Αντί χαιρετισμού
Νέα Προγράμματα Σπουδών και διδακτικές τεχνικές
Δάσκαλοι και καθηγητές ειδικοτήτων όλων των σχολείων της 3ης εκπαιδευτικής περιφέρειας συμμετέχουν σε επιμορφωτικά εργαστήρια ανά σχολείο ή μικρές ομάδες σχολείων με θέματα:
1. Νέα Προγράμματα Σπουδών και διδακτικές τεχνικές
2. Ενδεικτική διδασκαλία ενότητας στο μάθημα των Θρησκευτικών
http://users.sch.gr/pantala/index.php/2013-06-02-10-50-49/2012-01-30-21-13-35/1109-18-2017
Αρωματικά φυτά και βότανα
ΑΡΩΜΑΤΙΚΑ ΦΥΤΑ & ΒΟΤΑΝΑ ?Μαζεύοντας τα βότανα στην πιο καλή τους ώρα τη φύση κάνουμε γιατρό και τα φυτά της δώρα?.Περιβαλλοντικό πρόγραμμα που υλοποιήθηκε από τις ΣΤ1, ΣΤ2 και Ε1 τάξεις του Δημοτικού Σχολείου Κουτσελιού Ιωαννίνων. https://www.slideshare.net/xristoi/ss-76960988
"Αρχές και πρακτικές συνεργασίας σχολείου-οικογένειας"
kύκλος ενημερώσεων εκπαιδευτικών 1ης και 3ης εκπαιδευτικών περιφερειών Ιωαννίνων για τη σχέση σχολείου οικογένειας. Μικροί και μεγάλοι σύλλογοι διδασκόντων, από απομακρυσμένα σχολεία, σχολεία της πόλης, από αγροτικές περιοχές, από ΕΑΕΠ, ολιγοθέσια, πειραματικά και ιδιωτικό, νέοι και παλιότεροι εκπαιδευτικοί, ανταλλάξαμε πολύτιμες εμπειρίες και προβληματισμούς. Καταγράψαμε τις αντιλήψεις μας για τη σχέση αυτή και επεξεργαστήκαμε μια τυπολογία γονεϊκής συμμετοχής. Θα ακολουθήσει σχεδιασμός και υλοποίηση πρακτικών βελτίωσης αυτής της πολύτιμης σχέσης. Κλείσαμε τον ενημερωτικό κύκλο με την ευχή επιτέλους η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών να περάσει σε επίσημο επιμορφωτικό φορέα με διάρκεια και όραμα.
https://users.sch.gr/pantala/index.php/68-2012-05-12-14-37-44?vsig1020_0=20&vsig836_0=3&vsig838_0=11&vsig841_0=29&vsig931_0=7#sigFreeId0206d1755a
Φυσική- ένας τρόπος να βλέπεις τα πράγματα
Με όλους σχεδόν τους μαθητές των Ε και Στ τάξεων της περιφέρειας και τους συναδέλφους προσεγγίζουμε τις φυσικές επιστήμες, που αγαπάμε πολύ, στοχεύοντας στη μεθοδολογική συγκρότηση των μαθητών και τη δημιουργία ερευνητικής διάθεσης και όχι τόσο στην ανάπτυξη του γνωσιακού υποβάθρου, που αφήνουμε για αργότερα. Χρησιμοποιούμε αυτοσχέδιες πειραματικές διατάξεις- ιδιοκατασκευές, που μας κοστίζουν είναι αλήθεια.. Οι φωτογραφίες είναι από διδασκαλία - οργάνωση ενότητας του ηλεκτρισμού στο 21ο Ιωαννίνων, που διαθέτει ένα πλήρως εξοπλισμένο εργαστήριο, αλλά εμείς χρησιμοποιήσαμε ιδιοκατασκευές. Ένα πάθος για τις φυσικές επιστήμες προσπαθώ να το μεταδώσω, αν και εκπλήσσονται που κάνω ένα "πολύ απλό μάθημα".
https://users.sch.gr/pantala/index.php/68-2012-05-12-14-37-44?vsig1020_0=20&vsig836_0=3&vsig838_0=11&vsig841_0=29&vsig931_0=7#sigFreeId9b8eb36899
Ιστορία "Ιστορικό πλαίσιο vs χρονολογίες, ήρωες και γεγονότα"
Το αποσυρθέν διδακτικό εγχειρίδιο της Ιστορίας της Μ. Ρεπούση αντικαταστάθηκε από ένα εγχειρίδιο με εκτεταμένα κείμενα, χωρίς μαθητεία στην ιστορία αλλά και χωρίς καλές πηγές και χρονογραμμές. Καλούμαστε, λοιπόν, απέναντι στα γεγονότα και τις χρονολογίες να δημιουργήσουμε - διδάξουμε το ιστορικό πλαίσιο, να μη μένουμε στη στείρα αποστήθιση που είναι χαμένος χρόνος. Σήμερα στο 8ο δημοτικό Ιωαννίνων δουλέψαμε "την Ελλάδα τον 19ο αιώνα" με τις χρονογραμμές μας, τους ψηφιακούς χάρτες της centennia με έμφαση σε ιστορικούς όρους (με τους συναδέλφους της Στ τάξης Μόνικα Μάγκου και Λάμπρο Παπαδιώτη)
https://users.sch.gr/pantala/index.php/68-2012-05-12-14-37-44?vsig1020_0=20&vsig836_0=3&vsig838_0=11&vsig841_0=29&vsig931_0=7#sigFreeId3d86e9dffa
Drama in Education (Eκπαιδευτικό Δράμα) (2)
Drama in Education (Eκπαιδευτικό Δράμα)
https://users.sch.gr/pantala/index.php/68-2012-05-12-14-37-44?vsig1020_0=20&vsig836_0=3&vsig838_0=11&vsig841_0=29&vsig931_0=7#sigFreeId01df9f3a98
Δράσεις για τη διαφορετικότητα - κοινωνική συνοχή
Λέμε ναι στη διαφορετικότητα, όχι στον ρατσισμό και την ενδοσχολική βία αλλά συνήθης κάνουμε αποσπασματικές δράσεις που δεν μπορούν να διαμορφώσουν το πλαίσιο εκείνο που θα δίνει ασφάλεια στους μαθητές και θα εγγυάται ατομική και κοινωνική υγεία. Η πείρα δείχνει ότι απαιτείται συστηματική διδασκαλία των ανθρώπινων δικαιωμάτων, της διαφορετικότητας, της δημοκρατίας κ.λπ σε επίπεδο σχολείου σ όλους τους μαθητές, ώστε να διαμορφωθεί κουλτούρα αποδοχής και σεβασμού. Η μέρα στις 6 Ιουνίου 2016 στο 21ο Ιωαννίνων, αφιερωμένη στην ευαισθητοποίηση για θέματα ετερότητας και κοινωνικής συνοχής, ήταν μια όμορφη μέρα και τα είχε όλα: θέατρο καταπιεσμένου, δραματοποίηση κειμένων, κατανόηση της ζωής των προσφύγων, ανθρώπινα δικαιώματα σε κίνδυνο, δικαιώματα παιδιών, αλληλεγγύη, διαφορετικότητα... Προσπαθήσαμε να δώσουμε μήνυμα προς τα έξω με δράσεις και έξω από το σχολείο. Έχουμε δρόμο ακόμη αλλά είμαστε σε καλό δρόμο!!!
https://users.sch.gr/pantala/index.php/68-2012-05-12-14-37-44?vsig1020_0=20&vsig836_0=3&vsig838_0=11&vsig841_0=29&vsig931_0=7#sigFreeId06897c5d91
Εκπαίδευση στα Μουσεία
Εκπαίδευση στα Μουσεία
https://users.sch.gr/pantala/index.php/68-2012-05-12-14-37-44?vsig1020_0=20&vsig836_0=3&vsig838_0=11&vsig841_0=29&vsig931_0=7#sigFreeId7158a1fdac
Σεμινάρια για την αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού
Όλοι συμφωνούμε ότι καμιά αλλαγή στην εκπαίδευση δεν μπορεί να γίνει αν δεν είναι κατάλληλα καταρτησμένοι οι δάσκαλοι και ότι η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών είναι αναγκαία και ικανή συνθήκη για τη βελτίωση του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου (μαζί βέβαια και με την οικονομική αναβάθμιση). Αλλά να γίνεται από επίσημο επιμορφωτικό φορέα, να πατάει στις ανάγκες των εκπαιδευτικών και να είναι διαρκής είτε είναι σύγχρονη είτε ασύγχρονη. Εμείς απ τη μεριά μας κάνουμε ό, τι μπορούμε και καμιά φορά και αυτά που δεν μπορούμε, με δίωρες, δειγματικές διδασκαλίες, ημερίδες αλλά ο χρόνος ποτέ δε φτάνει. Εστιάζουμε στις ενδοσχολικές επιμορφώσεις ανά σχολείο ή ομάδα σχολείων γιατί εκεί μας δίνεται η ευκαιρία να μιλήσουμε επί πραγματικού και να μοιραστούμε όλος ο σύλλογος διδασκόντων απόψεις και πρακτικές και να σχεδιάσουμε τις δράσεις μας. Φροντίζουμε να έχουν βιωματικό και εργαστηριακό χαρακτήρα για να είμαστε όσο γίνεται ουσιαστικοί. Για μένα οι ενδοσχολικές επιμορφώσεις, ανεξάρτητα από το αποτέλεσμά τους, αποδείχθηκαν πολύτιμες: απέκτησα μοναδική εμπειρία, γνώρισα εξαιρετικούς συναδέλφους και έκανα φίλους. Οι φωτογραφίες από ενδοσχολική επιμόρφωση 5-3-2015 (και έχουμε κάνει πολλές) με θέμα αγωγής υγείας και διαχείριση συμπεριφοράς με αγαπημένους συναδέλφους του 21ου, τους οποίους ευχαριστώ κι από δω για την άψογη συνεργασία.
Σεμινάρια για την αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού(2)
Η 3η εκπαιδευτική περιφέρεια Ιωαννίνων υλοποιεί βιωματικά εργαστήρια για την πρόληψη της σχολικής βίας και του εκφοβισμού στην κατεύθυνση της ψυχικής ενδυνάμωσης των μαθητών. Γίνονται δραστηριότητες ορισμού και αναγνώρισης της βίας (και οι λέξεις πονάνε, σκηνές εκφοβισμού, από θεατής αρωγός), συνέπειες επιπτώσεων (μπουγάδα επιπτώσεων) και αντιμετώπισης της βίας (φαναράκι φιλαράκι, βήματα, στοά συνείδησης - φωνές στο κεφάλι). Παράλληλα πραγματοποιούνται δειγματικές διδασκαλίες με μαθητές σε όσα σχολεία το ζητήσουν. Το κόστος είναι μηδενικό (μαρκαδόροι, χαρτόνια, χαρτί του μέτρου) αλλά η αξία της συμμετοχής και του μοιράσματος είναι ανεκτίμητη .
Ανακαλύπτω τον εαυτό μου και τους άλλους
Στα πλαίσια του προγράμματος "Ανακαλύπτω τον εαυτό μου και τους άλλους" οι μαθητές της A' και Β΄τάξης (Σχ. Έτος 2013-2014) με υπεύθυνες Εκπαιδευτικούς τις: Χειλάκη Αγγελική, Πατλιά Σπυριδούλα, Ελευθεριάδου Λασκαρίνα, Λιόντου Κων/να
- Κατασκευάζουν τον κήπο των συναισθημάτων
Τα παλιά επαγγέλματα - Εργασία μαθητών της Δ τάξης του 2.Π.Π.Σ Ιωαννίνων
Ένα ενδιαφέρον σχέδιο εργασίας υλοποίησαν οι μαθητές της Δ τάξης του 2ου Π.Π.Σ. Ιωαννίνων με υπεύθυνη τη δασκάλα τους Βασιλική Βέργου. Ερεύνησαν τα επαγγέλαματα που χάνονται και παρουσίασαν τα αποτεμέσματα της έρευνάς τους με κέιμενα και ζωγραφιές.
Δημιουργίες εργαστηρίου μάσκας
Εξαιρετικές μάσκες για σχολικές δραστηριότητες (παραστάσεις, δραματοποιήσεις κ.λπ) δημιούργησαν εκπαιδευτικοί της 3ης εκπαιδευτικής περιφέρειας Ιωαννίνων στα πλαίσια του Εργαστηρίου μάσκας
Ημερολόγιο Προσμονής των Χριστουγέννων (Adventskalender) 1.Π.Π.Σ
Στα πλαίσια της Χριστουγεννιάτικης Εκδήλωσης που διοργανώνει η Περιφερειακή Δ/νση Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπ/σης Ηπείρου και συμμετέχει ομάδα μαθητών της Δ΄ Τάξης του 1ου Πρότυπου Πειραματικού Σχολείου Ιωαννίνων, δημιουρ-γήθηκε onlineΗμερολόγιο Προσμονής των Χριστουγέννων (Adventskalender).
onlineΗμερολόγιο Προσμονής των Χριστουγέννων (Adventskalender).
http://1dim-peir-ioann.ioa.sch.gr/autosch/joomla15/index.php/adventskalender
Η ματιά της έκτης Μαθητική εφημερίδα
Τη δική τους ματιά στον κόσμο δημοσίευσαν οι μαθητές της Στ Τάξης του Δημ, Σχ. Κουτσελιού με την επιμέλεια του δασκάλου τους Άγγελου Χριστογιάννη. Δείτε στον ιστότοπο του σχολείου τους το Α τεύχος πατώντας εδώ, το Β τεύχος εδώ, το Γ τεύχος εδώ. Το τεύχος Φεβρουαρίου μόλις κυκλοφόρησε. Δείτε το. Δείτε εδώ και το Τεύχος Μαρτίου.
Ίχνη και ήχοι της απελευθέρωσης
"Ίχνη και ήχοι της Απελευθέρωσης" ήταν ένα εξαιρετικό σχέδιο εργασίας που υλοποιήθηκε στο πλάσιο πολιτιστικού προγράμματος
Δημιουργούμε τη δική μας σταγόνα
"Δημιουργούμε τη δική μας σταγόνα" ήταν ο τίτλος ενός ενδιαφέροντος σχεδίου εργασίας που υλοποίησε η Αναστασία Τζακώστα Εκπαιδευτικός ΠΕ11 του 8ου Δημ. Σχ. Ιωαννίνων τη σχ. χρονιά 2012-2013.
Περισσότερα Άρθρα...
- Διδάσκοντας οι παλιότεροι Μαθαίνοντας οι νεότεροι Παραδοσιακά παιχνίδια
- Όλα είναι Φυσική; Μια εκπληκτική σύνδεση Φυσικής και Τεχνολογίας
- Αξιοθέατα Ιωαννίνων Το σήμερα και το χθες
- Χάρτης της Ιστορίας της Νεώτερης Ελλάδας
- Εννοιολογικοί χάρτες για την Στ' τάξη
- Ζώα που απειλούνται- Μάθηση μέσω σχεδιασμού
- Οι χάρτες μου στο google maps
- Αυτοσχέδια μουσικά όργανα (Δ.Σχ.Κουτσελιού)
- 100 χρόνια ελεύθερα Γιάννενα. Η προσέγγιση της τοπικής ιστορίας με LAMS
- Ευρωπαϊκή Ετικέτα Ποιότητας για έργο eTwinning