Ιδέες χρήσης ενός ιστολογίου

Ιδέες για να αξιοποιήσετε ένα ιστολόγιο

Πώς μπορείτε να αξιοποιήσετε ένα ιστολόγιο με τους μαθητές σας; μπορείτε να πάρετε κάποιες ιδέες, διαβάζοντας τα παρακάτω...

Κάντε μια ανάρτηση για ένα θέμα. Δημοσιεύστε ένα κείμενο, αναρτήστε ένα βίντεο ή μια φωτογραφία και ζητήστε από τους μαθητές σας να το σχολιάσουν μέσα στο διάστημα κάποιων ημερών.

Δημιουργήστε το ημερολόγιο της τάξης. Κάθε εβδομάδα μια ομάδα θα είναι υπεύθυνη για να δημοσιεύει τα γεγονότα της εβδομάδας (της τάξης ή του σχολείου). Με αυτόν τον τρόπο οι μαθητές που λείπουν δεν θα νιώθουν αποκομμένοι από την τάξη τους.

Προβληματισμοί σε ένα κείμενο. Δημοσιεύστε ένα κείμενο, λογοτεχνικό ή μη, και ζητήστε από τους μαθητές να καταθέσουν τις απόψεις τους, με βάση τις δικές τους εμπειρίες.
 
Δημοσιεύστε μια δήλωση που δεν την υποστηρίζουν τα γεγονότα. Ζητήστε από τους μαθητές να βρουν στοιχεία για να υποστηρίξουν ή να αντικρούσουν τη δήλωση αυτή, χρησιμοποιώντας συνδέσμους σε αξιόπιστες ιστοσελίδες αλλά και τα δικά τους επιχειρήματα. Αυτή η δραστηριότητα μπορεί να αφορά περιβαλλοντικά ή κοινωνικά ζητήματα αλλά και κάθε ζήτημα υπό αμφισβήτηση.
Δημοσιεύστε μια σύνδεση από κάποια ιστοσελίδα που σχετίζεται με το μάθημά σας και καλέστε τους μαθητές σας να την αξιολογήσουν. Είναι η ιστοσελίδα αντικειμενική; Είναι αξιόπιστη πηγή;
Βάλτε τους μαθητές να γράψουν από μια διαφορετική οπτική γωνία. Ζητήστε τους να πάρουν το ρόλο του μετανάστη, όταν συζητάτε για τη μετανάστευση. Επιλέξτε αντικείμενα ή πρόσωπα που σχετίζονται με τη θεματική σας ενότητα και ζητήστε να μιλήσουν για κάτι που θα προκαλέσει ποικίλες αντιδράσεις και θα είναι ένας τρόπος κατανόησης της διδακτέας ύλης.
Ζητήστε από τους μαθητές σας να πάρουν το ρόλο του δημοσιογράφου και να μιλήσουν για μια εκδρομή ή κάποια ιδιαίτερη εκδήλωση. Μπορούν να υποκριθούν ότι πήραν μια συνέντευξη ή να παραθέσουν τα πραγματικά γεγονότα της επίσκεψης τους.

Ξεκινήστε μια ιστορία (σκηνικό, χαρακτήρες, κατάσταση) και ζητήστε από τους μαθητές σας να κάνουν ένα σχόλιο προσθέτοντας μια-δυο προτάσεις στην ιστορία. Η ιστορία μπορεί να σχετίζεται με το αναλυτικό πρόγραμμα. Για παράδειγμα θα μπορούσε να είναι «ιστορική μυθιστοριογραφία» για μια οικογένεια κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου ή μια ιστορία για ένα ζευγάρι από χήνες που μπήκαν στην κιβωτό του Νώε.

Αν διδάσκετε ξένες γλώσσες ξεκινήστε μια ιστορία. Ζητήστε από τους μαθητές να συμπληρώνουν την ιστορία χρησιμοποιώντας προτάσεις με τις λέξεις που έμαθαν κάθε εβδομάδα. Με τον τρόπο αυτό θα μαθαίνουν καλύτερα το λεξιλόγιο του μαθήματος και θα κάνουν επανάληψη.

Συνεργαστείτε με μια άλλη τάξη και επεξεργαστείτε μαζί μέσα από το ιστολόγιο μια θεματική ενότητα.