Περιγραφή χώρου
Το δωμάτιό μου
Παραγωγή γραπτού λόγου, Β΄ τάξη


Πρόκειται για της δραστηριότητα 10 του Τ.Ε. της 13ης ενότητας "Μες στο Μουσείο" της Γλώσσας Β΄ δημοτικού. Μόνο που για την πρώτη επαφή των παιδιών με την περιγραφή χώρου δεν τους ζητώ να περιγράψουν την αίθουσα, αλλά το δωμάτιό τους. Και αυτό γιατί η αίθουσά μας έχει πολλά πράγματα μέσα και τα παιδιά μπερδεύονται και πλατειάζουν για πρώτη φορά. Στόχος της συγκεκριμένης δραστηριότητας να παράγουν οι μαθητές περιγραφικό κείμενο με τη χρήση επιθέτων, τοπικών επιρρημάτων και της λέξης "όπου". Επιμέρους στόχοι: εμπέδωση παραγράφων, λεζάντα και αυτοαξιολόγηση-αξιολόγηση και βελτίωση γραπτού.

ΠΡΟΣΥΓΓΡΑΦΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ

 
Σύνδεσμος ΕΔΩ

 

Στο προσυγγραφικό τονίσαμε τα επίθετα και τα τοπικά επιρρήματα που θα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε και συμφωνήσαμε ότι το κείμενό τους θα έχει ΑΡΧΗ, ΜΕΣΗ και ΤΕΛΟΣ. Δηλ. τρεις παραγράφους.

ΣΥΓΓΡΑΦΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ

Όλα τα παιδάκια προσπάθησαν να ακολουθήσουν τις οδηγίες με μεγάλη επιμέλεια.


Σύνδεσος ΕΔΩ

ΜΕΤΑΣΥΓΓΡΑΦΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ

Στο μετασυγγραφικό στάδιο αξιολόγησαν το γραπτό τους διαβάζοντάς το προσεχτικά. Παρατήρησα ότι όλα τα παιδιά αξιολόγησαν σχεδόν σωστά, ωστόσο ελάχιστα επέστρεψαν πίσω για να βελτιώσουν το γραπτό τους.

Κάθε παιδί που τελείωνε έφτιαχνε σχετική ζωγραφιά και έγραφε λεζάντα.

Μέχρι εδώ δύο διδακτικές ώρες.

Για το σπίτι έδωσα την παρακάτω άσκηση:

Ακολούθησε η δική μου αξιολόγηση. Διόρθωσα τα μη σοβαρά λάθη, σημείωσα τα σοβαρά-καταληκτικά, σημείωσα τα Επίθετα και τα Τοπικά Επιρρήματα που χρειάζονταν ακόμη, τις επαναλήψεις και τις αλλαγές λέξεων που απαιτούνταν για τη βελτίωση του γραπτού τους.

Σε επόμενο δίωρο τους έδωσα να αξιολογήσουν το κείμενο κάποιου μαθητή. Επέμεινα ότι δεν αρκεί να βρίσκουν τις ατέλειες, αλλά πρέπει να βελτιώνουν το γραπτό. Αφού τους άφησα αρκετό χρόνο γι αυτή τη δουλειά, κάναμε την ίδια εργασία όλοι μαζί στον πίνακα. Κατάλαβαν έτσι πώς αξιολογούν και πώς βελτιώνουν. Κατεβάστε το αρχείο από ΕΔΩ.

Μετά από αυτό πέρασαν στο δικό τους τετράδιο. Διόρθωσαν λάθη, βελτίωσαν μέρη που τους είχαν σημειωθεί. Όταν ολοκλήρωσαν άρχισαν το καθαρογράψιμο για να έχουν ένα τέλειο κείμενο.

 
Σύνδεσμος ΕΔΩ

Για το σπίτι έδωσα την παρακάτω εργασία:

Στον πρωινό κύκλο των επόμενων ημερών διαβάσαμε στην τάξη όλα τα κείμενα και επαινέσαμε την προσπάθεια όλων.

Κατεβάστε τα αρχεία από ΕΔΩ.

Συνολική διάρκεια διδασκαλίας 4 διδακτικές ώρες.

Δείτε την περιγραφή προσώπου για τη Β΄ τάξη ΕΔΩ.

Δείτε την περιγραφή παιχνιδιού για τη Β΄ τάξη ΕΔΩ.

Δείτε την περιγραφή παιχνιδιού για τη Γ΄ τάξη ΕΔΩ.

Δείτε την περιγραφή παιχνιδιού για τη Δ΄ τάξη ΕΔΩ.

 

Δημιουργός Copyright © 2021-2022,
Μυλωνάκη Δήμητρα, δασκάλα

All Rights Reserved.

Τελευταία ενημέρωση 27/04/2024

counter free