Όλα τα άρθρα του/της vmparekos

Εφαρμογές Πληροφορικής

Μάθημα Εφαρμογές Πληροφορικής της Α’ Γενικού Λυκείου
(οι οδηγίες εδώ θα ανανεώνονται ανάλογα με την πορεία των μαθημάτων μας)

Το Σχολικό μας Βιβλίο εδώ.

Διδακτέα ΥΛΗ

  • Κεφάλαιο 7: Υλοποίηση Εφαρμογών σε Προγραμματιστικά Περιβάλλοντα, σελ. 54 – 65

    • Το εκπαιδευτικό περιβάλλον App Inventor (κλικ στο πάνω δεξιά κουμπί Create apps!, θα χρειαστεί να δημιουργήσετε Google λογαριασμό και να κάνετε είσοδο με αυτόν).
    • To App Inventor σας επιτρέπει να αναπτύξετε εφαρμογές για Android τηλέφωνα χρησιμοποιώντας ένα web browser και ένα συνδεδεμένο τηλέφωνο ή τον εξομοιωτή.To App Inventor for Android αποτελεί ένα νέο δωρεάν Οπτικό περιβάλλον Προγραμματισμού με πλακίδια (blocks), για τη δημιουργία εφαρμογών για κινητά τηλέφωνα με Λειτουργικό Σύστημα Android. Οι συγκεκριμένες εφαρμογές τρέχουν και σε emulator. Αναπτύχθηκε στα εργαστήρια της Google από μια ομάδα με επικεφαλής τον καθηγητή του MIT Hal Abelson (Abelson, 2009).

    • Διαδικασία: Προγραμματίζουμε online και ελέγχουμε τις δημιουργίες μας σε κινητή συσκευή με σύνδεση με AI Companion (απαιτεί WiFi σύνδεση).
    • 1η Δραστηριότητα: Εφαρμογή HelloPurr.
    • Επεκτάσεις στην εφαρμογή HelloPurr, εδώ.
    • App Inventor δραστηριότητες από τους συναδέλφους της Χίου (τα 2 Φύλλα Εργασίας GuardDog και FingerPainting).
    • Δραστηριότητα Πιάσε την Μπάλα και συνοδευτικά αρχεία.
    • Δωρεάν Βιβλίο, Προγραμματισμός σε App Inventor, των Βασιλάκη Β., Χατζηνικολάκη Γ. και συνοδευτικά αρχεία.
    • Περισσότερα Φύλλα Εργασίας με App Inventor εδώ.

 

  • Γενικό Υλικό για το μάθημα, εδώ.

2ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός δημιουργίας παιχνιδιού στο Scratch

2ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός δημιουργίας παιχνιδιού στο Scratch

Σας ενημερώνω για το διαγωνισμό παιχνιδιού με το Scratch. Ο διαγωνισμός γίνεται χωριστά για μαθητές δημοτικών σχολείων, Γυμνασίων και Λυκείων. Μπορούν να συμμετέχουν ομάδες μαθητών αλλά και ατομικά. Προτείνω την εργασία σε μικρές ομάδες (<4 ατόμων) εντός και εκτός σχολικού ωραρίου. Αναλυτικές πληροφορίες για το διαγωνισμό στην ιστοσελίδα
http://www.gogoulos.gr/2015/12/2-scratch.html

Σκοπός του διαγωνισμού είναι η συμμετοχή των μαθητών σε μια συνεργατική και δημιουργική διαδικασία για την ανάπτυξη ενός υπολογιστικού παιχνιδιού στο προγραμματιστικό περιβάλλον Scratch, καλλιεργώντας και προάγοντας την αλγοριθμική σκέψη και τον πειραματισμό με βασικές προγραμματιστικές δομές.

Ο φετινός διαγωνισμό έχει τίτλο: «Παιχνίδια του κόσμου: από το χθες? στο αύριο», είναι υπό την αιγίδα του ΥΠΠΕΘ (206460/Δ2 /16-12-2015) και προσδιορίζεται στη θεματική των παιχνιδιών. Το υπολογιστικό παιχνίδι που θα αναπτυχθεί, μπορεί

  • να αφορά σε αυτούσιο παιχνίδι ή τροποποίηση παιχνιδιού του παρελθόντος ή του παρόντος ή και επιθυμία/ιδέα παιχνιδιού για το μέλλον 
  • να είναι ατομικό ή ομαδικό 
  • να παίζεται σε κλειστούς ή ανοικτούς χώρους, να είναι επιτραπέζιο, κ.λπ. 
  • να απευθύνεται σε οποιαδήποτε ηλικία/ηλικίες 

Απευθύνεται σε όλους τους μαθητές της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και θα δοθούν αντίστοιχα βραβεία και έπαινοι σε έργα μαθητών. Τα υποβληθέντα έργα μπορεί να είναι προϊόντα είτε ατομικής είτε ομαδικής προσπάθειας και πρέπει να είναι πρωτότυπα, δηλαδή να προκύπτουν από την προσωπική δημιουργική εργασία των μαθητών.
22 Απριλίου: Καταληκτική ημερομηνία υποβολής των έργων των μαθητών 

Δείτε έργα φτιαγμένα από την ομάδα του Scratch

https://scratch.mit.edu/starter_projects/

Δείτε έργα συμμαθητών σας του Σχολείου μας από προηγούμενες χρονιές
https://scratch.mit.edu/users/2gymsamou/

https://scratch.mit.edu/users/vbarekos/

Δημιουργώ παιχνίδια στο scratch http://www.scratchplay.gr/
Εκεί δείτε το «15. Παιχνίδια», ανοίξτε τα συμπιεσμένα .
zip παραδείγματα στο περιβάλλον του Scratch για να δείτε τον κώδικα και διαβάστε την εξήγηση σχεδιασμού στα σχετικά έγγραφα doc ή pdf.

Υλικό αναφοράς τα παρακάτω:

Το περιβάλλον https://app.box.com/s/ay5aq3ktw64oo0vmndf4xxxy80kz7fn0

Μαθήματα Scratch με παραδείγματα παιχνιδιών
https://app.box.com/s/7bnhvukzg52quzuasg5dhr24ax9h6w20

Το υλικό από το Εργαστήριο Μαθησιακής Τεχνολογίας και Διδακτικής Μηχανικής
http://ltee.org/gfesakis/?p=33&lang=en-us

Ενώ για αυτούς που προτιμούν τα βιντεομαθήματα υπάρχουν
http://users.sch.gr/mlagoud/site/index.php/scratch.html

http://www.edutorials.gr/scratch-tutorials

 Καλές Δημιουργίες!!!

Πληροφορική Γυμνασίου

?  Οδηγίες διδασκαλίας και προτάσεις για Γυμνάσιο -Δημοτικά από τον Σχολικό μας Σύμβουλο κ. Τ. Θεοφανέλλη, εδώ.

?  Χρήσιμο εκπαιδευτικό υλικό για το μάθημα της Πληροφορικής στο Γυμνάσιο, εδώ.


Στο Γυμνάσιο, διδάσκεται το περιβάλλον προγραμματισμού Scratch. Γνωρίστε το εδώ.

Χρήσιμο υλικό για το Scratch:

  1. Προσαρμογή του Σχολικού Βιβλίου Γυμνασίου στο Scratch, Στ. Χαραλαμπίδης, εδώ.
  2. Προγραμματίζοντας με το Scratch, Αικ. Στρούμπα, εδώ.
  3. Scratching στο Γυμνάσιο, Ευαγ. Κρητικού & Χρ. Μαραγκού, εδώ.
  4. Βιβλίο «Δημιουργώ παιχνίδια στο Scratch», Παν/μιο Θεσσαλίας, εδώ και online τα Κεφάλαια στο site http://scratchplay.gr
  5. Δείτε έργα συμμαθητών σας του Σχολείου μας από προηγούμενες χρονιές:
    https://scratch.mit.edu/users/2gymsamou/
    https://scratch.mit.edu/users/vbarekos/

Στην Ηλεκτρονική Σχολική Τάξη   (η-τάξη)

θα βρείτε χρήσιμο υλικό για το μάθημα Πληροφορικής του Γυμνασίου μας ανά Τάξη, όπως πχ τις Διαφάνειες του Βιβλίου, χρήσιμους υπερσυνδέσμους με εκπαιδευτικά videos κλπ

Ηλεκτρονική Σχολική Τάξη (η-Τάξη) logo

http://eclass.sch.gr/

Οδηγίες: Αφού επιλέξετε την Τάξη σας, Πλοηγηθείτε από το μενού αριστερά “Επιλογές Μαθήματος”

Εβδομάδα Πληροφορικής: Ώρα Κώδικα

Ωρα Κώδικα 2015 ? Εκπαιδευτική Εβδομάδα Επιστήμης Υπολογιστών

 Κάθε αλληλεπίδραση ανάμεσα σε ανθρώπους και υπολογιστές διέπεται από έναν κώδικα. Ο προγραμματισμός είναι παντού και είναι καθοριστικός για την κατανόηση ενός υπερσυνδεδεμένου κόσμου και την ανάπτυξη και παροχή μιας σειρά υπηρεσιών και εργαλείων που διευκολύνουν τη ζωή μας.

Στις 10 ? 18 Οκτωβρίου 2015 πραγματοποιήθηκε για τρίτη χρονιά η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού. Εκατομμύρια παιδιά, γονείς και εκπαιδευτικοί συμμετείχαν σε μαζικές εκδηλώσεις και παρακολούθησαν μαθήματα για να μάθουν προγραμματισμό και να αποκτήσουν συναφείς δεξιότητες. Η ιδέα είναι να προβληθεί ο προγραμματισμός, να απομυθοποιηθούν οι σχετικές δεξιότητες και να έρθουν σε επαφή άτομα που έχουν μεγάλη επιθυμία να αποκτήσουν γνώσεις.

Η δράση εφέτος τελεί υπό την αιγίδα του Υ.Π.Ε.Θ. 156272/Δ2/05-10-2015 με τίτλο «Εβδομάδα Πληροφορικής: Ώρα Κώδικα», που υποστηρίζει και ενθαρρύνει τη συμμετοχή μαθητών, εκπαιδευτικών, γονιών αλλά και της κοινωνίας ευρύτερα στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού.

Έχει γίνει ο προγραμματισμός απαραίτητη δεξιότητα του 21ου αιώνα; Δείτε το video: http://gr.euronews.com/embed/310874/

Ξεκινήστε σήμερα να Γράψετε Κώδικα πανεύκολα! πχ με χαρακτήρες Disney την Άννα και την Έλσα ή Angry Birds!
Δοκιμάστε το   https://code.org/learn

Επιπλέον, στο Code Studio θα φτιάξετε τη δική σας ιστορία, το δικό σας παιχνίδι και θα το μοιραστείτε!
https://studio.code.org/

Διαβάστε σχετικά με την Εβδομάδα Πληροφορικής από τους Συμβούλους Πληροφορικής http://cseduweek.wordpress.com

 Δοκιμάστε κι άλλες ενδεικτικές Δραστηριότητες:

Στα Ελληνικά
? Η Ώρα του Κώδικα (Hour of Code): http://learn.code.org/hoc/1
? Ένα βιβλίο για τη δημιουργία παιχνιδιών στο Scratch: http://www.scratchplay.gr/
? Υλικό για το εργαλείο App Inventor: http://codeweek.eu/resources/greece/AppInventor_NXT.pdf
? Βιβλίο και υλικό για τη δημιουργία παιχνιδιών με το MS Kodu: http://www.koduplay.gr/
? Υλικό για ανάπτυξη εφαρμογών σε τεχνολογίες του web: http://www.test4u.eu/el/codeweek
Στα Αγγλικά
? Flappy Code (φτιάξτε το δικό σας Flappy Bird από την αρχή): http://learn.code.org/flappy/1
? Play Lab: http://learn.code.org/s/playlab/stage/1/puzzle/1
? RoboMind (κατευθύνετε ένα ρομπότ στο στόχο του): https://www.robomindacademy.com/go/robomind/home
? LightBot (δωρεάν εφαρμογή για συσκευές Android και iOS): http://lightbot.com/hocflash.html
? for Zombies (μάθετε Ruby on με τα zombies να σας κυνηγούν!): http://railsforzombies.org/
? TryRuby (η πρώτη επαφή με τη Ruby μέσα από τον browser): http://tryruby.org/levels/1/challenges/0
? RubyWarrior (προγραμματίστε έναν ιππότη καθώς επιτίθεται στους δράκους): https://www.bloc.io/rubywarrior/#/

?MIT App Inventor
Φτιάξτε τις δικές σας Android εφαρμογές που θα τρέχουν στο κινητό ή στο tablet σας! http://appinventor.mit.edu

Περισσότερες Δραστηριότητες που μπορείτε να κάνετε:
http://pe19.gr/ευρωπαϊκή-εβδομάδα-προγραμματισμού

Ασφάλεια στο Διαδίκτυο

Το Διαδίκτυο είναι ένα συναρπαστικό μέσο το οποίο χρησιμοποιείται ευρέως για επικοινωνία, ενημέρωση και ψυχαγωγία από εκατομμύρια ανθρώπους. Χρησιμοποιείται επίσης όμως και για τη διανομή περιεχομένου το οποίο είναι παράνομο ή επιβλαβές. Εφόσον ο κυβερνοχώρος δεν έχει εθνικά όρια, παράνομες δραστηριότητες μπορούν εύκολα να βρουν «εικονικό καταφύγιο» σε αυτό το μέσο.

Η SafeLine είναι η Ελληνική Aνοικτή Γραμμή για το παράνομο περιεχόμενο στο Διαδίκτυο. Σκοπός της είναι η καταπολέμηση κάθε είδους παράνομου περιεχομένουκαι γι’ αυτό δέχεται καταγγελίες για περιεχόμενο που εσείς εντοπίζετε.

Ευχαριστούμε την Safeline που πριν λίγες μέρες (Οκτ 2015) έπειτα από αίτημά μας, απέστειλε δωρεάν ενημερωτικό υλικό στο σχολείο μας (2ο Γυμνάσιο Σάμου), το οποίο με χαρά προωθήσαμε στους μαθητές μας.

Ακολουθήστε τους παρακάτω συνδέσμους για να ενημερωθείτε για θέματα ασφάλειας:

1)

SafeLine.gr

2)

3)

4)

5)

6)

 

Την Πέμπτη 6/11/2014 το σχολείο μας (2ο Γυμνάσιο Σάμου) συμμετείχε σε τηλεδιάσκεψη με θέμα: «Ασφαλής πλοήγηση στο διαδίκτυο».

Πρόκειται για κύκλο προγραμματισμένων τηλεδιασκέψεων της Διεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος με τις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης της χώρας, κατόπιν συνεργασίας των κ.κ. Υπουργών Παιδείας και Προστασίας του Πολίτη και Δημόσιας Τάξης.

Λόγω έλλειψης χώρου ικανού να φιλοξενήσει όλους τους μαθητές του Σχολείου μας, την δίωρη τηλεδιάσκεψη παρακολούθησαν οι μαθητές του τμήματος Α2 στο Εργαστήριο Πληροφορικής. Στο τέλος της, μαθητές από διάφορα Σχολεία της χώρας έθεσαν τα ερωτήματά τους και πήραν απαντήσεις από Στελέχη της Ελληνικής Αστυνομίας και από τον Επικεφαλή της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος Ταξίαρχο Μανώλη Σφακιανάκη.

Online Εκπαιδευτικό λογισμικό Πληροφορικής Γυμνασίου

Διάβασε το μάθημα παίζοντας! Περιέχει δραστηριότητες!
Κάνε κλικ στην ακόλουθη εικόνα για να ξεκινήσεις!

Το παραπάνω αποτελεί το πιο πρόσφατο λογισμικό για το μάθημα Πληροφορική Γυμνασίου, το οποίο διατίθεται δωρεάν για download εδώ από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.

20 μαθήματα Scratch σε Παρουσιάσεις Prezi by Dimitris Fotiadis

Creative Computing – Δημιουργική Χρήση Υπολογιστή με το Scratch

Μεταφορά στα Ελληνικά της σειράς 20 μαθημάτων του scratched.media.mit.edu με τίτλο “Scratch curriculum guide” και περιγραφή: “A design-based curriculum guide to computational thinking with Scratch, in twenty sessions.”