Erasmus +KA1 Επίσκεψη εκπαιδευτικών στην Σικελία

Erasmus +KA1 Επίσκεψη εκπαιδευτικών στην Σικελία

Το Δημοτικό Σχολείο Καλονερίου – Μικροκάστρου στα πλαίσια υλοποίησης του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus +KA1, με θέμα: «Οδεύοντας στο μέλλον με αφετηρία τη φυσική και πολιτιστική μας κληρονομιά», πραγματοποίησε την τρίτη κατά σειρά κινητικότητα του.

Δύο εκπαιδευτικοί του σχολείου μας, η δασκάλα Μπλαχάβα Φανή κι ο καθηγητής Πληροφορικής Γκιάτας Ιωάννης καθώς και μία συνάδελφος δασκάλα από σχολείο της Κύπρου επισκέφτηκαν την Κατάνια της Σικελίας και συμμετείχαν σε επιτόπια παρακολούθηση εργασίας/παρατήρησης (job shadowing) στο σχολείο με ονομασία «Istituto Comprensivo F. Guglielmino» στο προάστιο Aci Catena της πόλης της Κατάνιας, από 7 έως 13 Απριλίου.

Το σχολείο που επισκεφτήκαν περιλαμβάνει νηπιαγωγείο (nursery school) για μαθητές 3 – 5 χρονών, δημοτικό (primary school) για μαθητές 6 – 11 χρονών και γυμνάσιο (lower secondary school) για μαθητές 12 – 14 χρονών.

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης των εκπαιδευτικών μας στο συγκεκριμένο σχολείο είχαν τη δυνατότητα:

Να παρακολουθήσουν και να παρατηρήσουν πως λειτουργεί ένα μεγάλο ιταλικό σχολείο, που περιλαμβάνει νηπιαγωγείο, δημοτικό και γυμνάσιο, καθώς και να συγκρίνουν τη δομή και την οργάνωση του, που είναι τελείως διαφορετική σε σχέση με τα ελληνικά σχολεία.
Να γνωρίσουν τους συναδέλφους – εκπαιδευτικούς, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του σχολείου αυτού και να ανταλλάξουν απόψεις, πληροφορίες και εμπειρίες.
Να ξεναγηθούν στις υποδομές του σχολείου (αίθουσες διδασκαλίας, εργαστήρια, γυμναστήριο, αίθουσα μουσικών εκδηλώσεων).
Να παρακολουθήσουν την παρασκευή παραδοσιακών πασχαλινών κουλουριών της Σικελίας (Cuddura cu l’Ova) σε συνεργασία με τους γονείς των μαθητών.
Να παρατηρήσουν από κοντά την εκτροφή μεταξοσκώληκα στα πλαίσια ενός project μίας τάξης του δημοτικού σχολείου.
Να παρακολουθήσουν μία συναυλία από την ορχήστρα του σχολείου.
Να παρακολουθήσουν μία μουσικοχορευτική εκδήλωση με παραδοσιακά τραγούδια και χορούς της Σικελίας.
Να παρατηρήσουν στα πλαίσια διδασκαλίας των αναλογιών στο διδακτικό αντικείμενο των Μαθηματικών μία εκπαιδευτική δραστηριότητα που έλαβε χώρα στο προαύλιο του σχολείου κι όπου οι μαθητές του γυμνασίου με τη βοήθεια του καθηγητή τους μέτρησαν το ύψος του κτιρίου του σχολείου.
Στα πλαίσια του μαθήματος της Ιταλικής Γλώσσας, να παρακολουθήσουν μία μουσικοκινητική δραστηριότητα με ταυτόχρονη προβολή powerpoint σε διαδραστικό πίνακα, όπου ενημερωθήκαν για στοιχεία της μυθολογίας της περιοχής (ποταμός Άκης, νύμφη Γαλάτεια και Κύκλωπας Πολύφημος) μαζί με κάποιες πληροφορίες για τα βασικά αξιοθέατα καθώς και τη χλωρίδα και πανίδα της περιοχής. Στο τέλος της δραστηριότητας αυτής οι Ιταλοί μαθητές είχαν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν ένα βίντεο που παρουσίαζε το δικό μας δημοτικό σχολείο “Καλονερίου – Μικροκάστρου”.
Να συμμετέχουν σε εκπαιδευτικές εκδρομές και να επισκεφτούν τον αρχαιολογικό χώρο στις Συρακούσες, τη νησίδα Ορτυγία, που αποτελούσε στην αρχαιότητα το κέντρο των Συρακουσών, τη ρωμαϊκή έπαυλη Villa de Casale με τα καλοδιατηρημένα μωσαϊκά στην πόλη Piazza Armerina (στο κέντρο του νησιού της Σικελίας), τα ορυχεία Floristella καθώς και τις ακτές της πόλης Aci Reale στο Ιόνιο Πέλαγος (Le Chiazzette) με ταυτόχρονη επίσκεψη σε μύλο για την παραγωγή αλευριού.

Μέσω της υλοποίησης της συγκεκριμένης κινητικότητας οι εκπαιδευτικοί μας έζησαν μία μοναδική εμπειρία, έχοντας τη δυνατότητα να γνωρίσουν το εκπαιδευτικό σύστημα της Ιταλίας, να συναναστραφούν με εκπαιδευτικούς άλλων χωρών (Κύπρου, Ιταλίας) καθώς και να δουν στοιχεία του πολιτιστικού και φυσικού πλούτου της Σικελίας. Τα περισσότερα μέρη που επισκέφτηκαν οι εκπαιδευτικοί μας στη Σικελία υπήρξαν αποικίες των Αρχαίων Ελλήνων με εμφανή ακόμα τα σημάδια από το πέρασμα των προγόνων μας σε αυτό το νησί. Η Σικελία είναι ένα νησί με πολύ φιλόξενους ανθρώπους, με πολλούς πολιτιστικούς και ιστορικούς δεσμούς με την Ελλάδα, μιας και αποτελούσε κομμάτι της λεγόμενης Μεγάλης Ελλάδας, «Magna Grecia»!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *