ΚΟΥΡΚΟΥΛΑΚΟΣ   ΗΛΙΑΣ
  • Αρχική σελίδα
  • ΜΑΘΗΜΑΤΑ
  • ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ
  • ΚΑΙΝΟΤΟΜΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ
  •  

    Ενδεικτικός ετήσιος προγραμματισμός της διδασκαλίας στα μαθήματα Τεχνολογία Α΄ Γυμνασίου και Β΄ Γυμνασίου

     

    Σαλωνίδου Αθηνά , Σχολική  Σύμβουλος  ΠΕ12.10, Φυσικός Ραδιοηλεκτρολόγος

     

     


     

     

     

    ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟΣ ΕΤΗΣΙΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ

    ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

     

     Α ΤΡΙΜΗΝΟ

    ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ

    Διερεύνηση βιβλιογραφίας, πηγών Internet, συζητήσεις με ειδικούς, επισκέψεις σε χώρους εργασίας κλπ., και πραγματοποίηση σεμιναρίων από τους μαθητές στην τάξη για ανάλυση των γενικών τεχνολογικών ενοτήτων : Εργαλεία και μηχανές -Ενέργεια και ισχύς- Μεταφορές και επικοινωνίες (~2 ώρες )

      

    ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ

    Επιλογή ενότητας μελέτης από τους μαθητές. Επιλογή έργου από κάθε μαθητή για κατασκευή και μελέτη που ανήκει στην ενότητα που διάλεξε η τάξη. Ο κάθε μαθητής θα κατασκευάσει ένα ομοίωμα πραγματικού αντικειμένου με τη χρήση διαθέσιμων εργαλείων και υλικών, εφαρμόζοντας κατασκευαστικά σχέδια που έχουν εκπονηθεί από τον ίδιο και έχουν εγκριθεί από τον καθηγητή. (~1 ώρα )

    Έρευνα βιβλιογραφίας και πηγών πληροφόρησης συμπεριλαμβανομένου του δικτύου Internet και συλλογή από το τεχνολογικό περιβάλλον στοιχείων που κρίνει ο μαθητής ως απαραίτητα για την κατασκευή του έργου που έχει επιλέξει. Ο κάθε μαθητής αξιοποιεί βιβλιοθήκες, διαφημιστικά έντυπα, γνώσεις από άλλα μαθήματα, το δίκτυο Internet, και γενικά όλες τις πηγές πληροφόρησης που έχει στη διάθεσή του. (~2 ώρες )

     

    ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ

    Ταξινόμηση της πληροφόρησης από τους ίδιους τους μαθητές και καθορισμός των απαιτούμενων εργαλείων και υλικών για την κατασκευή, διοργάνωση σεμιναρίων από τους μαθητές και παρουσίαση του προγραμματισμού της εργασίας τους σχετικά με την κατασκευή του έργου που έχει αναλάβει ο καθένας. (~2 ώρες )

     

    Β ΤΡΙΜΗΝΟ

    ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ- ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ-ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ

     Κατασκευή του έργου από τον κάθε μαθητή στο σχολικό εργαστήριο υπό την επίβλεψη του καθηγητή και με τήρηση κανόνων ασφαλείας.(~10 ώρες )

     

    Γ ΤΡΙΜΗΝΟ

    ΜΑΡΤΙΟΣ-ΑΠΡΙΛΙΟΣ

    Συγγραφή εργασίας από τον κάθε μαθητή σχετικά με το έργο που έχει αναλάβει και παρουσίασή της προοδευτικά σε σεμινάρια στην τάξη. Η γραπτή εργασία θα περιλαμβάνει τα εξής :  

    • Ανάλυση της γενικής τεχνολογικής ενότητας στην οποία ανήκει η κατασκευή

    • Τεχνικά, κατασκευαστικά σχέδια του θέματος που διάλεξε ο μαθητής.

    • Περιγραφή της διαδικασίας που ακολούθησε για τη μελέτη και την κατασκευή του θέματος.

    • Ανάλυση των οικονομικών, κοινωνικών, γεωγραφικών και πολιτιστικών παραμέτρων που επηρέασαν την εξέλιξη του συγκεκριμένου θέματος και αναφορά στα διάφορα στάδια εξέλιξής του. Ανάλυση των αναγκών που εξυπηρετεί.

    • Συσχέτιση με τα επιστημονικά στοιχεία και τις θεωρίες που αξιοποιούνται στο συγκεκριμένο τεχνολογικό προϊόν.

    • Επιμέτρηση και εκτίμηση του κόστους της κατασκευής.

    • Κατάλογος εργαλείων και υλικών που χρησιμοποίησε ο μαθητής.

    • Βιβλία και πηγές πληροφόρησης που έλαβε υπόψη του. ( ~5 ώρες )

    ΜΑΙΟΣ

    Παρουσίαση από τον κάθε μαθητή της κατασκευής και της μελέτης του σε τελικό σεμινάριο στην τάξη ( σχολικό εργαστήριο). (~ 3 ώρες )

      

    Επανάληψη της διαδικασίας για τις άλλες δύο τεχνολογικές ενότητες αν υπάρχει χρόνος. Διοργάνωση έκθεσης και παρουσίαση των έργων και των γραπτών εργασιών στην κοινότητα του σχολείου. Βραβεύσεις καλύτερων έργων.

     

    Αξιολόγηση των μαθητών της Α’ Γυμνασίου

    Οι μαθητές αξιολογούνται :

    Α ΤΡΙΜΗΝΟ

    • Για τον βαθμό και την ποιότητα της διερεύνησης των πηγών πληροφόρησης που χρησιμοποίησαν στην ανάλυση των τεχνολογικών ενοτήτων μελέτης και στην επιλογή ατομικού θέματος για κατασκευή και μελέτη
    • Για την καταλληλότητα των εργαλείων και των υλικών που επέλεξαν για την κατασκευή τους.
    • Για τις παρουσιάσεις σε σεμινάρια στην τάξη του προγραμματισμού της εργασίας τους σχετικά με την κατασκευή του έργου

     

    Β ΤΡΙΜΗΝΟ

    • Για την κατασκευή που έφτιαξαν ( πολυπλοκότητα, αισθητική, χρήση εργαλείων, χρήση υλικών κτλ.)
    • Για την εφαρμογή κανόνων ασφαλείας στο σχολικό εργαστήριο κατά την κατασκευή του θέματος που έχουν επιλέξει.

     

    Γ ΤΡΙΜΗΝΟ

    • Για την έκταση, την ποιότητα, και το βάθος της γραπτής εργασίας που συνοδεύει κάθε κατασκευή.
    • Για τις παρουσιάσεις σε σεμινάρια στην τάξη του κατασκευαστικού μέρους του έργου και της τεχνικής έκθεσης που το συνοδεύουν, και για τα σχόλιά τους στις παρουσιάσεις των συμμαθητών τους.

     

     


     

     

    ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟΣ ΕΤΗΣΙΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ

    ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

     

    Α ΤΡΙΜΗΝΟ

    ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ

    Ανάλυση του τρόπου οργάνωσης μιας βιομηχανικής παραγωγικής μονάδας, με την αξιοποίηση διαθέσιμης βιβλιογραφίας και του ευρύτερου δυνατού φάσματος πηγών πληροφόρησης (συμπεριλαμβανομένου του δικτύου Internet).

    Παράδειγμα οργανογράμματος, τμήματα από τα οποία αποτελείται μια βιομηχανική μονάδα, αρμοδιότητες κάθε τμήματος. (3 ώρες )

     

    ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ

    Ανάλυση της συνεργασίας που απαιτείται μεταξύ των τμημάτων και των εργαζομένων. Ανάλυση των τεχνολογιών που αξιοποιούνται από το κάθε τμήμα της παραγωγικής μονάδας. (2 ώρες)

    Συγκρότηση ομάδων εργασίας από τους μαθητές. Επιλογή από κάθε ομάδα βιομηχανίας της οποίας θα κατασκευάσουν μοντέλο, και θα μελετήσουν τη διαδικασία παραγωγής και τη λειτουργία κάθε τμήματος.

    Επιλογή ρόλου από τον κάθε μαθητή, αντίστοιχου με τα στελέχη μιας πραγματικής βιομηχανίας (3 ώρες)

     

    ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ

    Συλλογή και παρουσίαση σε σεμινάριο από τον κάθε μαθητή, πληροφοριών σχετικά με την αρμοδιότητα που έχει αναλάβει στη βιομηχανία που έχει επιλέξει η ομάδα εργασίας στην οποία ανήκει. Αξιοποίηση των διαθέσιμων πηγών πληροφόρησης του τεχνολογικού περιβάλλοντος. (2 ώρες )

     

    Β ΤΡΙΜΗΝΟ

    ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ- ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ-ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ

    Οργάνωση της πληροφόρησης. Εκπόνηση από κάθε ομάδα κατασκευαστικού σχεδίου υπό κλίμακα του ομοιώματος της βιομηχανίας που έχει επιλέξει. Συνεισφορά του κάθε μαθητή σε συνάρτηση με την αρμοδιότητα που έχει αναλάβει. Σύνταξη υπομνήματος που συνοδεύει κάθε κατασκευαστικό σχέδιο και που αναφέρει το είδος των υλικών που θα χρησιμοποιηθούν κατά την κατασκευή στα διάφορα σημεία του μοντέλου της παραγωγικής μονάδας, την ποσότητα υλικού που θα απαιτηθεί από το κάθε είδος, το είδος των εργαλείων που απαιτούνται για την κατασκευή.

    Τελική επιλογή υλικών και εργαλείων για την κατασκευή μικρογραφίας της κάθε βιομηχανίας από κάθε ομάδα μαθητών.

    Κατασκευή στο σχολικό εργαστήριο, με τη συμμετοχή όλων των μελών της κάθε ομάδας, της μικρογραφίας της βιομηχανίας την οποία έχουν επιλέξει. (8 ώρες )

     

    Γ ΤΡΙΜΗΝΟ

    ΜΑΡΤΙΟΣ-ΑΠΡΙΛΙΟΣ-ΜΑΙΟΣ

    Συγγραφή εργασιών από τον κάθε μαθητή, παράλληλα με τις κατασκευαστικές δραστηριότητες, για τις αρμοδιότητες που ο ίδιος έχει αναλάβει στη βιομηχανία που έχει επιλέξει η ομάδα του. Οι γραπτές εργασίες παρουσιάζονται προοδευτικά σε σεμινάρια που οργανώνουν οι μαθητές στην τάξη. Οι γραπτές εργασίες των μαθητών μιας ομάδας θα πρέπει να αποτελούν ένα ενιαίο αρμονικό σύνολο, εκφράζοντας την απαίτηση για συντονισμό των διαφόρων τμημάτων σε μια βιομηχανία. (3 ώρες )

    Παρουσίαση των γραπτών εργασιών και των κατασκευών όλων των ομάδων σε τελικά σεμινάρια στην τάξη. (4 ώρες)

    Διοργάνωση εκθέσεων όπου θα παρουσιασθούν οι κατασκευές και οι γραπτές εργασίες των μαθητών στη σχολική κοινότητα.

     


    Αξιολόγηση των μαθητών της Β’ Γυμνασίου

    Η αξιολόγηση των μαθητών θα γίνει με κριτήριο την επίδοσή τους σε κάθε δραστηριότητα που προβλέπεται από το πρόγραμμα με βάση :

    Α ΤΡΙΜΗΝΟ

    Την ανάλυση ενός φάσματος πηγών πληροφόρησης για τις σύγχρονες παραγωγικές μονάδες

    Τον βαθμό κατανόησης της οργάνωσης της παραγωγικής διαδικασίας Την ικανότητα περιγραφής και ανάλυσης επαγγελματικών δραστηριοτήτων.

    Την αποτελεσματική συμμετοχή στα σεμινάρια κάθε μαθητή, τόσο ως παρουσιαστή, όσο και ως συμμετέχοντος με σωστές παρεμβάσεις

     

    Β ΤΡΙΜΗΝΟ

    Την ποιότητα της κατασκευής

    Τη συμμετοχή στο ομαδικό κατασκευαστικό έργο.

    Το βαθμό και την ικανότητα για συνεργασία

     Τις κατασκευαστικές ικανότητες κάθε μαθητή

    Γ ΤΡΙΜΗΝΟ

    Την ποιότητα της γραπτής εργασίας.

    Την ποιότητα των παρουσιάσεων και την συμμετοχή στα σεμινάρια.

     

     


     

     

    Πληροφορίες- Υλικό

     

    http://www.texnologia.org/go1/

    http://users.sch.gr/akouts/lows.htm

    http://texnoschool.blogspot.com/

    http://users.otenet.gr/~foniflo/technology/

     

    http://www.texnologia.com/

     

    http://secondary-technology.blogspot.com/2011/03/blog-post_31.html