Αποκάλυψη: 5.260 δημόσιοι υπάλληλοι «φυγάδευσαν» στο εξωτερικό 1,45 δισ. ευρώ

Λίστα με 415 δημοσίους υπαλλήλους, που αποχώρησαν από την υπηρεσία τους εν μέσω του ελέγχου για υψηλά τραπεζικά εμβάσματα στο εξωτερικό (άνω των 100.000 ευρώ), παρέδωσε την Πέμπτη ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης, Κυριάκος Μητσοτάκης, δια του ειδικού γραμματέα του Σώματος Επιθεωρητών- Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης (ΣΕΕΔΔ), στη γενική γραμματέα Δημοσίων Εσόδων (ΓΓΔΕ), Κατερίνα Σαββαΐδου,


Όπως ο ίδιος μάλιστα ενημερώθηκε από τον ειδικό γραμματέα ΣΕΕΔΔ, Παρασκευά Νομικό, συνολικά 5.260 υπάλληλοι έστειλαν μέσω εμβασμάτων σε τραπεζικά ιδρύματα ξένων χωρών,αθροιστικά το ποσό των 1,45 δισ. ευρώ.

Όπως σημειώνεται από το υπουργείο, ο έλεγχος για τους 415 θα γίνει πλέον από τη ΓΓΔΕ, ενώ ο έλεγχος των υπαλλήλων που συνεχίζουν να υπηρετούν στο δημόσιο θα συνεχιστεί από το ΣΕΕΔΔ, που έχει και τη σχετική αρμοδιότητα.

Υπενθυμίζεται ότι τον Δεκέμβριο του 2013, ο κ. Μητσοτάκης έδωσε εντολή για τον έλεγχο της περιουσιακής κατάστασης των δημοσίων υπαλλήλων που έστειλαν χρηματικά εμβάσματα άνω των 100.000 ευρώ σε τράπεζες του εξωτερικού τα τελευταία χρόνια.

Σημειώνεται ότι η αποστολή εμβασμάτων στο εξωτερικό αποτελεί νόμιμη ενέργεια στο πλαίσιο της ελευθερίας διακίνησης κεφαλαίων που συνιστά θεμελιώδη αρχή της Συνθήκης λειτουργίας της ΕΕ και ότι ο έλεγχος αφορά αποκλειστικά και μόνο την περιουσιακή κατάσταση των υπαλλήλων και εάν τα ανωτέρω ποσά δικαιολογούνται από νόμιμα εισοδήματα.

Από την εξέταση των στοιχείων που διαβιβάστηκαν από τη ΓΓΔΕ στο ΣΕΕΔΔ τον Οκτώβριο του 2014, προκύπτει ότι ο μέσος όρος των εμβασμάτων ανά υπάλληλο προσεγγίζει τα 275.000 ευρώ, ενώ 329 εξ αυτών έχουν στείλει εμβάσματα που συνολικά υπερβαίνει το καθένα τις 600.000 ευρώ.

Από τα μέχρι τώρα στοιχεία αποδεικνύεται ότι από τους ανωτέρω 5.260 υπαλλήλους, οι 415 αποχώρησαν από το Δημόσιο για διαφόρους λόγους, μετά την έναρξη του ελέγχου. Με δεδομένο ότι για τους εν λόγω 415 πρώην πλέον υπαλλήλους το ΣΕΕΔΔ δεν έχει μετά την αποχώρησή τους αρμοδιότητα ελέγχου για την περιουσιακή τους κατάσταση, o κ. Νομικός, με εντολή του κ. Μητσοτάκη, διαβίβασε τα σχετικά στοιχεία στην κ. Σαββαΐδου για τις δικές της ενέργειες.

Με αφορμή τον εν λόγω έλεγχο που διενεργεί το ΣΕΕΔΔ και βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Μητσοτάκης δήλωσε, μεταξύ άλλων, ότι «είναι πλέον καθαρό ότι η παραίτηση ή η αποχώρηση από το δημόσιο από μόνη της δεν αναστέλλει σε καμία περίπτωση τον φορολογικό έλεγχο, ο οποίος δεν διεξάγεται από το ΣΕΕΔΔ, που δεν έχει τη δικαιοδοσία, αλλά από τη ΓΓΔΕ, στο πλαίσιο της γενικής προσπάθειας την οποία καταβάλλει για τον έλεγχο των εμβασμάτων».
Εξάλλου, η κ. Σαββαΐδου τόνισε: «Για όσους υπάλληλους του υπουργείου Οικονομικών έκαναν εμβάσματα την επίμαχη περίοδο διενεργήθηκε προκαταρτικός έλεγχος από την υπηρεσία εσωτερικών υποθέσεων. Παράλληλα διενεργείται φορολογικός έλεγχος από το ΚΕΦΟΜΕΠ. Φορολογικός έλεγχος επίσης θα διενεργηθεί για όσους υπαλλήλους του Δημοσίου έχουν πλέον αποχωρήσει για διαφόρους λόγους.

Σε κάθε περίπτωση θέλω να επισημάνω ότι για όσους υπαλλήλους συνταξιοδοτούνται διενεργείται έλεγχος πόθεν έσχες από την υπηρεσία εσωτερικών υποθέσεων.

Θα ήθελα, τέλος, να επισημάνω ότι ο αριθμός αυτός αποτελεί μικρό ποσοστό σε σχέση με το σύνολο των δημοσίων υπαλλήλων και κυρίως των υπαλλήλων του υπουργείου Οικονομικών, οι οποίοι κάνουν τη δουλειά τους με ευσυνειδησία και αίσθημα καθήκοντος».

Ο κ. Νομικός σημείωσε ότι «αυτοί οι έλεγχοι είναι ιδιαίτερα περίπλοκοι και με μια ιδιαίτερα επίπονη διαδικασία. Το επόμενο διάστημα θα έχουμε αποτελέσματα. Είμαστε σε πολύ καλή συνεργασία με τη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων. Θα ε

λεγχθούν 4.845 υπάλληλοι που παραμένουν στο Δημόσιο. Για τους υπόλοιπους 415 που έχουν αποχωρήσει έχει ενημερωθεί η ΓΓΔΕ για να πράξει τα δέοντα».

Βασικές διαπιστώσεις ελέγχου

Από τον έλεγχο περιουσιακής κατάστασης δημοσίων υπαλλήλων, οι οποίοι από το 2010 έστειλαν στο εξωτερικό εμβάσματα αθροιστικά πάνω από 100.000 ευρώ προέκυψαν οι εξής διαπιστώσεις:

- 5.260 δημόσιοι υπάλληλοι, οι ίδιοι ή και με τους/τις συζύγους, έχουν βγάλει από το 2010 σε τραπεζικά ιδρύματα του εξωτερικού εμβάσματα που το σύνολό τους ανέρχεται σε 1.450.000.000 ευρώ.

- Σχεδόν οι μισοί εξ αυτών είναι εκπαιδευτικοί όλων των κατηγοριών και βαθμίδων, ενώ οι υπόλοιποι είναι κυρίως υπάλληλοι των υπουργείων Υγείας (κυρίως γιατροί), Εθνικής Άμυνας, Οικονομικών, Υποδομών και των ΟΤΑ.

- Ο μέσος όρος των εμβασμάτων ανά υπάλληλο αγγίζει τα 275.000 ευρώ. Από αυτούς, 329 έχουν στείλει εμβάσματα που υπερβαίνουν τις 600.000 ευρώ

Ο έλεγχος του ΣΕΕΔΔ αφορά το σύνολο σχεδόν των υπαλλήλων του δημόσιου και ευρύτερου δημόσιου τομέα, πλην ορισμένων κατηγοριών δημοσίων λειτουργών και υπαλλήλων που εξαιρούνται από την αρμοδιότητά του, όπως αιρετά όργανα, δικαστές, μετακλητοί υπάλληλοι, αστυνομικοί, λιμενικοί, κλπ.

Εκπαιδευτικοί με μηνιαίο εισόδημα που δεν ξεπερνούσε τα 1.200 ευρώ στα προ ενιαίου μισθολογίου επίπεδα βρέθηκαν να έχουν αποταμιεύσεις άνω του ενός εκατομμυρίου ευρώ. Εσπευσαν μάλιστα λόγω των οικονομικών συνθηκών στην Ελλάδα να τις μεταφέρουν στο εξωτερικό. Το ίδιο έκαναν και ορισμένοι γιατροί του ΕΣΥ.

Στο μαύρο χρήμα από ιδιαίτερα μαθήματα και τα γνωστά φακελάκια στα νοσοκομεία αποδίδεται σε μεγάλο βαθμό η περιουσία μερίδας εκπαιδευτικών και γιατρών - αποτελούν τη συντριπτική πλειονότητα των 5.260 υπαλλήλων - που έστειλαν στο διάστημα από το 2010 μέχρι πρόσφατα σε τράπεζες του εξωτερικού εμβάσματα ύψους 1,45 δισ. ευρώ!
 

Τα στοιχεία αυτά ανακοίνωσε χθες ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης Κυριάκος Μητσοτάκης στο πλαίσιο συνάντησης με τη γενική γραμματέα Δημοσίων Εσόδων Κατερίνα Σαββαΐδου. Πρόκειται για τα αποτελέσματα των ελέγχων για τους οποίους είχε δώσει εντολή ο κ. Μητσοτάκης τον περασμένο Δεκέμβριο προς το Σώμα Επιθεωρητών Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης (ΣΕΕΔΔ) και αφορούσε δημοσίους υπαλλήλους που έστειλαν εμβάσματα άνω των 100.000 ευρώ στο εξωτερικό.

Η εντατικοποίηση των ελέγχων από τον υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης και κυρίως η επίτευξη απτών αποτελεσμάτων για επίορκους υπαλλήλους, προσωπικό που μονιμοποιήθηκε παρατύπως καθώς και όσους παρουσιάζουν παράνομο πλουτισμό στη διάρκεια της υπηρεσίας τους στο Δημόσιο έρχεται σε μία ιδιαίτερα κρίσιμη χρονική συγκυρία.

 

Ο χρόνος μετράει αντίστροφα ώς το τέλος του έτους, οπότε θα πρέπει να έχει συμπληρωθεί η δεξαμενή τών προς απόλυση δημοσίων υπαλλήλων βάσει και της σχετικής δέσμευσης προς την τρόικα, ενώ επίκειται και η έναρξη αξιολόγησης των εκπαιδευτικών.

Δεν είναι τυχαίο πως ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ Θέμης Κοτσυφάκης έσπευσε να σχολιάσει σχετικά τις ανακοινώσεις. «Λέτε να έχουν καμιά σχέση τα νούμερα (5.620) με τους υποψήφιους για απόλυση δημόσιους υπαλλήλους τον Δεκέμβρη (5.500); Είναι τυχαία η σχεδόν πλήρης ταύτιση των αριθμών;» αναρωτήθηκε, λέγοντας «ας βρουν τους ελάχιστους εκπαιδευτικούς που είναι παράνομοι».

Κατά μέσο όρο, πάντως, το ύψος των εμβασμάτων ανά υπάλληλο κυμαίνεται στα 275.000 ευρώ, ενώ υπάρχουν περιπτώσεις 329 εργαζομένων που διοχέτευσαν στο εξωτερικό ποσά άνω των 600.000 ευρώ. Σε κάθε περίπτωση, όπως τονιζόταν από το περιβάλλον του υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης, η μεταφορά χρημάτων δεν υποδηλώνει από μόνη της κάποια παράτυπη ενέργεια.

 

ΕΡΩΤΗΜΑΤΙΚΑ. Ωστόσο, λόγω των υπέρογκων ποσών που βρέθηκαν να διακινούν οι δημόσιοι υπάλληλοι προκύπτουν ερωτηματικά κατά πόσον δικαιολογούνται από τα εισοδήματά τους. Ηδη, στο στόχαστρο του ΣΕΕΔΔ έχουν μπει 32 περιπτώσεις δημοσίων υπαλλήλων, οι οποίοι εμφανίστηκαν να μεταφέρουν τα μεγαλύτερα ποσά - ορισμένοι και πάνω από ένα εκατομμύριο ευρώ - και πραγματοποιούνται διασταυρώσεις με τα πόθεν έσχες. Εάν δεν δικαιολογούνται τα ποσά των εμβασμάτων, τότε τους υπαλλήλους περιμένουν πειθαρχικές κυρώσεις, αλλά και η φορολογική Δικαιοσύνη μέσω ΣΔΟΕ, που μπορεί να τους ζητήσει καταβολή φόρων.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, οι μισοί περίπου υπάλληλοι με εμβάσματα είναι εκπαιδευτικοί όλων των κατηγοριών και βαθμίδων. Οι υπόλοιποι είναι κυρίως γιατροί, αλλά και υπάλληλοι των υπουργείων Αμυνας, Οικονομικών, Υποδομών καθώς και δήμων.
 

ΟΙ ΕΦΟΡΙΑΚΟΙ. Ιδιαίτερη αναφορά κάνουν στελέχη του υπουργείου στο γεγονός πως μεταξύ των ελεγχομένων δεν εντοπίζεται μεγάλος αριθμός εφοριακών. «Αυτό δεν σημαίνει πως δεν υπάρχουν περιπτώσεις με αδικαιολόγητες αποταμιεύσεις ή με εμβάσματα στο εξωτερικό σε αυτή την κατηγορία υπαλλήλων. Απλώς οι εφοριακοί γνωρίζουν τη διαδικασία εκ των έσω και δεν προχώρησαν σε σπασμωδικές κινήσεις μεταφοράς χρημάτων με τον τρόπο που έκαναν άλλοι εργαζόμενοι σε φορείς του Δημοσίου» επισημαίνεται χαρακτηριστικά.

Αποκλίσεις στις δηλώσεις περιουσιακής κατάστασης των υπόχρεων υπαλλήλων με στοιχεία εμβασμάτων προς το εξωτερικό είχε εντοπίσει στην ετήσια έκθεσή του και ο γενικός επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης με αποτέλεσμα έξι από αυτούς να διωχθούν πειθαρχικά και να τεθούν σε αργία, άλλοι τέσσερις και οι σύζυγοί τους να κληθούν να υποβάλουν με υπεύθυνη δήλωση περαιτέρω διευκρινίσεις και σε επτά ακόμη να διαταχθεί άρση τραπεζικού και χρηματιστηριακού απορρήτου.


«Είναι πλέον καθαρό ότι η παραίτηση ή η αποχώρηση από το Δημόσιο από μόνη της δεν αναστέλλει σε καμία περίπτωση τον φορολογικό έλεγχο, στο πλαίσιο της προσπάθειας για τον έλεγχο των εμβασμάτων»

Κυριάκος Μητσοτάκης
Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης

«Αυτοί οι έλεγχοι είναι ιδιαίτερα περίπλοκοι και με μια ιδιαίτερα επίπονη διαδικασία. Το επόμενο διάστημα θα έχουμε αποτελέσματα. Είμαστε σε πολύ καλή συνεργασία με τη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων»

Παρασκευάς Νομικός
Ειδικός γραμματέας ΣΕΕΔΔ

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

August 2024
Mo Tu We Th Fr Sa Su
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1

ΨΑΧΝΕΤΕ ΓΙΑ ΥΠΟΤΡΟΦΙΕΣ

Ypotrofies

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

Η ΑΝΤΙΘΕΣΗ

KATSAROS

 

Μικρό λεξικό του Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία: άλλο ρητορικό περιτύλιγμα για πολιτικές που προτάθηκαν και πολεμήθηκαν ως ?νεοφιλελεύθερες?

Γιάννης Κατσαρός (Σχολικός Σύμβουλος)

Ο κ. Λιάκος σε άρθρο του για τις ?Αφετηριακές θέσεις για τον Εθνικό και Κοινωνικό Διάλογο για την Παιδεία (Λιάκος, 23/12/2015, http://www.esos.gr/arthra/41596/afetiriakes-theseis-gia-ton-ethniko-kai-...) αποτιμά τις εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις που προηγήθηκαν μιλώντας για ?πολιτικές που αποχύμωσαν την εκπαίδευση από την παιδεία και δυσφήμισαν τον όρο και την έννοια μεταρρύθμιση?. Και διερωτάται; ?Πώς θα ξαναδώσουμε στις εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις το βάρος που είχαν στην ιστορία μας; Πώς θα ξαναβρούμε το νήμα που μας ενώνει με τις προσπάθειες του Εκπαιδευτικού Ομίλου, του Δελμούζου, του Γληνού και της Ρόζας Ιμβριώτη, του Κακριδή, του Παπανούτσου και του Δημαρά, με τα ιδεώδη της δημοκρατικής μας Μεταπολίτευσης;?

Ο αείμνηστος Α. Δημαράς το απάντησε σε άρθρο του, που δημοσιεύτηκε το 2010 σε ένα ένθετο αφιέρωμα της εφημερίδας «Τα Νέα» στη μεταρρύθμιση του ?Νέου Σχολείου? με τίτλο «Επιτέλους» γράφοντας: «Σήμερα που στην κοινωνία μας η μόνη συμφωνία για τα εκπαιδευτικά θέματα είναι στη δυσφορία, και που περισσεύουν οι επιπόλαιες, ατομικές, αστόχαστες τοποθετήσεις, η πρόταση για το σύγχρονο «Νέο Σχολείο» εμφανίζεται ορθολογικά συγκροτημένη. Και έχει φανερή συνάφεια με το προγονικό του στον σαφή ιδεολογικό προσανατολισμό. Όπως τότε, έτσι και τώρα, το σχολείο, απευθύνεται χωρίς περιορισμούς σε όλους, και πέρα από τα εφόδια για τον επαγγελματικό βίο στοχεύει στη διαμόρφωση ενός πολίτη υπερήφανου για τον κόσμο στον οποίο ζει, με επίγνωση των προβλημάτων της κοινωνίας στην οποία ανήκει, και με διάθεση να συμβάλει στην αντιμετώπισή τους. Η κρίση που περνάει η Χώρα χρειάζεται να αποτελέσει αφορμή και για να ξεκινήσει από το σχολείο μια εθνική ανάταση. Η πρόταση διατυπώθηκε. Τελικά, πάντως, επειδή σχολείο (νέο ή παλιό) δεν υπάρχει χωρίς δασκάλους, όλα κρίνονται από την έκταση και την ένταση της δικής τους συμμετοχής στην προσπάθεια.»

Για Συνέχεια - Ολόκληρο το Κείμενο.

* Ο Γιάννης Κατσαρός είναι σχολικός σύμβουλος, δρ Διοίκησης στην Εκπαίδευση

ΠΛΟΗΓΟΣ ΣΕΛΙΔΑΣ

Η ΑΛΛΗ ΜΑΤΙΑ

ADiamant

 Η κ. Διαμαντοπούλου απέστειλε επιστολή προς τον πρόεδρο της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, με την οποία εξηγεί τους λόγους για τους οποίους δεν αποδέχεται την πρόσκληση.

Αξιότιμε Κύριε Πρόεδρε της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων

Έλαβα την πρόσκληση σας για συμμετοχή μου στην συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών  Υποθέσεων της Βουλής στις 18 Φεβρουαρίου 2016 που έχει ως αντικείμενο ?να διατυπωθούν τα προβλήματα και να διαμορφωθούν λύσεις?.

Εκτιμώ ιδιαίτερα τον ρόλο της Επιτροπής και θεωρώ ύψιστης σημασίας την ενεργή συμμετοχή των Βουλευτών,  στην «επεξεργασία και εξέταση σχεδίων νόμων» που αποτελεί, άλλωστε, και τον βασικό σκοπό λειτουργίας της.

Γι΄αυτό και κατά την 28μηνη περίοδο που είχα την ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας, η συγκεκριμένη Επιτροπή συνεδρίασε δεκάδες φορές, στις περισσότερες εκ των οποίων συμμετείχα προσωπικά. Υπογραμμίζω δε, ότι σε όλα τα πολυνομοσχέδια που έφερα τότε προς ψήφιση στην ολομέλεια, υπήρξε καθοριστική η συμβολή στην τελική διαμόρφωση και ψήφισή τους, των βουλευτών της Επιτροπής  - όλων των κομμάτων - και ιδιαίτερα όσων συμμετείχαν και στα άλλα διακομματικά όργανα και σε συναντήσεις διαλόγου που τότε ενεργοποιήσαμε στον διάλογο για την μεταρρύθμιση.

Η σημερινή Κυβέρνηση, ενώ εξαγγέλλει «εθνικό διάλογο», προωθεί συνεχώς  καίριες ανατροπές του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου. Οι περισσότερες από τις ανατροπές αυτές πραγματοποιούνται με την ευθέως αντισυνταγματική διαδικασία των Πράξεων Νομοθετικού Περιεχομένου και με τον τρόπο αυτό η Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων και όλοι οι Βουλευτές στερούνται της δυνατότητας ακόμη και να εκφέρουν τις απόψεις τους.

Αλήθεια, ποια «εξαιρετικά επείγουσα και απρόβλεπτη ανάγκη» επιβάλλει αυτή την επιλογή; Αντιλαμβάνεσθε ότι με τέτοιες προϋποθέσεις δεν είναι δυνατό να υπάρξει διάλογος, παρά μόνο ως πρόσχημα.

Κατά συνέπεια περιορίζομαι στα παρακάτω:

1.    Τα προβλήματα του εκπαιδευτικού μας συστήματος είναι γνωστά. Τα γνωρίζουμε και τα συζητούμε όλοι, βιώνοντας τα ως γονείς, μαθητές, φοιτητές, ως εκπαιδευτικοί κάθε βαθμίδας. Ίσως μας διαφεύγουν όταν, πολιτευόμενοι, ερχόμαστε αντιμέτωποι με το πολιτικό κόστος, τις αντικρουόμενες βλέψεις επιμέρους κοινωνικών ή επαγγελματικών ομάδων, τα κάθε είδους μικροσυμφέροντα ή ακόμη και τις ιδεοληψίες που μας κρατούν προσκολλημένους σε άλλες εποχές και άλλες συνθήκες.

2.    Μια μεταρρύθμιση δεν μπορεί να έχει ως ορίζοντα τις εκάστοτε «παρούσες συνθήκες». Αντίθετα, πρέπει να έχει προοπτική δεκαετιών, σαφή και καθαρό στόχο και επομένως να βασίζεται στην μακρόχρονη εθνική και διεθνή εμπειρία και γνώση ανάλογων προσπαθειών, να αξιολογεί εφαρμοσμένες πρακτικές, να απαντά επί του συγκεκριμένου, να ανατρέπει παθογένειες και να δημιουργεί ένα νέο περιβάλλον.

3.    Οι προσωπικές μου θέσεις, είναι γνωστό ότι δεν βρίσκονται, πλέον, σε επίπεδο προβληματισμού και αναζητήσεων . Οι προβληματισμοί και οι αναζητήσεις μου μαζί με σημαντικούς συνεργάτες πολιτικούς, εκπαιδευτικούς και τεχνοκράτες προηγήθηκαν και συχνά ανακαθορίστηκαν  μετά από εξαντλητικό διάλογο. Στο επίκεντρο είχαν πάντα τα παιδιά μας και τι καλύτερο μπορούσε να προσφέρει ένα αναβαθμισμένο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα και ό,τι αυτό εμπεριέχει, στις νέες γενιές και την προοπτική της Χώρας. Έτσι, κατέληξαν σε ολοκληρωμένες θέσεις οι οποίες αποτυπώθηκαν στη συνέχεια  σε πέντε νόμους και τρία νομοσχέδια που όλα είχαν περάσει από την βάσανο διακομματικών συνεργασιών και μεγάλων συναινέσεων και αποτελούσαν ένα ενιαίο και αλληλοσυμπληρούμενο σύνολο.  Αν αυτό το νομοθετικό έργο είχε τεθεί σε πλήρη εφαρμογή ?όπως συμβαίνει  στις ευνομούμενες δημοκρατίες- πιστεύω ακράδαντα ότι σήμερα (5 χρόνια μετά) θα είχε συνεισφέρει τα μέγιστα στην αναβάθμιση του Εκπαιδευτικού μας Συστήματος και, βέβαια, θα μπορούσε να αποτελεί αντικείμενο συνεχών διορθώσεων , βελτιώσεων αλλά και  μιας πάντα αναγκαίας αναμόρφωσης, βασισμένης στα αποτελέσματα που παρήγαγε και όχι στις ιδεοληπτικές προσεγγίσεις οποιασδήποτε πλευράς.  

4.    Όλη η τεκμηρίωση,  τα στοιχεία δημόσιας διαβούλευσης  οι αναμορφώσεις, οι προτάσεις κοινωνικών, επιστημονικών και άλλων φορέων, οι θέσεις των κομμάτων και βουλευτών που συμμετείχαν, που οδήγησαν στο διαμορφωθέν νομοθετικό έργο, υπήρχαν αναρτημένα στο διαδίκτυο, άμεσα προσβάσιμα σε κάθε ενδιαφερόμενο πολίτη και προφανώς στους Βουλευτές. Όλα όμως φαίνεται να εξαφανίσθηκαν επί Υπουργίας του κ. Μπαλτά!

Έχω λοιπόν την τιμή, να υποβάλλω στην Επιτροπή σας πέντε προτάσεις στις οποίες ενσωματώνεται όλη η εμπειρία μου, η γνώση μου και, κυρίως, οι πράξεις μου:

1.    Άμεση  επαναφορά στο διαδίκτυο, από το Υπουργείο Παιδείας, όλου του υλικού που αφορά στην μεταρρύθμιση του 2009-2011, όπως και κάθε προηγούμενης προσπάθειας . Δεν πρόκειται για «το έργο της Διαμαντοπούλου» ή κάποιου Υπουργού, αλλά για δημόσιο κτήμα, που πρέπει να είναι πάντα προσβάσιμο σε όλους τους Έλληνες.

2.    Διάθεση στα μέλη της Επιτροπής των παρακάτω νόμων και των αντίστοιχων αιτιολογικών εκθέσεων, που άμεσα συνδέονται με μια συνολική εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, από το νηπιαγωγείο, μέχρι την δια βίου μάθηση και επαγγελματική αποκατάσταση.

a.    Ν. 3839/2010 «Σύστημα επιλογής προϊσταμένων οργανικών μονάδων με αντικειμενικά και αξιοκρατικά κριτήρια ? Σύσταση Ειδικού Συμβουλίου Επιλογής Προϊσταμένων (ΕΙ.Σ.Ε.Π.) και λοιπές διατάξεις.  (ΦΕΚ 51/ 29.3.2010)
b.    N. 3848/2010 «Αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού ? καθιέρωση κανόνων αξιολόγησης και αξιοκρατίας στην εκπαίδευση και λοιπές διατάξεις  (ΦΕΚ 71/ 19.5.2010)
c.    Ν. 3879/2010 «Ανάπτυξη της Δια Βίου Μάθησης και λοιπές διατάξεις  (ΦΕΚ 163/ 21.9.2010)
d.    Ν. 3966/2011 «Θεσμικό πλαίσιο των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων, Ίδρυση Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Οργάνωση του Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ» και λοιπές διατάξεις. (ΦΕΚ 118/ 24.5.2011)
e.    N. 4009/2011 «Δομή, λειτουργία, διασφάλιση της ποιότητας των σπουδών και διεθνοποίηση των ανωτάτων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων.» (ΦΕΚ 195/6.9.2011)
f.     Ν. 4027/2011 «Ελληνόγλωσση εκπαίδευση στο εξωτερικό και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ 233/ 4.11.2011)  

3.    Διάθεση στα μέλη της Επιτροπής των έτοιμων σχεδίων νόμου τα οποία συντάχθηκαν  ύστερα από ευρεία διακομματική συναίνεση, τα οποία παρέδωσα στον διάδοχο μου Υπουργό Παιδείας, όταν αποχώρησα από το Υπουργείο μετά την αναστολή κάθε νομοθετικής πρωτοβουλίας επί Κυβερνήσεως Παπαδήμου και συγκεκριμένα τα νομοσχέδια:

Α) για το Νέο Λύκειο,

Β) για την Τεχνολογική Εκπαίδευση,

Γ) για την Έρευνα και Ανάπτυξη Τεχνολογίας και Καινοτομίας τα οποία στην συνέχεια  ακολούθησαν άλλο δρόμο?

Όλο το παραπάνω υλικό, θεωρώ ότι μπορεί να συνεισφέρει μιας και αποτελεί ένα συνολικό έργο και αναφέρεται σε μια ολοκληρωμένη μεταρρύθμιση. Αποσπασματικές ρυθμίσεις και αλλαγές, που αντιμετωπίζουν ευκαιριακές σκοπιμότητες, δημιουργούν αναπόφευκτα παρενέργειες.

4.    Ενημέρωση των Βουλευτών από το ΙΕΠ:

?    Για τα Νέα Προγράμματα Σπουδών - για το Νέο Σχολείο τα οποία όχι μόνο ολοκληρώθηκαν αλλά εφαρμόστηκαν και πιλοτικά.

?    Για την πιλοτική εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου η οποία μέχρι το 2014 γενικεύθηκε για να παγώσει από τον Ιανουάριο του 2015

?    Για Το ψηφιακό σχολείο ένα σύνολο εν εξελίξει δράσεων που σταμάτησε με επιλογή του κ. Μπαλτά

5.    Διάθεση στα μέλη της Επιτροπής της ολοκληρωμένης μελέτης του ΟΟΣΑ και των εμπειρογνωμόνων της ΕΕ, έργο το οποίο ελήφθη σοβαρά υπόψη σε όλη την προσπάθεια.

Κύριε Πρόεδρε,

Η σχετικά πρόσφατη Ευρωπαϊκή ιστορία μάς διδάσκει ότι όλες οι χώρες που θέλησαν να συνομιλήσουν παραγωγικά με το μέλλον τους, πραγματοποίησαν μεγάλες μεταρρυθμιστικές τομές στον τομέα της Εκπαίδευσης, ύστερα από εξαντλητικό διάλογο με την Εκπαιδευτική Κοινότητα, τους Κοινωνικούς Φορείς και βεβαίως τα Πολιτικά Κόμματα.

Η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση που είχα την τιμή να εισηγηθώ στη Βουλή των Ελλήνων με διαδοχικά νομοσχέδια που ψηφίστηκαν με πρωτοφανείς πλειοψηφίες, καθώς και με τα νομοσχέδια που προετοιμάστηκαν, ήταν ενταγμένη σ' αυτήν την πετυχημένη ευρωπαϊκή παράδοση.

Δεν υπαγορεύθηκαν από κανένα "μνημόνιο", αλλά ήταν μια καθαρά εθνική πολιτική πρωτοβουλία που προσπάθησε να βάλει τις βάσεις για την υποβοήθηση της ανάταξης της χώρας, μέσα από την αναβάθμιση όλου του εκπαιδευτικού συστήματος και την εξασφάλιση ενός καλύτερου μέλλοντος για τα παιδιά μας.

Η σημερινή κυβέρνηση επέλεξε την πλήρη κατεδάφιση αυτής της προσπάθειας.  Δυστυχώς, δεν είναι η πρώτη φορά που κάτι τέτοιο συμβαίνει στη σύγχρονη ιστορία μας.

Όμως, εξαιτίας των συνθηκών που βιώνει η πατρίδα μας, φοβάμαι ότι αυτή η κατεδάφιση θα έχει πολύ χειρότερες συνέπειες από οποιαδήποτε άλλη φορά και κανένας διάλογος δεν θα μπορέσει να θεραπεύσει.

Με εκτίμηση,
Άννα Διαμαντοπούλου

ΕΙΣΟΔΟΣ

Στο ρόλο των Ιερειών στο χορόδραμα της Αφής της Φλόγας οι αθλήτριες της Ρυθμικής Γυμναστικής των Special Olympics Ελλάς και σπουδάστριες σχολής χορού του Φωκά Ευαγγελινού.

Η Τελετή Αφής της Φλόγας της Ελπίδας για τους Ευρωπαϊκούς Αγώνες Special Olympics της Αμβέρσας. 4 Σεπτεμβρίου 2014 στην Αρχαία Ζώνη Μεσημβρίας-Αλεξανδρούπολη.

INVEST IN EDU

Η ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

GRAFITI

 

Go to top

GK@Edu   By  KelGeo  2014