Nav view search

Πλοήγηση

Αναζήτηση

Λογότυπο

Το web 3.0 και οι εκπαιδευτικοί!

 
Δεν μας έφτανε η διαφορά μεταξύ web 1.0 και web 2.0 που είναι λίγο πολύ ξεκάθαρη, έχουμε και το web 3.0 το οποίο ακόμη δεν έχει απόλυτα διακριτά αλλά χαρακτηριστικά! Το λένε ?the semantic web?, ?intelligent data? ή  ?context is king? αλλά τι ακριβώς είναι; Υπάρχει ήδη ή θα συμβεί κάποια στιγμή; Μπέρδεμα αλλά όχι μόνο δικό μας.

Το Διαδίκτυο είναι γεμάτο από υλικό, δεδομένα, πληροφορίες. Είναι τόσο πνιγμένο στην πληροφορία που έχει αρχίσει να γίνεται δύσκολο να βρεις αυτό που ψάχνεις. Το web 3.0 προσπαθεί να αντιμετωπίσει αυτή την πληθώρα της πληροφορίας. Προσπαθεί να βάλει ετικέτες tagging σε όσα υπάρχουν στο Διαδίκτυο ώστε να είναι πιο εύκολα προσβάσιμα. Τα δεδομένα αυτά θα αλληλεπιδρούν μεταξύ τους έξυπνα και λειτουργικά για τη δική μας εξυπηρέτηση.

Η δε επόμενη παρουσίαση από τον Steve Wheeler αναφέρεται μέχρι και τη διαφάνεια 21 στο "σημαντικό Δίκτυο".Web 3.0: The way forward?
 http://www.slideshare.net/timbuckteeth/web-30-the-way-forward?from=ss_embed



Τι σημαίνει αυτό για τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές τους;
Η μεγάλη επανάσταση σίγουρα έγινε στη μετάβαση από το "μεταδοτικό δίκτυο" web 1.0, στο "κοινωνικό δίκτυο" web 2.0! Το web 3.0 είναι μια εξελιγμένη μορφή του τελευταίου δικτύου, πιθανότατα, με καλύτερες ετικέτες "tagging". Θα βοηθήσει στην καλύτερη αναζήτηση και διασύνδεση των δεδομένων αλλά δεν θα έχει  ραγδαία αλλαγή στα δεδομένα των συνεργατικών τάξεων και μαθητών και μαθημάτων.
 
Τι θα πρέπει να προσέξουμε όμως, εμείς και οι μαθητές μας για το web 3.0;;;
 
1. Tags-ετικέτες. Αρχίστε να βάζετε ετικέτες σε κάθε τι που ανεβάζετε στο Δίκτυο, ανάρτηση, παρουσίαση, βίντεο, φωτογραφίες γιατί κάνει τη ζωή σας πιο εύκολη όταν τα ψάχνετε να τα βρείτε καιρό μετά. Είτε χρησιμοποιήστε υπηρεσίες όπως livebinders, Delicious, Diigo είτε φτιάξτε φακέλους στα αγαπημένα του browser σας για να μην έχετε λίστες με διαφορετικές διευθύνσεις και αρχίζετε να χάνεστε και εκεί. Πάντως σε όλα τα project που κάνετε με τους μαθητές σας, βάλτε ετικέτες!
 
2.Privacy-Ιδιωτικότητα. Σιγουρευτείτε ότι έχετε εξηγήσει στους μαθητές σας τους όρους χρήσης και προστασίας της ιδιωτικότητάς στους με τα διάφορα εργαλεία που χρησιμοποιούν. Τα ζητήματα με το facebook είναι σημείο των καιρών. Εξηγήστε στους μαθητές σας ότι οποιαδήποτε πληροφορία ανεβαίνει μπορεί και σίγουρα θα χρησιμοποιηθεί από οποιονδήποτε στο Δίκτυο, γι' αυτό να είναι προσεκτικά τα μαθητούδια μου στο fb που ανεβάζουν γκομενικά, βρίζουν, φωτογραφίζονται κάπως κλπ, εντάξει;;; (αν με διαβάσουν...). Τα όρια μεταξύ ιδιωτικής και δημόσιας ζωής είναι πλέον δυσδιάκριτα...
 
3. Digital Footprint- Ψηφιακό αποτύπωμα. Έχετε το νου σας για τα ψηφιακά πατηματάκια των μαθητών σας και τα δικά σας. Το να ξέρουμε να διαχειριζόμαστε την ψηφιακή μας ταυτότητα είναι πολυ σημαντική ψηφιακού γραμματισμού δεξιότητα, που αποκτά μεγαλύτερη αξία με το web 3.0. Καθώς λένε ότι δεν θα βρίσκεις εσύ την πληροφορία αλλά η πληροφορία θα σε βρίσκει!!!
 
4. cloud computing-υπολογιστικό νέφος. Το web 3.0 υπονοεί όλο και μεγαλύτερη εισχώρηση στο "νέφος" των δεδομένων και των πληροφοριών τα οποία πλέον θα αποθηκεύονται σε τεράστιους εξωτερικούς servers και όχι στους μικρούς ιδιωτικούς σκληρούς μας δίσκους. Ήδη οδεύουμε προς το νέφος χωρίς να το καταλαβαίνουμε. Το να έχουμε gmail αντί για Outlook και να κάνουμε αγαπημένα Diigo αντί για τον browser μας είναι ένα βήμα. Καθώς χρησιμοποιούμε το Διαδίκτυο για όλο και περισσότερες εφαρμογές και εργαλεία, το cloud computing αρχίζει να αποκτά νόημα.

Πρόσθετες Πληροφορίες

Το ιστολόγιό μας