Αστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια ΑνενεργάΑστέρια Ανενεργά
 

 

 

6.3.2 D FLIP-FLOP

Η εξάλειψη της ανεπιθύμητης συμπεριφοράς στην μη χρησιμοποιούμενη κα­τάσταση του R-S flip-flop επιτυγχάνεται με το D flip-flop.

Το D flip-flop μπορεί να υλοποιηθεί χρησιμοποιώντας ένα R-S flip-flop και μία πύλη NOT, όπως φαίνεται στο Σχήμα 6.3.3.

Η λειτουργία του D flip-flop περιγράφεται παρακάτω:

1. Αν ο παλμός εισόδου είναι CP=0, τότε το flip-flop δεν μπορεί να αλλάξει κα-

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6

 

τάσταση, ανεξάρτητα από την τιμή της εισόδου D (πράγματι, αν CP^O, τότε οι είσοδοι του μανταλωτή με πύλες NAND είναι 'Ί

2. Αν ο παλμός εισόδου είναι CP=1, τότε γίνεται δειγματοληψία της εισόδου, δηλαδή

- αν D=0, τότε Q=0 (μηδενισμός) -αν D=1, τότε Q=1 (θέση)

Το όνομα του D flip-flop προέρχεται από την δυνατότητα του να αποθηκεύει δεδομένα (Data) και να καθυστερεί τη διάδοση τους (Delay). Οι δυαδικές πληρο­φορίες της εισόδου δεδομένων D του flip-flop μεταφέρονται στην έξοδο Q του flip-flop, όταν CP=1 (η έξοδος ακολουθεί τα δεδομένα εισόδου όσο CP=1). Οταν τεθεί CP=0, τότε τα δεδομένα της εισόδου D δεν μεταφέρονται στην έξοδο Q μέχρι να τεθεί CP=1.

Ο χαρακτηριστικός πίνακας του D flip-flop παρουσιάζεται στον Πίνακα 6.3.3.

Πίνακας 6,3,3 Χαρακτηριστικός Πίνακας D flip-flop

Q(n)

D

Q(n+1)

   

0

0

0

 

D

Q(n+1)

0

1

1

ή

0

0

1

0

0

 

1

1

1

1

1

   

Ο πίνακας διέγερσης του D flip-flop παρουσιάζεται στον Πίνακα 6.3.4.

Πίνακας 6,3.4 Πίνακας Διέγερσης D flip-flop

D

Q(n)

Q(n+1)

0

0

0

1

0

1

0

1

0

1

1

1

ΜΛΝΤΑΛΩΤΕΣ & FLIP-FLOPS

 

To γραφικό σύμβολο του D flip-flop φαίνεται στο Σχήμα 6.3.4.

 

Προσθήκη νέου σχολίου


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση