι σε ένα εικονοχάρτη και πως ορίζονται;
  31. Τι είναι τα μεταβαλλόμενα πλήκτρα (hover ή rollover buttons);
  32. Με τι μορφή μπορεί να ενσωματωθεί ήχος σε μια ιστοσελίδα ενός ΔΤ;
  33. Με τι μορφή μπορεί να ενσωματωθεί βίντεο σε μια ιστοσελίδα ενός ΔΤ;


4.5.3 Θέματα Συντήρησης Δικτυακού Τόπου (ΔΤ)

Ερωτήσεις Παράδοσης

  1. Γιατί χρειάζεται μετά τη δημιουργία ενός ΔΤ να ακολουθείται μια περιοδική συντήρηση;
  2. Τι γίνεται κατά τον έλεγχο και την ενημέρωση των πληροφοριών στις ιστοσελίδες;
  3. Πότε ένα αρχείο ενός ΔΤ ονομάζεται ασύνδετο ή ορφανό (orphan);
  4. Πως μπορεί ένα αρχείο ενός ΔΤ να γίνει ορφανό;
  5. Γιατί πρέπει να αποφεύγονται τα ασύνδετα αρχεία σε ένα ΔΤ;
  6. Γιατί είναι καλή πολιτική να καταχωρήσουμε έναν ΔΤ σε κάποια ευρέως χρησιμοποιούμενη μηχανή αναζήτησης;
  7. Ποιες οι ευρέως χρησιμοποιούμενες μηχανές αναζήτησης;
  8. Για ποιο λόγο πρέπει να γίνει η δοκιμή ενός ΔΤ πριν την δημοσίευση του;
  9. Με ποιους τρόπους πρέπει να γίνει η δοκιμή ενός ΔΤ;


4.5.4 Η Τεχνική Streaming

Ερωτήσεις Παράδοσης

  1. Πως γίνεται συνήθως η αναπαραγωγή ήχου, βίντεο και κινούμενου σχεδίου στον ΠΙ;
  2. Τι περιορισμούς έχει η μέθοδος αναπαραγωγής ήχο, βίντεο και κινούμενου σχεδίου στον ΠΙ σε μη πραγματικού χρόνου;
  3. Τι είναι η τεχνική streaming;
  4. Γιατί οι τεχνικές streaming είναι σημαντικές για τον ΠΙ;
  5. Πότε ξεκινάει η παρουσίαση των πολυμεσικών στοιχείων με την τεχνική streamιngq
  6. Τι γίνεται σε γενικές γραμμές από τεχνικής πλευράς κατά την τεχνική streaming;
  7. Γιατί χρησιμοποιούνται τα buffer στην τεχνική streaming;
  8. Τι συμβαίνει εάν κατά την τεχνική streaming δεν καταφθάνουν τα δεδομένα με αρκετά γρήγορο ρυθμό;
  9. Από τι εξαρτάται ο χρόνος αναμονής κατά την αναπαραγωγή των αρχείων με την τεχνική streaming;

 


Υλικό Υπολογιστών - Πολυμέσα - Εφαρμογές Πολυμέσων

Πρόγραμμα Σπουδών - Πηγές Πληροφοριών - Ερωτήσεις - Λογισμικό

Εργαλεία Ανάπτυξης Εφαρμογών


Τελευταία Ενημέρωση Ιστοσελίδας: 18 Ιουλ 2003, Τελευταία Ενημέρωση Ιστότοπου: 18 Ιουλ 2003 από τον Βαγγέλη