Εφέτος έχετε πάλι τους ίδιους μαθητές. Ξέρετε πλέον πολλά
πράγματα γι' αυτούς και εκείνοι για σας. Όμως όσα και να ξέρετε
πέρασαν πάνω από δύο μήνες που δε συναντηθήκατε, έγιναν τόσα πολλά
και η καινούρια χρονιά δεν μπορεί να αρχίσει αμέσως μόνο με
μαθήματα. Για μια
ομαλή προσαρμογή μπορείτε να κάνετε τις παρακάτω δραστηριότητες:
Πρώτη μέρα
Αγιασμός: Μετά τον Αγιασμό στην τάξη. Λίγος χρόνος για συζήτηση
σχετικά με τον κανονισμό της
λειτουργίας του σχολείου. Καθώς προχωρεί η συζήτηση δημιουργία
στον πίνακα απλού νοητικού χάρτη (πρώτη επαφή). Παράδοση
βιβλίων.
Στη συνέχεια βγάζουμε τις
εθιμοτυπικές φωτογραφίες μας και αν προλάβουμε παίζουμε το
παιχνίδι "Τι είναι; Τι είναι;".
Είναι παιχνίδι μνήμης. Κρεμάω τις καρτέλες στο σκοινί δείχνοντάς
τους τη ζωγραφιά που υπάρχει πίσω από κάθε αριθμό. Ύστερα τα
ρωτώ τι είναι πίσω από το 5, πίσω από το 11 κλπ. Όποιος απαντά
σωστά συνεχίζει. Αν απαντήσει λάθος βάζω άλλον μαθητή.
Στόχοιτου παιχνιδιού είναι να διασκεδάσουν, να εκτελέσουν οδηγίες, να
περιμένουν τη σειρά τους, να μιλήσουν.
Τέλος εργασία για το σπίτι: Φτιάξτε έναν δικό
σας νοητικό χάρτη που να περιγράφει το καλοκαίρι σας. Μπορείτε να
ασχοληθείτε με τα εξής θέματα: πού (π.χ. ταξίδια, χωριό), όμορφα
πράγματα (π.χ. ψώνια, βόλτες, παιχνίδια), άσχημα πράγματα, φίλοι (τα
ονόματα εκείνων που συνάντησες παλιούς ή καινούριους). Τον
χάρτη σας θα μας τον παρουσιάσετε αύριο στον πρωινό κύκλο
περιγράφοντας σε όλους πώς περάσατε το καλοκαίρι σας.
Στόχοι:Μια πρώτη προσπάθεια να οργανώσουν ιδέες και πληροφορίες για την
ανάπτυξη του θέματός τους, να κρατήσουν σημειώσεις.
Δεύτερη μέρα
Πρωινός κύκλος(στην αυλή):το κάθε παιδί δείχνοντας τον νοητικό
χάρτη του θα προσπαθήσει να μας εξηγήσει πώς πέρασε το
καλοκαίρι. Τέλος θα συζητήσουμε για τις προσδοκίες τους σχετικά
με τη χρονιά που αρχίζει και θα κάνουμε μια χαρούμενη κινητική
δραστηριότητα.
Υπενθύμιση κανόνων - ΤΟ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟ
(στην αυλή): η δράση αυτή είναι πολύ
σημαντική, γιατί μέσα από το θεατρικό παιχνίδι τα παιδιά
καταλαβαίνουν ποιος είναι ο σκοπός του δασκάλου και τι περιμένει
από αυτά, αλλά και ποιοι πρέπει να είναι οι δικοί τους στόχοι
όντας μαθητές αυτής της τάξης. Φέτος θα το παίξουμε στην αυλή.
Από πριν φρόντισαν να φτιάξουν εισιτήρια.
Βρες
ό,τι κάνει 10: παιχνίδι στην αυλή. Σε μισά χαρτιά Α4 γράφουμε
πράξεις που κάνουν 10 και πράξεις που δεν κάνουν 10. Χωρίζουμε
τα παιδιά σε δύο ομάδες, για να έχει λίγο σασπένς το πράγμα και
τους ζητούμε να βρουν αυτές που κάνουν 10 μέσα σε εύλογο χρόνο.
Κερδίζει και πανηγυρίζει η ομάδα που θα βρει τις πιο πολλές.
ΜΔ: στην αυλή με το πινακάκι τους. Τους λέω και γράφουν
αριθμούς και βρίσκουν Μ και Δ. Περισσότερα για το πινακάκιΕΔΩ.
Γνωριμία με τους ήρωες της Γλώσσας (στην τάξη): Γνωρίζουμε την
καινούρια παρέα. Συζητούμε για καινούριους φίλους που γνωρίσαμε
το καλοκαίρι.
Παίζουμε το παιχνίδι ρόλων "Ποιος
είμαι;": Ένας μαθητής σηκώνεται μπροστά στην ομάδα και
περιγράφει κάποιον συμμαθητή του, χωρίς να τον κοιτάζει για να
μη φανερωθεί. Οι μαθητές καλούνται να βρουν ποιον περιγράφει.
Π.χ. "Είμαι αγόρι, έχω μαύρα μαλλιά, μου αρέσει το ποδόσφαιρο,
όταν χτυπάει το κουδούνι τρέχω πάντα να βγω πρώτος. Ποιος είμαι;".
Ζωγραφίζουμε τον διπλανό μας (στην τάξη). Τον κάνουμε να μιλάει.
Περισσότερες λεπτομέρειεςΕΔΩ.