Καλώς ορίσατε

Όπως πιθανόν γνωρίζετε ο Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών, η Διεθνής Αστρονομική Ένωση και πάρα πολλοί άλλοι οργανισμοί, ενώσεις, εταιρείες, υπηρεσίες, αποφάσισαν και ανακήρυξαν το έτος 2009 Παγκόσμιο Έτος της Αστρονομίας.
Έχω να παρατηρήσω ότι με τα επιτεύγματα στην Διαστημική επιστήμη, τα μέσα που υπάρχουν σήμερα στην διάθεση των επιστημόνων, που ασχολούνται στους κλάδους της αστρονομίας και της αστροφυσικής, έχουν πολλαπλασιασθεί και οι δυνατότητες που υπάρχουν για την παρατήρηση του διαστημικού περιβάλλοντος, θα ήταν αδιανόητες μέχρι πριν από μόλις 40 χρόνια.
Ωστόσο οι τακτικές αποστολές στο διάστημα έχουν δημιουργήσει για διάφορους λόγους την εντύπωση ότι πρόκειται για μία τετριμμένη δραστηριότητα, χωρίς κανένα πρακτικό όφελος. Αποτέλεσμα σήμερα είναι, να παρατηρείται μία στροφή του κοινού και κυρίως των μαθητών σε κατευθύνσεις μακριά από τα πεδία της κλασσικής επιστήμης και της τεχνολογίας και κυρίως μακριά από τα πεδία των επιστημών που είναι άμεσα συνδεδεμένα με την προσπάθεια για την διαστημική εξερεύνηση, όπως είναι η Μηχανική, η Τεχνολογία, η Αστρονομία, η Ραδιοαστρονομία και η Αστροφυσική.
Η Ευρωπαϊκή Διαστημική Υπηρεσία (European Space Agency ? ESA) αντιλαμβανόμενη αυτό το γεγονός και για να αντιμετωπίσει την κατάσταση, προχώρησε στην ίδρυση του Ευρωπαϊκού Γραφείου Διαστημικών Εκπαιδευτικών Πόρων (European Space Education Resource Office ? ESERO). Στην σχετική ιστοσελίδα της ΕSA (ακολουθήστε το url, http://www.esa.int/esaMI/ESERO_Project/SEMIPS22VBF_0.html ), αναφέρονται τα ακόλουθα: The fall in students taking up classical science and engineering subjects presents a real problem for organisations like ESA. In response to this, the ESA Education Department created the European Space Education Resource Office (ESERO). This pilot project uses European space exploration as a means of exciting young people about Science, Engineering and Technology (SET),
και σε ελεύθερη μετάφραση:
η μείωση του αριθμού των μαθητών, οι οποίοι επιλέγουν θέματα κλασσικής επιστήμης και μηχανικής είναι ένα πραγματικό πρόβλημα για οργανισμούς όπως η ESA. Ανταποκρινόμενο στο πρόβλημα αυτό, το Εκπαιδευτικό Τμήμα της ESA δημιούργησε το Ευρωπαϊκό Γραφείο Διαστημικών Εκπαιδευτικών Πόρων (ESERO). Το πρότυπο αυτό πρόγραμμα χρησιμοποιεί την Ευρωπαϊκή Διαστημική Εξερεύνηση, ως μέσο πρόκλησης του ενδιαφέροντος των νέων ανθρώπων, για την Επιστήμη, την Μηχανική και την Τεχνολογία (SET).

Κατηγορίες: Διαστημική εξερεύνηση και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Ετικέτες: , , , . Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.

Αφήστε μια απάντηση