Σε ένα από τα καλύτερα άρθρα που διάβασα πρόσφατα αναλύεται μια μεταέρευνα (έρευνα που επεξεργάζεται και συναρθρώνει τα αποτελέσματα άλλων ερευνών) η οποία διαπιστώνει ότι οι καλύτερες ακαδημαϊκές παρεμβάσεις για τους μαθητές με χαμηλό κοινωνωικοικονομικό προφίλ, δηλαδή, τους φτωχούς είναι οι ακόλουθες:
- Ιδαίτερα μαθήματα
- Ανατροφοδότηση και παρακολούθηση της προόδου του μαθητή
- Ομαδική διδασκαλία
- Συνεργατική μάθηση (μάθηση σε ζεύγη ή μικρές ομάδες)
Συμπέρασμα: ο μαθητής χρειάζεται άλλους ανθρώπους για να μάθει, δασκάλους και συμμαθητές (όχι απαραίτητα μηχανές).
Η έρευνα είναι: Academic Interventions for Elementary and Middle School Students With Low Socioeconomic Status. A Systematic Review and Meta-Analysis. (Jens Dietrichson, Martin Bøg, Trine Filges, Anne-Marie Klint Jørgensen)
Τον ενδιαφέροντα σχολιασμό της ερευνάς διαβάστε τον εδώ: Study of the Week: What Actually Helps Poor Students? Human Beings