ginkgo leaf yellow Έρευνα και πειραματισμός
   Δοκιμές και αναζητήσεις

Και γιατί όχι δηλαδή;

Στη διάρκεια των ετών που δίδασκα Τεχνολογία στο Γυμνάσιο (τρία χρόνια) και στο Λύκειο (οκτώ), μου δόθηκε η ευκαιρία να πειραματιστώ με το μάθημα. Στην πλάτη των μαθητών; Θα έλεγα με την πλάτη και την ψυχή τους.

Εργασία σε ομάδες

Οι ατομικές εργασίες έχουν μόνο ένα πλεονέκτημα: εύκολη και σχετικά αντικειμενική αξιολόγηση. Η εργασία σε ομάδες αντίθετα έχει και παιδαγωγικά πλεονεκτήματα και καλύτερα / εντυπωσιακότερα αποτελέσματα και τελικά, για εμένα τουλάχιστον, γοητεία και πρόκληση.

Έτσι όταν μπορώ να εξασφαλίσω στοιχειωδώς μια αντικειμενικότητα στην αξιολόγηση, επιτρέπω την συνεργασία, συνήθως δυο, σπανιότερα τριών μαθητών. Μία χρονιά όμως έκανα κι εγώ το πείραμά μου: άφησα τους μαθητές να εργαστούν σε πολυμελείς ομάδες, εφόσον το επιθυμούσαν, βιντεοσκοπώντας παράλληλα τη διαδικασία. Τα συμπεράσματα σε μορφή εισήγησης μπορείτε να τα διαβάσετε στη σύνδεση αριστερά, ενώ τα βίντεο που γύρισαν τα παιδιά τα έχω στη σελίδα με τις εργασίες μαθητών

Συνδυασμός με Περιβαλλοντική Εκπαίδευση

Στήλη

Κάποτε κλήθηκα να διδάξω Τεχνολογία σε εσπερινό Λύκειο. Για να κάνω το μάθημα γοητευτικότερο, αποφάσισα να το συνδυάσω με πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης με θέμα την εξέλιξη της γραφής. Το πάθος και ο χρόνος που αφιέρωσαν οι μαθητές, παρότι εργαζόμενοι ενήλικες, ξεπέρασαν κάθε προσδοκία. Μπορείτε να διαβάσετε γι αυτό στις δύο συνδέσεις αριστερά.