ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΚΑΤΑΛΗΨΗ - ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΑΝΑΠΛΗΡΩΣΗ ΕΙΚΟΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ; |
||
Εν αρχή ην η δημοκρατική
διαδικασία. Οι μαθητές μαζεύονται, ψηφίζουν, το αποτέλεσμα είναι κατά της
κατάληψης. Την επόμενη μέρα, από κάθε τάξη περνά μια επιτροπή μαθητών που
δηλώνει ότι έχει την άδεια του διευθυντή να διενεργήσει επί τόπου ψηφοφορία
με τη γραπτή μέθοδο του «ΝΑΙ-ΟΧΙ» σε ονομαστική κατάσταση. Συγκεντρώνονται τα
αποτελέσματα και διαπιστώνεται η πλειοψηφία υπέρ
της κατάληψης. Καταλαμβάνεται την άλλη μέρα το σχολείο. Ο μόνος που κάθε μέρα
περνά από την είσοδο και παραμένει μέσα στο σχολείο είναι ο διευθυντής. Το
σχολικό συμβούλιο ουδέποτε συγκαλείται. Γενικότερα, όσα προβλέπονταν να
γίνουν και δυο μέρες πριν εγγράφως κοινοποιήθηκαν
στη διεύθυνση του σχολείου, ουδέποτε έγιναν. |
||
Με τη λήξη της εβδομαδιαίας κατάληψης το θέμα θεωρείται
ανύπαρκτο. Ουδέποτε έρχεται στο σύλλογο διδασκόντων. Δύο μήνες αργότερα,
κάποιοι διδάσκοντες καλούνται από τα γραφεία, για να υπογράψουν ένα πρακτικό
που προβλέπει πώς θα «αναπληρωθούν οι χαμένες ώρες διδασκαλίας». Πρόκειται
για μια συνεδρίαση που ουδέποτε έγινε. Οι συγκεκριμένοι διδάσκοντες
επιλέχθηκαν και ορίστηκαν ως «παρόντες» από το συντάκτη του πρακτικού της
εικονικής συνεδρίασης. |
||
Το θέμα έρχεται στο σύλλογο με πρωτοβουλία ενός διδάσκοντα. Η
διοικητική σιωπή που θάβει το θέμα «στα ψιλά», συνεχίζεται. Καταγγέλλεται στη
διεύθυνση δευτεροβάθμιας η παραποίηση του βιβλίου πράξεων του συλλόγου. Ουδεμία
απάντηση. Κοινοποιείται η καταγγελία στο σύλλογο. Αποκρύπτεται από το σύλλογο
η κοινοποίηση. Καταγγέλλεται το θέμα στο αρμόδιο συνδικαλιστικό όργανο.
Πεισματικά αρνείται το όργανο την επίσημη παραλαβή του, διαψεύδοντας και τη
δημόσια δέσμευσή του. Συγκαλείται έκτακτα ο σύλλογος διδασκόντων του
σχολείου. Στο τέλος της συνεδρίασης «έρχεται» το θέμα του πρακτικού, και
μάλιστα σε νέα μορφή διαστρέβλωσης. Ποιος (και πώς) αντιδρά; |
||
Η συνέχεια, μάλλον αυτονόητη και επιβαλλόμενη. Τα ευρύτερα του
θέματος έγγραφα, παρατίθενται για τη συμπλήρωση της εικόνας και για την
επιβεβαίωση: δεν αλλάζει κάτι παρόλα αυτά (ποιος ευθύνεται;), το «σύστημα»
έχει τεράστια εμπιστοσύνη στις δυνάμεις του. Το κεντρικό θέμα βρίσκεται (ακόμα) σε εξέλιξη… Το ζήτημα αυτό είναι -προφανώς- ευρύτερο της μουσικής παιδείας και περνά στο
πλαίσιο της «δημόσιας παιδείας και δημόσιας ιδιώτευσης». Αναδεικνύει όμως
ταυτόχρονα: α) το ζήτημα «μουσική παιδεία στο Υπουργείο παιδείας», καθώς
φαίνεται η εγκατάλειψη του θεσμού στο επίπεδο της ιδρυτικής του πράξης, β) το
αντιφατικά συνδεδεμένο-ασύνδετο με την εκτός υπουργείου παιδείας μουσική
παιδεία. ΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ |
||
|
ΑΤΟΜΙΚΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ |
ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ - ΘΕΣΜΟΙ |
23-1-2008 |
|
|
31-1-2008 |
Αναμένεται απάντηση |
|
1-2-2008 |
Προς
τη Δ΄ ΕΛΜΕΘ: Καταγγελία παράνομης πράξης και αντισυναδελφικής συμπεριφοράς |
Αναμένεται απάντηση |
8-2-2008 |
Συμπλήρωμα
της καταγγελίας προς το Δ/ντή Δ/θμιας Εκπ/σης Αν. Θεσ/νίκης |
Αναμένεται απάντηση |
11-2-2008 |
Κοινοποίηση
των καταγγελιών στο Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων |
Αναμένεται απάντηση |
19-2-2008 |
|
|
3-3-2008 |
Συμπλήρωμα
της καταγγελίας προς το Δ/ντή Δ/θμιας Εκπ/σης Αν. Θεσ/νίκης |
Αναμένεται απάντηση |
5-3-2008 |
Καταγγελία
προς το Σώμα Επιθεωρητών Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης |
παρελήφθη: 18-3-08 |
5-3-2008 |
1η Απάντηση * παρελήφθη: 12-5-08 |
|
11-6-2008 |
|
παρελήφθη: 20-6-08 |
23-9-2008 |
|
3η Απάντηση * παρελήφθη: 29-9-08 |
21-4-2008 |
Συμπλήρωμα
της καταγγελίας προς το ΣΕΕΔΔ και το Συνήγορο του Πολίτη |
|
25-6-2008 |
«Γιατί
ν’ απαντήσουμε;» Επιστολή με κύριο αποδέκτη το Δ.Σ. της Δ΄ΕΛΜΕΘ |
Δεν αναμένεται απάντηση |
14-9-2008 |
Δεν χρειάζεται απάντηση |
|
24-9-2008 |
Διαβιβαστικό
εγγράφου προς το Δ/ντή Δ/θμιας Εκπ/σης Αν. Θεσ/νίκης |
|
2-10-2008 |
Συλλογική
λειτουργία στο Μ.Σ.Θ. - προς το Δ/ντή Δ/θμιας Εκπ/σης Αν. Θεσ/νίκης |
βλ. επόμενο |
16-10-2008 |
Συλλογική
λειτουργία στο Μ.Σ.Θ. - προς το Δ/ντή Δ/θμιας Εκπ/σης Αν. Θεσ/νίκης |
παρελήφθη: 20-10-08 |
16-12-2008 |
|
|
31-12-2008 |
|
|
10-2-2009 |
Ολοκλήρωση
της καταγγελίας προς το Δ/ντή Δ/θμιας Εκπ/σης Αν. Θεσ/νίκης |
|
30-1-2009 |
παρελήφθη: 23-2-09 |
|
15-4-2009 |
Ερωτήματα
σχετικά με την Έκθεση Διερευνητικού Ελέχου 779/Θ/2008 |
|
24-4-2009 |
Αίτηση
εξαίρεσης του διενεργούντος της ΕΔΕ 1687
ΕΠ17/27-2-2009 |
|
28-4-2009 |
|
|
4-5-2009 |
|
2η Εντολή για διενέργεια
ΕΔΕ * παρελήφθη: 14-5-09 |
29-6-2009 |
Έγγραφη μαρτυρική κατάθεση στην ΕΔΕ
3835/4-5-2009 (ιστοσελίδα) |
|
29-6-2009 |
|
|
29-6-2009 |
παρελήφθη: 7-7-09 |
|
29-6-2009 |
|
|
1-7-2009 |
|
|
8-7-2009 |
|
|
9-9-2009 |
Μηνυτήρια
Αναφορά στον Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Θεσσαλονίκης |
|
15-9-2009 |
|
παρελήφθη: 21-9-09 |
23-9-2009 |
|
|
12-10-2009 |
παρελήφθη: 11-11-09 |
|
17-10-2009 |
|
|
12-11-2009 |
παρελήφθη: 14-01-10 |
|
7-1-2010 |
|
|
29-1-2010 |
|
|
17-2-2010 |
Ακρόαση
του Σ. Ζυγούρα από τον Περιφερειακό Δ/ντή Εκπ/σης Κ. Μακεδονίας |
|
18-2-2010 |
|
|
24-2-2010 |
|
το έγγραφο παρελήφθη στις 10-3-10
ως «υπερεπείγον» |
25-2-2010 |
παρελήφθη: 3-3-10 |
|
|
|
παρελήφθη: 1-3-10 |
2-3-2010 |
Άσκηση: Να ανακατανεμηθεί η ευθύνη του αθροίσματος 12+2+2+2+7
στην παρακάτω δημόσια υπόθεση |
παρελήφθη: 24-3-10 |
3-3-2010 |
|
|
19-5-2010 |
παρελήφθη: 19-7-10 παρελήφθη: 1-9-10 |
|
3-11-2010 |
|
|
ΜΗΠΩΣ.. ΣΥΜΒΑΙΝΟΥΝ; ·
Η διοικητική παράβαση ·
Η έμμεση προτροπή του
προϊσταμένου σχολικής μονάδας προς τον διδάσκοντα για απουσία από τις
διαδικασίες / υποχρεώσεις του ·
Η αποδυνάμωση της συνοχής
του συλλόγου και η επιλεκτική έκθεση των εργαζομένων ·
Η σιωπή των προϊσταμένων
(δύσκολο να ελέγξουν αυτούς που επιλέγουν) ·
Η σιωπή του συνδικαλισμού
(δύσκολο να συμπεριφερθεί διαφορετικά από το διοικητικό μηχανισμό που συνήθως
καταγγέλλει, οι ψήφοι υπέρτεροι των θεσμών) ·
Η σταδιακή μετουσίωση της
υπαλληλικής σχέσης του διδάσκοντα: από υπάλληλος του δημοσίου σε υπάλληλο του
προϊσταμένου ΟΙ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ·
Η παιδαγωγική έκπτωση,
άμεση και έμμεση (μέσω της απαξίωσης του διδάσκοντα, της διάχυσης ενός
γενικευμένου κλίματος απογοήτευσης, ηττοπάθειας, απάθειας) ·
Η διατήρηση, σε σημαντικό βαθμό,
μιας εικονικής παιδείας, μιας ανούσιας παιδείας, πλήρως ελεγχόμενης από έναν
αναξιοκρατικό, αδρανή (ως προς την ουσία) κρατικό μηχανισμό Η ΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ ·
24 μήνες δημόσια σιωπή,
προφορική και γραπτή (πλην ανώνυμων «παρεμβάσεων» στον πίνακα ανακοινώσεων
και σε επίπεδο φωσφορίζοντος
μαρκαδόρου ή επίκλησης υπερκόσμιας
βοήθειας). ·
Στο τέλος του 25ου μήνα ο
σύλλογος διδασκόντων αποφασίζει να αποστείλει έγγραφο προς τις προϊστάμενες
(σχετιζόμενες με τη διαδικασία) υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας εκφράζοντας
τη θέληση του συλλόγου να ολοκληρωθεί η ΕΔΕ, ώστε να αφεθεί απερίσπαστος στο
παιδαγωγικό του έργο. Το έγγραφο αυτό με τις υπογραφές της πλειοψηφίας του
συλλόγου είναι άγνωστο αν τελικά επιδόθηκε (η έλλειψη επίσημης ενημέρωσης
κάτι φανερώνει), καθώς μια βασική παραλήπτρια, η διενεργούσα την ΕΔΕ, φέρεται
να δήλωσε ότι είχε ήδη παραδώσει το πόρισμα. Σύμφωνα με τα διαδραματισθέντα
στο σχολείο (εμφανίστηκε και ανακοίνωση που ζητούσε αναδιαπραγμάτευση,
επικαλούμενη «νέα δεδομένα»), η δήλωση αυτή έγινε το αργότερο στις 2.3.2010,
ωστόσο για τις 3.3.2010 είχαν κληθεί για κατάθεση μάρτυρες και ο Διευθυντής
του Σχολείου, κάτι που γνώριζε η διοίκηση του Σχολείου, αφού η
Υποδιευθύντρια κα Αντωνιάδου-Σαπρανίδου είχε παραδώσει και τις σχετικές
κλήσεις. Τελικά, αναδιαπραγμάτευση δεν έγινε. ·
Κατά τον 33ο μήνα ο σύλλογος
διδασκόντων εκδήλωσε πρωτοβουλία ενημέρωσης και δράσης, παρακινημένος από την
κλήση μαρτύρων κατά την προκαταρκτική εξέταση της ποινικής διαδικασίας.
Επρόκειτο για πρωτοβουλία παρόμοια με την προηγούμενη. Ο σύλλογος κατέληξε σε
πρόταση «συμβιβασμού», που απαντήθηκε με αντιπρόταση. Προφανώς, στο
συγκεκριμένο θέμα υπό τον όρο «σύλλογος» νοείται ο μέσος όρος της
επικρατούσας στάσης, ενός σώματος που παρουσιάζει διαφοροποιήσεις μελών μέσα
σε μια σχολική χρονιά -πολύ δε περισσότερο- διαφοροποιείται από χρονιά σε
χρονιά. |
||
και..
ΜΙΑ αντιφατική ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΔΗΛΩΣΗ πολλαπλώς ΣΧΕΤΙΖΟΜΕΝΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΔΩ
ΥΠΟΘΕΣΗ Η δε άμεση παρέμβαση του Υπουργείου Παιδείας, ευθύς ως ήλθαν
στη γνώση μας οι καταγγελίες των δύο καθηγητριών, δείχνει ακριβώς ότι το θέμα
δεν αφέθηκε στην τύχη του, ελήφθησαν όλα τα μέτρα και οδηγήθηκε στη
δικαιοσύνη. Σπύρος Ταλιαδούρος,
Υφυπουργός Παιδείας, Βουλή, 17.7.2007 – Απάντηση σε επίκαιρη ερώτηση για την υπόθεση νοθείας βαθμολογιών
σε γραπτά των Πανελλαδικών Εξετάσεων |
||
«Δημόσιο: Το
όνειρο που έγινε εφιάλτης» Σχετικά
με πόρισμα ΕΔΕ που αφορά το τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας του Πανεπιστημίου
Αθηνών Η κατεπείγουσα αναπλήρωση των χαμένων
διδακτικών ωρών και οι εκπαιδευτικές επισκέψεις |
||