Facebook Like Box


..Οδηγός Πλοήγησης..



Τράπεζα θεμάτων - μελετών περίπτωσης για την επιλογή σχολικών συμβούλων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

To αρχείο περιέχει 500 μελέτες περίπτωσης.

Ενδεικτικά παρουσιάζεται η πρώτη.

1ο Σενάριο

Α. Θεωρητικές Παραδοχές

Το Διαπολιτισμικό Μοντέλο Εκπαίδευσης αναφέρεται σε μια δυναμική προσέγγιση της εκπαιδευτικής πραγματικότητας. Ξεκινά από την παραδοχή ότι οι ομάδες δεν συγκροτούνται στη βάση ενός ομογενοποιητικού χαρακτηριστικού,  αλλά μέσα από την συνύπαρξη και την αλληλεπίδραση ατόμων με πολλαπλές ταυτότητες.  Δεν κάνει λόγο, δηλαδή  απλά για συνύπαρξη και παράλληλη ανάπτυξη των πολιτισμών (πολυπολιτισμικό μοντέλο) , αλλά για δυναμικές διαδικασίες αλληλεπίδρασης.

           

Β. Περιγραφή Σεναρίου      

1. Δεδομένα: Α΄ τάξη Γυμνασίου.

2. Υπάρχουσα Κατάσταση-Πρόβλημα: Στη λογική της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης και αξιοποιώντας τις δυνατότητες που τους παρέχουν οι  Βιωματικές Δράσεις (θεσμοθετήθηκαν πρόσφατα στα νέα προγράμματα υποχρεωτικής εκπαίδευσης),   εκπαιδευτικοί, της περιφέρειάς σας, για να προσεγγίσουν την εθνοτική, γλωσσική, θρησκευτική και πολιτισμική ανομοιογένεια των τάξεων τους, αποφασίζουν να δουλέψουν ερευνητικά το θέμα της διαφορετικότητας. Επέλεξαν δραστηριότητες που σχετίζονται με διαφορετικούς λαούς και πολιτισμούς (ινδιάνοι, αφρικανοί, εσκιμώοι, κινέζοι), τους οποίους  μελετούν για να κατανοήσουν τις ιδιαιτερότητές τους, τις πολιτιστικές αναπαραστάσεις του δυτικού κόσμου γι΄αυτούς και τη σχέση τους με τον φυσικό κόσμο.

 

 

Γ. Ενδεικτικές Ερωτήσεις

1. Με ποιον τρόπο σχετίζονται οι θεωρητικές παραδοχές, με την κατάσταση που περιγράφεται;

2. Ποιες προτάσεις θα κάνατε στις εκπαιδευτικούς, ώστε να βελτιώσουν τις προσεγγίσεις τους και με τον τρόπο αυτό να συμβάλλουν στην άμβλυνση πολιτιστικών στερεοτύπων και τριβών μέσα στην τάξη τους;

Για να διαβάσετε όλες τις μελέτες περίπτωσης πατήστε πάνω στο συνημμένο.


Πηγή: Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α.


Όλγα Παΐζη © 2012 - 2022

Σχεδιασμός - Ανάπτυξη: Όλγα Παΐζη

Η ιστοσελίδα φιλοξενείται από το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο

Τελευταία Ενημέρωση: 30 Mαΐου 2022