Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο
ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ

 

ΑΝΟΙΧΤΟ ΛΑΪΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ

Με πολύ μεγάλη χαρά πληροφορηθήκαμε την πρόθεση των μαθητών του 3ου λυκείου ΤΕΕ να εκδώσουν περιοδικό, να χρησιμοποιήσουν δηλαδή, "βήμα" για να διατυπώσουν τον προβληματισμό τους και να γνωστοποιήσουν τα θέματα που τους απασχολούν.

Είναι βέβαιο, ότι η κοινωνία των "μεγάλων", ημών των γονέων τους, με ιδιαίτερη ευχαρίστηση θα υποδεχτούμε αυτή τη δραστηριότητα των "συμπολιτών" μας. Θα είναι άλλη μια απόδειξη, ότι τα παιδιά μας είναι καλύτερα από εμάς, από όλους εμάς, που τους "επιβάλαμε" επίπλαστη διασκέδαση και αποτολμάμε να τους την χρεώνουμε!

Ευχόμαστε καλή επιτυχία, όπως ευχόμαστε να βρουν μιμητές στην προσπάθειά τους.

Σας ευχαριστούμε, που μας προτείνατε να συμμετάσχουμε και ήταν τιμή μας να συμπεριλάβετε στην ύλη του περιοδικού σας τη δραστηριότητα του Ανοιχτού Λαϊκού Πανεπιστημίου.

Το περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος θεματολόγιο, του πρώτου έτους λειτουργίας του ΑΛΠ, το ενέταξε στις δραστηριότητες της Διεύθυνσης Περιβαλλοντικών Υπηρεσιών και, έκτοτε, οργανώνεται από το Γραφείο Περιβαλλοντικής Αγωγής του Δήμου. Λειτουργεί από τα μέσα Ιανουαρίου του 2002, κάνοντας έναρξη με τους κύκλους ΥΓΕΙΑ & ΠΡΟΛΗΠΤΙΚΗ ΙΑΤΡΙΚΗ και ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ & ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ. Η επόμενη περίοδος λειτουργίας του περιλαμβάνει στο θεματολόγιο εισηγήσεις από την ΘΕΟΛΟΓΙΑ και τα ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ. Τα ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ μαζί και τα ΨΥΧΙΚΑ ΝΟΣΗΜΑΤΑ προσέλκυσαν το ενδιαφέρων του ακροατηρίου και κατά τη περίοδο λειτουργίας 2003-2004, όπως και τα θέματα της ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ μας.

Στην τέταρτη, ήδη, χρονιά λειτουργίας του, το ΑΛΠ, με το ενδιαφέρον αυτής της περιόδου να έχει επικεντρωθεί σε ότι αφορά στη νεολαία. ΠΑΙΔΙ, ΕΦΗΒΟΣ, ΝΕΟΣ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ, ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ, ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ, το θεματολόγιο των εισηγήσεων της περιόδου 2004-2005.

Το θεματολόγιο, κάθε κύκλου εισηγήσεων, είναι πάντα στα πλαίσια του εκφρασμένου ενδιαφέροντος, όσων μετέχουν, και "μπολιάζεται" με θέματα παγκοσμίου, αλλά και τοπικού ενδιαφέροντος.

Mία πλειάδα εξαίρετων εισηγητών (περισσότερων από 70), έως τώρα, έχει τιμήσει το "αναλόγιο" του ΑΛΠ, που διατήρησε αμείωτο το ενδιαφέρον του ακροατηρίου (1600 ατόμων συνολικά) καθόλο τούτο το διάστημα, των τριών ετών, με 75 εισηγήσεις έως τώρα.

Προσωπικότητες από τον Ακαδημαϊκό χώρο, κατά κύριο λόγο, αλλά και από την πολιτική, όπως και από το χώρο της δημοσιογραφίας, πλούτισαν τις γνώσεις μας. Συγγραφείς (πολυγραφότατοι), επιστήμονες (εγνωσμένου κύρους), ερευνητές (διεθνούς εμβέλειας) και πνευματικοί, ενδεδυμένοι το σχήμα, ενεργοποίησαν το προβληματισμό μας και απάντησαν στις απορίες, όσων συμμετείχαν επί 150 ώρες έως τώρα.

Προσωπικότητες διακεκριμένες, με ευρεία αποδοχή των απόψεών τους, με κριτήριο επιλογής τους την επιστημονοσύνη τους και όχι το μανδύα υπό τον οποίο είναι ενδεδυμένες οι απόψεις τους. Καθηγητές (με τόμους συγγραμμάτων), ερευνητές (με εκατοντάδες δημοσιεύσεων σε επιστημονικά περιοδικά), επιστήμονες (με αδιάκοπη συμμετοχή σε διεθνή συνέδρια).

Προσωπικότητες διεθνούς κύρους, οι επισκέπτες μας, υπέβαλαν εαυτούς στη δοκιμασία της μετακίνησης, από όλα τα μέρη της -ηπειρωτικής και νησιωτικής- Ελλάδος και όχι υπό τις καλύτερες καιρικές συνθήκες. Εξοικονόμησαν χρόνο, στο ασφυκτικό πρόγραμμα των πολυποίκιλων υποχρεώσεων τους, και ανταποκρίθηκαν ευγενικά και αφιλοκερδώς.

Η οφειλόμενη φιλοξενία, από πλευράς μας, συνεπάγεται έξοδα. Τα έξοδα μετακίνησης και φιλοξενίας, μαζί με τις δαπάνες, που συνάγεται η λειτουργία του ΑΛΠ (έντυπο υλικό κλπ.) προϋπολογίζουν οικονομική επιβάρυνση, η οποία επιμερίζεται στους συμμετέχοντες.

Επειδή, δραστηριότητες οι οποίες "επιδοτούνται", ιστορικά δεν επιβίωσαν, (ίσως) επειδή δεν διατήρησαν το ενδιαφέρον όσων συμμετείχαν, η κοινωνική μας δραστηριότητα αυτή, θεωρούμε ότι θα πρέπει να είναι ανταποδοτική, για να είναι υγιής και να ανταποκρίνεται στο ουσιαστικό ενδιαφέρον, όσων επιθυμούν να συμμετέχουν, ενώ -από την άλλη πλευρά- δεν πρέπει να είναι εισπρακτικός μηχανισμός.

Πρέπει, το ενδιαφέρον για το θεματολόγιο, να είναι αυτό που καθορίζει την συμμετοχή, αλλά και η οικονομική επιβάρυνση δεν θα πρέπει να είναι αποτρεπτική και για τα πιο "ισχνά" βαλάντια.

Για να επιτευχθεί αυτή η "ισορροπία" επιλέγηκε, από καιρού, το επίπεδο της δραστηριότητας να είναι τέτοιο, που να προσελκύσει το ενδιαφέρον Χορηγών. Αυτό γιατί, σήμερα κανείς δεν χαρίζει χρήματα. Για να διαθέσει κάποιος οικονομικούς πόρους, θα πρέπει να τους περιορίσει από άλλη δραστηριότητά του. Αυτό προϋπολογίζει ανταποδοτικότητα και αυτή προϋποθέτει επίπεδο.

Έτσι, κατά τον τρόπο αυτό, (ευελπιστούμε ότι) επιτύχαμε αφενός αναβάθμιση του θεσμού και, αφετέρου, περιορίσαμε την αποτρεπτικότητα της οικονομικής επιβάρυνσης.

Στο θεματολόγιο αυτής της περιόδου λειτουργίας του ΑΛΠ γίνεται λόγος,

για τις ηθικές αξίες στην οικογένεια και την ψυχοκοινωνική ευρωστία των παιδιών,

για τις σχολικές φοβίες και ανησυχίες, αλλά και την σχολική επιτυχία ή αποτυχία,

για τις ψυχολογικές ανακατατάξεις και την προέκταση τους στην σχολική τους συμπεριφορά, αλλά και τις παρεκκλίσεις ,

για την γοητευτική περιπέτεια της συζυγίας, αλλά και για τις επιπτώσεις στην ψυχολογική εξέλιξη των παιδιών από την διάσπαση της συμβίωσης των γονέων,

για την ενδοοικογενειακή βία, αλλά και την απεξάρτηση από κακές έξεις,

για τους νέους και την κοινωνία της πληροφορίας, αλλά και την ουσιοεξάρτηση,

για τις συνθήκες ανάδειξης τους, αλλά και την εγκληματικότητα σε νεαρή ηλικία,

για το άγχος στην ζωή σαν διαταραχή, αλλά και σαν κινητήρια δύναμη,

τέλος, για ένα σύγχρονο εκπαιδευτικό σύστημα, αλλά και τα αδικαίωτα δικαιώματα των περικυκλωμένων νέων.

Αυτός ο κύκλος εισηγήσεων αφορά σε όλους, όσους ενδιαφέρονται για τα παιδιά τους, αλλά και όσους έχουν την ευθύνη της εκπαίδευσης τους ή μεριμνούν για την παιδεία τους.

Αυτός ο κύκλος του Α.Λ.Π. αφορά όλους μας, γιατί τα παιδιά είναι το μέλλον της κοινωνίας, όμως η Πολιτεία μεριμνά περισσότερο για την εκπαίδευση τους και λιγότερο για την παιδεία τους. Τα παιδιά είναι το μέλημα μας, όμως εμείς, οι γονείς, στην πλειοψηφία μας είμαστε απαίδευτοι, για τον σημαντικότερο ρόλο μας.

Το θεματολόγιο αυτής της περιόδου λειτουργίας του ΑΛΠ έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον ακροατηρίου με Μ.Ο. ηλικίας 35 ετών, με έναν (1) στους 2 να είναι μικρότερος των 40 ετών, έναν (1) στους 5 να είναι μικρότερος των 30 ετών και 9 στους 10 να είναι μικρότεροι των 50 ετών (σχ.1).

Επίσης, το ΑΛΠ, στοχεύοντας στη "δια βίου παιδεία", προσελκύει το ενδιαφέρον ακροατηρίου, στο οποίο ένας (1) στους 2 είναι πτυχιούχος ΑΕΙ, και 4 στους 10 έχουν ολοκληρώσει Β΄/ βάθμια εκπαίδευση (σχ.2).

Αναμφίβολα, αυτοί που μετέχουν στο ΑΛΠ, είναι αυτοί που έχουν λιγότερη "χρεία" εκπαίδευσης και αναβάθμισης της παιδείας τους, όμως είναι οι ίδιοι αυτοί που αξιοποιούν την παρουσία τους και μεταδίδουν την επιμόρφωση σε όσους έχουν αυτή την ανάγκη, αλλά δεν έχουν την πίστωση χρόνου να παρακολουθήσουν το ΑΛΠ.

Το γεγονός ότι, ένας (1) στους 5 των εγγεγραμμένων προέρχεται από όμορους (και μη) δήμους, αναδεικνύει την απήχηση, που έχει αυτή η δραστηριότητα, προσελκύοντας το ενδιαφέρον ανθρώπων, που υποβάλλονται σε μετακίνηση (15+15) χλμ. (κατά Μ.Ο.), από την περιοχή κατοικίας τους, προκειμένου να παρακολουθήσουν τις εισηγήσεις, με άμεσα και έμμεσα αποτελέσματα στην τοπική μας κοινωνία (σχ.3).















Η δια "βίου εκπαίδευση" στα επαγγελματικά είναι απαραίτητη, υπό τα σημερινά δεδομένα, και -πολύ περισσότερο- για τα μελλούμενα. Προβάλει, πιστεύουμε, απαραίτητη όχι απλά η επιβίωση του θεσμού, αλλά η ενδυνάμωση και αναβάθμισή του. Προϋπόθεση γι’ αυτό, εκτός από την απαιτούμενη μέριμνα, είναι -κατά κύριο λόγο- το ενδιαφέρον της κοινωνίας μας. Αυτή οφείλει, για το δικό της όφελος, να "αγκαλιάσει" το θεσμό.

Το ΑΛΠ, η κοινωνική αυτή δραστηριότητα, υλοποιείται χάρη στο ενδιαφέρον όσων συμμετέχουμε. Η ανταπόκριση της Ακαδημαϊκής κοινότητας (κυρίως) διασφαλίζει το επίπεδο λειτουργίας του και, η αφιλοκερδής συμμετοχή των εισηγητών, ομού με τις ευγενείς χορηγίες, συνεισφέρουν στην οικονομικότητά της.

Η όλη οργάνωση και λειτουργία υλοποιείται με την (εθελοντική) εργασία και συμμετοχή όσων -από το προσωπικό του δήμου- ενστερνίζονται τη "δια βίου παιδεία" και την ωφελιμότητά της στην κοινωνία μας.

Αυτοί έχουν τη συναίσθηση, ότι με τη συμμετοχή τους "κτίζουν εκκλησιά" (συμμετέχουν στην απόδοση ωφέλιμου κοινωνικού έργου) και δεν "πελεκάνε πέτρες" (δεν κάνουν αγγαρεία).

Τους αξίζουν συγχαρητήρια και τους πρέπουν ευχαριστίες.



Δρ. Σωκράτης Γρ. Ίτσκος

Αντιδήμαρχος


Οι καθηγητές, που με εισήγησή τους τίμησαν το Α.Λ.Π. στους αντίστοιχους κύκλους σπουδών, είναι:

1ο ΕΤΟΣ


ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ


  1. ΓΚΟΓΚΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ, Δρ. ΕΡΕΥΝΗΤΗΣ Β' ΕΘΙΑΓΕ, “ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΥΠΟΛΕΙΜΜΑΤΩΝ ΘΕΡΙΖΑΛΩΝΙΣΜΟΥ ΧΕΙΜΕΡΙΝΩΝ ΣΙΤΗΡΩΝ”

  2. ΓΚΑΝΑΤΣΙΟΣ ΣΤΕΡΓΙΟΣ, ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΑΣ ΤΕΙ ΔΥΤ.ΜΑΚ., “ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΡΥΠΑΝΣΗ“

  3. ΚΑΡΑΛΑΖΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ , ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ Α.Π.Θ., “ΒΙΟΛΟΓΙΚΗ ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΑ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ”

  4. ΠΑΤΣΙΚΑΣ ΣΤΕΛΙΟΣ, ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΤΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ , “ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΤΗΣ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ”

  5. ΑΓΓΕΛΙΔΗΣ ΖΗΣΗΣ,ΔΡ. ΓΕΩΛΟΓΟΣ Α.Π.Θ., “ΝΕΡΟ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ”

  6. ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΣ, ΛΕΚΤΟΡΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ, “ΕΝΤΑΞΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΣΤΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΤΟΥ”

  7. ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ ΣΤΕΛΛΑ, ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ, “ΒΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΕΣ”

  8. ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ, ΕΠΙΚΟΥΡΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ, “ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ ΚΑΙ ΓΕΩΛΟΓΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ”

  9. ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΔΟΥ ΦΕΙΔΕΡΙΚΗ, ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΤΕΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, “ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΑΣΘΕΝΕΙΩΝ ΤΩΝ ΦΥΤΩΝ ΜΕ ΦΙΛΙΚΕΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΜΕΘΟΔΟΥΣ”

  10. ΨΥΧΟΥΔΑΚΗΣ ΑΣΗΜΑΚΗΣ, ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ Α.Π.Θ., “ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ“

  11. ΤΣΑΓΚΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ, ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΗΛΕΚΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Η/Υ Δ.Π.Θ., “ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΡΑΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ“


ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΛΗΠΤΙΚΗ ΙΑΤΡΙΚΗ


  1. ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ, ΚΑΡΔΙΟΧΕΙΡΟΥΡΓΟΣ, ΟΜΟΤΙΜΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ Α.Π.Θ. ΜΕΛΟΣ ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ ΑΘΗΝΩΝ, “Η ΑΜΥΝΑ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ (ΜΙΑ ΨΥΧΟΜΥΟΑΝΟΣΙΟΛΟΓΙΚΗ ΘΕΩΡΗΣΗ) “

  2. ΨΗΦΙΔΗΣ ΑΝΕΣΤΗΣ, ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ Ο.Ρ.Λ. - Α.Π.Θ., "ΒΑΡΥΚΟΪΑ -ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ“

  3. ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΣΤΟΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ Α.Π.Θ. Δ/ΝΤΗΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ "ΚΑΡΚΙΝΟΣ ΣΤΟΜΑΤΟΣ" , ΚΑΓΙΑΒΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ, ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΣΤΟΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ Α.Π.Θ., “ΠΡΟΚΑΡΚΙΝΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ - ΑΛΛΟΙΩΣΕΙΣ“

  4. ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΕΧΛΙΒΑΝΙΔΗΣ, ΑΝΠΑΛΗΡΩΤΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗΣ ΝΕΥΡΟΛΟΓΙΑΣ Α.Π.Θ, "ΠΥΡΕΤΙΚΟΙ ΣΠΑΣΜΟΙ“

  5. ΠΑΡΑΣΧΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ, ΑΝΑΠΛ. ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗΣ Α.Π.Θ., “ΠΡΟΛΗΠΤΙΚΗ ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗ - ΣΤΙΓΜΑ ΨΥΧΙΚΗΣ ΝΟΣΟΥ“

  6. ΠΑΥΛΙΔΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ, ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ, ΙΑΤΡΙΚΗΣ PENN. STATE UNIVERSITY Η.Π.Α., BRUNEL UNIVERSITY LONDON ΑΓΓΛΙΑ, “ΕΓΚΕΦΑΛΟΣ - ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ“

  7. ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ, Δ/ΝΤΗΣ Α' ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΗΣ ΘΕΑΓΕΝΕΙΟΥ, “ΚΑΡΚΙΝΟΣ ΠΕΠΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ (ΣΤΟΜΑΧΟΥ - ΠΑΧΕΟΣ ΕΝΤΕΡΟΥ) “

  8. ΤΖΑΦΕΤΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ, ΑΝΑΠΛ. ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ Α.Π.Θ., “ΓΥΝΑΙΚΟΛΟΓΙΚΟΣ ΚΑΡΚΙΝΟΣ“

  9. ΒΑΡΛΑΜΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ, ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗΣ ΚΑΡΔΙΟΛΟΓΙΑΣ Α.Π.Θ., “ΘΩΡΑΚΙΚΟΣ ΠΟΝΟΣ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ“

  10. ΧΑΤΖΗΙΩΑΝΝΙΔΗΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ, ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΝΕΟΓΝΟΛΟΓΙΑΣ Α.Π.Θ., “ΝΕΟΓΝΙΚΕΣ ΛΟΙΜΩΞΕΙΣ“

  11. ΠΑΡΧΑΡΙΔΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ, ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΚΑΡΔΙΟΛΟΓΙΑΣ Α.Π.Θ., “ΟΞΥ ΕΜΦΡΑΓΜΑ ΜΥΟΚΑΡΔΙΟΥ“

  12. ΣΥΜΕΩΝΙΔΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΟΡΘΟΠΕΔΙΚΗΣ, ΜΕΛΟΣ ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ ΑΘΗΝΩΝ, “ΟΣΦΥΑΛΓΙΑ - ΔΙΣΚΟΠΑΘΕΙΑ - ΝΕΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣ“



2ο ΕΤΟΣ


ΘΕΟΛΟΓΙΑ


  1. ΕΠΙΦΑΝΙΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ, ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗΣ, “Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ“

  2. ΠΑΤΕΡΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ, ΑΓΙΟΣ ΚΑΘΗΓΟΥΜΕΝΟΣ Ι.Μ. ΙΒΗΡΩΝ, “Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΡΧΙΑ ΩΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ“

  3. ΘΕΟΦΙΛΟΣ ΑΜΠΑΤΖΙΔΗΣ, MASTER ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ, “Η ΣΥΝΘΕΣΗ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΤΗΣ ΣΤΗΝ ΜΕΤΑΝΕΟΤΕΡΙΚΟΤΗΤΑ“

  4. ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΚΕΜΥΔΑ, ΚΑΘΗΓΟΥΜΕΝΗ, “Η ΕΝ ΧΡΙΣΤΩ ΤΕΛΕΙΩΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ“

  5. ΠΟΡΦΥΡΙΟΣ, ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ, “ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ“

  6. ΕΥΘΥΜΙΟΣ ΤΣΙΓΑΡΙΔΑΣ, ΚΑΘ. ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗΣ ΑΠΘ, “Η ΤΕΧΝΗ ΚΑΤΑ ΤΟΥΣ ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΥΣ ΧΡΟΝΟΥΣ ΣΤΟ ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ, Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ“

  7. ΠΑΤΕΡΑΣ ΤΥΧΩΝΑΣ, ΑΓΙΟΣ ΚΑΘΗΓΟΥΜΕΝΟΣ Ι.Μ. ΣΤΑΥΡΟΝΙΚΗΤΑ, “ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ“

  8. ΠΑΤΕΡΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΕΤΑΛΛΗΝΟΣ, ΚΑΘ. ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΤΗ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ, “ΤΟ ΕΛΛΑΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΕΦΑΛΟ ΩΣ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΟ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΗΣ ΝΕΟΤΕΡΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ“

  9. ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΙΑΓΚΑΖΟΓΛΟΥ, ΔΙΔΑΚΤΩΡ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ, “ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ ΔΙΑΦΩΤΙΣΜΟΣ“

  10. ΔΕΣΠΩ ΛΙΑΛΟΥ, ΚΑΘ. ΔΟΓΜΑΤΙΚΗΣ Α.Π.Θ., “Η ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΩΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ“

  11. ΣΙΑΣΟΣ ΛΑΜΠΡΟΣ, ΚΑΘ. ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ Α.Π.Θ. “…ΜΕΣΟΝ ΠΥΡΟΣ ΙΣΤΑΜΕΝΟΙ… ΠΟΙΗΣΗΣ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΠΟΛΙΣΤΙΣΜΟΥ“


ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

  1. ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΣ, ΛΕΚΤΟΡΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΑΝ/ΜΙΟΥ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ, “ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ - ΞΕΝΟΦΟΒΙΑ“

  2. ΠΑΠΑΜΑΡΚΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ, ΚΑΘ. ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ, “ΨΗΦΙΑΚΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΕΙΚΟΝΑΣ ΚΑΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ“

  3. ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΟΥΝΤΟΥΡΑΣ, ΚΑΘ ΑΠΘ ΠΑΘΟΛΟΓΟΣ ΓΑΣΤΡΕΝΤΕΡΟΛΟΓΟΣ, “ΕΥΘΑΝΑΣΙΑ“

  4. ΜΑΚΗΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΠΟΥΛΟΣ, ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ, “Η ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΩΝ ΜΜΕ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ“

  5. ΚΥΡΙΑΚΙΔΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ, ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ, “ΓΑΜΟΣ: Ο ΦΟΒΟΣ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΗ ΔΕΣΜΕΥΣΗ“

  6. ΛΙΑΝΑ ΚΑΝΕΛΗ, ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ, “ΜΜΕ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ“

  7. Σ.Ι. ΜΠΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ, Δ/ΝΤΗΣ Α΄ΝΕΥΡΟΛΟΓΙΚΗΣ Α.Π.Θ., “ΒΙΟΛΟΓΙΚΗ ΙΑΤΡΙΚΗ ΚΑΙ ΗΘΙΚΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΣΤΑ ΑΤΟΜΑ ΤΑ ΠΑΣΧΟΝΤΑ ΕΚ ΣΩΜΑΤΙΚΗΣ Η ΨΥΧΙΚΗΣ ΑΝΑΠΗΡΙΑΣ“

  8. ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΣΤΥΛΙΑΝΝΑΚΗΣ, ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗΣ ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΟΣ ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΥΤΗΣ ΠΑΙΔΙΩΝ ΚΑΙ ΝΕΩΝ, “Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΩΓΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ“

  9. ΣΠΥΡΙΔΩΝ-ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΟΥΛΗΣ, ΕΠΙΚΟΥΡΟΣ ΚΑΘ. ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ, “ΣΧΕΣΕΙΣ ΓΟΝΕΩΝ - ΠΑΙΔΙΩΝ : ΠΡΟΛΗΨΗ ΚΑΙ ΔΙΑΓΝΩΣΗ ΕΙΔΙΚΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ“

  10. ΓΕΩΡΓΙΑ ΔΕΡΕΤΖΗ, ΔΙΔΑΚΤΩΡ ΑΠΘ ΕΠΙΜΕΛΗΤΡΙΑ Α’ ΝΕΥΡΟΛΟΓΟΣ, “ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ: ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΙ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ“

  11. ΛΟΤΗ ΠΕΤΡΟΒΙΤΣ ΑΝΔΡΙΤΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ, “ΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ“

  12. ΚΩΝ/ΝΟΣ ΖΟΥΡΑΡΙΣ, ΠΟΛΙΤΕΙΟΛΟΓΟΣ, “ΠΟΙΟΤΙΚΗ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ“




3ο ΕΤΟΣ


ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ



  1. ΓΑΪΟΣ ΓΚΑΪΤΣ, ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΝΕΟΦΥΤΟΥ ΚΑΙ ΜΠΑΤΣΚΑΣ, “Ο ΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΚΑΙ Ο ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ“

  2. ΜΟΥΤΣΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ, ΑΡΧΙΤΕΚΤΩΝ-ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΣ ΟΜΟΤΙΜΟΣ ΚΑΘ. ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΤΟΥ ΑΠΘ, “Η ΓΕΝΕΤΙΚΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ“

  3. ΜΑΣΣΑΛΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ, ΠΡΥΤΑΝΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ, “Η ΠΟΡΕΙΑ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟΥ ΘΕΣΜΟΥ ΚΑΙ Η ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ“

  4. ΓΕΩΡΓΙΑ ΚΑΡΑΜΗΤΡΟΥ –ΜΕΝΤΕΣΙΔΗ, ΔΡ. ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΣ, “ΟΙ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΕΣ ΤΗΣ ΕΟΡΔΑΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΚΟΖΑΝΗΣ“

  5. ΚΑΡΚΑΛΕΤΣΗΣ ΣΤΑΥΡΟΣ, ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ – ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ, “Ο ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ ΣΤΗΝ ΕΟΡΔΑΙΑ“

  6. ΣΟΥΛΙΩΤΗΣ ΜΙΜΗΣ, ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΑΠΘ, “ΠΟΣΟ ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΙΚΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΤΟΥ Κ.Π.ΚΑΒΑΦΗ; “

  7. ΛΙΤΣΑ ΔΑΜΟΥΛΗ – ΦΙΛΙΑ, ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ,ΕΡΕΥΝΗΤΡΙΑ ΣΤΟ ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ, “ΤΟ ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΕΛΛΗΝΩΝ ΛΟΓΟΤΕΧΝΩΝ ΤΟΥ 20ΟΥ ΑΙΩΝΑ“

  8. ΣΑΡΑΝΤΟΣ Ι. ΚΑΡΓΑΚΟΣ, ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ- ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ – ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ, “ΠΟΛΕΜΟΣ Η ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ ( 80 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΝΘΗΚΗ ΤΗΣ ΛΩΖΑΝΝΗΣ) “

  9. ΜΥΛΩΝΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΜΟΥΣΙΚΟΛΟΓΟΣ – ΛΑΟΓΡΑΦΟΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΕΡΤ, “Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΑΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗ“


ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ – ΨΥΧΙΚΑ ΝΟΣΗΜΑΤΑ


  1. ΠΑΠΑΘΕΜΕΛΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ, ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ, “Η ΚΡΙΣΗ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΔΙΕΘΝΩΣ ΚΑΙ ΕΔΩ“

  2. ΑΝΔΡΙΑΝΟΠΟΥΛΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ, ΠΡΩΗΝ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ, “ΣΥΝΝΕΦΙΑ Η ΗΛΙΟΦΑΝΕΙΑ ΣΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ“

  3. ΚΟΡΝΑΡΑΚΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ, ΟΜΟΤΙΜΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ, “ΨΥΧΙΚΕΣ ΔΙΑΣΠΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΙΣ ΣΤΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΠΡΟΣΩΠΟ“

  4. ΠΑΝΟΥΣΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ, ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΕΓΚΛΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ, “ΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΗΜΕΡΑ“

  5. ΠΑΤΗΡ ΘΕΡΜΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ, ΔΙΔΑΚΤΩΡ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ ΠΑΙΔΙΩΝ ΚΑΙ ΕΦΗΒΩΝ, “ΕΦΗΒΕΙΑ, ΜΙΑ ΠΑΡΕΞΗΓΗΜΕΝΗ ΗΛΙΚΙΑ“

  6. ΠΑΤΣΙΚΑΣ Θ. ΣΤΕΛΙΟΣ, ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ MARKETING ΤΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ, “ΜΙΚΡΗ ΤΟΠΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗ“

  7. ΜΠΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ Ι. ΣΤΑΥΡΟΣ, ΝΕΥΡΟΛΟΓΟΣ – ΨΥΧΙΑΤΡΟΣ Δ/ΝΤΗΣ Α΄ ΝΕΥΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΛΙΝΙΚΗΣ, “Η ΒΙΟΪΑΤΡΙΚΗ ΗΘΙΚΗ ΠΡΟ ΤΩΝ ΔΙΛΗΜΜΑΤΩΝ ΤΟΥ 21ΟΥ ΑΙΩΝΑ“

  8. ΚΑΤΣΑΝΕΒΑΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ, ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ-ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ , “ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ Ο ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ“

  9. ΛΑΒΡΕΝΤΙΑΔΗΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ, ΨΥΧΙΑΤΡΟΣ ΕΠΙΚΟΥΡΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗΣ ΑΠΘ., “ΨΥΧΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ – ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ“

  10. ΚΡΙΚΩΝΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ, ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΣΤΟ ΠΟΙΜΑΝΤΙΚΟ Α.Π.Θ., “ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΑΝΤΙΘΕΣΕΙΣ – ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ – ΣΧΕΣΕΙΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΠΑΙΔΙΩΝ“


4ο ΕΤΟΣ


ΠΑΙΔΙ, ΕΦΗΒΟΣ, ΝΕΟΣ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ, ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ, ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ


  1. ΙΩΑΝΝΝΗΣ ΠΑΝΟΥΣΗΣ, ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΕΓΚΛΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ, “ΤΑ ΑΔΙΚΑΙΩΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ – ΟΙ ΠΕΡΙΚΥΚΛΩΜΕΝΟΙ ΝΕΟΙ ΜΑΣ“

  2. ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ ΠΑΠΑΘΕΜΕΛΗΣ, ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ, “ΤΟ ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΧΩΡΕΣ ΤΗΣ Ε.Ε. “

  3. ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΑΛΑΧΙΩΤΗΣ, ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΓΕΝΕΤΙΚΗΣ - ΠΡΩΗΝ ΠΡΥΤΑΝΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ - ΠΡΩΗΝ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟΥ, “ΟΙ ΝΕΟΙ ΚΑΙ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΟΥΣ: ΓΙΑ ΕΝΑ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ“

  4. ΑΡΤΙΝΟΠΟΥΛΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ, ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΡΙΑ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ,ΤΜΗΜΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ ΠΑΝΤΕΙΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ, “ΠΑΙΔΙΑ – ΘΥΜΑΤΑ ΕΝΔΟ-ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗΣ ΒΙΑΣ“

  5. ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ, ΨΥΧΙΑΤΡΟΣ - ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΤΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ ΑΠΕΞΑΡΤΗΣΗΣ ΑΠΟ ΑΛΚΟΟΛ, ΦΑΡΜΑΚΑ ΚΑΙ ΤΥΧΕΡΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΤΟΥ Ψ.Ν.Θ. “ΑΛΚΟΟΛ: ΑΠΟ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΞΑΡΤΗΤΙΚΗΣ ΣΧΕΣΗΣ“

  6. ΖΑΦΡΑΝΑ ΜΑΡΙΑ, ΚΑΘ. ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΤΟΥ ΑΠΘ. “ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΕ ΣΤΟΧΟ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ: ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ“

  7. ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΑΣΣΑΛΑΣ, ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΟΥΣΑΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ. “ΝΕΟΙ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ“

  8. ΣΤΑΥΡΟΣ Ι. ΜΠΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ, ΝΕΥΡΟΛΟΓΟΣ – ΨΥΧΙΑΤΡΟΣ. Δ/ΝΤΗΣ Α΄ ΝΕΥΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΛΙΝΙΚΗΣ Α.Π.Θ., “ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΦΗΒΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ: ΠΡΟΕΚΤΑΣΗΣ ΤΩΝ ΕΦΗΒΙΚΩΝ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΩΝ ΑΝΑΚΑΤΑΤΑΞΕΩΝ ΕΙΣ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΟΥ ΕΦΗΒΟΥ“

  9. ΤΣΟΛΑΚΗ ΜΑΓΔΑ, ΝΕΥΡΟΛΟΓΟΣ – ΨΥΧΙΑΤΡΟΣ - ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΡΙΑ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ Α.Π.Θ - ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΝΟΣΟΥ ALZHEIMER ΚΑΙ ΣΥΝΑΦΩΝ ΔΙΑΤΑΡΑΧΩΝ. “ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΜΝΗΜΗΣ: ΝΟΣΗΜΑ Η ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΟ ΓΗΡΑΣ“

  10. ΑΡΙΑΔΝΗ ΣΤΟΓΙΑΝΝΙΔΟΥ, ΕΠΙΚΟΥΡΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ. ΤΜΗΜΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ Α.Π.Θ. “ΣΧΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΥΧΙΑ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΑΝΗΣΥΧΙΕΣ – ΦΟΒΙΕΣ“

  11. ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΡΟΥΣΣΟΥ, ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΟΣ - Δ/ΝΤΡΙΑ Δ΄ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΙΚΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ - ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ ΠΑΙΔΙΩΝ ΚΑΙ ΕΦΗΒΩΝ. “ΤΟ ΑΓΧΟΣ ΣΤΗ ΖΩΗ: ΚΙΝΗΤΗΡΙΑ ΔΥΝΑΜΗ ΚΑΙ ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ“

  12. ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΜΠΕΚΑ, ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΟΣ. ΕΠΙΜΕΛΗΤΡΙΑ Α΄, ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΑΙΔΙΩΝ ΚΑΙ ΕΦΗΒΩΝ ΓΕΝΙΚΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ «Γ. ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ» ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ. “Η ΔΙΑΣΠΑΣΗ ΤΗΣ ΣΥΜΒΙΩΣΗΣ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΣΤΗΝ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ“

  13. Π.ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΣΤΥΛΙΑΝΑΚΗΣ, ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΟΣ – ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΥΤΗΣ ΠΑΙΔΙΩΝ ΚΑΙ ΕΦΗΒΩΝ, “ΟΙ ΗΘΙΚΕΣ ΑΞΙΕΣ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΚΑΙ Η ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΥΡΩΣΤΙΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ“

  14. ΦΟΙΒΟΣ ΖΑΦΕΙΡΙΔΗΣ, ΨΥΧΙΑΤΡΟΣ - ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ ΤΟΥ Α.Π.Θ., “ΟΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΙ ΤΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ ΤΩΝ ΕΞΑΡΤΗΣΕΩΝ“

  15. ΓΕΩΡΓΙΟΣ Θ. ΠΑΥΛΙΔΗΣ, ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΩΝ ΔΥΣΚΟΛΙΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ - ΙΣΟΒΙΟ ΜΕΛΟΣ, ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ ΕΡΕΥΝΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΜΑΘΗΣΗΣ. “ΔΥΣΛΕΞΙΑ – ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ & ΟΦΘΑΛΜΟΚΙΝΗΣΗ “

  16. ΚΑΛΛΙΟΠΗ ΚΟΥΝΕΝΟΥ, ΔΙΔΑΚΤΩΡ ΚΛΙΝΙΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ ΣΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ -ΘΕΡΑΠΕΥΤΡΙΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ. “Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΩΝ ΣΤΟ ΠΑΙΔΙ“

  17. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΑΚΑΒΟΥΛΗΣ, ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ. “ΣΥΖΥΓΙΑ: ΜΙΑ ΓΟΗΤΕΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ“



Το Ανοιχτό-Λαϊκό Πανεπιστήμιο στήριξαν με τη συμβολή τους και το προσωπικό τους ενδιαφέρον, οι αντιδήμαρχοι κ. Βασίλειος Ζεϊμπέκης για τα δύο πρώτα χρόνια, ενώ τα επόμενα δύο ο κ. Σωκράτης Ίτσκος.

ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΑΣ 3 ΕΠΑΛ ΠΤΟΛΕΜΑΙΔΑΣ