Οδύσσειας ψ

  Περιληπτική αναδιήγηση της ραψωδίας ψ: Ὀδυσσέως ὑπὸ Πηνελόπης ἀναγνωρισμὸς

Παραπατώντας από τη χαρά της, η Eυρύκλεια ανέβηκε στην κάμαρη της Πηνελόπης και ανήγγειλε στη βασίλισσα ότι ο Oδυσσέας γύρισε και σκότωσε τους μνηστήρες, αλλά δεν έγινε πιστευτή. H Πηνελόπη θεώρησε έργο των θεών την τιμωρία των αλαζονικών μνηστήρων, όταν όμως η παραμάνα αναφέρθηκε στην ουλή που είχε στο γόνατο ο Oδυσσέας, αποφάσισε να κατεβεί, αλλά για να δει τι συμβαίνει. Διαβάστε περισσότερα «Οδύσσειας ψ»

Ο’Νηλ και Αισχύλος

Tο έργο του Ευγένιου Ο’Νηλ To πένθος ταιριάζει στην Ηλέκτρα ανέβηκε στις 26/10/1931 στο θέατρο Guild. Πρόκειται για μια τριλογία που περιλαμβάνει τα έργα Ο Γυρισμός, Οι Κυνηγημένοι και Οι Στοιχειωμένοι. Ο δραματικός χρόνος τοποθετείται για τα δύο πρώτα έργα το 1865, έτος λήξης του Εμφύλιου Πολέμου, και για το τρίτο το 1866. Χώρος είναι μια πόλη της Νέας Αγγλίας. Πρότυπο της τριλογίας αποτελεί η Ορέστεια του Αισχύλου.

Η τριλογία του Ο’Νηλ εκθέτει την ιστορία της πλούσιας και δυσλειτουργικής οικογένειας των Μάννον. Παρακολουθούμε την πτώση του οίκου τους, καθώς τα μέλη της πεθαίνουν ένα ένα με βίαιο τρόπο, ενώ η τελευταία απόγονος αποφασίζει να τελειώσει τη ζωή της έγκλειστη στο πατρικό σπίτι. Η τριλογία του Αισχύλου αντίστοιχα αναφέρεται στη βασιλική οικογένεια των Ατρειδών. Στην Ορέστεια παρουσιάζεται μια σειρά εγκλημάτων που απειλούν τη συνέχεια του οίκου, χωρίς τελικά να τον καταστρέφουν. Διαβάστε περισσότερα «Ο’Νηλ και Αισχύλος»

Η «απόγνωση της Πηνελόπης» του Γιάννη Ρίτσου

 

Ο μεγάλος Τραγικός Αισχύλος χαρακτήριζε τα έργα του «ψίχουλα από το πλούσιο τραπέζι του Ομήρου». Τα ψίχουλα αυτά δεν έπαψαν να τροφοδοτούν, στο διηνεκές του χρόνου, Έλληνες και ξένους δημιουργούς. Ανάμεσά τους, κατεξοχήν  «αρχαιόμυθος» αλλά και φιλόμηρος ο Γιάννης Ρίτσος, που αξιοποίησε τον αρχαίο μύθο γενικά  και τα ομηρικά κείμενα ειδικότερα με ευαισθησία και ευρηματικότητα,  τόσο στις σύντομες όσο και στις πολύστιχες συνθέσεις του. Διαβάστε περισσότερα «Η «απόγνωση της Πηνελόπης» του Γιάννη Ρίτσου»