Μια δημιουργική συνεργασία μεταξύ των δύο υποτμημάτων του Νηπιαγωγείου μας.
Διανύουμε την τρίτη εβδομάδα λειτουργίας των σχολείων, μετά τη λήξη του περιορισμού που είχε επιβληθεί για λόγους δημόσιας υγείας (αποφυγή διασποράς κορωνοϊού Covid-19). Τα παιδιά απολαμβάνουν τις στιγμές που περνούν στο σχολείο με τους φίλους τους, αλλά πάντα τους λείπουν οι συμμαθητές/τριές τους από το άλλο τμήμα… Γι’ αυτό προσθέσαμε κι έναν πίνακα ανακοινώσεων στην τάξη, ώστε τα παιδιά να αφήνουν μηνύματα και ζωγραφιές στους φίλους τους, που τους λείπουν!
Σε συνέχεια αυτής της πρακτικής, προέκυψε μια όμορφη, δημιουργική συνεργασία μεταξύ των δύο υποτμημάτων.
Όλα ξεκίνησαν όταν με τα παιδιά του Β’ υποτμήματος παίξαμε ένα ωραίο παιχνίδι με καλοκαιρινούς ήχους. Αφού έγινε η διάκριση μεταξύ οργανωμένων και ανοργάνωτων ήχων, τα παιδιά άκουσαν μια ποικιλία από καλοκαιρινούς ήχους και τους αντιστοίχισαν με εικόνες. Οι ήχοι που άκουσαν ήταν: τζιτζίκια, φωνές από παιδιά που παίζουν, πλοίο που σφυρίζει, γρύλος, ελαφρύς κυματισμός θάλασσας, ρακέτες σε παραλία, αγριεμένη θάλασσα. Αφού παίξαμε με τους ήχους και ολοκληρώθηκε η αντιστοίχιση ήχου-εικόνας, προτείναμε στα παιδιά να φτιάξουμε μια ιστορία, χρησιμοποιώντας τους ήχους που ακούσαμε. Τα παιδιά το ένα μετά το άλλο έλεγαν τις ιδέες τους για το πώς θα αρχίσει η ιστορία, τι μπορεί να γίνει στη συνέχεια και πώς θα τελειώσει. Η νηπιαγωγός κατέγραφε την ιστορία σε χαρτί και όταν τελείωσε, τους τη διάβασε βάζοντας να ακούγονται και οι αντίστοιχοι ήχοι (ηχοϊστορία). Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με το έργο τους!
Την επόμενη μέρα το παιχνίδι με τους καλοκαιρινούς ήχους επαναλήφθηκε με το Α’ υποτμήμα. Μόλις τελείωσε η αντιστοίχιση ήχου-εικόνας αναφέραμε ότι τα παιδιά του άλλου τμήματος έφτιαξαν μια ηχο-ιστορία και φυσικά θέλησαν να την ακούσουν… Τους άρεσε πάρα πολύ, αλλά περισσότερο ενθουσιάστηκαν με την ιδέα να κάνουν έκπληξη στους φίλους τους και να εικονογραφήσουν την ιστορία τους!
Αφού έδωσαν πρώτα έναν τίτλο στην ιστορία, την χωρίσαμε σε 7 μέρη -όσα και τα παιδιά του υποτμήματος- και κάθε παιδί ανέλαβε να εικονογραφήσει και μια σκηνή της ιστορίας. Το αποτέλεσμα τους έδωσε μεγάλη χαρά και ικανοποίηση!
Την άλλη μέρα τα παιδιά του Β΄ υποτμήματος είδαν την την ιστορία τους «δεμένη», εικονογραφημένη από τους φίλους τους και ενθουσιάστηκαν!
Δυστυχώς, δεν μπορούν όλα τα παιδιά να έχουν από ένα αντίγραφο αυτής της ιστορίας… Γι’ αυτό και φτιάξαμε αυτό το ψηφιακό βιβλίο, ώστε όλα τα παιδιά να μπορούν να επανέρχονται και να το διαβάζουν όποτε θέλουν! Η δεμένη ιστορία τοποθετήθηκε στη βιβλιοθήκη του σχολείου μας!
Αυτή ήταν μια από τις δικές μας «ιστορίες ξανά στην τάξη», καθώς επανασυνδεόμαστε σε μια διαφορετική πραγματικότητα και σε νέες συνθήκες, αλλά με την αίσθηση ότι ανήκουμε σε μια ομάδα, όπου υπάρχει «νοιάξιμο» και αλληλοϋποστήριξη ακόμα και σε δύσκολες περιόδους…
Και σε άλλες… καλοκαιρινές περιπέτειες!
Αφήστε μια απάντηση