ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΣ
http://users.sch.gr/kontaxis

Τρόποι Επικοινωνίας
με Σχολικό  Σύμβουλο Αθανάσιο Κονταξή

Παρεμβάσεις ...

 

Τα μαθήματα


Εργασία

 

Παιδαγωγικά Θέματα

 

Ευκαιρίες

Νέα από τα σχολεία

Εκδηλώσεις

Εργαστήρια

Τεχνικός Πολιτισμός - Επισκέψεις

Χρήσιμες Συνδέσεις

Στατιστικά της Σελίδας μας

 Σημαντικές παρεμβάσεις για θέματα Παιδείας

Τα παιδιά των κρίσεων,  οι  καθηγητοφάγοι και οι μαθητοφάγοι    (11/2021)

Διεθνώς συζητούν για την αντιμετώπιση του “τραύματος” των εφήβων από την οικονομική και την υγειονομική κρίση και για τα κατάλληλα προγράμματα υποστήριξης μαθητών και εκπαιδευτικών. Όμως  στην Ελλάδα ωθούμαστε να επιλέξουμε μεταξύ  καθηγητοφάγων και μαθητοφάγων.    Περισσότερα...

 Οι  δύο δρόμοι για την Επαγγελματική Εκπαίδευση (1/2020)

Η  αναβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (EEK) που επιχειρήθηκε κατά την περίοδο 2016-2019,  με την ενδυνάμωση περισσότερο των χαρακτηριστικών  του Σχολείου, απέδειξε ότι η επένδυση στον Άνθρωπο  (μαθητές και εκπαιδευτικούς) μπορεί να αποβεί περισσότερο αποδοτική από τη μονοδιάστατη επένδυση στο Επάγγελμα, με σκοπό την οικονομία . Περισσότερα... Κατεβάστε το σε αρχείο pdf

Σύμβαση Υπουργείου Παιδείας για τηλεκπαίδευση: Μήπως εκπαιδεύουμε την ευφυή νοημοσύνη που θα μας αντικαταστήσει; (3/2021)

Αν για ορισμένους θεωρείται επιστημονική φαντασία ή θεωρία συνωμοσίας το ενδεχόμενο αντικατάστασης των εκπαιδευτικών από την “φθηνότερη” και πλέον υπάκουη τεχνητή νοημοσύνη, καλό είναι να προετοιμαζόμαστε. Η σύμβαση  για την τηλεκπαίδευση, πέραν της εύλογης κριτικής που δέχεται για άλλα ζητήματα, ας αποτελέσει αφορμή να συζητήσουμε το μέλλον του εκπαιδευτικού, το ανθρώπινο μέλλον της εκπαίδευσης.Περισσότερα...

Γιατί ρε δεν θέλετε κάμερες  στην τάξη σας; (5/2020)

Οι εκπαιδευτικοί ανταποκρίθηκαν και πάλι στις ανάγκες των μαθητών τους κατά τη διάρκεια του εγκλεισμού λόγω του κορονοϊού  και συμμετείχαν μαζικά στις τηλεσυναντήσεις των τάξεων ή τις άλλες μορφές τηλεκπαίδευσης, επικεντρώνοντας σ τον κοινωνικοποιητικό ρόλο του σχολείου. Άλλο όμως αυτό και άλλο κάμερες στο κανονικό μάθημα. Περισσότερα...

PISA 2018 - Εύσημα ή ανάθεμα στους εκπαιδευτικούς; (12/2019)

Οι Έλληνες εκπαιδευτικοί κράτησαν όρθια τα σχολεία σε συνθήκες οικονομικού και κοινωνικού "πολέμου", ωστόσο, με αφορμή,  τα ευρήματα της διεθνούς έρευνας PISA 2018, επιχειρείται η  συκοφάντησή  τους και μαζί, η απαξίωση της Δημόσιας Εκπαίδευσης.  Μια διαφορετική ερμηνεία της Έρευνας, με το φίλτρο της ελληνικής πραγματικότητας (κοινωνικό περιβάλλον σε συνθήκες κρίσης, ανάγκες κοινωνίας και εργασίας, χρηματοδότηση εκπαίδευσης,  ανεπάρκεια μακροχρόνιου εκπαιδευτικού σχεδιασμού κλπ).   Περισσότερα...
Κατεβάστε το σε αρχείο pdf

Μια νέα Αρχή για μαθητές, εκπαιδευτικούς και ...διοίκηση (5-2019)

Για πρώτη φορά στα ΕΠΑΛ επιχειρείται μια ολοκληρωμένη παρέμβαση από τα κάτω για την υποστήριξη του κοινωνικού ρόλου του σχολείου, άρα και την αποτελεσματική αναβάθμιση και του εκπαιδευτικού του ρόλου. Μια παρέμβαση που απελευθερώνει τους εκπαιδευτικούς, αναβαθμίζοντας τη δουλειά τους προς όφελος των μαθητών. Περισσότερα...
Κατεβάστε το σε αρχείο pdf

ΕΠΑΛ: Η ΜΝΑΕ ενδιαφέρει όλη την εκπαίδευση αλλά "συν Αθηνά και χείρα κίνει"(10-2018)

Το πρόγραμμα «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ (ΜΝΑΕ)» που εφαρμόζεται κατά το σχολικό έτος 2018-19 σε όλα τα ΕΠΑΛ, με έμφαση στους νεοεισερχόμενους μαθητές, αποτελεί μια μεγάλη κοινωνική και επαγγελματική πρόκληση για τους εκπαιδευτικούς. Ανάλογες  παρεμβάσεις κοινωνικού περιεχομένου δεν επιτυγχάνουν χωρίς  την ενεργό συμμετοχή των άμεσα εμπλεκομένων . Κατεβάστε το σε αρχείο .pdf

Παρεμβάσεις στο διάλογο για Δομές υποστήριξης Αβαθμιας και Ββαθμιας εκπαίδευσης

 

Πόσο ευτυχισμένοι είναι οι μαθητές μας και τι μπορούμε να κάνουμε;

Η παγκόσμια έρευνα για την αίσθηση ευτυχίας των μαθητών κατατάσσει τη χώρα μας στην 7η δυσμενέστερη θέση και αυτό αποτελεί ένα καλό επιχείρημα ώστε να ξανασκεφτούμε ορισμένα πράγματα, να διεκδικήσουμε άλλα, να συνεργαστούμε μεταξύ μας. Και ίσως έτσι βρούμε κάποιες απαντήσεις για την αδιαφορία των μαθητών μας...Περισσότερα...

Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ - ΜΝΑΕ

Ένα πρόγραμμα ώστε ο κάθε μαθητής να μπορεί αξιοποιεί τις δυνατότητες της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης για ένα νέο ξεκίνημα, σε ένα σχολείο που τον νοιάζεται, τον ενθαρρύνει, του δίνει ευκαιρίες να δημιουργήσει, να εκφραστεί ως έφηβος και να βιώσει επιτυχίες, ανεξάρτητα από την προηγούμενη εκπαιδευτική του πορεία ή την κοινωνικοοικονομική του προέλευση. Περισσότερα..

Οδηγός ολιστικής υποστήριξης μαθητών με μαθησιακά και κοινωνικά προβλήματα

Τα φαινόμενα της αδιαφορίας, της σχολικής διαρροής ή ακόμη και της παραβατικής συμπεριφοράς των μαθητών εμφανίζονται σε όλα τα σχολεία της Ευρώπης και έχουν κοινωνικά αίτια. Για αυτό, δημιουργήθηκε ένας πρακτικός οδηγός με πλήθος καλών πρακτικών που αποτελεί χρήσιμο εργαλείο για όλα τα σχολεία και βεβαίως για τα ΕΠΑΛ που επιλέγονται από μεγάλο αριθμό μαθητών με μαθησιακά και κοινωνικά προβλήματα. Περισσότερα...  

Οδηγός Υπηρεσιών Συμβουλευτικής, Ψυχολογικής και Κοινωνικής Υποστήριξης

Κατά τις επισκέψεις στα σχολεία, προβάλλεται συχνά από τους εκπαιδευτικούς η ανάγκη βοήθειας για θέματα Συμβουλευτικής, Ψυχολογικής και Κοινωνικής Υποστήριξης των μαθητών. Σαν πρώτο βήμα παρουσιάζουμε διάφορες υπηρεσίες που μπορούν να υποστηρίξουν τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς και βρίσκονται στην περιοχή ευθύνης του Σχολικού Σύμβουλου Αθανάσιου Κονταξή. Περισσότερα...

Ο Τεχνολογικός και επαγγελματικός εγγραμματισμός είναι γενική παιδεία

Ο τεχνολογικός εγγραμματισμός και η σύνδεση του σχολείου με την κοινωνία αποτελούν παιδαγωγικο αίτημα από τον προηγούμενο αιώνα, ανάγκη της σύγχρονης εποχής αλλά και  ζητούμενο μέχρι σήμερα για την Ελλάδα. Ποιες λύσεις επιλέγονται διεθνώς και πως μπορούμε να τις αξιοποιήσουμε, προσαρμοσμένες στην ελληνική πραγματικότητα. Περισσότερα..

Χρειάζονται οι Σχολικοί Σύμβουλοι; Και για ποια δουλειά;

Ο Σχολικός Σύμβουλος βρίσκεται, αντικειμενικά, σε μια προνομιακή θέση στην ιεραρχία της εκπαίδευσης, μεταξύ των «από πάνω» που λαμβάνουν τις αποφάσεις για θέματα παιδαγωγικού και διδακτικού περιεχομένου και των «από κάτω», κυρίως των εκπαιδευτικών της πράξης. Από τη φύση του, είναι ένας «ενδιάμεσος» που μπορεί να προστατεύει τους πρώτους ώστε να μην εκτίθενται, σχεδιάζοντας εκτός πραγματικότητας αλλά και μια καταφυγή για τους δεύτερους. Για τον εκπαιδευτικό, απέναντι στην απρόσωπη συγκεντρωτική κεντρική εξουσία και στις αποφάσεις της αλλά και για τον μαθητή ή τον γονέα απέναντι σε τυχόν ανεπάρκειες Διευθυντών ή Συλλόγων Διδασκόντων. Επιπλέον, αποτελεί έναν «αποσβεστήρα» αστοχιών των άνωθεν αποφάσεων ώστε, κατά την υλοποίησή τους, να μειώνονται οι τυχόν επιπτώσεις τους στην εκπαίδευση και στους μαθητές

Διαβάστε το και : https://www.esos.gr/arthra/48745/hreiazontai-oi-sholikoi-symvoyloi-kai-gia-poia-doyleia
http://www.alfavita.gr/special-edition/hreiazontai-oi-sholikoi-symvoyloi-kai-gia-poia-doyleia

Η ενίσχυση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης απαιτεί ενεργό  συμμετοχή εκπαιδευτικών

Σημαντικές προκλήσεις αναδεικνύονται από το «Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο για την Αναβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης και της Μαθητείας» αλλά  και από το "Πόρισμα της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής" (Επιτροπή Γαβρογλου). Τα κυριότερα σημεία ενδιαφέροντος για τους μηχανολόγους. Περισσότερα..

Επαγγελματικός και Κοινωνικός ρόλος ΕΠΑΛ - Γιατί και πως να ενισχυθούν

Η Δευτεροβάθμια Επαγγελματική Εκπαίδευση (ΔΤΕΕ) έχει δύο βασικούς ρόλους. Τον επαγγελματικό και τον κοινωνικό. Ο μονοδιάστατος προσανατολισμός στον πρώτο, και μάλιστα χωρίς ανάλυση των ιδιαιτεροτήτων της χώρας μας, έχει αποδειχθεί ότι οδηγεί σε αποτυχία τις επιχειρούμενες μεταρρυθμίσεις. Είναι λοιπόν αναγκαίο να προσεγγίσουμε τις αλλαγές στη ΔΤΕΕ ολιστικά και να ασχοληθούμε συστηματικά με τον κοινωνικό ρόλο, ώστε να βελτιώσουμε την ποιότητα και την ελκυστικότητα της επαγγελματικής εκπαίδευσης και να στηρίξουμε τους μαθητές της για μια νέα αρχή. Περισσότερα

Συνεργατικό σχολείο για όλους τους μαθητές - Ο ρόλος των Σχολικών Συμβούλων

Η συνεργατική προσέγγιση αποτελεί καθοριστικό παράγοντα για την επιτυχία του σχολείου για όλους τους μαθητές αλλά δεν συγκαταλέγεται στα πλεονεκτήματα του Ελληνικού σχολείου καθώς το εκπαιδευτικό σύστημα στη χώρα μας είναι διοικητικά καθοδηγούμενο και ισχυρά γραφειοκρατικό στο σχεδιασμό αλλά και στη λειτουργία του. Επειδή απαιτείται αλλαγή μοντέλου λειτουργίας με καινοτομικά χαρακτηριστικά και όχι για απλή βελτίωση της υφιστάμενης κατάστασης, ο ρόλος των Σχολικών Συμβούλων είναι καθοριστικός. Περισσότερα...

Ένα σχολείο για όλους τους μαθητές, διαμορφωμένο από τα κάτω

Σε όσα σχολεία «το ψάχνουν» λιγάκι παραπάνω, γίνεται απόλυτα κατανοητό ότι πίσω από κάθε μαθητή με χαμηλές επιδόσεις ή με προβλήματα συμπεριφοράς βρίσκονται, σχεδόν πάντοτε, κοινωνικά, οικονομικά, οικογενειακά  ή μαθησιακά προβλήματα, των οποίων οι επιδράσεις δεν έγινε δυνατόν να περιοριστούν από το σχολείο. Άρα, ένα σχολείο που χωράει όλους τους μαθητές δεν μπορεί να διαμορφωθεί με διοικητικές πραξεις αλλά με ενεργό συνειδητή συμμετοχή. Περισσότερα..

Παρέμβαση στο διάλογο για την Παιδεία το 2016

Μπορούν να αποκτήσουν αξία οι σπουδές και η επιμόρφωση στην Ελλάδα;

 Μια ανάλυση για το παράδοξο της απασχόλησης, το οποίο παρατηρείται στην Ελλάδα, δηλαδή, για το γεγονός ότι οι συνθήκες απασχόλησης των εργαζομένων δεν επηρεάζονται σημαντικά από το μορφωτικό τους επίπεδο, όπως στις υπόλοιπες χώρες του κόσμου. Η εικόνα αυτή γίνεται ακόμη πιο οδυνηρή για τους νέους, όπου παρατηρείται αντιστροφή της διεθνούς τάσης, δηλαδή, εμφανίζεται μεγαλύτερη ανεργία στους κατέχοντες μεταπτυχιακά έναντι των αποφοίτων Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, στους επιστήμονες έναντι των αποφοίτων Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, στους αποφοίτους δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης έναντι αυτών με υποχρεωτική εκπαίδευση κλπ.
Σημείωση: Από τις αρχές του 2021 καταργήθηκε η σελίδα του διαλόγου για την Παιδεία στο Υπουργείο Παιδείας, στην οποία υπήρχε το παρόν άρθρο (http://dialogos.minedu.gov.gr/wp-content/uploads/2016/01/protasi_kontaxis.pdf), για αυτό το ανήρτησα στο παρόν άρθρο και στο παρακάτω drive. https://drive.google.com/file/d/1pQV1XMhICfUzbBpi75ySgBUfvgMnaI0u/view?usp=sharing

Ο διττός ρόλος (κοινωνικός - εργασιακός) της Δευτεροβάθμιας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης σε συνθήκες κρίσης - Η περίπτωση των Μηχανολόγων (2012)

Η εισήγηση επιχειρεί να αναδείξει γνωστά αλλά επιμελώς υποβαθμισμένα κριτήρια τα οποία, θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη στις περιπτώσεις αλλαγών στη Δευτεροβάθμια Επαγγελματική Εκπαίδευση (ΔΤΕΕ), με τελικό στόχο την επαναφορά της επιστημονικής συζήτησης και του ορθολογισμού στο σχεδιασμό της. Τεκμηριώνεται γιατί η Δευτεροβάθμια Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση αποτελεί σημαντικό παράγοντα για την κάλυψη πραγματικών κοινωνικών αναγκών (εκπαιδευτική επανένταξη, περιορισμό κοινωνικών φραγμών στη μόρφωση κλπ) αλλά και για την προετοιμασία των μαθητών για το επάγγελμα και τη ζωή, με στόχο μια βιώσιμη ανάπτυξη.Επιχειρείται επίσης μια ενδεικτική πρόταση των παραπάνω στις ειδικότητες των Μηχανολόγων.

 

 

 


ΥΓΥΜΝΑΣΙΟ 
Τεχνολογία
Δημιουργικές Εργασίες,
 
Θεματική Εβδομάδα

Οδηγίες, συμβουλές, ιδέες εργασιών, υλικό παλιών ημερίδων, πηγές πληροφόρησης

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ & ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ  ΓΕΛ και ΕΠΑΛ

Οδηγίες, συμβουλές,
ιδέες εργασιών  υλικό. Εμπειρία  από το μάθημα Τεχνολογίας

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ στο NEWSLETTER
(δώστε το
email
σας)

Κάθε μήνα θα σας στέλνουμε τα τελευταία νέα για τους Μηχανολόγους

Διαβάστε ένα ενδεικτικό newsletter


 


 Η ΓΝΩΜΗ ΣΑΣ!

Ο Σχολικός Σύμβουλος   ζητάει τη γνώμη σας!!!

Στείλτε την άποψή σας, το θέμα σας, στο