ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΣ
http://users.sch.gr/kontaxis

Τρόποι Επικοινωνίας
με Σχολικό  Σύμβουλο Αθανάσιο Κονταξή

Τα μαθήματα


Εργασία

 

Παιδαγωγικά Θέματα

 

Ευκαιρίες

Νέα από τα σχολεία

Εκδηλώσεις

Εργαστήρια

Τεχνικός Πολιτισμός - Επισκέψεις

Χρήσιμες Συνδέσεις

Στατιστικά της Σελίδας μας

 Η Μαθητεία ξεκίνησε και  μπορεί να αναζωογονήσει τα ΕΠΑΛ

ΣΕΛΙΔΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΜΑΘΗΤΕΙΑ

Θεσμικό πλαίσιο Μαθητείας

Εγκύκλιος για Μαθητεία στα ΕΠΑΛ  2017-18

Μεταξύ άλλων περιλαμβάνει Χρονοδιάγραμμα Ενεργειών υλοποίησης της Μαθητείας, σχέδιο Πρόσκλησης Υποβολής αιτήσεων για συμμετοχή μαθητών,  η 2η έκδοση του Οδηγού Εργοδότη της μαθητείας ΥΠΠΕΘ, ομάδες υποστήριξης μαθητείας (ΟΥΜ) από εκπαιδευτικούς ΕΠΑΛ στα ΚΠΑ του ΟΑΕΔ κλπ. Περισσότερα..

Μελέτη του CEDEFOP για τη Μαθητεία στην Ελλάδα (Φεβρουάριος 2018)
Cedefop (2018). Apprenticeship review: Greece. Modernising and expanding apprenticeships in Greece Luxembourg: Publications Office. Thematic country reviews.

 

Η Μαθητεία η οποία ξεκίνησε στις 10 Μαρτίου  2017 για πρώτη φορά, επανέρχεται για το σχολικό έτος 2017-18 και   μπορεί να αναζωογονήσει τα ΕΠΑΛ, να προσελκύσει αυξημένο ποσοστό μαθητών στην Επαγγελματική Εκπαίδευσης και να αλλάξει το ενδιαφέρον των μαθητών εντός του σχολείου.  Σημαντικός (αλλά όχι μοναδικός) παράγοντας επιτυχίας είναι η ενεργός συμμετοχή του συνόλου των εκπαιδευτικών κάθε ειδικότητας. Σημειώνουμε ότι οι παρακάτω ενέργειες προβολής και ενημέρωσης (άρα προσέλκυσης περισσότερων μαθητών),  ΑΦΟΡΟΥΝ ΟΛΑ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΣ ΕΙΤΕ ΚΑΝΟΥΝ ΕΙΤΕ ΔΕΝ ΚΑΝΟΥΝ ΤΜΗΜΑ ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ. Αυτό συμβαίνει γιατί, , είτε έχουν τμήμα Μαθητείας είτε όχι οι μαθητές τους δικαιούνται να συμμετάσχουν στη Μαθητεία και με τη σειρά τους αναμένεται να προβάλουν το γεγονός σε άλλους μαθητές γυμνασίων ή γενικών λυκείων ("μας πήραν τηλέφωνο από το παλιό μας σχολείο για δουλειά και επιπλέον σπουδές").

Ενημέρωση των παλαιότερων αποφοίτων του σχολείου

Είναι πρωτεύον να ενημερωθούν γενικότερα  για τις δυνατότητες Μαθητείας όσο το δυνατόν περισσότεροι απόφοιτοι των 3-4 τελευταίων ετών αλλά και οι φετινοί μαθητές Γ΄ τάξης . Είναι αναγκαίο να επικοινωνήσουμε μαζί τους με σκοπό  να εντοπίσουμε πιθανές αλλαγές στοιχείων επικοινωνίας και παράλληλα να τους ενημερώσουμε για την έναρξη της Μαθητείας και για την αναμενόμενη επανάληψη αιτήσεων από το νέο σχολικό έτος. Καθώς δεν είναι συνηθισμένο στην περίοδο της κρίσης να σε καλούν για να κάνεις αίτηση ώστε να αποκτήσεις εργασιακή εμπειρία με αμειβόμενη εργασία, σε συνδυασμό με εκπαίδευση, μια επικοινωνία με παλαιότερους αποφοίτους του σχολείου για τις δυνατότητες της Μαθητείας θα δράσει επίσης θετικά για το σχολείο και για την προσέλκυση μαθητών  (φίλοι, συγγενείς κλπ των παλιών μαθητών). 

Σύνδεση με τις τοπικές επιχειρήσεις - Ενημέρωση για τη Μαθητεία

Είναι πολύ σημαντικό οι εκπαιδευτικοί κάθε ειδικότητας να συμβάλουν στην καταγραφή και ενημέρωση των επιχειρήσεων με τις οποίες τυχόν έχει έρθει σε επαφή το σχολείο (πχ εκπαιδευτικές εκδρομές, εργασίες μαθητών κλπ) αλλά και ευρύτερα με τις τοπικές επιχειρήσεις (πχ μέσα από το χρυσό οδηγό www.xo.gr). Κάτι τέτοιο δεν αποτελεί μόνο ανάγκη για την επιτυχία της Μαθητείας αλλά και για την προσέλκυση μαθητών στο κάθε ΕΠΑΛ. Δείτε περισσότερα στο άρθρο  Προβολή του σχολείου αξιοποιώντας τη διεύρυνση επαγγελματικών δικαιωμάτων και δυνατοτήτων εγγραφής στα ΕΠΑΛ . Αν γινει κάποια προετοιμασία και αρχική ενημέρωση των επιχειρήσεων, στη συνέχεια μπορεί να αποσταλεί και ο αναμενόμενος οδηγός για τις επιχειρήσεις. Ωστόσο, είναι κρίσιμο, σε οποιαδήποτε φάση εντοπίσουμε αρχικό ενδιαφέρον επιχειρήσεων για συμμετοχή στη Μαθητεία να ενημερώνουμε ΑΜΕΣΑ την Ομάδα για τη Μαθητεία των ΕΠΑΛ (βλ. παρακάτω)

Σημειώνουμε ότι οι απόφοιτοι των ΕΠΑΛ είναι κατά τεκμήριο κατάλληλοι για αρχική πρόσβαση στην εργασία και παράλληλη μαθητεία, σε σχέση με αποφοίτους άλλων σχολών μη λυκειακού τύπου. Σε όλες τις παλαιότερες έρευνες για τις ανάγκες των επιχειρήσεων για αποφοίτους μέσης στάθμης (πχ δείτε τις παλαιότερες του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου ή του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος), αλλά και σε μη δημοσιευμένες ακόμη νεότερες έρευνες,  αναδεικνύεται μάλλον η ανάγκη για εργαζόμενους με ευρείες γενικές γνώσεις και δεξιότητες,  λυκειακού επιπέδου (δεξιότητες επικοινωνίας, συμπεριλαμβανομένης της τεχνικής επικοινωνίας και του σχέδιου, καλή συμπεριφορά και προσαρμοστικότητα, συνεργασία,  δυνατότητες επανακατάρτισης και εξέλιξης κλπ ) και όχι τόσο με εξειδικευμένες "τεχνικές" γνώσεις ειδικότητας (πχ από τεχνικές σχολές).

Ένα επιπλέον πλεονέκτημα των αποφοίτων των ΕΠΑΛ είναι ότι  οι εκπαιδευτικοί των ΕΠΑΛ θα  υποστηρίζουν τους μαθητευόμενους  καθόλη τη διάρκεια της Μαθητείας τους και έτσι θα μπορούν να καλύπτουν άνάγκες των ίδιων αλλά πιθανόν και της επιχείρησης σε νέες γνώσεις και δεξιότητες. Προφανώς, οι ανάγκες οι οποίες θα προκύψουν απαιτούν τη συλλογική υποστήριξη όλων των εκπαιδευτικών του σχολείου στους διδάσκοντες - επιβλέποντες στα τμήματα Μαθητείας, όπως επίσης την  καταγραφή και διάχυση της γνώσης που αναμένεται να προκύψει από την όλη διαδικασία και θα προέρχεται από τους χώρους εργασίας των μαθητευομένων.

Για τυχόν επιχειρήσεις οι οποίες ενδιαφέρονται να παράσχουν θέσεις Μαθητείας ενημερώστε τη Διεύθυνση Επαγγελματικής Εκπαίδευσης - Ομάδα Παρακολούθησης Μαθητείας ΕΠΑΛ στο email:  depek_mathiteiaΑΤminedu.gov.gr (όπου "ΑΤ" αντικαταστήστε με @)

Τηλεφωνα. Διεύθυνσης Επαγγελματικής Εκπαίδευσης 210 3442221,  210 3443240

ή την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης της περιοχής σας.

Ενημέρωση των μαθητών που βρίσκονται στο σχολείο και των μαθητών Γυμνασίων ή Α΄ Λυκείου

Η ευρεία ενημέρωση των μαθητών του σχολείου αλλά και των μαθητών των Γυμνασίων ή αυτών της Α΄ Γενικού Λυκείου για τις ευκαιρίες της Μαθητείας, θα δράσει καταλυτικά σε δύο κατευθύνσεις. Πρώτον την προσέλκυση περισσότερων μαθητών οι οποίοι θα έχουν επιλέξει συνειδητά και όχι εξ ανάγκης τα ΕΠΑΛ και δεύτερο την βελτίωση του ενδιαφέροντος των μαθητών για τα μαθήματα. Σημειώνεται ότι ένα βασικό κριτήριο επιλογής μαθητών για θέσεις Μαθητείας είναι ο βαθμός πτυχίου ειδικότητας.

Η ποιότητα και η αξιοπιστία της Μαθητείας

Βασικός (αλλά όχι ο μόνος) παράγοντας για την επιτυχία του θεσμού της Μαθητείας, με ποιότητα και αξιοπιστία, είναι οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί, όχι μόνο για τη σωστή υλοποίηση των κατευθύνσεων αλλά και για την υποβολή παρατηρήσεων και διορθώσεων για τη βελτίωση του θεσμού. Επιπλέον, οι εκπαιδευτικοί του σχολείου θα πρέπει να καλύψουν ανοικτά ζητήματα που θα συμφωνηθούν με τις επιχειρήσεις όπως περιγραφή τυχόν ευέλικτου τμήματος εκπαίδευσης των μαθητευομένων, ΄προσδιορισμός έργου (Project ), οικοδόμηση πλαισίου ασφαλούς μαθητείας για τους μαθητές, βελτίωση του μη οικονομικού οφέλους για μαθητευόμενους και επιχειρήσεις. Σημαντικό επίσης είναι οι εκπαιδευτικοί κάθε ειδικότητας να υποστηρίζουν τους εκπαιδευτικούς οι οποίοι διδάσκουν στα τμήματα μαθητείας ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν με επάρκεια σε τυχόν ερωτήματα των μαθητών τα οποία προκύπτουν από τους χώρους εργασίας - μαθητείας.

΄Δείτε επίσης

Προβολή του σχολείου σας αξιοποιώντας διεύρυνση επαγγελματικών δικαιωμάτων και δυνατότητες εγγραφής στα ΕΠΑΛ και τη Μαθητεία

 

Θεσμικό Πλαίσιο Μαθητείας ΕΠΑΛ- ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ  (ανανεώνεται συνεχώς)

Μελέτη του CEDEFOP για τη Μαθητεία στην Ελλάδα (Φεβρουάριος 2018)
Cedefop (2018). Apprenticeship review: Greece. Modernising and expanding apprenticeships in Greece Luxembourg: Publications Office. Thematic country reviews.

Εγκύκλιος για Μαθητεία στα ΕΠΑΛ  2017-18

Μεταξύ άλλων περιλαμβάνει Χρονοδιάγραμμα Ενεργειών υλοποίησης της Μαθητείας, σχέδιο Πρόσκλησης Υποβολής αιτήσεων για συμμετοχή μαθητών,  η 2η έκδοση του Οδηγού Εργοδότη της μαθητείας ΥΠΠΕΘ, ομάδες υποστήριξης μαθητείας (ΟΥΜ) από εκπαιδευτικούς ΕΠΑΛ στα ΚΠΑ του ΟΑΕΔ κλπ. Περισσότερα..

Νέα απόφαση για το θεσμικό πλαίσιο  Μαθητείας στα ΕΠΑΛ (21-8-2017)

Με νέα απόφαση για το θεσμικό πλαίσιο της Μαθητείας διευρύνεται η δυνατότητα για συμμετοχή των μαθητών αλλά και για αναζήτηση θέσεων από τους ίδιους τους μαθητές,  βελτιώνονται διάφορες ρυθμίσεις σε σχέση με την πρώτη εφαρμογή και αναβαθμίζεται η ποιότητα εκπαίδευσης στους χώρους εργασίας. Περισσότερα..

Προγράμματα σπουδών Μαθητείας και νέες εγκύκλιοι (16-3-2017)

Η Μαθητεία με μια ματιά (για Περιφέρεια Αττικής) 1-3-2017

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΤΕΛΙΚΗ ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ
Έναρξη Α΄Φάσης εφαρμογής Μεταλυκειακού έτους - Μαθητείας ΕΠΑΛ - Προσκλήσεις υποβολής αιτήσεων μαθητών
(28-2-2017)

Επικαιροποιημένος ΟΔΗΓΟΣ ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ (28-2-2017)

Έναρξη  Α΄φάσης εφαρμογής Μεταλυκειακού έτους - Μαθητείας ΕΠΑΛ - Προσκλήσεις ς (23-2-2017)

Πλαίσιο Ποιότητας Προγραμμάτων Σπουδών και Διαδικασίες Μαθητείας ΕΠΑΛ  (20-2-2017)

Πλαίσιο Ποιότητας Μαθητείας (20-2-2017)
Με το (ΦΕΚ 1441/τ.Β΄/27.04.2017) τροποποίηση που αναφέρει:
Στο τέλος της παρ. Ζ’ του άρθρου 5 της κοινής απόφασης 26385/2017 (Β’491) των Υπουργών Οικονομίας και Ανά- πτυξης, Παιδείας,Έρευνας και Θρησκευμάτων, Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Οικονομικών, προστίθεται περίπτ. 5, η οποία έχει ως εξής: «5. Ο ανώτατος αριθμός μαθητευομένων ανά εργο- δότη που εισάγεται στην παρούσα παράγραφο, δεν εφαρμόζεται στους φορείς του δημοσίου τομέα για τους μαθητευόμενους ΕΠΑ.Λ. και ΕΠΑ.Σ. κατά το σχολικό έτος 2016-2017».

ΦΕΚ B 3529/1-11-2016  η με αριθμ. Φ7/179513/Δ4 /26-10-2016 : «Οργάνωση και λειτουργία τμημάτων «Μεταλυκειακού έτους- τάξης μαθητείας» των αποφοίτων ΕΠΑ.Λ.»

Σχέδιο Οδηγού εφαρμογής Μεταλυκειακού έτους - τάξης Μαθητείας https://goo.gl/hmf1hq

Η στρατηγική για την Επαγγελματική Εκπαίδευση προϋποθέτει  τη συμμετοχή των  εκπαιδευτικών

Επαγγελματικός και Κοινωνικός ρόλος ΕΠΑΛ - Γιατί και πως να ενισχυθούν

ΣΕΛΙΔΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΜΑΘΗΤΕΙΑ

ΤΕΛΙΚΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ (6 Μαρτίου 2017)

 


ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ  και Βιωματικές Δράσεις  ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

Οδηγίες, συμβουλές, ιδέες εργασιών, υλικό παλιών ημερίδων, πηγές πληροφόρησης

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (project)   ΓΕΛ και ΕΠΑΛ και Ειδική Θεματική Δραστηριότητα  

Οδηγίες, συμβουλές,
ιδέες εργασιών  υλικό. Εμπειρία  από το μάθημα Τεχνολογίας

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ στο NEWSLETTER
(δώστε το
email
σας)

Κάθε μήνα θα σας στέλνουμε τα τελευταία νέα για τους Μηχανολόγους

Διαβάστε ένα ενδεικτικό newsletter


 


 Η ΓΝΩΜΗ ΣΑΣ!

Ο Σχολικός Σύμβουλος   ζητάει τη γνώμη σας!!!

Στείλτε την άποψή σας, το θέμα σας, στο