ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ

ΕΙΔΙΚΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

ΑΛΛΑ ΘΕΜΑΤΑ

 

 

KΑΛΩΣ ΟΡΙΣΑΤΕ

 

ΤΗΛ: 210-5241118
FAX: 210-7786024
ΚΙΝ: 6984843085
e-mail:
apapadim@sch.gr

 

Aριθμός Επισκεπτών:
free counters

Η αισιοδοξία είναι η στρατηγική για ένα καλύτερο μέλλον, διότι αν δεν πιστεύεις ότι το μέλλον μπορεί να είναι καλύτερο, τότε είναι αδύνατο να προχωρήσεις και να πάρεις την ευθύνη για να το πετύχεις.

Αρκετά προβλήματα της διδασκαλίας δεν είναι προβλήματα της ανάπτυξης, αλλά βοήθεια ώστε να καλλιεργηθεί η ανάπτυξη. Από όσα γνωρίζω μέχρι τώρα, και είναι από την προσωπική μου εμπειρία από τη διδασκαλία, νομίζω ότι το 90% ή ίσως το 98% των προβλημάτων της διδασκαλίας αντιμετωπίζονται με το να βοηθήσουμε τους εκπαιδευόμενους να αποκτήσουν ενδιαφέροντα ή να μην τους εμποδίζουμε να αποκτήσουν ενδιαφέροντα.

Η εκπαίδευση πρέπει να βασιστεί στην ανάπτυξη δεξιοτήτων κριτικής σκέψης των μαθητών και στις διαδικασίες απόκτησης χρήσιμων και εφαρμόσιμων γνώσεων.

Noam Chomsky

 

Για τη δυναμική της διανοητικής ανάπτυξης στο σχολείο και για τη σχετική πρόοδο του μαθητή μεγαλύτερη σημασία έχει όχι το επίπεδο της τρέχουσας διανοητικής ανάπτυξης, αλλά το μέγεθος της ζώνης της πλησιέστερης ανάπτυξης που αφορά το χάσμα μεταξύ του τι μπορεί να πετύχει ένας μαθητής όταν επιλύει μόνος του προβλήματα και τι σε συνεργασία ή με την καθοδήγηση των ενηλίκων ή των πιο ικανών συνομηλίκων του.

L. S. Vygotsky

 

Tα αντικείμενα πάνω στα οποία καλείται ο μαθητής να δράσει, όπως και τα αποτελέσματα από τις συντονισμένες δράσεις του πάνω σε αυτά, δεν πρέπει να είναι ούτε πολύ ξένα προς τις εμπειρίες του, ώστε να προκαλούν τρόμο, ούτε και πολύ οικεία, ώστε να καταντούν ανιαρά.

Jean Piaget

 

Οι καθηγητές πρέπει να είναι διανοούμενοι, κοινωνικοί ακτιβιστές, κριτικοί ερευνητές, ηθικοί, ριζοσπαστικοί φιλόσοφοι και πολιτισμικοί εργάτες με συνείδηση, κριτική, αναστοχασμό, δράση και πράξη.

Πρέπει να τολμάμε να μάθουμε πώς να τολμάμε, για να λέμε όχι στη γραφειοκρατικοποίηση του νου, στην οποία είμαστε εκτεθειμένοι κάθε μέρα. Πρέπει να τολμάμε, για να μπορούμε να συνεχίσουμε να το κάνουμε ακόμα κι όταν από υλικής άποψης μας συμφέρει περισσότερο να πάψουμε να τολμάμε.

Paulo Freire

 
H κριτική παιδαγωγική είναι μια ριζοσπαστική προσέγγιση στην εκπαίδευση η οποία αναζητάει τρόπους για να μετασχηματίσει καταπιεστικές δομές της κοινωνίας, χρησιμοποιώντας δημοκρατικές και ακτιβιστικές προσεγγίσεις στη διδασκαλία και μάθηση. Η βασική της επιδίωξη είναι να μεταφέρουμε στην αίθουσα διδασκαλίας τα ιδανικά της ελευθερίας και της δικαιοσύνης.

Peter McLaren