Ένα παράδειγμα

Χωρίς να θέλουμε να δεσμεύσουμε την επινοητικότητά σας, σας προτείνουμε ένα σενάριο για να αξιοποιήσετε τα ιστολόγια στο μάθημά σας. Το παράδειγμα είναι ενδεικτικό. Εσείς μπορείτα να κάνετε τις αλλαγές που θέλετε και να το αναπροσαρμόσετε στο δικό σας διδακτικό αντικείμενο.

Μέσα από αυτή τη διδακτική προσέγγιση: προσπαθούμε να συνδέσουμε τις βιβλικές διηγήσεις με τις καθημερινές εμπειρίες των μαθητών, ζητάμε από τους μαθητές να προβληματιστούν, να ερευνήσουν, να ασκηθούν στο δημιουργικό γράψιμο, να επιχειρηματολογήσουν, να δημιουργήσουν, να επιλέξουν και να τροποποιήσουν στάσεις. 

 

Εκπαιδευτικό σενάριο - Η παραβολή του Καλού Σαμαρείτη

 

Έχετε να διδάξετε την ενότητα που αφορά τη συγκεκριμένη διήγηση. Πώς μπορείτε να αξιοποιήσετε ένα ιστολόγιο; ακολουθήστε τα παρακάτω βήματα:

1. Κάντε μια ανάρτηση που να καταλήγει στο ερώτημα ποιος είναι για εμάς ο "πλησίον". Προσοχή! Μην δώσετε την απάντηση στους μαθητές και μην τους κατευθύνετε στο να δώσουν μια απάντηση που να ταιριάζει στο μήνυμα της συγκεκριμένης διήγησης. Μας ενδιαφέρει, στην αρχή, ποιον θεωρεί ο μαθητής πλησίον, ακόμη και αν αυτός είναι ο διπλανός του ή ένας φίλαθλος του ΠΑΟΚ.


2. Αναρτήστε δημοσιεύματα που να αφορούν συνανθρώπους μας που πάσχουν. Ένα θέμα που απασχολεί σήμερα την ελληνική κοινωνία είναι το ζήτημα των μεταναστών. Αφού αναρτήσετε τα συγκεκριμένα δημοσιεύματα, ζητήστε τους τη γνώμη τους. Προκαλέστε μια συζήτηση, στην οποάι δεν είναι ανάγκη να συμφωνούν όλοι μεταξύ τους.

3. Ζητήστε τους να μπουν στη θέση ενός μετανάστη και να γράψουν την ιστορία του, όπως οι ίδιοι τη φαντάζονται. Ζητήστε τους να διηγηθούν όλα όσα του έχουν συμβεί, χωρίς όμως να τελειώσουν την ιστορία.

4. Ζητήστε τους να αναζητήσουν πληροφορίες, φωτογραφίες ή οτιδήποτε άλλο σχετίζεται με το θέμα και να το δημοσιεύσουν στο ιστολόγιο. Ζητήστε τους να δημιουργήσουν ένα βίντεο ή να φωτογραφίσουν οι ίδιοι κάτι αντιπροσωπευτικό και να το δημοσιεύσουν.

5. Δημοσιεύστε το κείμενο της Παραβολής και ρωτήστε τους, ποιος είναι σήμερα ο πλησίον και ποια είναι η στάση μας απέναντί του.

6. Ζητήστε τους να τελειώσουν την ιστορία που ξεκίνησαν με 2 διαφορετικούς τρόπους:με καλή και κακή έκβαση.

7. Τους ζητάμε να επιλέξουν ποιο τέλος τους αντιπροσωπεύει.

8. Επανερχόμαστε στο αρχικό ερώτημα "ποιος είναι ο πλησίον".