Συμπεράσματα απο το ερωτηματολόγιο

Οι μαθητές της ομάδας “Sans & ένας” παρουσίασαν στην ολομέλεια του τμήματος τα συμπεράσματα που προέκυψαν μετά την επεξεργασία των ερωτηματολογίων που έδωσαν στους μαθητές της Β΄Λυκείου σε σχέση με τις διατροφικές τους συνήθειες. Ακολουθούν τα κυριότερα συμπεράσματα:

Πόσο συχνά τα αγόρια τρώνε λαχανικά και φρούτα;
Πόσο συχνά τα κορίτσια τρώνε λαχανικά και φρούτα;

Πως παρασκευάζεται το chili con carne;

Οι μαθητές της ομάδας “Τροφή για σκέψη” παρασκεύασαν chili con carne (τσίλι κον κάρνε) στη κουζίνα του σπιτιού ενός μέλους της ομάδας. Το έφεραν την επόμενη ημέρα και αφού το ζέσταναν στο φούρνο του κυλικείου, έδωσαν να δοκιμάσουν οι συμμαθητές τους μαζί με αραβικές πίτες στην ώρα διεξαγωγής του project. Οι εντυπώσεις των συμμαθητών τους από την γευστική εμπειρία ήταν πολύ θετικές.

Τρώνε οι έφηβοι junk food;

Η ομάδα “Sans & ένας” μοίρασαν ερωτηματολόγια στους μαθητές της Β΄Λυκείου των 4 τμημάτων του σχολείου μας με στόχο να διερευνήσουν διατροφικές συνήθειες των εφήβων και ειδικά τη σχέση τους με το junk food.

Ποιες είναι οι διατροφικές συνήθειες των ανθρώπων που ζουν σε χώρες της Αφρικής;

Οι μαθητές της ομάδας “Ασυμβίβαστοι” ασχολήθηκαν με το θέμα οι διατροφικές συνήθειες σε χώρες της Αφρικής και αφού συνέλεξαν σχετικές πληροφορίες έφτιαξαν μια ενδιαφέρουσα παρουσίαση όπου την έδειξαν στην ολομέλεια του τμήματος.

Δημιουργική γραφή

Γράψτε μια ιστορία φανταστική ή βασισμένη σε αληθινά γεγονότα που να συνδέεται άμεσα ή έμμεσα με την διατροφή.

Η δραστηριότητα υλοποιήθηκε σε μία διδακτική ώρα διεξαγωγής του project. Οι περισσότεροι μαθητές έγραψαν ιστορίες που συνδέονταν με τα προσωπικά τους βιώματα όπως το οικογενειακό γιορτινό τραπέζι, την αντιπάθεια τους για κάποια φαγητά, κάποια έξοδο με την παρέα τους που συνοδεύεται με φαγητό. Υπήρχαν και ιστορίες βασισμένες στη φαντασία τους όπως ένα παραμύθι ή σε ιστορικά γεγονότα όπως η πείνα στην κατοχή ή στο πως ο Ιωάννης Καποδίστριας έκανε γνωστή την πατάτα στην Ελλάδα.

Πως παρασκευάζεται κηραλοιφή με πρώτη ύλη ελαιόλαδο;

Συζητήθηκε στην ολομέλεια του τμήματος τι είναι η κηραλοιφή και πως παρασκευάζεται με πρώτες ύλες ελαιόλαδο και μελισσοκέρι. Στη συνέχεια η εκπαιδευτικός έδωσε μελισσοκέρι σε μαθητές που εκδήλωσαν την επιθυμία να παρασκευάσουν κηραλοιφή στο σπίτι τους.

Ομάδες μαθητών

Οι μαθητές χωρίστηκαν με κριτήριο τις φιλικές τους σχέσεις και στη συνέχεια πήρε κάθε ομάδα ένα όνομα που της ταίριαζε.

  • Ομάδα 1: “Τροφή για σκέψη”
  • Ομάδα 2: “Ρατατούηδες”
  • Ομάδα 3: “Οι ασυμβίβαστοι” 
  • Ομάδα 4: “Sans & ένας” 
  • Ομάδα 5: “Διατροφολόγοι” 

Στο κυρίως μενού της ιστοσελίδας υπάρχουν τα ονόματα των 5 ομάδων ως κατηγορίες και στην κάθε ομάδα περιλαμβάνεται το υλικό που συνθέτει στα πλαίσια της διεξαγωγής του project.

Project ως μάθημα Β Λυκείου

Για το σχολικό έτος 2018-19 υλοποιείται το project με τίτλο “Nutritional research” ως μάθημα της Β τάξης Λυκείου, διάρκειας μίας ώρας την εβδομάδα και με τη συμμετοχή 21 μαθητών.

Οι μαθητές εργάζονται χωρισμένοι σε 5 ομάδες. Στόχος του project είναι μέσα από τη συλλογή πληροφοριών για τη διατροφή του χτες, του σήμερα και του αύριο να γίνει η ευαισθητοποιήση και κινητοποιήση των μαθητών για υγιεινή διατροφή.