Μέσα από τη συγκεκριμένη εκπαιδευτική πρακτική οι μαθητές ευαισθητοποιούνται στο προσφυγικό ζήτημα μέσα από την υπεράσπιση των δικαιωμάτων. Αναλαμβάνουν ρόλους και δρουν ως ευρωπαίοι πολίτες, οι οποίοι υπερασπίζονται τα ατομικά, κοινωνικά και πολιτικά δικαιώματα όλων των ανθρώπων και ειδικότερα των προσφύγων. Αρχικά γίνεται προσπάθεια προσέγγισης ενός κοινωνικού φαινομένου που προβληματίζει την κοινωνία μας και υπεράσπισης των δικαιωμάτων. Επιπλέον, η προσέγγισή μας στοχεύει να δημιουργήσει ενημερωμένους και δραστηριοποιημένους νεαρούς πολίτες, οι οποίοι με τόλμη και θάρρος εκφράζουν τις δίκαιες και αντικειμενικές απόψεις τους. Επιδιώκεται η διαμόρφωση στάσεων και αξιών, η καλλιέργεια της ευρωπαϊκής συνείδησης, της κοινωνικής ευαισθησίας, της συνεργασίας, η ανάπτυξη της προσφοράς, η καλλιέργεια της δημιουργικής σκέψη και της ενσυναίσθησης. Βασικοί στόχοι της συγκεκριμένης πρακτικής είναι οι μαθητές: 1) να γνωρίσουν και να υπερασπιστούν τα Ανθρώπινα Δικαιώματα και τα Δικαιώματα του Παιδιού (κατοχύρωση ? καταπάτηση ? συνέπειες). 2) Να αποκτήσουν ενσυναίσθηση για τα παιδιά πρόσφυγες, αντιστεκόμενοι στον ρατσισμό και αποδοχόμενοι τη διαφορετικότητα στη φυλή, στο φύλο, στο χρώμα και στις ικανότητες των ανθρώπων. Η συγκεκριμένη εκπαιδευτική πρακτική τέθηκε σε εφαρμογή με τα ακόλουθα μεθοδολογικά εργαλεία: την διερευνητική, την ομαδοσυνεργατική και την βιωματική προσέγγιση, τα οποία απορρέουν από τη Γενική ?ιδακτική και ?πορούν να συνδυαστούν ?ε άλλες ειδικότερες στρατηγικές. Η ανάπτυξη και υλοποίηση της πρακτικής ακολούθησε σε γενικές γρα??ές την εξής πορεία : Επιλογή του θέ?ατος – Καθορισ?ός στόχων – Σχεδιασ?ός της εργασίας και συγκρότηση ολιγο?ελών ο?άδων – Ανάθεση και υλοποίηση των εργασιών σε ατο?ικό και ο?αδικό επίπεδο – Συζήτηση αποτελεσ?άτων -Παρουσίαση ? Αξιολόγηση. Όλοι οι μαθητές δραστηριοποιήθηκαν σε ομάδες (ομαδοσυνεργατική μέθοδος): εργάστηκαν, παρακολούθησαν, ερεύνησαν, έπαιξαν και δραματοποίησαν σε συνεργασία με την άμεσα εμπλεκόμενη εκπαιδευτικό.