Άρθρα - Απόψεις - Θέσεις
 
 

ΓΙΑΤΙ Η ΠΟΛΗ ΔΕΝ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΚΑΘΑΡΗ

 

Σήμερα αναγκάζομαι να δημοσιοποιήσω τις απόψεις μου για την καθαριότητα, προκειμένου να στηρίξω τους ανθρώπους που εργάζονται στο τμήμα αυτό και τελευταία δέχονται μια επίθεση χωρίς προηγούμενο.
Οι εργαζόμενοι στο τμήμα καθαριότητας στη συντριπτική τους πλειοψηφία καταβάλουν μεγάλες προσπάθειες, κάτω από αντίξοες συνθήκες, για να διατηρήσουν μια πόλη όσο γίνεται πιο καθαρή. Το αποτέλεσμα είναι αλήθεια ότι δεν ικανοποιεί πολλές φορές και τους ίδιους. Η ευθύνη, όμως, δεν είναι μόνο δικιά τους.
Η καθαριότητα μιας πόλης πρέπει να είναι φροντίδα όλων των δημοτών και όχι μόνο του τμήματος καθαριότητας του δήμου.
Εμείς σαν δημοτική αρχή πρέπει να δούμε την καθαριότητα συλλογικά. Δεν είναι ευθύνη μιας διεύθυνσης μόνο, πολύ δε περισσότερο ενός τμήματος του δήμου.

  1. Το τμήμα καθαριότητας του δήμου στερείται διοικητικής και επιστημονικής υποστήριξης. Αυτό σημαίνει αδυναμία στη σχεδίαση, προγραμματισμό, οργάνωση και  εφαρμογής νέων τεχνολογιών και  νέων μεθόδων διαχείρισης θεμάτων της καθαριότητας.
  2. Η επέκταση της διαδημοτικής συνεργασίας (Δήμος Μητρόπολης) και η εφαρμογή του προγράμματος συλλογής ανακυκλώσιμων υλικών έγινε με το υπάρχον προσωπικό.
  3. Το υπάρχον προσωπικό πρέπει να ασχοληθεί με την α) χωματερή, όπου αναλώνει μεγάλο ποσοστό των δυνάμεών του, β) την αποκομιδή με τα απορριμματοφόρα, γ) το σκούπισμα των δρόμων, δ)το πλύσιμο, ε) την συλλογή των χόρτων και άλλων αντικειμένων από κοινόχρηστους χώρους, στ)την ανακύκλωση αλλά και ζ) με τη διαδημοτική συνεργασία των 4 παραλίμνιων δήμων.
  4. Η κατάσταση στην πόλη από την μη εφαρμογή του ΚΟΚ (μόνιμα παρκαρισμένα οχήματα, παρκάρισμα σε στενούς δρόμους, πλατείες και πεζοδρόμια), του ΓΟΚ (εναπόθεση οικοδομικών υλικών σε δρόμους και πεζοδρόμια, εκτέλεση οικοδομικών εργασιών στο οδόστρωμα των δρόμων, κλείσιμο ρείθρων κλπ) και των αποφάσεων του ΔΣ (μη τήρηση του ωραρίου τροφοδοσίας των καταστημάτων, καταλήψεις πεζοδρομίων κλπ) επιδεινώνει το πρόβλημα.
  5. Η έλλειψη αστυνόμευσης και ελέγχου ενθαρρύνει τους ασυνείδητους να εναποθέτουν αντικείμενα σε διάφορους χώρους.
  6. Η μη εφαρμογή της ελεγχόμενης στάθμευσης δεν επιτρέπει το σκούπισμα και το πλύσιμο των δρόμων με τα υπάρχοντα έστω παλαιά μηχανήματα.
  7. Ο χώρος της δημοτικής αγοράς με την καθημερινή λαϊκή είναι ένα πρόσθετο πρόβλημα για την καθαριότητα του κέντρου της πόλης.

Για την καλύτερη εικόνα των δημοτών πρέπει να δημοσιοποιήσω τα παρακάτω σοιχεία:
Καθημερινά δρομολόγια απορριμματοφόρων:

  1. Δρομολόγια στις συνοικίες.................................... 6
  2. Δρομολόγια στα ΔΔ............................................... 1
  3. Δρομολόγια στη Διαδημοτική............................... 3
  4. Δρομολόγια Νυχτερινά......................................... 2
  5. Δρομολόγια Μεσημεριανό + Απογευματινό........... 2
  6. Δρομολόγια Ανακύκλωσης................................... 4
  7. Δρομολόγια Σαβ-Κυρ (αναγόμενα σε καθημερινή). 1

Σύνολο δρομολογίων 19. Αυτό σημαίνει 38 εργάτες πληρωμάτων διαθέσιμοι σε καθημερινή βάση χωρίς να συμπεριλαμβάνονται τα πλυντήρια κάδων που πρέπει να βγαίνουν δύο τουλάχιστον την ημέρα και το πλύσιμο των δρόμων. Δηλαδή άλλους 6 εργάτες. Οι ενεργοί εργάτες πληρωμάτων σήμερα είναι μόνο 34. Αν ληφθούν υπ όψιν οι άδειες (ειδικές και κανονικές) των εργαζομένων απαιτούνται ακόμη 15 εργάτες πληρωμάτων. Τα καρότσια σήμερα είναι μόνο 8 και χρειάζονται περίπου 20. Κατά διαστήματα ελαττώνονται για να χρησιμοποιηθούν σαν πληρώματα.
Από όλα τα παραπάνω γίνεται αντιληπτό από τον κάθε καλοπροαίρετο δημότη ότι η καθαριότητα δεν είναι μια απλή υπόθεση.  
Όλα τα παραπάνω έχουν σαν αποτέλεσμα ο δημότης να μην σέβεται το περιβάλλον και να συμπεριφέρεται όχι σωστά χειροτερεύοντας την κατάσταση.
Πέρα απ’ όλα αυτά ένα πρέπει να έχουμε όλοι υπ’ όψιν μας. «Οι πόλεις διατηρούνται καθαρές όχι επειδή καθαρίζονται συχνά αλλά επειδή δεν βρωμίζονται από τους  κατοίκους των».
«Η καθαριότητα δείχνει τον πολιτισμό μας» ήταν το σύνθημα που αναγραφόταν στους πρώτους κάδους που τοποθετήθηκαν στην πόλη το 1999.

 
Κατεβάστε το κείμενο σε μορφή .doc
 
lefty Επιστροφή