ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΣ
http://users.sch.gr/kontaxis

Τρόποι Επικοινωνίας
με Σχολικό  Σύμβουλο Αθανάσιο Κονταξή

Τα μαθήματα


Εργασία

 

Παιδαγωγικά Θέματα

 

Ευκαιρίες

Νέα από τα σχολεία

Εκδηλώσεις

Εργαστήρια

Τεχνικός Πολιτισμός - Επισκέψεις

Χρήσιμες Συνδέσεις

Σημαντικές παρεμβάσεις

Στατιστικά της Σελίδας μας

 Αποχαιρετισμός και ένα μεγάλο ευχαριστώ 

Μετά από 14 χρόνια Σχολικός Σύμβουλος Μηχανολόγων επιλέγω μια νέα αρχή, με τη μετάταξή μου στο Πάντειο Πανεπιστήμιο στο οποίο εκπόνησα τη διδακτορική μου διατριβή.  Η μετάταξη έγινε με το ΦΕΚ 993/Γ/9-10-2017 και αφορά συνολικά 308 εκπαιδευτικούς οι οποίοι θέλησαν να αξιοποιήσουν την ευκαιρία που έδωσε η Πολιτεία σε όσους κατέχουν διδακτορικό δίπλωμα και γίνουν αποδεκτοί από κάποιο ίδρυμα τριοβάθμιας εκπαίδευσης. Η επιλογή αυτή δεν είχε ως κίνητρο οικονομικούς λόγους καθώς συνοδεύεται με μείωση της αμοιβής μου σε σύγκριση με αυτήν του Σχολικού Συμβούλου.

Ήταν άνοιξη του 2003  όταν επιλέχθηκα ως Σχολικός Σύμβουλος Μηχανολόγων με έδρα Πειραιά και με περιοχή ευθύνης Κυκλάδες, Σάμο - Ικαρία και Πελοπόννησο δύο μόλις χρόνια μετά την απόκτηση του διδακτορικού μου, το οποίο μου επέτρεψε να διεκδικήσω με επιτυχία τη θέση (τότε δεν υπήρχε άλλος υποψήφιος με διδακτορικό δίπλωμα μετά από εμένα στη βαθμολογία των κρίσεων). Αλλά συγχρόνως με βοήθησε  να ανταποκριθώ καλύτερα στα καθήκοντά μου, με τις γνώσεις που κατέκτησα στον κρίσιμο για την εκπαίδευση τομέα της επικοινωνίας και ιδιαιτέρως της επικοινωνίας της τεχνολογίας. 

Θεώρησα μεγάλη τιμή την επιλογή μου και αμέσως στρώθηκα στη δουλειά για να τιμήσω τη θέση που μου εμπιστεύτηκε η Πολιτεία  αλλά και να προσπαθήσω να αλλάξω τα πράγματα. Αν θες όμως να αλλάξεις τα πράγματα, ενίοτε  γίνεσαι και ενοχλητικός...  Άρα, είσαι υποχρεωμένος να προσφέρεις πολλά περισσότερα από το τυπικό καθηκοντολόγιο της θέσης σου ώστε να μην υπάρχουν πολλά περιθώρια αμφισβήτησης σου.  Ξεκίνησα λοιπόν με ισχυρά κίνητρα προσφοράς .

Το κυριότερο όμως κίνητρο για να προσφέρω ήταν η ανταπόκριση των εκπαιδευτικών της πράξης και  η ανάγκη να προβάλω τον πλούτο της δημιουργικότητάς τους, τον οποίο είχα την τύχη να γνωρίσω γυρνώντας τα σχολεία στην Ελλάδα. Η συνεχής επικοινωνία με τους εκπαιδευτικούς ανέδειξε επίσης την ανάγκη εξέλιξής μου ώστε να ανταποκριθώ στις απαιτήσεις τους και στα ερωτήματά τους, τα οποία δεν αφορούσαν μόνο θέματα μηχανολόγου αλλά και πολλά παιδαγωγικά θέματα. Και έτσι συνειδητοποίησα ότι έπρεπε να στρωθώ ακόμη παραπάνω στο διάβασμα και να αναπτύξω τις γνώσεις και τις δεξιότητές μου. Και έμαθα πολλά ακόμη πράγματα, τα οποία, μαζί με αυτά που μού έμαθαν οι εκπαιδευτικοί της πράξης,  προσπάθησα να αναπαράγω με εύληπτο  τρόπο στην παρούσα ιστοσελίδα Ο ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΣ. Και έτσι η ιστοσελίδα αυτή, χρόνο με το χρόνο συγκέντρωνε όλο και περισσότερο το ενδιαφέρον των εκπαιδευτικών, φθάνοντας τα στατιστικά της σε απίστευτα επίπεδα. Είναι χαρακτηριστικό ότι η χρήση της σελίδας από τους εκπαιδευτικούς, την ανέβασε στην πρώτη θέση ή στην πρώτη σελίδα της αναζήτησης μέσω google με τα λήμματα "ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΣ" ή "ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ" ή "ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ".

Είχα την τύχη να μου δοθεί η δυνατότητα να κάνω μαζί με τους εκπαιδευτικούς αλλά και με αρκετούς Σχολικούς Συμβούλους και άλλα στελέχη της εκπαίδευσης, ενδιαφέροντα πράγματα και για αυτό σας ευχαριστώ όλους. Προφανώς ο δρόμος δεν ήταν στρωμμένος με λουλούδια και υπήρξαν πολλές δύσκολες στιγμές και αμφισβητήσεις του αυτονόητου, της λογικής  και της επιστημονικής τεκμηρίωσης. Άλλωστε αυτό είναι ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της Ελληνικής πραγματικότητας όπως ανέλυσα στην παρέμβασή μου στο διάλογο για την Παιδεία. Αλλά τίποτα δεν ήταν χειρότερο από  τις απολύσεις των εκπαιδευτικών το καλοκαίρι του 2013... .

Πολλά από τα όνειρα και τους σχεδιασμούς μας υλοποιήθηκαν όπως πρόσφατα  το πρόγραμμα "Μια νέα αρχή στα ΕΠΑΛ" για την ανάδειξη και υποστήριξη του κοινωνικού ρόλου της επαγγελματικής εκπαίδευσης, το οποίο θα συνεχίσω να υποστηρίζω κατά την πιλοτική του φάση ως μέλος της Επιστημονικής Επιτροπής (μη αμειβόμενης, όπως ορίζεται ρητά στο ΦΕΚ σύστασής της).  Ορισμένα βοήθησαν, σε άλλα μπορεί να κάναμε και κάποια λάθη. Τα περισσότερα όμως από τα όνειρα και τα σχέδια μας αποτελούν  ακόμη ζητούμενο και πεδίο πρόκλησης για όλους μας ...

Ως παρακαταθήκη αφήνω όσα έχουν αποτυπωθεί στην ιστοσελίδα Ο ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΣ, τα περισσότερα των οποίων βασίζονται στη δουλειά και την εμπειρία των εκπαιδευτικών της πράξης. Κυρίως θεωρώ πιο σημαντικά:

Τα παιδαγωγικά θέματα

Τις συμβουλές για τα μαθήματα (οι οποίες δεν συμβαδίζουν πάντοτε με τις επίσημες οδηγίες..)

Τις σημαντικές παρεμβάσεις μου για εκπαιδευτικά θέματα

Τον Επαγγελματικό Οδηγό του Μηχανολόγου αποφοίτου Δευτεροβάθμιας  (κάποιοι ας αναλάβουν να τον βελτιώσουν)

Τον κατάλογο με διαθέσιμο στο Ιντερνετ υλικό για τον εκπαιδευτικό Μηχανολόγο

Τον οδηγό για κατασκευές με απλά και ανακυκλώσιμα υλικά

Τις συμβουλές για τη Ζώνη Δημιουργικών Δραστηριοτήτων

Κρατήστε όσα συμφωνείτε, συμβαδίζουν με την προσωπικότητά σας ως εκπαιδευτικού και σας είναι χρήσιμα. Τα υπόλοιπα κρίνετέ τα με επιείκεια...

Από εδώ και εμπρός  θα συμβούλευα τους συναδέλφους μηχανολόγους να δημιουργήσουν κοινότητες μάθησης, αν είναι δυνατόν ανά ειδικότητα ΕΠΑΛ ή και ανά θέμα  ώστε να υπάρχει συλλογική αλληλοϋποστήριξη και να μην είναι ο καθένας μόνος του καθώς οι προσπάθειες των Σχολικών Συμβούλων δεν μπορούν να καλύψουν όλες τις ανάγκες σας, όσο άοκνες και αν είναι. Η εμπειρία μου ως Σχολικός Σύμβουλος επιβεβαιώνει τη διεθνή κατεύθυνση  ότι η υποστήριξη μεταξύ ομοτίμων (peer to peer) είναι, πολλές φορές, πιο αποδοτική. Το παράδειγμα της ομάδας για  την Τεχνολογία Γυμνασίου με περισσότερους από 500 εκπαιδευτικούς, είναι αισιόδοξο.

Για το σκοπό αυτό θα σας πρότεινα να αξιοποιήσετε τη λογική των Ανοικτών Εκπαιδευτικών Πόρων και να μοιράζεστε ό,τι καλό κάνετε, διασφαλίζοντας παράλληλα την πνευματική σας δημιουργία. Δείτε σχετικά στο τέλος

Ως πρόπλασμα μιας τέτοιας κοινότητας  Μηχανολόγων δημιούργησα την ομάδα  https://groups.google.com/d/forum/mhxanologos ανοικτή σε όλους. Θα την υποστηρίξω στο πρώτο διάστημα μέχρι να αναδειχθούν οι συνάδελφοι που θα θέλουν να την υποστηρίξουν.

Ζητήστε εγγραφή  ώστε:

  • να στέλνετε υλικό σε όλους, απλά, με ένα email στη διεύθυνση mhxanologos@googlegroups.com 

  • να ζητάτε απαντήσεις σε ερωτήματα που έχετε

  • να διαβάζετε αυτά που στέλνουν οι άλλοι

  • να συμμετέχετε σε συζητήσεις

  • να ανατρέχετε σε παλιότερες δημοσιεύσεις  

  • και τελικά να γίνετε όλοι οι μηχανολόγοι μια αλληλουποστηριζόμενη ομάδα ώστε κανείς να μην αισθάνεται μόνος του

Όσοι θέλουν να βοηθήσουν ενεργά αυτή την ομάδα ως συντονιστές ας επικοινωνήσουν μαζί μου στο kontaxis@sch.gr ή με τους σχολικούς συμβούλους Μηχανολόγων.

 

Σας ευχαριστώ για όλα!

Αθανάσιος Κονταξής
Μηχανολόγος Μηχανικός

Σημείωση: Οι ανοικτοί εκπαιδευτικοί πόροι εξασφαλίζουν την κατοχύρωση της εργασίας των δημιουργών. βασίζονται κυρίως σε  άδειες Creative Commons και  προτείνονται από την  Unesco-  Δείτε οδηγό, Butcher, N. (2015). A basic quide to open educatinal resources. Ανάκτηση από Unesco: http://unesdoc.unesco.org/images/0021/002158/215804e.pdf   Δείτε και σχετικές Ελληνικές πρωτοβουλίες από ΕΛΛΑΚ  Σχολείο Ανοικτών Εκπαιδευτικών Πόρων https://mycontent.ellak.gr/drasi-scholia-anichta-stin-kinonia/scholio-anikton-ekpedeftikon-poron/

ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ

 


ΥΓΥΜΝΑΣΙΟ 
Τεχνολογία
Δημιουργικές Εργασίες,
 
Θεματική Εβδομάδα

Οδηγίες, συμβουλές, ιδέες εργασιών, υλικό παλιών ημερίδων, πηγές πληροφόρησης

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ & ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ  ΓΕΛ και ΕΠΑΛ

Οδηγίες, συμβουλές,
ιδέες εργασιών  υλικό. Εμπειρία  από το μάθημα Τεχνολογίας

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ στο NEWSLETTER
(δώστε το
email
σας)

Κάθε μήνα θα σας στέλνουμε τα τελευταία νέα για τους Μηχανολόγους

Διαβάστε προηγούμενα τεύχη newsletter


 


 Η ΓΝΩΜΗ ΣΑΣ!

Ο Σχολικός Σύμβουλος   ζητάει τη γνώμη σας!!!

Στείλτε την άποψή σας, το θέμα σας, στο