Δεδομένα: Ιστορικά στοιχεία για 14 φοιτητές: επίδοση στο ενδιάμεσο τεστ (μεταβλητή test), την τελική επίδοση του φοιτητή (μεταβλητή exam), το φύλο του φοιτητή (μεταβλητή gender) και τις απουσίες του φοιτητή από τις διαλέξεις του μαθήματος (μεταβλητή absences).

test = c(5.5, 6, 7, 5, 8, 2, 9, 10, 2, 3, 4, 6.5, 8.5, 1)
exam = c(6.5, 6, 8, 7.5, 7, 4, 8, 10, 1, 5, 5, 6, 9, 5)
gender = c(0, 1, 0, 0, 0, 1, 0, 0, 1, 1, 1, 1, 1, 1)
gender = factor(gender, levels = c(0, 1), labels = c("Woman", "Man"))
absences = c(2, 3, 1, 1, 2, 5, 0, 0, 7, 5, 4, 3, 0, 4)


1. Υπολογισμός συντελεστών συσχέτισης Pearson

cor.test(exam, test)
cor.test(exam, absences)
cor.test(test, absences)


2. Γραμμικό μοντέλο

fit = lm(exam ~ test + gender + absences)
summary(fit)
layout(matrix(c(1,2,3,4),2,2))
plot(fit)


3. Παράγοντας μεγέθυνσης της κύμανσης  (Variance Inflation Factor - VIF)

library(car)
vif(fit)


4. Μέθοδος Stepwise σταδιακής εισαγωγής – εξαγωγής

step(fit, direction="both") # or direction = "forward" or direction = "backward"