Αλεξάνδρα ΜαυρίδουΓεννήθηκα το 1971 στη Θεσσαλονίκη, όπου και ζω μόνιμα. Έχω σπουδάσει Φιλολογία στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Ευρωπαϊκό Πολιτισμό στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο και Δημιουργική Γραφή σε μεταπτυχιακό επίπεδο στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Είμαι υποψήφια διδάκτωρ στη Διδακτική της Λογοτεχνίας στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (εποπτεία έρευνας: Βενετία Αποστολίδου).

Εργάζομαι ως Φιλόλογος στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση τα τελευταία 13 χρόνια. Από το Σεπτέμβριο του 2013 υπηρετώ με πενταετή θητεία έπειτα από αξιολόγηση στο Πειραματικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

Τα επιστημονικά και ερευνητικά μου ενδιαφέροντα εστιάζουν στην αξιοποίηση της Δημιουργικής Γραφής και των Νέων Τεχνολογιών στη διδασκαλία των φιλολογικών μαθημάτων, καθώς και στην αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών. Εισηγήσεις μου σε συνέδρια έχουν δημοσιευτεί στα οικεία Πρακτικά.

Έχω επιμεληθεί και προλογίσει ποιητικές συλλογές και έχω συντάξει λογοτεχνικά άρθρα & κριτικές. Συνεργάζομαι με το ηλεκτρονικό περιοδικό «24 γράμματα» στο λογοτεχνικό ένθετο «ΕΑΝ» και έχω δημοσιεύσει κείμενά μου σε λογοτεχνικά και φιλολογικά περιοδικά (Λεξιτανίλ, Παρέμβαση κτλ).

Γράφω ποίηση και πεζά σύντομης φόρμας.

2013 - 2018

Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

Τοποθέτηση με πενταετή θητεία μετά από αξιολόγηση

2012 - 2013

Γυμνάσιο Σοχού (Θεσσαλονίκη)

 Μόνιμη Εκπαιδευτικός

2011 - 2012

Λύκειο Ρεντίνας (Θεσσαλονίκη)

Μόνιμη Εκπαιδευτικός

2010 - 2011

Γυμνάσιο Ρεντίνας (Θεσσαλονίκη)

Μόνιμη Εκπαιδευτικός

2008 - 2010

Γενικό Λύκειο Κ. Νευροκοπίου (Δράμα)

Δόκιμη Εκπαιδευτικός

2006 - 2008

1ο ΕΠΑΛ Χαλκίδας (Εύβοια)

Αναπληρωτρια Εκπαιδευτικός

2005 - 2006

Ενιαίο Λύκειο Ψαχνών (Εύβοια)

Αναπληρώτρια Εκπαιδευτικός

2016 - _

Υποψήφια Διδάκτωρ

Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης – Παιδαγωγική Σχολή – ΑΠΘ

Θέμα διδακτορικής διατριβής

Σχεδιασμός και εφαρμογή συστήματος κριτηρίων αξιολόγησης στο μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας στο Γυμνάσιο

(Επόπτρια: Βενετία Αποστολίδου)

2013

Μεταπτυχιακό Δημιουργικής Γραφής

Σχολή Νηπιαγωγών – Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας

Βαθμός: 8,96

2010

Πτυχίο Ευρωπαϊκής Ιστορίας και Πολιτισμού

Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών – ΕΑΠ

Βαθμός: 8,59

2002

Πτυχίο Φιλολογίας

Τμήμα Φιλολογίας – Φιλοσοφική Σχολή – ΑΠΘ

Κατεύθυνση: Μεσαιωνικές και Νεοελληνικές Σπουδές

Βαθμός: 6,4

1989

Απολυτήριο Λυκείου

3ο Λύκειο Χαριλάου – Θεσσαλονίκη

Βαθμός: 17 & 8/10

2018 – 2019

Επιμορφωτικό πρόγραμμα με τίτλο: Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης (ΕΕΠΕΚ, διάρκειας 500 ωρών)

Επιμόρφωση με τίτλο: Teach4integration (UNICEF & ΑΠΘ, διάρκειας 60 ωρών)

Επιμορφωτικό πρόγραμμα με τίτλο: Ανάπτυξη Κοινωνικών και Ψηφιακών Δεξιοτήτων του 21ου αιώνα για μια επιτυχημένη ηγεσία της εκπαίδευσης (Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου, διάρκειας 50 ωρών)

Επιμορφωτικό Σεμινάριο με θέμα: «Αξιοποίηση των κινητών συσκευών (Tablets και κινητά τηλέφωνα) στην διδασκαλία μαθημάτων» (Εθνική Υπηρεσία Υποστήριξης eTwinning, διάρκειας 55 ωρών)

Επιμορφωτικό Σεμινάριο με θέμα: «Εκπαιδευτική Ρομποτική» (Εθνική Υπηρεσία Υποστήριξης eTwinning, διάρκειας 45 ωρών)

Επιμορφωτικό Σεμινάριο με θέμα: «Arduino» (Εθνική Υπηρεσία Υποστήριξης eTwinning, διάρκειας 35 ωρών)

Επιμορφωτικό πρόγραμμα με τίτλο: Europeana in your classroom (European Schoolnet Academy, διάρκειας 25 ωρών)

Επιμορφωτικό πρόγραμμα με τίτλο: Using project – based learning to enhance key competencies (eTwinning, διάρκειας 15 ωρών)

Επιμορφωτικό Σεμινάριο με θέμα “Σχολική Λέσχη Ανάγνωσης: Βασικές Αρχές Οργάνωσης και Λειτουργίας (Φιλόλογος, ΕΜΑΓΕΚ & Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, διάρκειας 12 ωρών)

Επιμόρφωση Στελεχών Σχολικών Μονάδων για την περιγραφική αξιολόγηση στην υποχρεωτική εκπαίδευση – Δ’ Κύκλος (ΙΕΠ & 1ο ΠΕΚΕΣ Μακεδονίας, διάρκειας 4 ωρών)

Επιμορφωτικό Εργαστήριο για Εκπαιδευτικούς με θέμα “Στρατηγικές Διδασκαλίας για την Ενεργοποίηση των Μαθητών” (Κολλέγιο Ανατόλια, Center for Talented Youth Greece & 1ο ΠΕΚΕΣ Κεντρικής Μακεδονίας)

Επιμορφωτικό Εργαστήριο για Εκπαιδευτικούς με θέμα “Χαρακτηριστικά Μαθητών με Υψηλές Ακαδημαϊκές Ικανότητες” (Κολλέγιο Ανατόλια, Center for Talented Youth Greece & 1ο ΠΕΚΕΣ Κεντρικής Μακεδονίας)

Εισαγωγικό Σεμινάριο του Περιφερειακού Δικτύου Κεντρικής Μακεδονίας “Κλικ, προστάτευσέ το!” (ΔΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης)

2017 – 2018

Διαδρομές στη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας (Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας, διάρκειας 450 ωρών)

Εκπαίδευση Εκπαιδευτών Ενηλίκων Δια Βίου Μάθησης (ΑΠΘ, διάρκειας 155 ωρών)

Σεμινάριο με θέμα: Αξιοποίηση Τεχνικών Ασύγχρονης και Εξ Αποστάσεως Διδασκαλίας μέσα από το Περιβάλλον Ηλεκτρονικής Μάθησης Moodle (2ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης & ΚΕΠΛΗΝΕΤ Ηλείας, διάρκειας 26 εβδομάδων / 150 ωρών)

Child Protection for Teachers (Queensland University of Technology, διάρκειας 2 εβδομάδων)

Επιμορφωτική Ημερίδα για το Πρόγραμμα “Σχολεία – Πρέσβεις” – EPAS (Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, Γραφείο Ενημέρωσης στην Ελλάδα)

2016 – 2017

HUM2x: The Ancient Greek Hero in 24 Hours (Harvard University)

2015 – 2016

Introducing Technology-Enhanced Teaching (European Schoolnet Academy, διάρκειας 20 ωρών)

2014 – 2015

Διοίκηση Επιχειρήσεων & Οργανισμών (Μάνατζμεντ) (ΕΑΠ, διάρκειας 65 ωρών)

2013 – 2014

Κριτικός Γραμματισμός με έμφαση στη σύγχρονη διδακτική πράξη (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, διάρκειας 96 ωρών)

Σχολείο και ανθρώπινα δικαιώματα (ΑΠΘ, διάρκειας 40 ωρών)

2010 – 2011

Βιωματικό σεμινάριο με θέμα: Κοινωνικός αποκλεισμός και Σχολείο (Γραφείο Αγωγής Υγείας & ΔΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης, διάρκειας 16 ωρών)

Εκπαιδευτικό σεμινάριο με θέμα: Ο ρόλος των εκπαιδευτικών στην πρόληψη και αντιμετώπιση φαινομένων βίας στο Σχολείο: Μέθοδοι, τεχνικές και δράσεις (Γραφείο Αγωγής Υγείας & ΔΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης, διάρκειας 16 ωρών)

Εξ αποστάσεως επιμορφωτικό σεμινάριο με θέμα: Διαχείριση ευπάθειας κινήτρων, ακαδημαϊκών προβλημάτων, προβλημάτων συμπεριφοράς και ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών σε τάξεις με πολυπολιτισμική σύνθεση (ΑΠΘ, διάρκειας 35 ωρών)

2007 – 2008

Επιμορφωτικό σεμινάριο Διαπολιτισμικής Αγωγής και Ψυχικής Υγείας με θέμα: Γνωρίζοντας εμένα, γνωρίζοντας εσένα (ΔΔΕ Ν. Ευβοίας, Γραφείο Αγωγής Υγείας & ΕΑΔΑΠ, διάρκειας 43 ωρών)

2006 – 2007

Εργαστήριο Εκπαιδευτικών (ΔΔΕ Ν. Ευβοίας, Γραφείο Αγωγής Υγείας & Κέντρο πρόληψης Ναρκωτικών Ν. Ευβοίας σε συνεργασία με τον ΟΚΑΝΑ, διάρκειας 18 ωρών)

2005 – 2006

Ευαισθητοποίηση εκπαιδευτικών και παρεμβατικά προγράμματα για την προώθηση της ισότητας των φύλων (ΚΕΘΙ, Υπουργείο Εθνικής Παιδείας & Θρησκευμάτων)

2018

Μαυρίδου, Α. (2018). Η αξιολόγηση των μαθητών στο μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας στο Γυμνάσιο: Ανάλυση μαθητικών γραπτών σε διαγωνίσματα και προαγωγικές εξετάσεις. Στο Β. Αποστολίδου, Δ. Κόκορης, Μ. Μπακογιάννης & Ε. Χοντολίδου (επίμ). Λογοτεχνική Ανάγνωση στο Σχολείο και στην Κοινωνία. Αθήνα: Εκδόσεις Gutenberg.

(ISBN: 978-960-01-1945-9)

2017

Μαυρίδου, Α. & Ηλιοπούλου, Κ. (2017). Εναλλακτική διδακτική και αξιολόγηση της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας στο Πιλοτικό Γυμνάσιο. Φιλόλογος, τ. 167, σ. 63-75.

(ISSN: 1107-5392)

Ηλιοπούλου, Κ. & Μαυρίδου, Α. (2017). Κατανόηση και παραγωγή προφορικού λόγου στο Γυμνάσιο στο μάθημα της ΝΕ Γλώσσας: Εναλλακτικές διδακτικές προτάσεις. Φιλόλογος, τ. 167, σ. 47-62.

(ISSN: 1107-5392)

2016

Ηλιοπούλου, Κ. & Μαυρίδου, Α. (2016). Εναλλακτική αξιολόγηση της Νεοελληνικής Γραμματείας στο πειραματικό σχολείο του πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης: Μια καινοτόμος εκπαιδευτική δράση σε συνεργασία με το Τμήμα Φιλολογίας του ΑΠΘ. Χρονικά, τ. 26, σ. 29-34.

(ISSN: 2241-679X)

Ηλιοπούλου, Κ. & Μαυρίδου, Α. (2016). Συναισθηματικός Εγγραματισμός στη Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία. Θεωρία και Έρευνα στις Επιστήμες της Αγωγής, τ. 11, σ. 7-22.

(ISSN: 2407-9669)

2015

Ηλιοπούλου, Κ., Μαυρίδου, Α., Νικολαΐδου, Σ. & Ρουβάς, Γ. (2015). Τα παιδία παίζει με τις λέξεις: Από τη «Δημιουργική Γραφή» στο «Δημιουργικό Γράψιμο». Το παράδειγμα του Πρότυπου Πειραματικού Σχολείου του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Νέα Παιδεία (τ. 153).

(ISBN: 11054255)

Νικολαΐδου, Σ. & Μαυρίδου, Α. (2015). Η αξιοποίηση της δημιουργικής γραφής και των ΤΠΕ στην υλοποίηση πολιτιστικών προγραμμάτων. Πλαίσιο, εφαρμογή και διαπιστώσεις. Στο Δαρδιώτη, Α. & Μερούσης, Ν. (επιμέλεια). Νέες Ιδέες και Νέοι Προσανατολισμοί στα Πολιτιστικά και Περιβαλλοντικά Προγράμματα. Θεσσαλονίκη: Δ.Δ.Ε. Ανατολικής Θεσσαλονίκης.

(ISBN: 978-960-89315-5-8)

2014

Μαυρίδου, Α. & Ρουβάς, Γ. (2014). Εισαγωγή στη μυθιστορία: Παίζοντας το συγγραφέα. Από τη σύλληψη της ιδέας στη συγγραφή. Στο Νικολαΐδου, Σ. (επιμέλεια). Η δημιουργική Γραφή στο Σχολείο. Αθήνα: Μεταίχμιο.

(ISBN: 978-960-566-721-4)

Νικολαΐδου, Σ., Ηλιοπούλου, Κ., Κούντη, Μ., Μαυρίδου, Α., Μεταξωτού, Κ. & Ρουβάς, Γ. (2014). Μικροί συγγραφείς εν δράσει. Η δημιουργική γραφή στο ΠΠΣΠΘ. Τρία χρόνια συστηματικής χρήσης ενός καινοτόμου εργαλείου. Χρονικά (τ. 24).

(ISSN: 2241-679X)

Μαυρίδου, Α. (2014). Απουσία. Μανδραγόρας (τ. 50).

(ISSN: 1106-1898)

2013

Μαυρίδου, Α. (2013). Θεόδωρος (Τάκης) Λαζαρίδης “Στίχοι πάνω στην άμμο”. Παρέμβαση (τ. 166-167).

(ISSN: 2241-326Χ)


3ο Εκπαιδευτικό Σεμινάριο για το Ολοκαύτωμα «Οι εκπαιδευτικοί παρουσιάζουν τις εργασίες τους» (Μάρτιος 2019, Θεσσαλονίκη)

“Λογοτεχνικές αναφορές και Λογοτεχνικές οπτικές του Ολοκαυτώματος” (Μαυρίδου, Α.)


Συνέδριο «Η Δημιουργικότητα & η Καινοτομία στην εκπαιδευτική πράξη: με αφετηρία τη μακρόχρονη εμπειρία των Πειραματικών και Προτύπων Σχολείων» (Νοέμβριος 2018, Αθήνα)

“Η αναγνωστική πρόσληψη και ανταπόκριση των μαθητών στο πλαίσιο εναλλακτικής διδακτικής της λογοτεχνίας στο Γυμνάσιο: μία έρευνα πεδίου” (Μαυρίδου, Α.)


10th Conference on Informatics in Education (Νοέμβριος 2018, Θεσσαλονίκη)

“Διερεύνηση των Πρακτικών Διαδικτυακής Αναζήτησης Πληροφοριών από τους Μαθητές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης” (Μαυρίδου, Α. & Ρουβάς, Γ.)


Διεθνές Συνέδριο με τίτλο: «Λογοτεχνική Ανάγνωση στο Σχολείο και στην Κοινωνία» (Οκτώβριος 2017, Θεσσαλονίκη)

“Αποτίμηση της παραδοσιακής αξιολόγησης των μαθητών στο μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας στην υποχρεωτική Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση” (Μαυρίδου, Α.)


5ο Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο Κεντρικής Μακεδονίας με θέμα: «Αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στη Διδακτική Πράξη» (Απρίλιος 2018, Θεσσαλονίκη)

“Η ιστοσελίδα του εκπαιδευτικού ως εργαλείο άτυπης εκπαίδευσης: από την θεωρία στην πράξη” (Μαυρίδου, Α. & Ρουβάς, Γ.)


10ο Πανελλήνιο Συνέδριο Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος με θέμα «Λογοτεχνία και Παιδεία» (Νοέμβριος 2016, Ιωάννινα)

“Διαθεματική διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας και της Νεοελληνικής Γλώσσας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση: Θεωρητικό πλαίσιο και διδακτική παρέμβαση” (Μαυρίδου, Α.)


1ο Πανελλήνιο Επιστημονικό Συνέδριο με Διεθνή Συμμετοχή «Οπτικοακουστικός Γραμματισμός στην Εκπαίδευση» (Ιούνιος 2016, Θεσσαλονίκη)

“Όμιλος Δημιουργικής Γραφής & Κινηματογράφου: Αξιοποίηση της Δημιουργικής Γραφής, της Τεχνολογίας Πληροφοριών & Επικοινωνίας (ΤΠΕ) και του Κινηματογράφου στην τυπική και μη τυπική εκπαίδευση. Εφαρμογή και διαπιστώσεις” (Μαυρίδου, Α., Ηλιοπούλου, Κ. & Ρουβάς, Γ.)


3ο Συνέδριο «Νέος Παιδαγωγός» (Απρίλιος 2016, Αθήνα)

“Η διδασκαλία της ΝΕ Λογοτεχνίας υπό το πρίσμα των πολλαπλών τύπων νοημοσύνης. Μια καινοτόμα εναλλακτική προσέγγιση” (Ηλιοπούλου, Κ. & Μαυρίδου, Α.)


Διεθνές Συνέδριο με θέμα: Αξιολόγηση στην Εκπαίδευση. Οργάνωση, Διοίκηση, Διδακτικό Υλικό, Αναλυτικά Προγράμματα (Απρίλιος 2016, Αλεξανδρούπολη)

“Δημιουργικές συν – εργασίες: από την εικαστική πράξη στην Δημιουργική γραφή” (Μαυρίδου, Α. & Ηλιοπούλου, Κ.)


1ο Πανελλήνιο Συνέδριο για την προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας (Οκτώβριος 2015, Λάρισα)

“Διαβαθμισμένο πλαίσιο εναλλακτικής αξιολόγησης της ΝΕ Λογοτεχνίας: Μια καινοτόμα διδακτική προσέγγιση” (Ηλιοπούλου, Κ. & Μαυρίδου, Α.)


2ο Διεθνές Συνέδριο «Δημιουργικής Γραφής» (Οκτώβριος 2015, Κέρκυρα)

“Η Δημιουργική Γραφή είναι το αντίθετο της έκθεσης: η συστηματική διδασκαλία της δημιουργικής γραφής στο ΠΠΣΠΘ κατά την τετραετία 2011 – 15” (Νικολαΐδου, Σ., Ηλιοπούλου, Κ., Κούντη, Μ., Μαυρίδου, Α., Μεταξωτού, Κ. & Ρουβάς, Γ.)


Συνέδριο «Νέος Παιδαγωγός» (Μαΐος 2015, Αθήνα)

“Τα αγγεία διηγούνται τα ομηρικά έπη. Ο εικονικός γραμματισμός συναντά τον αισθητικό αλφαβητισμό στα ομηρικά έπη” (Ηλιοπούλου, Κ., Μαυρίδου, Α., Κούντη, Μ.)


Πανελλήνιο Συνέδριο «Η εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ» (Νοέμβριος 2014, Αθήνα)

“Όταν η γραφή γίνεται παιχνίδι: Δημιουργική Γραφή, Κριτικός Γραμματισμός & ΤΠΕ. Το παράδειγμα του Πρότυπου Πειραματικού Σχολείου του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης” (Ηλιοπούλου, Κ., Μαυρίδου, Α., Νικολαΐδου, Σ. & Ρουβάς, Γ.)


6th Conference on Informatics in Education (Οκτώβριος 2014, Κέρκυρα)

“Θεσσαλονίκη 3D: Η αξιοποίηση της δημιουργικής γραφής και των ΤΠΕ για την υλοποίηση πολιτιστικών προγραμμάτων. Πλαίσιο, εφαρμογή και διαπιστώσεις” (Νικολαΐδου, Σ., Μαυρίδου, Α. & Ρουβάς, Γ.)


1ο Συνέδριο της Δ.Ε.Π.Π.Σ. «Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία. Απαντώντας στις προκλήσεις του σήμερα, ανιχνεύοντας τις προοπτικές του αύριο» (Σεπτέμβριος 2014,  Αθήνα)

“Δημιουργική Γραφή: καινοτόμο γνωστικό εργαλείο παραγωγής και αξιολόγησης γραπτού λόγου, στο πλαίσιο του σχολικού μαθήματος και του οικείου Ομίλου.  Το παράδειγμα του Πρότυπου Πειραματικού Σχολείου του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης” (Ηλιοπούλου, Κ., Μαυρίδου, Α., Νικολαΐδου, Σ. & Ρουβάς, Γ.)


3ο Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο Ημαθίας «Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική πράξη» (Απρίλιος 2014, Νάουσα)

“Η αξιοποίηση των ΤΠΕ και της Δημιουργικής Γραφής για τη διδασκαλία της Λογοτεχνίας και την παραγωγή συνεχούς γραπτού λόγου. Πλαίσιο, εφαρμογή και διαπιστώσεις από τη σχολική πράξη” (Νικολαΐδου, Σ., Μαυρίδου, Α. & Ρουβάς, Γ.)



Επιμορφωτικό Σεμινάριο με θέμα: «Η αξιολόγηση των μαθητών και μαθητριών υπό το πρίσμα των αλλαγών στην Νέα Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία του Λυκείου: Ανταλλαγή απόψεων και Σύνταξη δειγματικών κριτηρίων» (2019)

Τίτλος ανακοίνωσης: “3ο Κριτήριο Ελληνικής Γλώσσας Β΄ Τάξης Γενικού Λυκείου”


Επιμορφωτικό Σεμινάριο με θέμα: «Οι αλλαγές στον τρόπο αξιολόγησης των μαθητών/τριών ΓΕΛ στα φιλολογικά μαθήματα» (2018)

Τίτλος ανακοίνωσης: “Κριτήριο αξιολόγησης ΝΕ Γλώσσας Β’ Λυκείου. Γιατί η Έκθεση δεν είναι απλά και μόνο ένα μάθημα στο σχολείο όπως όλα τα άλλα”


Τρίωρο Επιμορφωτικό Σεμινάριο με θέμα: «Διδασκαλία και Αξιολόγηση Δημιουργικής Γραφής» (2016)

Τίτλος ανακοίνωσης: “Δημιουργική γραφή στο Γυμνάσιο: παραδείγματα εφαρμογής και κριτήρια αξιολόγησης”


Επιμορφωτική ημερίδα με θέμα: «Νέα Προγράμματα Σπουδών Γυμνασίου για τα φιλολογικά μαθήματα: Νεοελληνική Γλώσσα-Λογοτεχνία-Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία» (2015)

Τίτλος ανακοίνωσης: “Εναλλακτική διδακτική και αξιολόγηση της Νεοελληνικής Γραμματείας στο Πιλοτικό Γυμνάσιο”


Επιμορφωτική ημερίδα με θέμα: «Νέα Προγράμματα Σπουδών Γυμνασίου για τα φιλολογικά μαθήματα: Νεοελληνική Γλώσσα-Λογοτεχνία-Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία» (2015)

Τίτλος ανακοίνωσης: “Προφορικός λόγος: Επιτέλους με θυμηθήκατε!”


Επιμορφωτική διημερίδα με θέμα: «Διδακτικές προτάσεις και πρωτοβουλίες των εκπαιδευτικών» (2015)

Τίτλος ανακοίνωσης: “Βιωματική πιλοτική διδασκαλία της Νεοελληνικής Γλώσσας με αξιοποίηση ΤΠΕ: Μια εναλλακτική προσέγγιση της διδασκαλίας των γλωσσικών μαθημάτων”


Επιμορφωτική ημερίδα με θέμα: «Από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο» (2015)

Τίτλος ανακοίνωσης: “Νεοελληνική Γλώσσα & Γραμματεία στην Α’ Γυμνασίου: Βιωματική πιλοτική διδασκαλία με αξιοποίηση των ΤΠΕ”


Επιμορφωτική ημερίδα με θέμα: «Δημιουργική γραφή και άλλες τέχνες» (2015)

Τίτλος ανακοίνωσης: “Δημιουργικές συν – εργασίες: από την εικαστική πράξη στη δημιουργική γραφή”


Επιμορφωτική ημερίδα με θέμα: «Διδακτέα-Εξεταστέα ύλη φιλολογικών μαθημάτων, Σχεδιασμός Διδασκαλίας, Αξιολόγηση» (2014)

Τίτλος ανακοίνωσης: “Ένα ταξίδι επιστημονικής φαντασίας στην αρχαία ελληνική γλώσσα (Ενότητα 5η, Αρχαία Ελληνικά Α΄ Γυμνασίου). Μια πρόταση εναλλακτικής διδασκαλίας”


Επιμορφωτική ημερίδα με θέμα: «Διδακτική της Ιστορίας» (2014)

Τίτλος ανακοίνωσης: “Ο κόσμος του Ισλάμ κατά την περίοδο του Μεσαίωνα: Ένα μάθημα κατά της μισαλλοδοξίας”


Επιμορφωτική ημερίδα με θέμα: «Αποτίμηση τριετούς εφαρμογής των πιλοτικών προγραμμάτων στη διδασκαλία των φιλολογικών μαθημάτων στο ΠΠΣΠΘ: Σκέψεις και προβληματισμοί» (2014)

Τίτλος α’ ανακοίνωσης: “Εναλλακτικές προσεγγίσεις της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας: από τη θεωρία στην πράξη”

Τίτλος β’ ανακοίνωσης: “Προφορικός Λόγος: Επιτέλους απέκτησε φωνή!”


Επιμορφωτική ημερίδα με θέμα: «Πιλοτικά Προγράμματα Σπουδών Γυμνασίου. Παραδείγματα Εφαρμογής – Βιωματικό Εργαστήριο» (2013)

Τίτλος ανακοίνωσης: “Λογοτεχνία & Δημιουργική Γραφή”



ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΓΡΑΦΗΣ


2016 – 2019

Βιβλιοπωλείο Κωνσταντινίδης

Εργαστήρια Δημιουργικής Γραφής για Εφήβους

Εργαστήρια Δημιουργικής Γραφής για Ενήλικες

2015 – 2016

Βιβλιοπωλείο Ιανός

Εργαστήρια Δημιουργικής Γραφής για Εφήβους

2014 – 2015

Πολυχώρος Οξυγόνο των εκδόσεων Μεταίχμιο

Εργαστήρια Δημιουργικής Γραφής για Εφήβους


ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ


2017 – 2018

Μέλος της Συντακτικής Επιτροπής του Περιοδικού “Χρονικά”

2016 – 2017

Μέλος της Συντακτικής Επιτροπής του Περιοδικού “Χρονικά”

2015 – 2016

Μέλος της Συντακτικής Επιτροπής του Περιοδικού “Χρονικά”

2014 – 2015

Μέλος της Οργανωτικής Επιτροπής του Β’ Μαθητικού Διαγωνισμού Δημιουργικής Γραφής

Μέλος της Επιστημονικής Επιτροπής του Β’ Μαθητικού Διαγωνισμού Δημιουργικής Γραφής

Μέλος της Οργανωτικής Επιτροπής της επιμορφωτικής ημερίδας με θέμα: “Δημιουργική Γραφή & άλλες τέχνες”

2013 – 2014

Μέλος της Οργανωτικής Επιτροπής του Α’ Μαθητικού Διαγωνισμού Δημιουργικής Γραφής

Μέλος της Επιστημονικής Επιτροπής του Α’ Μαθητικού Διαγωνισμού Δημιουργικής Γραφής

Μέλος της Οργανωτικής Επιτροπής της επιμορφωτικής ημερίδας με θέμα: “Δημιουργική Γραφή & Θέατρο”


ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΩΣ ΚΡΙΤΗΣ ΣΕ ΣΥΝΕΔΡΙΑ


3ο Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο με θέμα: «Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο» (Οκτώβριος 2018, Πάτρα)

4ο Διεθνές Συνέδριο για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας (Οκτώβριος 2017, Λάρισα)

5ο Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο Κεντρικής Μακεδονίας με θέμα: «Αξιοποίηση των Τ.Π.Ε. στη διδακτική πράξη» (Απρίλιος 2018, Θεσσαλονίκη)

2ο Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο με θέμα: «Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο» (Οκτώβριος 2017, Πάτρα)

3ο Διεθνές Συνέδριο για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας (Οκτώβριος 2017, Λάρισα)

1ο Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο με θέμα: «Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο» (Οκτώβριος 2016, Πάτρα)

2ο Πανελλήνιο Συνέδριο για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας (Οκτώβριος 2016, Λάρισα)


ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ


2009

Β΄ βραβείο στους 5ους Πανελλήνιους Μαθητικούς Σχολικούς Αγώνες

1986

2ο βραβείο σε πανελλήνιο μαθητικό διαγωνισμό διηγήματος για τα 2300 χρόνια της Θεσσαλονίκης

1985

1ο βραβείο σε πανελλήνιο μαθητικό διαγωνισμό ποιήματος για τον Μακεδονικό Αγώνα


ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΑ


Φιλολογική επιμέλεια στην ποιητική συλλογή Μικρή Διαθήκη του Γιώργου Λίλλη, εκδ. Περισπωμένη (Δεκέμβριος 2012)

Εισαγωγικό σημείωμα στην ποιητική συλλογή Το Αγκάθι του Δημήτρη Μαστροδήμου (Φεβρουάριος 2009)