Ποιος θα σφυρίξει πιο δυνατά;
Θέμα:
Ήχος, Ηχητική ενέργεια |
Τάξη:
Δ’, Ε’ & Στ’ |
Ηλικία:
9-12 |
Χρόνος:
10 λεπτά |
Κόστος:
1€ |
Είδος:
Κατασκευή και ομαδικό παιχνίδι |
Λέξεις κλειδιά:
Αέρας, ήχος, ηχητικά κύματα, δονήσεις |
Δεξιότητες:
Συνεργασία, Δημιουργικότητα, Επικοινωνία |
Σύντομη περιγραφή:
Κάθε μαθητής κατασκευάζει τη σφυρίχτρα του.
Οι μαθητές σχηματίζουν ομάδες.
Ο/Η εκπαιδευτικός ανοίγει την εφαρμογή μέτρησης θορύβου.
Νικήτρια ομάδα είναι αυτή που θα καταφέρει να δημιουργήσει τον περισσότερο θόρυβο.
Στόχοι:
Οι μαθητές
- να κατανοήσουν τον τρόπο παραγωγής του ήχου
- να κατανοήσουν τη φύση του ήχου
- να συνεργαστούν
Υλικά:
Γυάλινο ποτήρι (1 τμχ/μαθητή)
Καλαμάκι (1 τμχ/μαθητή)
Νερό
Ψαλίδι (1 τμχ/μαθητή)
Υπολογιστής (μικρόφωνο και Ίντερνετ)
Τρόπος εργασίας:
Κάθε μαθητής κόβει το καλαμάκι σύμφωνα με τις οδηγίες.
Στη συνέχεια τοποθετεί νερό μέσα στο ποτήρι του.
Πειραματίζονται με τη σφυρίχτρα.
Οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες.
Ο/Η εκπαιδευτικός ανοίγει στον υπολογιστή την εφαρμογή «Bouncy Balls«. (Εναλλακτικά: Classcraft’s Volume Meter)
Μία μία οι ομάδες στέκονται κοντά στο μικρόφωνο και με το σύνθημα του/της εκπαιδευτικού σφυρίζουν με τις κατασκευές-σφυρίχτρες τους.
Νικήτρια είναι η ομάδα που θα δημιουργήσει το πιο δυνατό σφύριγμα.
Η Φυσική με λίγα λόγια:
Η δραστηριότητα αυτή βασίζεται στην επιστήμη του ήχου. Όλοι οι ήχοι παράγονται από ηχητικά κύματα που δεν είναι άλλο από δονήσεις που μεταφέρονται μέσω του αέρα και φτάνουν μέχρι τα αυτιά μας.
Στο παρόν πείραμα ο ήχος παράγεται από δονήσεις του ίδιου του αέρα που υπάρχει στο καλαμάκι. Το μεγαλύτερο μέρος αυτού βρίσκεται μέσα στο νερό και είναι γεμάτο με αέρα και νερό (η ποσότητα εξαρτάται από το πόσο βαθιά έχουμε βυθισμένο το καλαμάκι στο νερό).
Καθώς φυσάμε μέσα στο καλαμάκι, ο αέρας δονείται κι έτσι παράγεται ο ήχος του σφυρίγματος. Όσο περισσότερος αέρας υπάρχει μέσα στο καλαμάκι, τόσο μικρότερο θα είναι το σφύριγμα. Αντίθετα, λιγότερος αέρας σημαίνει μεγαλύτερης έντασης σφύριγμα.
Πηγή: https://www.stevespanglerscience.com/lab/experiments/water-whistle-sick-science/
Αφήστε μια απάντηση