ιστορικό δημοσιεύσεων

Καλώς ήρθατε! στον προσωπικό δικτυακό τόπο του Βασίλη Συμεωνίδη

αρχική

 

φιλολογικά

 
έκθεση α΄ λυκείου
 
έκθεση β΄ λυκείου
 
έκθεση γ΄ λυκείου
 

λογοτεχνία

 

αρχαία

 

ιστορία σχολική

 

ιστορία

 

φιλοσοφία
 
εκτός ύλης
 
συζητώντας
 
εργασίες συναδέρφων
 
ιδέες διδασκαλίας
 
επικοινωνία

.................................

Βασίλης Συμεωνίδης

δικτυακός τόπος

με εκπαιδευτικό και διδακτικό σκοπό

 

 

η αντιγραφή είναι ελεύθερη με την υπενθύμιση ότι η αναφορά στην πηγή τιμά αυτόν που την κάνει

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 
 
 

τεχνική υποστήριξη

Σταυρούλα Φώλια

Célestin Freinet (Σελεστίν Φρενέ), ο δάσκαλος που άφηνε τα παιδιά να ονειρεύονται

 

ψηφιακό περιβάλλον διδασκαλίας

 

μέρος 1, μέρος 2, μέρος 3

 

 

 

οι ερωτήσεις σε μορφή .odt και .doc


ερωτήσεις για την παρακολούθηση
00.00-02.30
1. Ποια πράγματα προτρέπει ο δάσκαλος Φρενέ στην πρώτη σκηνή;
2. Πώς αντιμετωπίζεται ο αργοπορημένος μαθητής Τιτέν; Τι λένε “αυτόματα” οι συμμαθητές του; Πώς αντιδρά ο ίδιος; 3. Πώς αντιδρά ο δάσκαλος Φρενέ;
4. Ποια είναι η εξήγηση της αργοπορίας του μικρού Τιτέν;
5. Πώς κρίνει ο δάσκαλος Φρενέ την ύλη του σχολικού βιβλίου;
6. Αμφισβητεί ο δάσκαλος Φρενέ τον σκοπό της διδασκαλίας; Ποιος είναι;
7. Τι δείχνει το περιστατικό με τον χαρακτηρισμό του περιστεριού “άρρωστο” και τη διόρθωση σε “τραυματισμένο”;

02.30-03.45
8. Τι υποστηρίζουν οι δύο ενήλικες; Σε τι διαφέρει η οπτική τους; Σε τι συμφωνούν;

03.45-07.30
9. Τι δείχνει η ένταξη, από τον μαθητή, του ρήματος “πίνω” στην ίδια συζυγία με το “τρώω”;
10. Πώς οδηγείται ο δάσκαλος Φρενέ στην αλλαγή διάταξης της αίθουσας;
11. Τι συμβαίνει στη διπλανή αίθουσα;
12. Πώς προέκυψε η αναγκαιότητα των ομάδων;
13. Πώς αντιδρούν οι μαθητές στις προτάσεις του δάσκαλου Φρενέ;
14. Σχολιάστε τουλάχιστον δύο από τις προτάσεις/αλλαγές που τίθενται.

07.30-07.45
15. Ποιες σκέψεις και αμφιβολίες έχει ο δάσκαλος Φρενέ για τις παιδαγωγικές πρακτικές που υιοθετεί;

07.45-08.00
16. Τι συμβαίνει στη διπλανή αίθουσα;

08.00-09.00
17. Τι συνιστά ο δάσκαλος Φρενέ στους μαθητές για τον τρόπο δουλειάς;
18. Τι προβλήματα ανακύπτουν με τον νέο τρόπο δουλειάς; Πώς αντιμετωπίζονται;

09.00-10.00
19. Ποια ζητήματα θέτει ο συνάδερφος του Φρενέ;
20. Τι υποστηρίζουν οι δύο ενήλικες; Σε τι διαφέρει η οπτική τους; Σε τι συμφωνούν;
21. Σχολιάστε τη φράση: “δεν κάνουμε ένα παιδί μελετηρό μειώνοντάς το”.

Διαλέξτε και σχολιάστε ένα σημείο που σας κίνησε το ενδιαφέρον

 


 

Ερασιτεχνική δημιουργία τον Οκτώβριο του 2004.  Τελευταία ενημέρωση:  Σάββατο, 19 Σεπτεμβρίου 2015.