Πρόκειται για την άσκηση 6 του βιβλίου της Γλώσσας, κεφ.
"Ο Κεραμιδοτρέχαλος" της 9ης ενότητας "Η παράσταση αρχίζει".
Βασικοί στόχοι:
η γραφή παραμυθιού και μάλιστα από την ανάποδη. Επιμέρους στόχοι: η χρήση
χρονικών και τροπικών εκφράσεων, διαλόγων, επιθέτων, σκέψεων και συναισθημάτων.
Στο προσυγγραφικό στάδιο
συζητήσαμε για τα δομικά στοιχεία του παραμυθιού. Συζητήσαμε επίσης για το πώς
γράφεται ένα παραμύθι από την ανάποδη. Το κάθε παιδί διάλεξε το χωροχρονικό
πλαίσιο του παραμυθιού του, καθώς και το τέλος του. Όλοι μαζί αποφασίσαμε πόσες
παραγράφους θα έχει το κείμενό τους και δώσαμε τίτλους, για να θυμούνται
γράφοντας με τι θέμα θα ασχοληθούν στην καθεμία. Τέλος έγινε καταιγισμός ιδεών
σχετικά με τα επίθετα που θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν για τον καλό και τον
κακό ήρωα.
Συγγραφικό
στάδιο:
Όταν τα παιδιά
ετοιμάστηκαν προχωρήσαμε
στη συγγραφή.
Μετασυγγραφικό στάδιο:
Διάβασαν το γραπτό τους και αυτοαξιολογήθηκαν. Προσπάθησαν να
διορθώσουν ή να συμπληρώσουν.
Στο σπίτι έκαναν την
παρακάτω εργασία για εξάσκηση σχετικά με τα δομικά στοιχεία του παραμυθιού.
Μέχρι εδώ ένα δίωρο.
Κατεβάστε τα αρχεία από
ΕΔΩ.
Για το σπίτι έδωσα την παρακάτω εργασία.
Κατεβάστε την από
ΕΔΩ.
Σύνδεσμος
ΕΔΩ
Ακολούθησε διόρθωση
και αξιολόγηση από μένα σημειώνοντας τις δυσκολίες που αντιμετώπισε το κάθε
παιδί και τα σημεία που χρειάζονταν επιδιόρθωση.
Την επόμενη μέρα οι
μαθητές επιμελήθηκαν τα κείμενά τους. Η δασκάλα εξήγησε και βοήθησε όπου υπήρξε
δυσκολία. Όσοι τελείωναν ξεκινούσαν την αντιγραφή, η οποία για να ολοκληρωθεί δόθηκε
στο σπίτι.
Μέχρι εδώ άλλη μία
ώρα.
Την επόμενη μέρα
διαβάσαμε στην τάξη σχεδόν όλα τα παραμύθια
σχολιάζοντας με τα
παιδιά εάν ο παραμυθάς είχε πετύχει τους στόχους και επαινώντας τις προσπάθειές
τους.
Μέχρι εδώ άλλη μία ώρα.
Συνολική διάρκεια
διδασκαλίας 4 ώρες.
Διαβάστε
ΕΔΩ
πώς ένα από τα παραμύθια των παιδιών έγινε θεατρικό κείμενο.
Διαβάστε
ΕΔΩ
για το παραμύθι στη Β΄ δημοτικού.
Διαβάστε
ΕΔΩ
για το παραμύθι στη Δ΄ δημοτικού.
Διαβάστε
ΕΔΩ
για το εικονογραφημένο παραμύθι.
Διαβάστε
ΕΔΩ
για το εικονογραφημένο παραμύθι ως ανακεφαλαίωση
του μαθήματος της Ιστορίας.