Εισαγωγή

Το πώς χρησιμοποιούνται οι τεχνολογίες είναι πιο σημαντικό
από το ποιες τεχνολογίες χρησιμοποιούνται
 

 Στην καθημερινή μας διδασκαλία, μπορούμε να υιοθετήσουμε διάφορες εκπαιδευτικές στρατηγικές. Η επιλογή των κατάλληλων τεχνολογικών μέσων είναι αποτέλεσμα, και όχι αιτία των διδακτικών επιλογών μας. Δηλαδή η επιλογή μιας παιδαγωγικής θεωρίας είναι περισσότερο σημαντική, από την επιλογή των μέσων που θα επιλέξουμε για να την εφαρμόσουμε. Οι κατάλληλες παιδαγωγικές θεωρίες μπορούν να κάνουν, ακόμη και τα πιο απλά, τεχνολογικά μέσα εξαιρετικά αποτελεσματικά.

Ο Ravenscroft (2001) λέει ξεκάθαρα ότι “Δεν μπορούμε να ανανεώσουμε ουσιαστικά τις διδακτικές πρακτικές, απλώς χρησιμοποιώντας τις Νέες Τεχνολογίες, εκτός αν εξετάσουμε σοβαρά τον ρόλο των υπολογιστών στις καινοτόμες μαθησιακές προσεγγίσεις, που συνδέονται με την εξέλιξη στη σκέψη και με τη βελτίωση της κατανόησης”.
IDevice Icon Ποια είναι η γνώμη σας?
“Το e-learning δεν έχει αλλάξει σε τίποτα τον τρόπο με τον οποίο ο άνθρωπος μαθαίνει” Horton (2002)

Οι Νέες Τεχνολογίες δεν είναι κάποιο θαυματουργό φάρμακο...

Εφόσον το μάθημα αυτό αφορά τις Νέες Τεχνολογίες και το πώς μπορείτε να τις χρησιμοποιήσετε στην καθημερινή σας διδασκαλία, θα πρέπει να έχετε πάντοτε στο μυαλό σας ότι:

Οι Νέες Τεχνολογίες δεν αποτελούν ένα θαυματουργό φάρμακο. Δεν μπορείτε να λύσετε με αυτές όλα τα εκπαιδευτικά, οργανωτικά ή οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζετε στη διδασκαλία σας, απλώς χρησιμοποιώντας κάποια εργαλεία.

Οι Νέες Τεχνολογίες δεν είναι "θρησκεία" και ούτε πρέπει να τις θεοποιούμε. Πρέπει να έχουμε μια αντικειμενική και ξεκάθαρη άποψη για τη χρηστική τους αξία. Να γνωρίζουμε, δηλαδή, τόσο τα πλεονεκτήματα όσο και τα μειονεκτήματά τους. Έχοντας κατανοήσει τα χαρακτηριστικά τους, μπορούμε να κρίνουμε την επιπρόσθετη αξία που προσδίδουν στο μάθημά μας.

Δείτε το βίντεο που ακολουθεί και μπείτε στη θέση αυτών των μαθητών. Τι πιστεύετε? Είναι το σχολείο ενδιαφέρον?