ΔΡΑΣΕΙΣ-ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
«ΓΥΡΩ ΓΥΡΩ ΟΛΟΙ ? ΝΕΡΟ ΚΑΙ ΑΕΡΑΣ ΣΕ ΠΡΩΤΟ ΠΛΑΝΟ ?.ΟΤΑΝ ΜΙΑ ΕΙΚΟΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΚΑΙ ΣΥΝΑΝΤΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ?»
- Παρουσίαση του Προγράμματος με power-point-video
- Ζωγραφίστε το νερό και τον αέρα?( με φαντασία, χιούμορ και μεράκι?)
- Αποκτήστε το ρόλο του μικρού εξερευνητή και διαλέξτε μια εικόνα από το δικό σας φυσικό περιβάλλον που έχει «κάτι να σας πει και να μας πει» ?Δώστε της ένα τίτλο και σχολιάστε την μέσα σε μια παράγραφο των πέντε σειρών??Μια εικόνα που γίνεται :
- ποίημα,
- παραμύθι,
- διήγημα,
- ζωγραφιά,
- μελωδία,
- τραγούδι,
που γίνεται έναυσμα για μια αναζήτηση ?για ένα πείραμα ?.?.και τότε η φύση συναντά την επιστήμη.
- Χωρισμός σε ομάδες έρευνας-η ομάδα αποκτά όνομα και αρχηγό
- Νερό- το νερό στο πλανήτη Γη-Γράψτε την αλφαβήτα του νερού
- Αέρας-σύσταση αέρα-ρύπανση αέρα- Προτείνεται μια αλφαβήτα για τον αέρα
- Aνάγνωση ενδιαφέροντων άρθρων ?Λέσχη ανάγνωσης
- Βιωματικό παιχνίδι για το νερό και τη χρήση του
- Θεατρικό αναλόγιο :Εφαρμογή του διδακτικού σεναρίου «Επεκτείνω τις γνώσεις μου» Επιλογή κειμένου- Οι μαθητές και οι μαθήτριες θα χωριστούν σε ομάδες ανάλογα με το κείμενο που διάλεξαν. Θα καθίσουν σε ένα κύκλο, ανά ομάδα, και θα αριθμηθούν. Όταν θα ακούσουν τον αριθμό τους θα πρέπει να διαβάσουν το κείμενο που έχουν επιλέξει. Μετά το τέλος του παιχνιδιού, θα πρέπει ο κάθε μαθητής και η κάθε μαθήτρια να αποτυπώσουν σε χαρτί τη σκέψη τους.
- Απαγγελία ?ανάγνωση-και ακούσματα μουσικά- «η ορχήστρα η δικιάς μας»
- Επίσκεψη στο σχολείο της Πανεπιστημιακής ομάδας του Π.Κ (Τμήμα Χημείας) :ομιλία- τοποθέτηση αντλίας ?δειγματοληψίας για σωματίδια-τοποθέτηση δοχείου για τη συλλογή του νερού της βροχής.(Νοέμβριο)
- Αλλαγή των φίλτρων αέρα κάθε εβδομάδα και καταγραφή ώρας και μέρας
- Επίσκεψη στο σχολείο του κ Δρετάκη Υπ. Του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας και ομιλία στην ομάδα για την λίμνη της Αγιας ?την πορεία της στο χρόνο-και ενημέρωση για τη μελέτη που έχει αναλάβει το Μουσείο για την αύξηση της χωρητικότητας της λίμνης(Δεκέμβριο)
- Κατασκευές : χριστ. Κάρτας καραβάκια ?σβουράκια από ανακυκλώσιμα υλικά
- Επίσκεψη στη Λίμνη της Αγιας με ξεναγό το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας (Γενάρης)
- Δειγματοληψία νερού από το σχολείο μας, από τη λίμνη, από τις διάφορες περιοχές επιλογής των παιδιών-μέτρηση του ρΗ
- Επίσκεψη στο τμήμα Χημείας και παράδοση των δειγμάτων νερού και των φίλτρων αέρα για χημική ανάλυση .(Μάρτιο- Απρίλιο)
- Πιθανή επίσκεψη σε ΚΠΕ πχ Aνωγείων « Όταν το νερό αγκάλιασε την πέτρα» ή Ιεράπετρας «Σταλαγματιά-σταλαγματιά? αδειάζει η στάμνα η πλατιά»
- Συμμετοχή στο 4ο Εκπαιδευτικό Συμπόσιο Φυκολογίας με θέμα: Μέθοδοι σύγκρισης καθαρών και ρυπασμένων περιοχών με τη βοήθεια της θαλάσσιας βλάστησης(βιοδείκτες).
- Παρουσίαση προγράμματος .