ΕΙΣΑΓΩΓΗ

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ: το μάθημα γενικής παιδείας που επιδιώκει να αποκτήσουν οι μαθητές γνώσεις, δεξιότητες και εμπειρίες, μέσω των δικών τους τεχνολογικών εφαρμογών, σε κατάλληλο εργαστηριακό χώρο του σχολείου. Τα προβλήματα-διέξοδοι κατά την υλοποίηση του αναλυτικού προγράμματος, απουσία εργαστηρίου και η δυνατότητα ενσωμάτωσης Περιβαλλοντικού (ή άλλου) Προγράμματος, στην εκπαιδευτική του διαδικασία.

Η Τεχνολογία ως διαδικασία και εργαλείο, με τα οποία ο άνθρωπος αντιμετωπίζει ανάγκες και προβλήματα, χαρακτηρίζει τον πολιτισμό μας. Αναγνωρίζεται σε όλα τα μέρη της Γης και δεν θα ήταν υπερβολή να την χαρακτηρίσουμε «Παγκόσμια Γλώσσα», αναπόσπαστο κομμάτι της πολιτιστικής κληρονομιάς του ανθρώπου.

Στα πλαίσια της εννιάχρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης (ν. 309/1976), το μάθημα ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ καθιερώθηκε στο Γυμνάσιο και διδάχθηκε πειραματικά σε περιορισμένο αριθμό σχολείων (1977-1980 και στις τρεις τάξεις, για μικρό διάστημα).Στο πρόγραμμά του αξιοποιήθηκαν δεδομένα από άλλες χώρες (Meryland plan) και εκτός από μάθημα Γενικής Παιδείας, χαρακτηρίστηκε διαθεματικό, χωρίς συγκεκριμένη ύλη, εκπαιδευτικό αντικείμενο (Συμβ. της Ευρώπης, Ουνέσκο, Παιδ. Ινστ.-Υ.Π. κα), για τις ανάγκες του οποίου, προβλεπόταν χρηματοδότηση από το πακέτο ΝΤΕΛΟΡ.

Με βάση τα παραπάνω, θα περίμενε κανείς η οργάνωση του μαθήματος, να βασίζεται σε ορισμένες προϋποθέσεις: προδιαγραφές (εκπαιδευτικοί, ειδικός εργαστηριακός χώρος), υγιεινή - ασφάλεια υλικών, μέσων, λειτουργιών, παιδαγωγική - διδακτική υποστήριξη (...), (Μαραγκόζογλου Ορ.- Υφαντής Χρ. , 2001), μα κυρίως, να υπάρχει επίσημη πρόβλεψη, για τα περισσότερα των Σχολείων της περιφέρειας, όπου επικρατούν ιδιαίτερες συνθήκες (μαθητές με κινητικά προβλήματα, δυσκολία πρόσβασης, προς και από το σχολείο, περιορισμένες - ακατάλληλες αίθουσες κα).

Η παρούσα πρόταση - άποψη, διαμορφώθηκε σύμφωνα με τα ισχύοντα (Γ2/53330/4-10-93, Αναλυτικό Πρόγραμμα, Βιβλίο του Καθηγητή κλπ) και αναπτύχθηκε σε περιφερειακά σχολεία του Νομού Λάρισας, στα οποία, έλειπε ο χώρος εργαστηριακής εργασίας ή προεργασίας και λειτουργούσαν στις έδρες Καποδιστριακών Δήμων, όπου προσέρχονταν οι μαθητές, από τα περισσότερα (δημοτικά) διαμερίσματά τους (μαθητές μερικών δ.δ. παρακολουθούσαν μαθήματα σε διπλανούς Δήμους), αντιμετωπίζοντας, πολλές και ποικίλες δυσκολίες.


ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ






Aποστείλατε το ερωτηματολόγιο συμπληρωμένο στο periballontikiomada.meli@gmail.com

Valid XHTML 1.1 Valid CSS!