KΑΛΩΣ ΟΡΙΣΑΤΕ
ΤΗΛ: 210-5241118
Aριθμός
Επισκεπτών:
Η αισιοδοξία είναι η στρατηγική για ένα καλύτερο μέλλον, διότι αν δεν πιστεύεις ότι το μέλλον μπορεί να είναι καλύτερο, τότε είναι αδύνατο να προχωρήσεις και να πάρεις την ευθύνη για να το πετύχεις. Αρκετά προβλήματα της διδασκαλίας δεν είναι προβλήματα της ανάπτυξης, αλλά βοήθεια ώστε να καλλιεργηθεί η ανάπτυξη. Από όσα γνωρίζω μέχρι τώρα, και είναι από την προσωπική μου εμπειρία από τη διδασκαλία, νομίζω ότι το 90% ή ίσως το 98% των προβλημάτων της διδασκαλίας αντιμετωπίζονται με το να βοηθήσουμε τους εκπαιδευόμενους να αποκτήσουν ενδιαφέροντα ή να μην τους εμποδίζουμε να αποκτήσουν ενδιαφέροντα. Η εκπαίδευση πρέπει να βασιστεί στην ανάπτυξη δεξιοτήτων κριτικής σκέψης των μαθητών και στις διαδικασίες απόκτησης χρήσιμων και εφαρμόσιμων γνώσεων. Noam Chomsky
Για τη δυναμική της διανοητικής ανάπτυξης στο σχολείο και για τη σχετική πρόοδο του μαθητή μεγαλύτερη σημασία έχει όχι το επίπεδο της τρέχουσας διανοητικής ανάπτυξης, αλλά το μέγεθος της ζώνης της πλησιέστερης ανάπτυξης που αφορά το χάσμα μεταξύ του τι μπορεί να πετύχει ένας μαθητής όταν επιλύει μόνος του προβλήματα και τι σε συνεργασία ή με την καθοδήγηση των ενηλίκων ή των πιο ικανών συνομηλίκων του. L. S. Vygotsky
Tα αντικείμενα πάνω στα οποία καλείται ο μαθητής να δράσει, όπως και τα αποτελέσματα από τις συντονισμένες δράσεις του πάνω σε αυτά, δεν πρέπει να είναι ούτε πολύ ξένα προς τις εμπειρίες του, ώστε να προκαλούν τρόμο, ούτε και πολύ οικεία, ώστε να καταντούν ανιαρά. Jean Piaget
Οι καθηγητές πρέπει να είναι διανοούμενοι, κοινωνικοί ακτιβιστές, κριτικοί ερευνητές, ηθικοί, ριζοσπαστικοί φιλόσοφοι και πολιτισμικοί εργάτες με συνείδηση, κριτική, αναστοχασμό, δράση και πράξη. Πρέπει να τολμάμε να μάθουμε πώς να τολμάμε, για να λέμε όχι στη γραφειοκρατικοποίηση του νου, στην οποία είμαστε εκτεθειμένοι κάθε μέρα. Πρέπει να τολμάμε, για να μπορούμε να συνεχίσουμε να το κάνουμε ακόμα κι όταν από υλικής άποψης μας συμφέρει περισσότερο να πάψουμε να τολμάμε. Paulo Freire Peter McLaren
|