Ιπτάμενη μπάλα…
Θέμα:
Αέρια, Άνωση |
Τάξη:
Β’, Γ’, Δ’ & Ε’ |
Ηλικία:
8-11 |
Χρόνος:
20 λεπτά |
Κόστος:
1 € |
Είδος:
Κατασκευή και παιχνίδι |
Λέξεις κλειδιά:
Αέρας, πίεση, ροή, άνωση |
Δεξιότητες:
Δημιουργικότητα, Επικοινωνία |
Σύντομη περιγραφή:
Κάθε μαθητής/μαθήτρια κατασκευάζει το παιχνίδι του/της.
Κάθε παίκτης πρέπει να διανύσει μία απόσταση φυσώντας στο παιχνίδι του.
Νικητής/νικήτρια είναι αυτός/αυτή που θα φτάσει στο τέλος της διαδρομής χωρίς να του/της πέσει η μπάλα.
Στόχοι:
Οι μαθητές
– να αντιληφθούν την ύπαρξη των διαφορετικών μορφών ενέργειας
– να διακρίνουν τις περιπτώσεις εμφάνισης της κινητικής και της δυναμικής ενέργειας
– να διαπιστώσουν πώς οι μορφές ενέργειας μετατρέπονται από μια μορφή σε άλλη
– να αναπτύξουν δεξιότητες όπως η λεπτή κινητικότητα, η επιμονή, η επιμονή και η συγκέντρωση
Υλικά:
Καλαμάκι (1 τμχ/μαθητή)
Χαρτί Α4 (1 φύλλο Α4/μαθητή)
Ψαλίδι (1 τμχ/μαθητή)
Κόλλα τύπου σελοτέιπ (1 τμχ/όλους)
Μολύβι (1 τμχ/μαθητή)
Διαβήτη ή ένα CD (1 τμχ/μαθητή ή ομάδα)
Μπαλάκι μεγέθους πομ-πομ από αλουμινόχαρτο (1 τμχ/μαθητή)
Φωτοτυπία με τις οδηγίες για κάθε μαθητή ή ανά ομάδα μαθητών.
Τρόπος εργασίας:
Κάθε μαθητής παίρνει τα υλικά και τις οδηγίες και κατασκευάζει.
Αφού κατασκευάσουν όλοι οι μαθητές το παιχνίδι και το μπαλάκι, κάνουν πρόβα για την αξιοπιστία της κατασκευής.
Στη συνέχεια, οι μαθητές/τριες κάθονται ο ένας δίπλα στον άλλο σχηματίζοντας μία γραμμή.
Ο/Η εκπαιδευτικός αφού ορίσει το τέλος της διαδρομής, δίνει το σήμα εκκίνησης.
Οι μαθητές/τριες φυσούν στο καλαμάκι κατά τη διαδρομή προσέχοντας να μην τους πέσει το μπαλάκι.
Νικητής/Νικήτρια είναι ο μαθητής/η μαθήτρια που θα τερματίσει χωρίς να του/της έχει πέσει το μπαλάκι ή να του/της έχει πέσει τις λιγότερες φορές.
Η Φυσική με λίγα λόγια:
Στη δραστηριότητα αυτή, έχουμε ένα πολύ απλό παράδειγμα για τον τρόπο με τον οποίο μπορούμε να εκμεταλευθούμε τη διαφορά στη ροή ενός αερίου (ρευστού), για να δημιουργήσουμε δυναμική άνωση.
Πηγή: https://allfortheboys.com/home/2014/06/26/floating-ball-activity.html
Αφήστε μια απάντηση