Εισαγωγή Σχόλια Σύνδεσμοι

ΥΛΙΚΟ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
Ερωτήσεις


ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3
Μονάδες Εισόδου/Εξόδου

3.1 Πληκτρολόγιο, Ποντίκι, Χειριστήρια Παιχνιδιών

3.1.1 Το Πληκτρολόγιο

Ερωτήσεις Παράδοσης
  1. Γιατί χρησιμοποιείται το πληκτρολόγιο στους Η/Υ;
  2. Που συνδέεται το πληκτρολόγιο στον Η/Υ;
  3. Που βασίζετε η διάταξη των πλήκτρων στα πληκτρολόγια και πως ονομάζεται;
  4. Ποιες είναι οι τέσσερις ομάδες πλήκτρων που διαθέτουν τα σύγχρονα πληκτρολόγια;
  5. Τι ομοιότητες και τι διαφορές έχουν τα εργονομικά σχεδιασμένα σε σχέση με τα κοινά πληκτρολόγια;


3.1.2 Επικοινωνία Πληκτρολογίου και Υπολογιστή

Ερωτήσεις Παράδοσης
  1. Ποιες οι δύο συνηθισμένες τεχνολογίες πληκτρολογίων;
  2. Με ποιους τρόπους δημιουργείται η κατάλληλη ηλεκτρική τάση που δείχνει ότι πατήθηκε ένα πλήκτρο στα πληκτρολόγια ευαίσθητα στη κίνηση;
  3. Γιατί τα πληκτρολόγια διαθέτουν ένα μικρό επεξεργαστή;
  4. Τι ονομάζεται κωδικός σάρωσης στα πληκτρολόγια και γιατί χρησιμοποιείται;
  5. Γιατί χρησιμοποιείται η μνήμη προσωρινής αποθήκευσης (buffer) στα πληκτρολόγια;
  6. Πως γίνεται η αποστολή των χαρακτήρων από το πληκτρολόγιο προς τον Η/Υ μέσω του επεξεργαστή και της μνήμης του πληκτρολογίου;
  7. Για ποιο λόγο κατά την εκτέλεση του, το πρόγραμμα οδήγησης του πληκτρολογίου αναστέλλει την δυνατότητα διακοπής του επεξεργαστή του πληκτρολογίου;
  8. Γιατί το πρόγραμμα οδήγησης του πληκτρολογίου τοποθετεί στην μνήμη RAM τους χαρακτήρες που λαμβάνει από το τη μνήμη του πληκτρολογίου;


3.1.3 Το Ποντίκι

Ερωτήσεις Παράδοσης
  1. Τι έκανε το ποντίκι απαραίτητο για κάθε υπολογιστή;
  2. Τι μπορούμε να κάνουμε με το ποντίκι (ποια η χρήση του);
  3. Πως συνδέεται το ποντίκι με τον Η/Υ;
  4. Ποιοι οι τύποι ποντικιών;


3.1.4 Η Κίνηση του Ποντικιού

Ερωτήσεις Παράδοσης
  1. Με τι αντιστοιχεί η κίνηση του ποντικιού αριστερά, δεξιά, πάνω ή κάτω;
  2. Πως επιτυγχάνεται η ακριβής κίνηση του δείκτη της οθόνης να αντιστοιχεί με την κίνηση του ποντικιού στο ποντικοδρόμιο (mouse pad);
  3. Για ποιο λόγο υπάρχουν οι δύο κάθετοι άξονες μέσα στο ποντίκι;
  4. Πως η περιστροφική κίνηση των αξόνων του ποντικιού μετατρέπεται σε ηλεκτρικά σήματα;
  5. Τι είναι ο οδηγός ποντικιού (mouse driver);
Επιπρόσθετες Ερωτήσεις
  1. Εσωτερικά του ποντικιού, εκτός από τους δύο κάθετους μεταξύ τους άξονες που χρησιμοποιούνται για την μετάδοση της κίνησης της μπίλιας του, συνήθως υπάρχει και ένας τρίτος μικρότερος σε μέγεθος. Σε τι χρησιμεύει αυτός;
  2. Πως αντιλαμβάνεται ο Η/Υ το μέγεθος του μήκους της διαδρομής που κινείται το ποντίκι;


3.1.5 Άλλες Συσκευές Κατάδειξης

Ερωτήσεις Παράδοσης
  1. Τι είναι η ιχνόσφαιρα (trackball);
  2. Ποιες οι ομοιότητες και οι διαφορές της ιχνόσφαιρας με το ποντίκι;
  3. Τι είναι η φωτογραφίδα ή μολύβι φωτός (light pen);


3.1.6 Χειριστήρια Παιχνιδιών (ΧΠ)

Ερωτήσεις Παράδοσης
  1. Ποια η εργασία των ΧΠ (joysticks);
  2. Ποιοι οι βασικοί τύποι ΧΠ;
  3. Ποιο το χαρακτηριστικό των αναλογικών ΧΠ;
  4. Που χρησιμοποιούνται τα αναλογικά ΧΠ;
  5. Ποιο το χαρακτηριστικό των ψηφιακών ΧΠ;
  6. Που χρησιμοποιούνται τα ψηφιακά ΧΠ;
  7. Με ποιο τρόπο μετατρέπεται η κίνηση του μοχλού των αναλογικών ΧΠ σε αντίστοιχη κίνηση των αντικειμένων που ελέγχουν στην οθόνη;
  8. Τι πρέπει να γίνει συνήθως για να είναι ακριβής η κίνηση του ελεγχόμενου αντικειμένου στην οθόνη με τη χρήση ενός αναλογικού ΧΠ;
  9. Ποιος ο ρόλος των επιπρόσθετων κουμπιών που υπάρχουν πάνω στα ΧΠ;
  10. Ποιες οι ομοιότητες και διαφορές των ψηφιακών ΧΠ με τα αναλογικά;
  11. Που συνδέεται το ΧΠ;
  12. Γιατί μερικές φορές χρησιμοποιούνται ειδικά ΧΠ;
Επιπρόσθετες Ερωτήσεις
  1. Ποια η νεκρή θέση σε ένα αναλογικό ΧΠ;


3.2 Η Οθόνη

3.2.1 Γενικά

Ερωτήσεις Παράδοσης
  1. Ποια η χρήση της οθόνης σε έναν Η/Υ;
  2. Ποιες οι διαφορές της οθόνης του Η/Υ από αυτή της τηλεοράσεως;
  3. Για ποιο λόγο η ποιότητα (ευκρίνεια και καθαρότητα) της οθόνης του Η/Υ είναι πολύ σημαντικά για τον χειριστή (χρήστη) του Η/Υ;
  4. Ποιες οι δύο βασικές κατηγορίες οθονών Η/Υ;


3.2.2 Οθόνες Καθοδικού Σωλήνα (CTR-Cathode Ray Tube)

Ερωτήσεις Παράδοσης
  1. Τι είναι ο καθοδικός σωλήνας (CRT) και από τι αποτελείται;
  2. Τι είναι η γυάλινη οθόνη (screen);
  3. Τι υπάρχει πίσω από το γυαλί της οθόνης CRT;
  4. Για ποιο λόγο στις έγχρωμες οθόνες CRT υπάρχουν τρία διαφορετικά είδη φωσφώρου πίσω από το γυαλί της οθόνης;
  5. Τι ονομάζουμε εικονοστοιχείο (pixel);
  6. Που βρίσκονται τα πυροβόλα ηλεκτρονιών (electon guns) σε μια οθόνη CRT;
  7. Γιατί στις έγχρωμες οθόνες CRT υπάρχουν τρία πυροβόλα ηλεκτρονίων;
  8. Τι είναι η μάσκα σκιών (shadow mask) και σε τι χρησιμεύει σε μια οθόνη CRT;
  9. Τι συμβαίνει όταν τα ηλεκτρόνια από τα πυροβόλα ηλεκτρονίων, προσκρούουν στον φώσφορο της γυάλινης οθόνης CRT διαμέσου της μάσκας σκιών;
  10. Πως δημιουργούνται τα διάφορα χρώματα στις οθόνες CRT;
  11. Αφού οι εικόνες σε μια οθόνη CRT αποτελούνται από κουκίδες, γιατί φαίνονται συμπαγή;
  12. Ποιες οι διαφορές της μονόχρωμης οθόνης CRT με την έγχρωμη;
  13. Ποια είναι τα ηλεκτρονικά κυκλώματα που υπάρχουν στον καθοδικό σωλήνα μιας οθόνης CRT;
  14. Ποια η χρήση του πλέγματος (ηλεκτρόδιο) ελέγχου στον καθοδικό σωλήνα μιας οθόνης CRT;
  15. Ποια η χρήση του πλέγματος (ηλεκτρόδιο) εστίασης στον καθοδικό σωλήνα μιας οθόνης CRT;
  16. Ποια η χρήση του συστήματος απόκλισης (πλέγμα οθόνης) στον καθοδικό σωλήνα μιας οθόνης CRT;


3.2.3 Χαρακτηριστικά Αξιολόγησης των Οθονών

Ερωτήσεις Παράδοσης
  1. Ποια είναι τα κύρια χαρακτηριστικά που καθορίζουν την λειτουργικότητα και κατ' επέκταση την ποιότητα μιας οθόνης CRT;
  2. Τι ονομάζουμε μέγεθος οθόνης και ποια τα τυπικά μεγέθη των σημερινών οθονών Η/Υ;
  3. Τι ονομάζουμε ορατό πλαίσιο οθόνης;
  4. Τι ονομάζουμε ανάλυση οθόνης (resolution) και ποιες οι πιο συνηθισμένες αναλύσεις για εργασία με οθόνη Η/Υ;
  5. Τι καθορίζει την μέγιστη ανάλυση μιας οθόνης CRT;
  6. Τι πλεονέκτημα έχουν οι οθόνες CRT με μεγάλη ανάλυση;
  7. Από τι εξαρτάται ο μέγιστος αριθμός χρωμάτων που μπορούν να εμφανιστούν ταυτόχρονα σε μια οθόνη CRT;
  8. Τι ονομάζουμε βήμα κουκίδας (dot pitch) μιας οθόνης CRT και σε τι μετριέται;
  9. Τι χαρακτηριστικά καθορίζει η πυκνότητα των εικονοστοιχείων μιας οθόνης CRT (βήμα κουκίδας);
  10. Ποιο πρέπει να είναι το βήμα κουκίδας μιας οθόνης CRT για να έχει όσο το δυνατό καλύτερη ποιότητα εικόνας;
  11. Ποια τα τυπικά βήματα κουκίδας των σημερινών οθονών CRT;
  12. Πως σχηματίζεται μια εικόνα σε μια οθόνη CRT και ποιοι οι περιορισμοί κατά την δημιουργία της;
  13. Τι ονομάζουμε χρόνο αναλαμπής σε μια οθόνη CRT;
  14. Τι ονομάζουμε πλέγμα σε μια οθόνη CRT;
  15. Πως δημιουργείται μια εικόνα σε μια οθόνη CRT με την τεχνική της σάρωσης πλέγματος;
  16. Γιατί η σάρωση (με ηλεκτρόνια) μιας οθόνης CRT πρέπει να γίνεται σε χρόνο μικρότερο από αυτό του χρόνου αναλαμπής;
  17. Τι ονομάζουμε συχνότητα ανανέωσης πλαισίου (refresh rate) μιας οθόνης CRT και σε τι μετριέται;
  18. Γιατί είναι επιθυμητό μια οθόνη CRT να έχει μεγάλη συχνότητα ανανέωσης;
  19. Τι ονομάζουμε οριζόντια συχνότητα σάρωσης (horizontal scanning frequency) μιας οθόνης CRT και σε τι μετριέται;
  20. Τι ονομάζουμε πεπλεγμένη σάρωση (interlaced scanning) σε μια οθόνη CRT;
  21. Ποιο το πλεονέκτημα της τεχνικής της πεπλεγμένης σάρωσης σε μια οθόνη CRT;
  22. Τι αρνητικό αποτέλεσμα δημιουργεί η τεχνική της πεπλεγμένης σάρωσης στις οθόνες CRT και ποιες οι επιπτώσεις στον άνθρωπο που την παρατηρεί;
  23. Χρησιμοποιείται σήμερα η τεχνική της πεπλεγμένης σάρωσης στις οθόνες CRT των Η./Υ και των τηλεοράσεων;


3.2.4 Ρυθμίσεις της Οθόνης

Ερωτήσεις Παράδοσης
  1. Για ποιο λόγο μπορούμε να κάνουμε ένα πλήθος ρυθμίσεων στις οθόνες;
  2. Από που γίνονται οι ρυθμίσεις των οθονών;
  3. Πως ενεργοποιείται συνήθως ο πίνακας των ρυθμίσεων οθόνης OSD;
  4. Ποιες είναι οι πιο συνηθισμένες ρυθμίσεις που μπορούν να γίνουν στις οθόνες CRT;
  5. Τι επιδιώκουμε με την ρύθμιση της φωτεινότητα και της αντίθεσης στις οθόνες;
  6. Τι επιδιώκουμε με την ρύθμιση του κέντρου και του μεγέθους της εικόνας στις οθόνες CRT;
  7. Τι επιδιώκουμε με την ρύθμιση της γεωμετρίας της εικόνας στις οθόνες CRT;
  8. Τι πρέπει να χρησιμοποιείται για την σωστή ρύθμιση της γεωμετρίας της εικόνας μιας οθόνης CRT;
  9. Ποιες είναι οι επιμέρους ρυθμίσεις της γεωμετρίας της εικόνας μιας οθόνης CRT;
  10. Τι επιδιώκουμε με την ρύθμιση των χρωμάτων της εικόνας μιας οθόνης;
  11. Για ποιο λόγο μερικές φορές είναι απαραίτητος ο απομαγνητισμός σε μια οθόνη CRT;
  12. Εκτός από τις τυπικές ρυθμίσεις για την φωτεινότητα/αντίθεση, του κέντρου/μεγέθους, την γεωμετρία και των χρωμάτων, τι είδους ρυθμίσεις μπορούν να γίνουν συνήθως από των πίνακα επιλογών OSD των οθονών CRT;


3.2.5 Οθόνες Υγρού Κρυστάλλου (LCD-Liquid Crystal Displays)

Ερωτήσεις Παράδοσης
  1. Σε ποια τεχνολογία βασίζονται οι οθόνες LCD;
  2. Τι είναι οι υγροί κρύσταλλοι στις οθόνες LCD;
  3. Από τι αποτελείται κάθε εικονοστοιχείο στις οθόνες LCD;
  4. Για ποιο λόγο σε κάθε εικονοστοιχείο των οθονών LCD εισάγονται πολύ μικρά και διαφανή ηλεκτρόδια;
  5. Με ποιο τρόπο δημιουργείται η εικόνα στις οθόνες LCD;
  6. Για ποιο λόγο οι οθόνες LCD πρωτοεμφανίστηκαν σε φορητές συσκευές και φορητούς Η/Υ;
  7. Τι μεγέθη οθονών LCD υπάρχουν σήμερα;
  8. Ποιο το βασικό μειονέκτημα των οθονών LCD;
  9. Ποιες οι διάφορες τεχνολογίες οθονών LCD;


3.2.6 Οθόνες TFT (Thin Film Transistor)

Ερωτήσεις Παράδοσης
  1. Πως αναπαριστάνεται κάθε εικονοστοιχείο στις οθόνες TFT;
  2. Τι συμβαίνει στις οθόνες TFT όταν καταστραφεί ένα από τα τρανζίστορ που περιέχει η επιφάνεια της;
  3. Πως προκύπτουν οι διάφοροι χρωματικοί συνδυασμοί στις οθόνες TFT;


3.2.7 Προδιαγραφές και Ακτινοβολίες Οθονών

Ερωτήσεις Παράδοσης
  1. Τι έχουν δείξει οι έρευνες για τις επιπτώσεις της ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας των οθονών στην υγεία των χρηστών;
  2. Ποιοι είναι οι πιθανοί κίνδυνοι από την ακτινοβολία των οθονών;
  3. Με ποιο τρόπο οι κατασκευαστές των σύγχρονων οθονών περιορίζουν την ακτινοβολία που εκπέμπουν αυτές;
  4. Από που προέρχεται η περισσότερη εκπομπόμενη ακτινοβολία στις οθόνες;
  5. Ποια τα πιο διαδεδομένα πρότυπα προστασίας από ακτινοβολίες και ποιο το πιο αυστηρό από αυτά;
  6. Από που πιστοποιείται μια οθόνη ότι ακολουθεί κάποιο πρότυπο ακτινοβολίας;


3.2.8 Διαχείριση Ενέργειας

Ερωτήσεις Παράδοσης
  1. Γιατί γίνονται προσπάθειες για την μείωσητης κατανάλωσης ενέργειας από τις οθόνες;
  2. Ποια η εργασία των συστημάτων διαχείρισης ενέργειας στις οθόνες;
  3. Ποιες οθόνες χαρακτηρίζονται ως Energy Star ή οικολογικές;
  4. Πόσα στάδια υπάρχουν στην διαδικασία παύσης της λειτουργίας της οθόνης και πως γίνεται η μετάπτωση από το ένα στάδιο στο άλλο σύμφωνα με το σύστημα διαχείρισης ενέργειας;
  5. Πως γίνεται η επαναδραστηριοποίηση της οθόνης που έχει πέσει σε κατάσταση αναμονής (stand by) ή παύσης;
  6. Πως γίνεται η ρύθμιση του συστήματος διαχείρισης ενέργειας στις οθόνες;
  7. Τι είναι τα προγράμματα προστασίας της οθόνης (screen saver) και για ποιο λόγο χρησιμοποιούνται;


3.3 Η Κάρτα Γραφικών

3.3.1 Γενικά


3.3.2 Απλές Κάρτες Γραφικών


3.3.3 Κάρτες Γραφικών με Επιταχυντή


3.3.4 Χαρακτηριστικά Αξιολόγησης της Κάρτας Γραφικών


3.3.5 Τοποθέτηση Κάρτας Γραφικών


3.4 Εκτυπωτές

3.4.1 Εισαγωγή


3.4.2 Είδη Εκτυπωτών


3.4.3 Τεχνικά Χαρακτηριστικά


3.4.4 Σύνδεση Εκτυπωτή

 


Υλικό Υπολογιστών - Πολυμέσα - Εφαρμογές Πολυμέσων
Πρόγραμμα Σπουδών - Πηγές Πληροφοριών - Ερωτήσεις

Η Βασική Μονάδα - Μονάδες Εισόδου/Εξόδου


Τελευταία Ενημέρωση Ιστοσελίδας: 18 Ιουλ 2003, Τελευταία Ενημέρωση Ιστότοπου: 18 Ιουλ 2003 από τον Βαγγέλη