Βλάστος Αιμίλιος   Μαθηματικός


aistos@sch.gr

 Μαθηματικά     Geogebra      Επιμόρφωση         ΑΕΠΠ        ΤΠΕ      Διάφορα      Ρήσεις     Ιστορία     Math-Games  Συνδέσεις      home

 

 

ΠΙΝΑΚΕΣ

ΑΣΚΗΣΗ 1

α) Αναπτύξτε αλγόριθμο όπου να εισάγονται σε πίνακα Α[2000] οι βαθμολογίες 2000 διαγωνιζόμενων στον ΑΣΕΠ (κλίμακα βαθμών 0 έως 100 βάση το 60)
β) Να εισάγονται επίσης τα ονόματα των διαγωνιζόμενων σε πίνακα ΕΠΩΝΥΜΟ[2000] με τέτοιο τρόπο ώστε να αντιστοιχούν με τους βαθμούς τους
γ) Να ταξινομούνται οι βαθμοί με την μέθοδο της φυσαλίδας (φθίνουσα διάταξη) . Ταξινόμηση όμως να γίνεται και στα ονόματα των διαγωνιζόμενων ώστε πάλι κάθε όνομα να αντιστοιχεί στον σωστό βαθμό .και να εκτυπώνονται οι ταξινομημένοι βαθμοί και ονόματα
δ) Να εκτυπώνονται οι διοριστέοι (τα ονόματα και οι βαθμοί) που είναι οι 200 με την καλύτερη βαθμολογία και εφόσον η βαθμολογία τους ξεπερνά την βάση
ε) Να υπάρχει μήνυμα που να πληροφορεί αν διορίζονται 200 ή λιγότεροι και πόσοι είναι αυτoi 
ΛΥΣΗ

 

ΑΣΚΗΣΗ 2

Εταιρεία ΡΑΔΙΟΤΑΧΙ έχει 80 ΤΑΧΙ και για 30 ημέρες κατέγραφε τα Km του κάθε ΤΑΧΙ  για κάθε ημέρα
α) Να εισάγονται στους πίνακες Α[80],   Β [80,30] τα ονόματα των ΤΑΧΙ , και τα Km του κάθε ΤΑΧΙ  για κάθε ημέρα αντίστοιχα
β) Να εμφανίζονται ποιό ΤΑΧΙ έκανε συνολικά τα περισσότερα Km και ποιά ημέρα είχαμε τα συνολικά  περισσότερα Km
γ) Οταν ένα ΤΑΧΙ μετα τις 30 ημέρες έκανε συνολικά αριθμό Km τετραψήφιο τότε μπαίνει στο συνεργείο για συντήρηση όπου τα έξοδα ανέρχονται σε 0,01 Ευρώ /Km .Να εμφανίζονται   τα ΤΑΧI  αυτά καθώς και το κόστος για κάθε ένα και για όλα μαζί
δ) Αν τις τελευταίες 5 μέρες τα 10 πρώτα ΤΑΧΙ δεν χρέωναν τους πελάτες τους  λόγω διαφήμισης των ολυμπιακών αγώνων τότε βρείτε τα συνολικά έσοδα της εταιρείας αν είναι γνωστό ότι για κάθε km  χρέωναν 0,10 Ευρώ (έστω δεν υπήρχε ταρίφα)  

 

ΑΣΚΗΣΗ 3

α) Να εισάγονται οι βαθμοί 30 μαθητών σε ένα διαγώνισμα μαθηματικών  στον πίνακα Α αλλά οι βαθμοί να ελέγχονται αν είναι στην κλίμακα 0-100.Αν δε κατά λάθος η εσκεμμένα δοθεί άλλος βαθμός τότε να υπάρχει μήνυμα που να προτρέπει να ξαναδοθεί βαθμός
β) Να εμφανίζεται πόσοι βαθμοί είναι πάνω από την βάση πόσοι κάτω (βάση το 50)
γ) Να υπολογίζει τον μέσο όρο βαθμολογίας
δ) Αν ο μέσος όρος βαθμολογίας είναι μικρότερος του 60 τότε ο υπεύθυνος καθηγητής αποφασίζει να αυξήσει όλες τις βαθμολογίες κατά 1 μονάδα εκτός αυτών που έχουν 100 τότε να δημιουργήσετε νέο πίνακα Β με τις τροποποιημένες βαθμολογίες

 

ΑΣΚΗΣΗ 4

Ένα ραντάρ ελέγχει την ταχύτητα των αυτοκινήτων και καταγράφει την ταχύτητά τους σε πίνακα Α ενώ τον αριθμό κυκλοφορίας τους σε πίνακα Β
Το ραντάρ  έχει τοποθετηθεί σε τμήμα δρόμου όπου το όριο ταχύτητας είναι 40 χλμ/ώρα , ωστόσο υπάρχει ανοχή μέχρι και τα 45 χλμ/ώρα .Να κάνετε αλγόριθμο:
α) να διαβάζονται τα στοιχεία των δύο πινάκων Α, Β αν είναι  γνωστό ότι το ραντάρ  θα λειτουργήσει μέχρι να καταγράψει 8 παραβάτες ή να ελέγξει 200 αυτοκίνητα
β) Αν η ταχύτητα ενός αυτοκινήτου ξεπεράσει το όριο κατα 15 χλμ/ώρα τότε να εκτυπώνει την πινακίδα του και την ένδειξη ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ διαφορετικά αν είναι  παραβάτης ΠΡΟΣΤΙΜΟ διαφορετικά αν δεν είναι παραβάτης αλλά πάνω απο το όριο ΑΝΟΧΗ διαφορετικά ΚΑΝΟΝΙΚΟ

 

ΑΣΚΗΣΗ 5

Nα γίνει αλγόριθμος που θα διαβάζει 100 διαφορετικά ονόματα και θα τα καταχωρεί σε πίνακα 100 θέσεων. Αν κάποιο όνομα έχει ήδη δοθεί, τότε δεν θα ΄είναι δεκτό. Η εισαγωγή ονομάτων θα ολοκληρωθεί όταν θα γεμίσει ο πίνακας ονομάτων. Ο αλγόριθμος θα επιστρέφει τον πίνακα των 100 διαφορετικών ονομάτων
Λύση (από τον Θωμά Τασιούλη)

 

 Να δοθεί τετραψήφιος (ψηφίο-ψηφίο) , που δύο τουλάχιστον ψηφία είναι διαφορετικά
α) να γίνουν οι   απαραίτητοι περιορισμοί-συνθήκες εγκυρότητας
β) να εμφανίζονται ο μεγαλύτερος και ο μικρότερος αριθμός με αυτά τα ψηφία και η διαφορά τους .
 γ) Ο αλγόριθμος να σταματά όταν η διαφορά θα είναι
6174.  Επίσης να μετρά και τις φορές επανάληψης
Σημείωση: η διαφορά πάντα οδηγεί στον 6174
Δες το  εδώ
ΘΕΜΑ Δ Επαναλ 2010

Ερευνητές που ασχολούνται με μοντέλα προσομοίωσης εξάπλωσης επιδημιών χρησιμοποιούν για τις μελέτες τους ένα αριθμητικό πίνακα Μ[5000]. Κάθε κελί του πίνακα αυτού αντιπροσωπεύει ένα άτομο σε μια περιοχή 5.000 κατοίκων στην οποία υπάρχουν εστίες μιας συγκεκριμένης μολυσματικής ασθένειας (επιδημίας). Από σύμβαση η τιμή μηδέν 0 σε ένα κελί αντιπροσωπεύει ένα υγιές άτομο, ενώ η τιμή -1 αντιπροσωπεύει ένα άτομο που έχει τη συγκεκριμένη ασθένεια (μολυσμένο άτομο). Κάθε άτομο έρχεται σε επαφή με τα γειτονικά του και η ασθένεια μπορεί να μεταδοθεί από τον ένα στον άλλο. (Γειτονικά χαρακτηρίζονται δύο άτομα, όταν τα κελιά του πίνακα που τα αντιπροσωπεύουν έχουν μια κοινή πλευρά).

Θεωρήστε ότι δίνεται ο πίνακας Μ που περιέχει ήδη έναν αριθμό μολυσμένων ατόμων. Να υλοποιήσετε αλγόριθμο ο οποίος:

Δ1. Υπολογίζει και εμφανίζει με κατάλληλο μήνυμα τον συνολικό αριθμό των μολυσμένων ατόμων που υπάρχουν στο σύνολο του πληθυσμού.

Δ2. Αποθηκεύει σε κάθε κελί του πίνακα Μ που αντιπροσωπεύει ένα υγιές άτομο έναν αριθμό ο οποίος δείχνει με πόσα μολυσμένα άτομα γειτονεύει το υγιές.

Δ3. Βρίσκει αν υπάρχει έστω και μία «σημαντική» εστία μόλυνσης. Αν υπάρχει, εμφανίζει το μήνυμα «Υπάρχει σημαντική εστία μόλυνσης» μαζί με τη θέση του πρώτου κελιού της εστίας. Αν δεν υπάρχει, εμφανίζει το μήνυμα «Δεν υπάρχει σημαντική εστία μόλυνσης». (Μια εστία μόλυνσης χαρακτηρίζεται σημαντική, όταν δύο ή περισσότερα μολυσμένα άτομα βρίσκονται σε συνεχόμενα γειτονικά κελιά).

 
 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 


 

 

! (Για να μπορέσουμε να το εκτελέσουμε εύκολα χρησιμοποιώ  8 διαγωνιζόμενους , 4 το πολύ διοριστέους)
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ_ΦΥΣΣΑΛΙΔΑΣ
ΣΤΑΘΕΡΕΣ
Ν=8
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
ΑΚΕΡΑΙΕΣ: Ι, J, Π[Ν], Κ, TEMP
ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ: Α[Ν], TEMP1


ΑΡΧΗ
! ΓΙΝΕΤΑΙ Η ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΒΑΘΜΩΝ
ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ Ν
ΓΡΑΨΕ_ 'ΔΩΣΕ ΤΟ ', Ι,'ο ΣΤΟΙΧΕΙΟ ΤΟΥ ΠΙΝΑΚΑ:'
ΔΙΑΒΑΣΕ Π[Ι]
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

! ΓΙΝΕΤΑΙ Η ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΟΝΟΜΑΤΩΝ
ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ Ν
ΓΡΑΨΕ 'ΔΩΣΕ ΤΟ ', Ι,'ο ΣΤΟΙΧΕΙΟ ΤΟΥ ΠΙΝΑΚΑ:'
ΔΙΑΒΑΣΕ Α[I]
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
! ΓΙΝΕΤΑΙ Η ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 2 ΜΕΧΡΙ Ν
ΓΙΑ J ΑΠΟ Ν ΜΕΧΡΙ Ι ΜΕ ΒΗΜΑ -1
ΑΝ Π[J-1]<Π[J] ΤΟΤΕ
TEMP<--Π[J-1]
Π[J-1]<--Π[J]
Π[J]<--TEMP
! ΓΙΝΕΤΑΙ Η ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ ΟΝΟΜΑΤΩΝ
TEMP1<--Α[J-1]
Α[J-1]<--Α[J]
Α[J]<--TEMP1
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

ΓΡΑΨΕ 'ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ Ο ΠΙΝΑΚΑΣ ΒΑΘΜΩΝ ΤΑΞΙΝΟΜΗΜΕΝΟΣ ΣΕ ΦΘΙΝΟΥΣΑ ΣΕΙΡΑ'
ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ Ν

ΓΡΑΨΕ Ι,'ο ΣΤΟΙΧΕΙΟ: ', Π[Ι]
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΓΡΑΨΕ 'ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ Ο ΠΙΝΑΚΑΣ ΟΝΟΜΑΤΩΝ ΠΟΥ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΕΙ ΣΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΟΝΟΜΑΤΑ'
ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ Ν
ΓΡΑΨΕ Ι,'ο ΣΤΟΙΧΕΙΟ: ', A[Ι]
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
Κ<--0
ΓΡΑΨΕ 'ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ Ο ΠΙΝΑΚΑΣ διοριστεων'
! ΕΚΤΥΠΩΣΗ ΤΩΝ 5 ΤΟ ΠΟΛΥ ΑΤΟΜΩΝ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟΙ ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΠΙΑΣΕΙ ΤΗΝ ΒΑΣΗ
ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 4
ΑΝ Π[Ι]>60 ΤΟΤΕ
ΓΡΑΨΕ Ι,'ο ΣΤΟΙΧΕΙΟ: ', Α[Ι],' ME ΒΑΘΜΟ ', Π[Ι]
Κ<--Κ+1
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

ΓΡΑΨΕ 'ΔΙΟΡΙΖΟΝΤΑΙ ',Κ

ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ_ΦΥΣΣΑΛΙΔΑΣ

 

ΕΚΤΕΛΕΣΗ

eik1
eik2

 UP


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

ΔΙΑΒΑΣΕ ΟΝ[1]

Κ <--  1

ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

ΔΙΑΒΑΣΕ ΟΝΟΜΑ

Θ <--   -1

ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ Κ

ΑΝ ΟΝ[1]=ΟΝΟΜΑ ΤΟΤΕ

Θ <--  Ι

ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

ΑΝ Θ<0 ΤΟΤΕ

Κ <--  Κ+1

ΟΝ[Κ]<--ΟΝΟΜΑ

ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ Κ=100

ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 100

ΕΜΦΑΝΙΣΕ ΟΝΟΜΑ[Ι]

ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

                                                                                                        UP