«Επαγγελματικό λογισμικό στην
ΤΕΕ: επιμόρφωση και εφαρμογή»
|
|
Γενικά |
Ταυτότητα του Έργου |
Στόχος |
Αντικείμενο |
|
|
|
|
Γενικά για το Έργο |
|
Η υλοποίηση του Έργου
«Επαγγελματικό λογισμικό στην ΤΕΕ: επιμόρφωση και εφαρμογή» απαντάει
στην ανάγκη για ευρεία χρήση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της
Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στο σύγχρονο εκπαιδευτικό περιβάλλον. Η ανάγκη
αυτή γίνεται εντονότερη στην Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση (ΤΕΕ),
αφού οι ΤΠΕ στην ΤΕΕ λειτουργούν με διπλό ρόλο:
-- Ως εκπαιδευτικό εργαλείο
το οποίο θέτει τις δυνατότητες που προσφέρουν οι υπολογιστές,
το
λογισμικό και το διαδίκτυο στην υπηρεσία της διδασκαλίας όλων των
μαθημάτων.
-- Ως άμεσο επαγγελματικό
εφόδιο για τους μαθητές των ΤΕΕ. |
|
|
[επιστροφή] |
|
|
Η
ταυτότητα του Έργου |
|
Τίτλος
Έργου: |
«Επαγγελματικό λογισμικό
στην ΤΕΕ: επιμόρφωση και εφαρμογή» |
Επιχειρησιακό
Πρόγραμμα: |
 ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ |
Μέτρο
2.3: |
«ΑΡΧΙΚΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ» |
Ενέργεια
2.3.2: |
«ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΩΝ (ΤΕΕ)  ΚΑΙ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ
(ΣΕΚ)» |
Κατηγορίες πράξεων: |
1) ΑΝΑΠΤΥΞΗ/ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ
ΕΙΔΙΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ (ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ, ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ)
ΓΙΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ΣΤΑ ΤΕΕ |
|
2)ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΕΝΗ
ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΔΙΚΤΥΑΚΩΝ ΚΑΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΑ ΤΕΕ |
Φορέας
Υλοποίησης: |
ΥπΕΠΘ/ Ειδική Υπηρεσία Εφαρμογής
Προγραμμάτων ΚΠΣ (ΕΥΕ) |
Φορέας
Λειτουργίας: |
ΥπΕΠΘ/ ΔΣΔΕ- ΤΜΗΜΑ Β΄ |
Επιστημονικός-
Τεχνικός Σύμβουλος: |
Ερευνητικό Ακαδημαϊκό Ινστιτούτο
Τεχνολογίας Υπολογιστών
(ΕΑΙΤΥ)
|
|
|
|
|
Στόχος
του Έργου |
|
Στρατηγικός
στόχος του Έργου «Επαγγελματικό λογισμικό στην ΤΕΕ: επιμόρφωση
και εφαρμογή» είναι η εκπαιδευτικά ολοκληρωμένη αξιοποίηση των
Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) σε όλα τα ΤΕΕ της
χώρας. |
Ειδικοί στόχοι
είναι:
-- Η αξιοποίηση
λογισμικού για την υποστήριξη της διδασκαλίας και της μαθησιακής
διαδικασίας στα     ΤΕΕ, σύμφωνα με το Πρόγραμμα
Σπουδών.
-- Η ενίσχυση της συνεργασίας και συμμετοχής όλων των παραγόντων
της εκπαιδευτικής κοινότητας.
-- Η άσκηση εκπαιδευτικών και μαθητών στις δεξιότητες της Κοινωνίας
της Πληροφορίας.
-- Η αξιοποίηση των δυνατοτήτων των ΤΠΕ για την αντιμετώπιση των
ιδιαίτερων χαρακτηριστικών     της ΤΕΕ (π.χ.
αξιοποίηση λογισμικών προσομοίωσης).
-- Η εξοικείωση με τις σύγχρονες επαγγελματικές μεθόδους καθώς
και με τις έννοιες της διαρκούς     μάθησης και
συνεχούς ενημέρωσης.
-- Η σε βάθος κατανόηση της τεχνολογίας, ώστε οι απόφοιτοι των
ΤΕΕ να είναι σε θέση να     παρακολουθούν τις
τεχνολογικές εξελίξεις στη διάρκεια της επαγγελματικής τους σταδιοδρομίας.
-- Η εξαγωγή συμπερασμάτων από την εφαρμογή ολοκληρωμένων παρεμβάσεων
καινοτομικού     χαρακτήρα, που θα προσφέρουν
πολύτιμη εμπειρία για την αποδοτικότερη οργάνωση και     λειτουργία
του συστήματος της ΤΕΕ. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Αντικείμενο
του Έργου |
|
Το
αντικείμενο του Έργου συνίσταται στις παρακάτω δέσμες δράσεων: |
Λογισμικό:
Απόκτηση αδειών χρήσης, προσαρμογή, ανάπτυξη, παραγωγή αντιτύπων
και αποστολή στα ΤΕΕ, 45 περίπου πακέτων επαγγελματικού-εκπαιδευτικού
λογισμικού και συνοδευτικού εκπαιδευτικού υλικού, για την υποστήριξη
της διδασκαλίας και της μαθησιακής διαδικασίας στα ΤΕΕ,
σύμφωνα με το Πρόγραμμα Σπουδών. Το λογισμικό θα συνοδεύεται από
κατάλληλο εκπαιδευτικό υλικό |
Επιμόρφωση:
Εξειδικευμένη επιμόρφωση των εκπαιδευτικών των ΤΕΕ στην παιδαγωγική
αξιοποίηση των λογισμικών για την επίτευξη των στόχων του Προγράμματος
Σπουδών. Η επιμόρφωση θα υλοποιηθεί σε φάσεις, ανάλογα με τη διαθεσιμότητα
λογισμικών και επιμορφωτών.
Ως επιμορφωτές θα αξιοποιηθούν εκπαιδευτικοί της TEE οι οποίοι
θα αναλάβουν την επιμόρφωση των συναδέλφων τους. Οι εκπαιδευτικοί
αυτοί θα εκπαιδευτούν με βάση κατάλληλα σχεδιασμένο μεταπτυχιακό
εκπαιδευτικό υλικό ώστε να προετοιμαστούν για το επιμορφωτικό
έργο που θα αναλάβουν. |
Εφαρμογή:
Στόχος των δύο προηγούμενων δεσμών δράσεων (λογισμικού και επιμόρφωσης)
είναι η εφαρμογή των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη των ΤΕΕ. Η εφαρμογή
αφορά κυρίως τη διενέργεια διδασκαλιών στα εργαστήρια Εφαρμογών
Η/Υ ή Πληροφορικής των ΤΕΕ (ΣΕΚ/ΣΕ) με αξιοποίηση του
λογισμικού και του συνοδευτικού εκπαιδευτικού υλικού που θα προκύψει
από την πρώτη δέσμη δράσεων. |
|
|
|
|
|
|
|