Αποτελεσματικότητα της μάθησης και της διδασκαλίας.
Αντώνη  Ι. Παππού
Σχολικού Συμβούλου
1ης Περ. Δ.Ε. Ν. Πέλλας


Η αποτελεσματικότητα της μάθησης των μαθητών εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Ο H. Walberg συνοψίζοντας τα σχετικά ερευνητικά δεδομένα αναφέρει ότι από:

            τη “Νοημοσύνη” εξαρτάται το 40 % - 60 %

            το “Κοινωνικό Στρώμα” προέλευσης του μαθητή το 25 %

            το “Οικογενειακό Περιβάλλον” το 64 %

            τη “Διδασκαλία” ποσοστό από 0 -17 %.

            Βέβαια, σημαντικοί παράγοντες που επηρεάζουν την αποτελεσματικότητα της διδασκαλίας, μεταξύ των άλλων, είναι τόσο τα Εποπτικά Μέσα, όσο και ο βαθμός της αυτενεργούς εμπλοκής και δράσης του μαθητή. Σχετικά, λοιπόν, στη βιβλιογραφία αναφέρεται ότι οι μαθητές διατηρούν το:

            10% αυτών που διάβασαν

            20% αυτών που άκουσαν

            30% αυτών που είδαν

            50% αυτών που είδαν και άκουσαν

            70% αυτών παρουσίασαν οι ίδιοι

            90% αυτών που εκτέλεσαν οι ίδιοι


Πηγή: Ε. Νημά - Α. Καψάλη, Σύγχρονη Διδακτική, Εκδόσεις Παν/μίου Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη 2002




επιστροφή
Αντώνης Παππού  2006 ,                 επικοινωνίας