ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΣ
http://users.sch.gr/kontaxis

Τρόποι Επικοινωνίας
με Σχολικό  Σύμβουλο Αθανάσιο Κονταξή

Τα μαθήματα


Εργασία

 

Παιδαγωγικά Θέματα

 

Ευκαιρίες

Νέα από τα σχολεία

Εκδηλώσεις

Εργαστήρια

Τεχνικός Πολιτισμός - Επισκέψεις

Χρήσιμες Συνδέσεις

Στατιστικά της Σελίδας μας

Πρόσβαση αποφοίτων ΕΠΑΛ στην Τριτοβάθμια και τρόπος εξέτασης μαθημάτων

Σχολικό έτος 2016-17

Με την ΥΑ Αριθμ. Φ.151/27299 /Α5/ΦΕΚ 545Β/22-2-2017 καθορίζεται η "Πρόσβαση αποφοίτων Επαγγελματικού Λυκείου (ΕΠΑ.Λ) σε Σχολές, Τμήματα και Εισαγωγικές κατευθύνσεις Τμημάτων των Τ.Ε.Ι., ΑΣΠΑΙΤΕ, των Ανώτερων Σχολών Τουριστικής Εκπ/σης (ΑΣΤΕ), των Ανώτερων Στρατιωτικών Σχολών Υπαξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων, της Σχολής Αστυφυλάκων, της Σχολής Πυροσβεστών, των Σχολών της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ), και για ειδικό ποσοστό θέσεων 1% επί του αριθμού των θέσεων ανά Τμήμα σε τμήματα σχολών των Πανεπιστημίων".

Α. Ως προς την πρόσβαση στην Τριτοβάθμια

Διευρύνεται η δυνατότητα των μαθητών των ΕΠΑΛ αφού μπορούν να δηλώσουν σχολές και σε Πανεπιστήμια - Πολυτεχνεία εξεταζόμενοι στα ίδια μαθήματα με αυτά που απαιτούνται για τις υπόλοιπες σχολές της ειδικότητάς τους.

Β. Ως προς τον τρόπο εξέτασης πανελλαδικών μαθημάτων τομέα Μηχανολόγων

(βασίζεται στην ΥΑ Αριθμ. Φ.151/27299 /Α5/ΦΕΚ 545Β/22-2-2017,  άρθρο 6, σελίδα 4734)

Το παρακάτω  κείμενο είναι βοηθητικό -  ΣΥΝΙΣΤΑΤΑΙ να συμβουλευτείτε το επίσημο κείμενο που είναι αναρτημένο στο ΥΠΕΠΘ στη διεύθυνση https://goo.gl/xRUZH5  

Άρθρο 6

Τρόπος εξέτασης πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων

Για τον τρόπο εξέτασης των πανελλαδικών εξεταζομένων μαθημάτων ισχύουν τα ακόλουθα:

α. Τα θέματα των πανελλαδικών εξετάσεων λαμβάνονται από την ύλη που ορίζεται ως εξεταστέα για κάθε μάθημα κατά το έτος που γίνονται οι εξετάσεις.

β. Ο τρόπος εξέτασης των πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων ορίζεται λαμβάνοντας υπόψη τα παρακάτω κοινά στοιχεία για τα εξεταζόμενα μαθήματα.

1. Ορίζονται τέσσερα (4) θέματα, κλιμακούμενου βαθμού δυσκολίας.

2. Κάθε ένα από τα τέσσερα (4) θέματα μπορεί να περιλαμβάνει από ένα (1) έως και πέντε (5) ερωτήματα, με δυνατότητα υποερωτημάτων.

3. Η βαθμολογία κατανέμεται κατά 25% σε κάθε ένα από τα τέσσερα (4) θέματα. Σε περίπτωση που ένα θέμα αναλύεται σε περισσότερα από ένα ερωτήματα, η βαθμολογία που προβλέπεται για το θέμα αυτό κατανέμεται ισότιμα στα ερωτήματα ή διαφοροποιείται ανάλογα με το βαθμό δυσκολίας σε κάθε ένα από αυτά, καθορίζεται κατά τη διατύπωση των θεμάτων και ανακοινώνεται στους/στις υποψηφίους/υποψήφιες γραπτώς.

4. Τα θέματα:

·    περιέχουν ερωτήματα θεωρίας ή εφαρμογές της θεωρίας ή ασκήσεις ή προβλήματα που ανταποκρίνονται στις δυνατότητες των μαθητών/μαθητριών και δύνανται να απαντηθούν από τους/τις μαθητές/μαθήτριες στον χρόνο που ορίζεται για την αξιολόγησή τους

·    δύνανται να είναι ανοιχτού τύπου (ερωτήσεις ανάπτυξης) ή κλειστού τύπου (πολλαπλής επιλογής, αντιστοίχισης, συμπλήρωσης, διάταξης, σωστού – λάθους, σύντομης απάντησης κ.λπ.)

·    διατρέχουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερη έκταση της εξεταστέας ύλης και ελέγχουν ευρύ φάσμα διδακτικών στόχων

·    είναι ανάλογα με εκείνα που υπάρχουν στα σχολικά εγχειρίδια και στις διδακτικές οδηγίες του ΥΠ.Π.Ε.Θ. και του Ι.Ε.Π.

5. Τα ερωτήματα είναι διατυπωμένα με τρόπο ώστε να μπορεί να ελέγχονται παράμετροι όπως:

·  η αποκτηθείσα γνώση των μαθητών/μαθητριών

·  η κατοχή και κατανόηση των γνωστικών στοιχείων

·  η ικανότητα κριτικής ανάλυσης και σύνθεσης

·  η επεξεργασία, η αξιοποίηση και η εφαρμογή των θεωρητικών γνώσεων

·  η αξιολόγηση δεδομένων

·  η συνδυαστική σκέψη

·  ο έλεγχος της ικανότητας των μαθητών/μαθητριών να χρησιμοποιούν σε συνδυασμό τις γνώσεις και τις δε- ξιότητες που απέκτησαν κατά την επίλυση ασκήσεων και προβλημάτων για την εξαγωγή ή την παραγωγή συμπερασμάτων.

6. Οι μαθητές και οι μαθήτριες απαντούν υποχρεωτικά σε όλα τα θέματα.

 …….

V. Τομέας Μηχανολογίας

Για τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα:

·         Στοιχεία Ψύξης και Κλιματισμού

·      Στοιχεία Σχεδιασμού Κεντρικών Θερμάνσεων

·      ΜΕΚ ΙΙ

·      Κινητήρες Αεροσκαφών ΙΙ

Δίνονται στους υποψήφιους/υποψήφιες τέσσερα (4) θέματα, σύμφωνα με τα οριζόμενα στις παρ. α’ και β’ του παρόντος άρθρου.

Ειδικότερα:

·         Τα τρία (3) θέματα περιέχουν έως δύο (2) ερωτήματα θεωρίας, με τα οποία ελέγχεται η αποκτηθείσα γνώση και η κατανόηση της θεωρίας.

·         Το τέταρτο θέμα περιέχει έως δύο (2) ερωτήματα με εφαρμογές της θεωρίας ή ασκήσεις ή προβλήματα, με τα οποία ελέγχεται η ικανότητα των μαθητών/μαθητριών να χρησιμοποιούν, σε συνδυασμό, γνώσεις ή δεξιότητες που απέκτησαν για την επίλυσή τους.

Για το πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα:

Στοιχεία Μηχανών
(Το μάθημα εξετάζεται όπως και το αντίστοιχο του Τομέα Μηχανικών σσ εννοεί Εμπορικού Ναυτικού)

Δίνονται στους/στις υποψήφιους/υποψήφιες τέσσερα (4) θέματα, σύμφωνα με τα οριζόμενα στις παρ. α’ και β’ του παρόντος άρθρου.

Ειδικότερα:

·   Τα δύο (2) θέματα περιέχουν ερωτήματα θεωρίας, με τα οποία ελέγχεται η γνώση και η κατανόηση της θεωρίας ή και η κριτική ικανότητα των μαθητών/μαθητριών ή και η ικανότητα αξιοποίησης θεωρητικών γνώσεων για την αξιολόγηση δεδομένων και εξαγωγή ή παραγωγή συμπερασμάτων.

·   Το τρίτο θέμα περιέχει ερωτήματα θεωρίας ή εφαρμογές της θεωρίας ή ασκήσεις ή  προβλήματα ή συνδυασμό αυτών, με τα οποία ελέγχεται η γνώση και η κατανόηση της θεωρίας ή και η κριτική ικανότητα των μαθητών/ μαθητριών ή και η ικανότητα αξιοποίησης θεωρητικών γνώσεων για την αξιολόγηση δεδομένων και εξαγωγή ή παραγωγή συμπερασμάτων ή και η ικανότητα των μαθητών/τριών να χρησιμοποιούν, σε συνδυασμό, γνώσεις ή δεξιότητες που απέκτησαν για την επίλυσή τους.

·   Το τέταρτο θέμα περιέχει ερωτήματα με εφαρμογές της θεωρίας ή ασκήσεις ή προβλήματα με τα οποία ελέγχεται η ικανότητα των μαθητών/μαθητριών να χρησιμοποιούν, σε συνδυασμό, γνώσεις ή δεξιότητες που απέκτησαν για την επίλυσή τους.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η διδακτέα - εξεταστέα ύλη των πανελλαδικών των Μηχανολόγων 2016-17

 Υλικό σεμιναρίου  για τα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα των μηχανολόγων

Δείτε το υλικό από τις επιμορφωτικές συναντήσεις για διδάσκοντες πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα των Μηχανολόγων (14 και 16 Δεκεμβρίου 2016) με καλές πρακτικές, συμβουλές διδασκαλίας των μαθημάτων για όλους τους μαθητές, στατιστικά αποτυχίας ανά μάθημα, συμβουλές για την προετοιμασία για τις εξετάσεις κλπ. Περισσότερα...

Πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα - Πως να κάνουμε μάθημα για όλους τους μαθητές

Προβολή του σχολείου σας αξιοποιώντας έναρξη Μαθητείας, Διεύρυνση επαγγελματικών δικαιωμάτων, Πρόσβαση στην Τριτοβάθμια, Δυνατότητες εγγραφής στα ΕΠΑΛ

 

 


ΥΓΥΜΝΑΣΙΟ 
Τεχνολογία
Δημιουργικές Εργασίες,
 
Θεματική Εβδομάδα

Οδηγίες, συμβουλές, ιδέες εργασιών, υλικό παλιών ημερίδων, πηγές πληροφόρησης

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ & ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ  ΓΕΛ και ΕΠΑΛ

Οδηγίες, συμβουλές,
ιδέες εργασιών  υλικό. Εμπειρία  από το μάθημα Τεχνολογίας

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ στο NEWSLETTER
(δώστε το
email
σας)

Κάθε μήνα θα σας στέλνουμε τα τελευταία νέα για τους Μηχανολόγους

Διαβάστε ένα ενδεικτικό newsletter


 


 Η ΓΝΩΜΗ ΣΑΣ!

Ο Σχολικός Σύμβουλος   ζητάει τη γνώμη σας!!!

Στείλτε την άποψή σας, το θέμα σας, στο