ΔΟΜΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ | ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ | ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ |
H έννοια της πραγματικότητας |
Μεταβαλλόμενη και διαπραγματευόμενη |
Στατική και δεδομένη |
|
Η έννοια της γνώσης |
Διαλεκτικά δομούμενη γνώση
|
Εγκυκλοπαιδική γνώση |
|
Ο εκπαιδευόμενος |
Μεσολαβητής (οι εκπαιδευόμενοι και οι εκπαιδευτικοί ως υποκείμενα)
|
Αποδέκτης (ο εκπαιδευτικός ως υποκείμενο) |
|
Περιοχή μελέτης |
Σχετικά ανοικτή
|
Σχετικά κλειστή |
|
Μορφή ερωτήσεων |
Αυθεντικές και ανοικτού τύπου
(οι απαντήσεις δεν είναι γνωστές)
|
Μη αυθεντικές και κλειστού τύπου (οι απαντήσεις είναι γνωστές) |
|
Αλληλεπίδραση των ομάδων
|
Προσανατολισμένη στο αντικείμενο |
Προσανατολισμένη στην επίδοση |
|
Σκοποί της μελέτης |
Σύγκρουση, νέες ερωτήσεις και βαθιά γνώση του αντικειμένου |
Γενική συναίνεση, αναπαραγωγή της υπάρχουσας γνώσης |
|
Υποκείμενα της μελέτης |
Εκπαιδευόμενοι και εκπαιδευτικοί
|
Εκπαιδευτικοί |
|
ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ |
ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ |
Οι διαφορές των μαθητών αγνοούνται ή αντιμετωπίζονται όταν είναι προβληματικές |
Οι διαφορές των μαθητών μελετώνται ως βάση για τον προγραμματισμό |
Η αξιολόγηση γίνεται συνήθως στο τέλος για να διαπιστωθεί "ποιός απέκτησε τη γνώση" |
Η αξιολόγηση είναι συνεχής και διαγνωστική με σκοπό την προσαρμογή της διδασκαλίας στις ανάγκες των μαθητών |
Επικρατεί σχετικά στενή αντίληψη για την νοημοσύνη |
Γίνεται αποδεκτό ότι η νοημοσύνη έχει πολλαπλές μορφές |
Σπάνια λαμβάνεται υπόψη το ενδιαφέρον των μαθητών |
Οι μαθητές συχνά καθοδηγούνται ώστε να κάνουν μαθησιακές επιλογές με βάση τα ενδιαφέροντά τους |
Λίγες επιλογές, οι οποίες προσιδιάζουν στο μαθησιακό προφίλ των μαθητών λαμβάνονται υπόψη |
Παρέχονται πολλές επιλογές ανάλογες με το μαθησιακό προφίλ |
Κυριαρχεί η διδασκαλία προς ολόκληρη την τάξη |
Χρησιμοποιούνται πολλές διδακτικές ρυθμίσεις |
Η κάλυψη του εγχειριδίου και του αναλυτικού προγράμματος κατευθύνει τη διδασκαλία |
Η ετοιμότητα, το ενδιαφέρον και το μαθησιακό προφίλ των μαθητών διαμορφώνουν τη διδασκαλία |
Κανόνας είναι η ανάθεση μιας και μοναδικής εργασίας |
Κανόνας είναι η ανάθεση εναλλακτικών μορφών εργασίας |
Επικρατεί ένα και μοναδικό εγχειρίδιο |
Παρέχονται πολλαπλά μέσα |
Μπορεί να αναζητηθεί μια και μοναδική ερμηνεία ιδεών και γεγονότων |
Αναζητούνται συστηματικά πολλαπλές προσεγγίσεις στις ιδέες και τα γεγονότα |
Ο εκπαιδευτικός κατευθύνει τη μαθησιακή συμπεριφορά των μαθητών |
Ο εκπαιδευτικός διευκολύνει την ανάπτυξη των δεξιοτήτων των μαθητών, ώστε να ανεξαρτητοποιηθούν περισσότερο ως μανθάνοντες |
Ο εκπαιδευτικός λύνει προβλήματα |
Οι μαθητές αλληλοβοηθούνται και μαζί με τον εκπαιδευτικό λύνουν προβλήματα |
Ο εκπαιδευτικός χρησιμοποιεί κοινά κριτήρια για την αξιολόγηση όλων των μαθητών |
Οι μαθητές συνεργάζονται με τον εκπαιδευτικό για να θέσουν μαθησιακούς στόχους για τους ίδιους και για ολόκληρη την τάξη |
Συχνά χρησιμοποιείται μια και μοναδική μορφή αξιολόγησης |
Οι μαθητές αξιολογούνται με πολλαπλούς τρόπους |
Υπάρχει ένας και μοναδικός ορισμός για την ιδέα "εξαιρετική επίδοση" |
Η εξαιρετική επίδοση καθορίζεται σε μεγάλο βαθμό από την πρόοδο που σημειώνει ο μαθητής με κριτήριο το σημείο που ξεκίνησε |
Η μάθηση εστιάζεται στην απομνημόνευση γεγονότων και την απόκτηση δεξιοτήτων |
Η μάθηση εστιάζεται στη χρήση βασικών δεξιοτήτων για την αντίληψη και κατανόηση βασικών εννοιών και αρχών |