ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ

Κανείς μας, δεν γεννήθηκε γνώστης σε σχέση με την Τεχνολογία, αλλά αυτό σε καμιά περίπτωση δεν θα πρέπει να οδηγεί τους μαθητές μας, να την ταυτίζουν -λόγου χάριν- με την χειροτεχνία. Μέσα απ΄ τις διαδικασίες της, αναδεικνύονται στοιχεία και λειτουργίες που ισχύουν στους πραγματικούς τεχνολογικούς χώρους.

Στα σχολεία που προαναφέραμε παρατηρήθηκε έλλειψη σχετικών παραστάσεων, από μεγάλο μέρος του μαθητικού δυναμικού τους, ενώ σχεδόν όλοι πλεονεκτούσαν, σε ότι αφορά τη γεωργική τεχνολογία, αφού τη βιώνουν από μικρή ηλικία.

Η μεθοδολογία του μαθήματος είναι καθορισμένη από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο - ΥΠΕΠΘ. Στην Α΄ τάξη εφαρμόζεται η μέθοδος της ατομικής εργασίας και στην Β΄τάξη, της ομαδικής (Ηλιάδης Ν., Αθανασάκης Αρτ. κα, 2002). Πρακτικά στην τάξη, τα προβλεπόμενα υλοποιούνται, όταν ο μαθητής «μαθαίνει πώς να μαθαίνει» αξιοποιώντας κάθε μέσο, υλικό, πληροφορία κλπ, που διαθέτει το περιβάλλον του, καθώς ανακαλύπτει, εντοπίζει, οργανώνει, παρουσιάζει, αξιολογεί, (...) και συνεργάζεται σύμφωνα «με τους κανόνες της ομάδας», για την επίτευξη του τελικού, κοινού στόχου. Ο καθηγητής, στη διάρκεια της χρονιάς, ρυθμίζει, διευκολύνει, εξηγεί, αξιολογεί κλπ (και με τη χρήση σύντομων φύλλων εργασίας), διακριτικά. Ρόλος, που πρέπει να είναι ανάλογος και για τους Γονείς (Παππούδες, τεχνίτες κα ) στο σπίτι, εφόσον η προεργασία γίνεται στο σχολείο, μέχρι να ολοκληρωθεί το τελικό προϊόν, δηλ. η γραπτή και η παράλληλη σε μεγάλο βαθμό, κατασκευαστική εργασία σύμφωνα με τα «θέλω» των μαθητών (ενημερώνονται σχετικά, Γονείς και Κηδεμόνες, με την πρώτη ευκαιρία).

Ωφέλιμο, για πάρα πολλούς λόγους, είναι, να διεξάγεται (όπου είναι δυνατό), ενσωματωμένο στο μάθημα ή εκτός ωραρίου, Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ή άλλο), αφού προηγούμενες προσεγγίσεις (Δομένικο - Μελισσοκομία και Ιστορία, 3ο Γυμνάσιο Λάρισας - Βιοποικιλότητα... και Νέες τεχνολογίες, Παραπήνειες παραγωγικές μονάδες, Φαλάνη - Χλωρίδα και Παραγωγικές μονάδες), αποδείχθηκε ότι λειτούργησαν επικουρικά, τόσο σε επίπεδο εισροής υλικού (Φώτο, μαρτυρίες, εμπειρίες..), όσο και σε επίπεδο εμπέδωσης όρων και λειτουργιών (πρώτες ύλες Βιομηχανίας, τεχνογνωσία, Βιοτεχνολογία...).

Valid XHTML 1.1 Valid CSS!