Ν.Σ. Μαυρογιάννης,
Μαθηματικός (ΜSc, PhD)
Πρότυπο Πειραματικό Λύκειο
Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης
Το κείμενο αυτό δεν είναι σύντομο. Για τον λόγο αυτό και προς χάριν του περιστασιακού αναγνώστη περιγράφω συνοπτικά το περιεχόμενο του. Όπως είναι γνωστό το κυβερνόν κόμμα έσπευσε, πέραν του προγράμματος του και πέραν των προγραμματικών δηλώσεων της κυβέρνησης να αποδομήσει τα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία (ΠΠΣ) διαχωρίζοντας τα σε δύο κατηγορίες και ουσιαστικά καταργώντας τις εξετάσεις. Σε υπεράσπιση αυτής της πολιτικής εκτός από τους συνηθισμένους συνδικαλιστικούς κύκλους έσπευσαν, για προφανείς ή αφανείς λόγους και μερικοί, ούτως ειπείν, οργανικοί διανοούμενοι οι οποίοι άμεσα ή έμμεσα επικαλέστηκαν ένα είδος αυθεντίας ή μία προνομιακή γνώση του θέματος. Το φαινόμενο παρουσιάζει διττό ενδιαφέρον. Aφ? ενός για το ίδιο το θέμα της υπόθεσης των ΠΠΣ. Aφ? ετέρου ως μελέτη περίπτωσης: Κάποιοι άνθρωποι είναι ταγμένοι λόγω των σπουδών , των γνώσεων και, κυρίως, του επαγγέλματος τους να συμβάλλουν ώστε οι πολίτες να βοηθηθούν στην κατανόηση και αντιμετώπιση των διαφόρων κοινωνικών (εν προκειμένω εκπαιδευτικών) προβλημάτων. Εδώ μπορούμε να δούμε πως κάποιοι από αυτούς τους κάποιους αντιλαμβάνονται ή και απεκδύονται αυτού του ρόλου.
Τα κείμενα που εξετάζονται με τον ένα ή τον άλλο τρόπο προσέφεραν αρωγή στις Υπουργικές θέσεις. Για οικονομία εξετάζονται τα διάφορα επιχειρήματα ομαδοποιημένα. Σημειώνονται, ξεχωριστά, στις παραπομπές. Τα παραθέματα αρχίζουν με κουκκίδα και τελειώνουν με την ένδειξη της προέλευσης τους: [...]