Η αποτελεσματικότητα της μάθησης των μαθητών εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Ο H. Walberg συνοψίζοντας τα σχετικά ερευνητικά δεδομένα αναφέρει ότι από:
τη "Νοημοσύνη" εξαρτάται το 40 % - 60 %
το "Κοινωνικό Στρώμα" προέλευσης του μαθητή το 25 %
το "Οικογενειακό Περιβάλλον" το 64 %
τη "Διδασκαλία" ποσοστό από 0 -17 %...περισσότερα
·
            
·
            
·
           
·

         
·
·
            
·
            

θεωρία και πράξη
Δραστηριότητες
Διδακτική μεθοδολογία
Η ενεργός συμμετοχή του μαθητή στη διαδικασία της μάθησης
Η μάθηση στο σχολείο απαιτεί την προσοχή των μαθητών, την παρατήρηση, την απομνημόνευση, την κατανόηση, τη θέση στόχων και την ανάληψη ευθύνης για την ίδια τη μάθησή τους. Αυτές οι γνωστικές δραστηριότητες δεν είναι δυνατές χωρίς την ενεργό συμμετοχή και εμπλοκή του μαθητή.
Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να βοηθούν τους μαθητές να είναι ενεργοί στην τάξη και να θέτουν στόχους αξιοποιώντας τη φυσική τους διάθεση για διερεύνηση, για κατανόηση νέων πραγμάτων και για μάθηση...περισσότερα


Αποτελεσματικότητα της μάθησης και της διδασκαλίας
Παιδαγωγική του σχολείου

Ψυχολογία της μάθησης

Διδακτική μεθοδολογία
               
Εκπ/κές καινοτομίες
            

.............................
         


·
         
             
·
          
              
·
                
·
            
Αντώνης Παππού  2006 ,                 επικοινωνίας