Στην εποχή του κορονοϊού

Την πρώτη εβδομάδα της σχολικής χρονιάς ασχοληθήκαμε με τα μέτρα προστασίας κατά του κορονοϊου και την εκπαίδευση των νηπίων στην εκμάθηση των κανόνων για σωστό πλύσιμο χεριών και την σωστή χρήση της μάσκας Παίξαμε παιχνίδια με τον κορονοϊό τον ζωγραφίσαμε φτιάξαμε όμορφες μάσκες και ομαδική κατασκευή για τους μαχητές του κορονοϊού

Αγιασμός στο σχολείο μας

Στις 14 Σεπτεμβρίου 2020 έγινε ο αγιασμός στο νηπιαγωγείο μας και η πρώτη ενημέρωση των γονέων για την λειτουργία του Επίσης δόθηκαν δωράκια καλωσορίσματος στα παιδάκια μας και ένα γράμμα με λόγια για την πρώτη μέρα στο σχολείο

Πρώτες μέρες στο σχολείο!

Οι πρώτες μέρες στο σχολείο κύλησαν μέσα σε όμορφο κλίμα με παιχνίδια γνωριμίας και δραστηριότητες που βοηθούν την ομαλή προσαρμογή όλων των παιδιών της τάξης μας!Ασχοληθήκαμε με τον εαυτό μας ,την οικογένεια μας ,το σπίτι μας και έτσι μας δόθηκε η ευκαιρία να γνωριστούμε μεταξύ μας και να δείξουμε τα ενδιαφέροντα μας και τις κλίσεις μας!

Αλήθεια πόσο χρονών είμαι; Ποιά εποχή γεννήθηκα;
Το όνομα μου και πόσα γράμματα έχει;
Όλα για μένα!
Φτάχνοντας οικογένειες!! Ομαδοποιήση

Ας ξεκινήσουμε !!

Ας ξεκινήσουμε και φέτος αυτό που με δειλά-δειλά βήματα είχαμε αρχίσει και πέρσι! Την ενημέρωση της ιστοσελίδας της τάξης μας που φέτος εχει μετονομαστεί σε superheroes en drasi γιατί είμαστε σούπερ και μας αρέσει! Ρίξτε μια ματιά στην τάξη μας!

Ομαλή Μετάβαση Νηπίων στο Δημοτικό σχολείο

Αυτές τις μέρες ασχοληθήκαμε με την επικείμενη μετάβαση των νηπίων στο Δημοτικό σχολείο. Η προσαρμογή δεν είναι πάντα εύκολη για όλα τα παιδιά έτσι χρειάζεται να τα βοηθήσουμε να γνωρίσουν το Δημοτικό σχολείο να πάρουν μικρές και σύντομες εμπειρίες από αυτό ώστε να είναι σε θέση να διαχειριστούν τις αλλαγές που θα συμβούν στην σχολική τους ζωή απο δω και πέρα.

Οι δραστηριότητες μας : Είδαμε τα παρακάτω βίντεο και κάναμε συγκρίσεις με το δικό μας σχολείο

https://www.youtube.com/watch?v=H__zDR_y45M

Ζητήσαμε απο τους γόνεις να μας δώσουν συνέντευξη για τις δικές τους αναμνήσεις απο το δημοτικό σχολείο και τις παρουσιάσαμε στην τάξη Το φύλλο της συνέντευξης ειναι αυτό

Αποφασίσαμε να επισκεφτούμε το 3ο Δημοτικό σχολείο Βροντάδου και την Α΄Δημοτικού για να κάνουμε Μαθηματικά και Γυμναστική Ετοιμάσαμε και όμορφους σελιδοδείκτες για να χαρίσουμε στα παιδιά της Α΄Δημοτικού

Επισκεφτήκαμε και το Μουσείο της εκπαίδευσης στα Λειβάδια της Χίου και παρακολούθήσαμε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του

Τα παιδιά θέλησαν να φτιάξουν ένα παλιό τετράδιο και έτσι φτιάξαμε αυτό

Κάναμε και τα παρακάτω φύλλα εργασίας

Αποκριές στην Ελλάδα στην Ιταλία …και στην Χίο!!!

Πως γιορτάζουν τις Αποκριές και το καρναβάλι σε όλη την Ελλάδα αλλά και σε μια γειτονική χώρα – την Ιταλία – ασχοληθήκαμε αυτές τις μέρες στην τάξη μας και πολύ μας άρεσε αυτό το ταξίδι. Ξεκινήσαμε από την Ελλάδα και τα πιο γνωστά καρναβάλια της Αυτό της Πάτρας της Νάουσας της Ξάνθης της Σκύρου και του Ρέθυμνου . Ειδαμε τα παρακάτω βίντεο

https://www.youtube.com/watch?v=HctDNTFpUHo

Βρίκαμε στον χάρτη της ελλάδας αυτά τα μέρη και είπαμε λίγα λόγια για αυτές τις πόλεις αλλά και βρίκαμε από ποιο γράμμα αρχίζει η κάθε πόλη και κάναμε το παρακάτω φύλλο εργασίας

Συνεχίσαμε με την Ιταλία και το φημισμένο καρναβάλι της Βενετίας

Αφού είδαμε βίντεο απο την Βενετία και το καρναβάλι της φτιάξαμε μια ομαδική κατασκευή με ένα κανάλι της Βενετίας και τις γόνδολες με τους γονδολιέρηδες της

Και φυσικά φτιάξαμε και βενετσιάνικες μάσκες με έμπνευση και πρωτοτυπία

Διαβάσαμε το παραμύθι του Αρλεκίνου και φτιάξαμε την μάσκα του με τους ρόμβους

Δεν θα μπορούσαμε να φύγουμε απο την Ιταλία αν δεν δοκιμάζαμε και το πιο διάσημο και αγαπημένο φαγητό της! Ποιο άλλο ; Μα φυσικά η πίτσα της! Μια ωραία κατασκευή που συμπληρώθηκε με αληθινή πίτσα που φτιάξαμε όλοι μαζί και την απολαύσαμε στο δεκατιανό μας Η συνταγή γράφτηκε για να μην ξεχαστεί

Κάναμε και πολλές εργασίες για τα καρναβάλια και τις αποκριές Ορίστε μερικές από αυτές

Σειρά τώρα είχε το καρναβάλι του τόπου μας !Η Χίος μας και η Μόστρα των Θυμιανών

Αφού είπαμε την ιστορία της μόστρας και βρίκαμε τα θυμιανά στον χάρτη της Χίου μιλήσαμε για τους πειρατές που υπήρχαν εκείνα τα χρόνια Τα παιδιά θέλησαν να παίξουν την ιστορία και έτσι αφού κατασκευάσαμε τα απαραίτητα αξεσουάρ δραματοποιήσαμε την ιστορία

Κάναμε και μια εργασία γι αυτά που μάθαμε

Και του χρόνου!!!

Ένα ταξίδι στο Διάστημα!

Για το Διάστημα μιλήσαμε αυτήν την εβδομάδα με αφορμή την επίσκεψη μας στο φορητό πλανητάριο της Θεσσαλίας που θα επισκεφτεί το νησί μας τις προσεχείς μέρες .

΄Ετσι το ταξίδι μας ξεκίνησε με την κατασκευή ενός διαστημόπλοιου!!

Διαβάσαμε βιβλία και είδαμε εικόνες από την δημιουργία του σύμπαντος και φανταστήκαμε την μεγάλη έκρηξη (Bing-Bang) με την οποία σχηματίστηκαν οι γαλαξίες ,τα αστέρια οι μαύρες τρύπες, το ηλιακό μας σύστημα ! Την αναπαραστήσαμε με παιγνιώδη τρόπο. Ο καθένας διάλεξε τι θα ήθελε να είναι μετά από την μεγάλη έκρηξη και τι ακριβώς κίνηση θα έκανε. Έτσι αστέρια θα άπλωνα στον ουρανό και θα έλαμπαν κουνώντας τα χέρια και τα πόδια πέρα δώθε, οι πλανήτες θα γυρνούσαν γύρω απο τον ήλιο , οι μετεωρίτες θα έτρεχαν ανάμεσα στους πλανήτες και οι μαύρες τρύπες θα ανεβοκατέβαιναν πάνω κάτω .Και η μεγάλη έκρηξη με την δημιουργία του σύμπαντος είναι γεγονός Όλα πριν ήταν το Χάος και για αυτό σκεπαστήκαμε και με το ριχτάρι για να είναι σκοτεινά και 1 2 3…η έκρηξη άρχισε!!

Και αφού ακούσαμε το παρακάτω τραγούδι

Ζωγραφίσαμε το πρώτο βιβλιάρακι ενός Lapbook για το Διάστημα που θα φτιάξουμε και θα πάρουν τα παιδιά σπίτι τους

Συνεχίσαμε μιλώντας για το ηλιακό μας σύστημα και τους πλανήτες που αυτό αποτελείται. Άφου διαβάσαμε πληροφορίες γι αυτούς μάθαμε την θέση τους από τον ήλιο και το μέγεθος τους κατασκευάσαμε το ηλιακό σύστημα σε χαρτόνι και γράφοντας τα ονόματα των πλανητών σε μανταλάκια παίξαμε παιχνίδι ανάγνωσης και αντιστοίχησης των ονομάτων

Ακούσαμε και το παρακάτω τραγούδι για τους πλανήτες

Και αφού διαβάσαμε είδαμε και ακούσαμε όλα αυτά τα θαυμαστά για το Διάστημα και τους πλανήτες τα παιδιά θέλησαν να κατασκευάσουμε και ένα διαστημόπλοιο να το έχουμε στην τάξη μας για τα διαστημικά μας ταξίδια! Και αλήθεια πόσο βοήθησαν όλοι στην κατασκευή του!!!!

Μιλήσαμε και για τον δικό μας πλανήτη και αυτό που τον ξεχωρίζει από τους άλλους .Και αυτό δεν είναι άλλο από την ύπαρξη της ΖΩΗΣ Μπήκαμε στην διαδικασία να βρούμε ποια είναι αυτά τα όντα που κρύβουν ζωή στον πλανήτη μας και τα ξεχωρίσαμε από αυτά που δεν έχουν ( έμβια -άβια) Ποια είναι εκείνα τα χαρακτηριστικά που έχουν και πως τα ξεχωρίζουμε από τα άλλα Μέσα απο ερωτήσεις και προβληματισμούς καταλήξαμε ότι ζωή έχει κάποιος ή κάτι όταν μπορεί να γεννιέται να αναπτύσσεται και να αναπαράγεται και βρήκαμε ότι αυτό το έχουν πάνω στον πλανήτη μας μόνο τα ζώα , ο άνθρωπος και τα φυτά τα οποία όμως χρειάζονται και κάποιες συνθήκες για να μεγαλώσουν και να ζήσουν Και δεν είναι άλλα από τον αέρα, τον ήλιο και το νερό .Ορίστε και η σκέψη μας και η εργασία μας για το Lapbook μας

Κάναμε και αυτή την εργασία διαχωρισμού και ανάγνωσης -γραφής

Μιλήσαμε για την εξέλιξη της ΖΩΗΣ πάνω στην Γη και το πως από ένα μικρό κύτταρο (το Μήτσο όπως τον ονομάσαμε) που έκρυβε το μυστικό της ζωής εξελίχθηκε η ζωή στον πλανήτη μας Χρησιμοποιήσαμε αυτές τις εικόνες και το παρακάτω βίντεο

Και ζωγραφίσαμε την εξέλιξη και την ιστορία του Μήτσου σε μορφή σπιράλ

Και το ταξίδι συνεχίζεται…….!!!!

Χιονονιφάδες …μοναδικές!!

Πως μοιάζουν οι χιονονιφάδες ; Το ξέρατε ότι η κάθεμια είναι διαφορετική και μοναδική; Και πως αλήθεια σχηματίζονται; Παρακολουθήσαμε τα παρακάτω βίντεο και με απλά λόγια εξηγήσαμε τον σχηματισμό τους και την μοναδικότητα τους!

Σχηματίσαμε τις δικές μας μοναδικές χιονονιφάδες στο παρακάτω οn-line παιχνίδι

http://www.akidsheart.com/holidays/winter/snowflake.htm

Αλλά φτιάξαμε και τις δικές μας με χαρτί

Και μια και μιλάμε για το χιόνι και τον πάγο ζωγραφίσαμε και με παγάκια ένα χειμωνιάτικο τοπίο Το παγάκι έγινε το πινέλο μας !

Θα λιώσει ο Χιονάνθρωπος ;

Το φυσικό φαινόμενο της τήξης και πήξης του νερού θελήσαμε να ανακαλύψουν μέσα απο αυτήν την δραστηριότητα οι μικροί μας πειρατές με ένα μικρό πείραμα . Αφού βάλαμε 3 ποτηράκια νερό στην κατάψυξη του ψυγείου και πάγωσαν τα μεταμφιέσαμε σε χιονανθρώπους ! Στην συνέχεια τα τοποθετήσαμε έξω από το παράθυρο , πάνω στο καλοριφέρ και μέσα στην τάξη και περιμέναμε να δούμε τι θα γίνουν ! Οι υποθέσεις πολλές καθώς και οι προβληματισμοί μα η εξέλιξη της τήξης τους ενθουσίασε όλους!! Στο τέλος της ημέρας τα αποτελέσματα βγήκαν και καταγράφηκαν στο χαρτί . Ορίστε και οι αποδείξεις