Δημοσιεύσεις

 


Μια καλή δημοσίευση

Έχετε ήδη δημιουργήσει το ιστολόγιό σας και θέλετε να ξεκινήσετε να δημοσιεύετε σε αυτό. Σε αυτό το σημείο εύλογα γεννιέται το ερώτημα: Πώς μπορούμε να κάνουμε «καλές» δημοσιεύσεις; Ποια είναι τα χαρακτηριστικά μιας καλής δημοσίευσης;

Δώστε έναν «καλό» τίτλο στη δημοσίευσή σας.


Ένας καλός τίτλος θα πρέπει κατ’ αρχάς να προκαλεί το ενδιαφέρον του αναγνώστη και να είναι εύστοχος. Δείτε κάποιες από τις αναρτήσεις στις συζητήσεις σας: «Νιώθοντας σαν μικρό παιδί...». Αν και ο τίτλος δεν παραπέμπει στη δημιουργία ιστολογίου, έχει κάτι που με έκανε να θέλω να τη διαβάσω. Το ίδιο και αρκετές άλλες δημοσιεύσεις. Τι κάνει έναν τίτλο πετυχημένο; Ακρίβεια στη διατύπωση, λέξεις-κλειδιά, προσωπικό ύφος (χωρίς υπερβολές). Δώστε, λοιπόν, μεγάλη προσοχή στον τίτλο…
Οι καλές δημοσιεύσεις είναι εύστοχες, σύντομες και περιεκτικές


Θυμηθείτε ότι έχετε βάλει κάποιο τίτλο στο ιστολόγιό σας και όλες οι δημοσιεύσεις θα πρέπει να είναι σχετικές. Για παράδειγμα, αν το ιστολόγιό σας αφορά τη διδασκαλία των Παραβολών, τη διδασκαλία των τριγώνων ή την καστροπολιτεία του Μιστρά, είναι παράταιρο να κάνετε κάποιες δημοσιεύσεις που δεν αφορούν άμεσα τα παραπάνω θέματα. Οι μαθητές σας θα μπερδευτούν…
 
Μην επαναλαμβάνεστε και μην δίνετε πάρα πολλές λεπτομέρειες σε ένα θέμα, παρά μόνο αν το κρίνετε απολύτως απαραίτητο. Οι δημοσιεύσεις σας πρέπει να είναι περιεκτικές και σύντομες. Μπορείτε να επανέλθετε με περισσότερες λεπτομέρειες, αν διαπιστώσετε ενδιαφέρον από τους μαθητές σας. Μην τους κουράζετε με ατελείωτες δημοσιεύσεις!

Οι καλές δημοσιεύσεις σε ένα ιστολόγιο είναι «προσωπικές»

 
Δώστε ένα προσωπικό ύφος στο ιστολόγιό σας, χρησιμοποιώντας α΄ ενικό ή πληθυντικό, λέγοντας κάποια αστεία ιστορία που σχετίζεται με το θέμα, ή μεταφέροντας τις προσωπικές σας εμπειρίες. Θα σας αναφέρω ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα. Διδάσκοντας τα θρησκεύματα στη Β΄Λυκείου, θεωρούσα ότι το θέμα θα ήταν από μόνο του ενδιαφέρον, εφόσον οι μαθητές πάντα εκφράζουν την επιθυμία να μάθουν για άλλες θρησκείες. Σύντομα, όμως, ανακάλυψα ότι μπερδεύονται από τις πολλές πληροφορίες και βαριούνται. Έτσι έδωσα πιο προσωπικό χαρακτήρα στη διδασκαλία μου. Τους δείχνω διαφάνειες από τις χώρες που έχω επισκεφτεί και τους αφηγούμαι περίεργα περιστατικά που μου έχουν συμβεί ή για τους ανθρώπους που έχω γνωρίσει από το Νεπάλ, μέχρι την Κίνα, τη Βιρμανία, την Ινδία, το Ιράν κ.λπ. Αυτές οι ταξιδιωτικές εμπειρίες και οι εικόνες, τους κάνουν να θέλουν να μάθουν περισσότερα για τους ανθρώπους που ζουν εκεί και για τις αντιλήψεις τους. Το πιο σημαντικό; Μετά από χρόνια που τους συναντώ θυμούνται ακριβώς τι είχαμε πει στα μαθήματα αυτά! Χωρίς αυτό το προσωπικό στοιχείο, οι αναρτήσεις σας θα μοιάζουν με σελίδες κάποιας εγκυκλοπαίδειας…
Οι καλές δημοσιεύσεις είναι πρωτότυπες

 
Καλό είναι οι δημοσιεύσεις να είναι δικές σας. Αν μεταφέρετε κάτι που το έχετε διαβάσει αλλού, καλό είναι να το ερμηνεύετε ή να το σχολιάζετε στη δημοσίευσή σας. Αν πάλι, απλώς, θέλετε να μεταφέρετε μια είδηση, ως έχει, τότε μπορείτε να γράψετε μια σύντομη εισαγωγή και με έναν υπερσύνδεσμο να τους παραπέμπετε στην πηγή σας. Φυσικά, αυτό δεν ισχύει για λογοτεχνικά αποσπάσματα ή για κείμενα που θέλετε να τα έχουν άμεσα στη διάθεσή τους οι μαθητές σας για τις εργασίες τους. Πάντως, να θυμάστε ότι παραπέμποντας τους μαθητές σας στην πηγή της πληροφορίας, τους μαθαίνετε να αναζητούν και να αξιολογούν πηγές.
Οι καλές δημοσιεύσεις έχουν δομηθεί σωστά

 
Αν θέλετε να δημοσιεύσετε μακροσκελή κείμενα, θυμηθείτε να τα χωρίσετε σε παραγράφους ή ενότητες. Τι εννοούμε με αυτό; Δείτε αυτές τις συμβουλές που σας δίνουμε για τις δημοσιεύσεις. Θα μπορούσε να είναι ένα μεγάλης έκτασης κείμενο, που θα κούραζε τον αναγνώστη. Το χωρίσαμε σε παραγράφους με τίτλους και βάλαμε εικόνες. Δεν είναι το αποτέλεσμα λίγο πιο ευχάριστο; Θυμηθείτε το στις δημοσιεύσεις σας…