6.3.2 D FLIP-FLOP
Η εξάλειψη της ανεπιθύμητης συμπεριφοράς στην μη χρησιμοποιούμενη κατάσταση του R-S flip-flop επιτυγχάνεται με το D flip-flop.
Το D flip-flop μπορεί να υλοποιηθεί χρησιμοποιώντας ένα R-S flip-flop και μία πύλη NOT, όπως φαίνεται στο Σχήμα 6.3.3.
Η λειτουργία του D flip-flop περιγράφεται παρακάτω:
1. Αν ο παλμός εισόδου είναι CP=0, τότε το flip-flop δεν μπορεί να αλλάξει κα-
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6
τάσταση, ανεξάρτητα από την τιμή της εισόδου D (πράγματι, αν CP^O, τότε οι είσοδοι του μανταλωτή με πύλες NAND είναι 'Ί
2. Αν ο παλμός εισόδου είναι CP=1, τότε γίνεται δειγματοληψία της εισόδου, δηλαδή
- αν D=0, τότε Q=0 (μηδενισμός) -αν D=1, τότε Q=1 (θέση)
Το όνομα του D flip-flop προέρχεται από την δυνατότητα του να αποθηκεύει δεδομένα (Data) και να καθυστερεί τη διάδοση τους (Delay). Οι δυαδικές πληροφορίες της εισόδου δεδομένων D του flip-flop μεταφέρονται στην έξοδο Q του flip-flop, όταν CP=1 (η έξοδος ακολουθεί τα δεδομένα εισόδου όσο CP=1). Οταν τεθεί CP=0, τότε τα δεδομένα της εισόδου D δεν μεταφέρονται στην έξοδο Q μέχρι να τεθεί CP=1.
Ο χαρακτηριστικός πίνακας του D flip-flop παρουσιάζεται στον Πίνακα 6.3.3.
Πίνακας 6,3,3 Χαρακτηριστικός Πίνακας D flip-flop
Q(n) |
D |
Q(n+1) |
|||
0 |
0 |
0 |
D |
Q(n+1) |
|
0 |
1 |
1 |
ή |
0 |
0 |
1 |
0 |
0 |
1 |
1 |
|
1 |
1 |
1 |
Ο πίνακας διέγερσης του D flip-flop παρουσιάζεται στον Πίνακα 6.3.4.
Πίνακας 6,3.4 Πίνακας Διέγερσης D flip-flop
D |
Q(n) |
Q(n+1) |
0 |
0 |
0 |
1 |
0 |
1 |
0 |
1 |
0 |
1 |
1 |
1 |
ΜΛΝΤΑΛΩΤΕΣ & FLIP-FLOPS |
To γραφικό σύμβολο του D flip-flop φαίνεται στο Σχήμα 6.3.4.