ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΟΥ ΘΕΛΩ -Νο 11

Το σημερινό εκπαιδευτικό σύστημα που εφαρμόζεται στο λύκειο έχει πολλά προβλήματα παρουσιάζει αρκετά προβλήματα. Αρχικά το λύκειο είναι συνδεδεμένο με την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, λειτουργεί δηλαδή ως «προθάλαμος» για  τις ανώτερες σχολές .Το βαθμοθηρικό και εξετασιοκεντρικό  σύστημα ωθεί τους μαθητές σ? έναν αγώνα για την επίτευξη του παραπάνω στόχου. Κάθε άλλη δραστηριότητα εκτός του διαβάσματος συγκεκριμένης ύλης που απαιτούν οι εξετάσεις, είναι απαγορευμένη. Αθλητικές, πολιτιστικές ή άλλες δραστηριότητες απορρίπτονται. Η μηχανική αποστήθιση , η παπαγαλία αφαιρούν την δυνατότητα καλλιέργειας  της σκέψης αλλά και της ιεράρχησης αναγκών του νέου με αποτέλεσμα οι τελευταίοι να πλήττουν, να νιώθουν ανία και να θεωρούν καταναγκαστική που όμως θα αποκομίσει ένα μακροπρόθεσμο επαγγελματικό κέρδος. Τα παιδία επικεντρώνονται μόνο στα μαθήματα που ανοίγουν δρόμους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση  ενώ όλα τα άλλα θεωρούνται και αντιμετωπίζονται ως άχρηστα και περιττά.

Φυσικά το αδιέξοδο αυτό στο οποίο έχει περιέλθει το εκπαιδευτικό σύστημα μπορεί να αντιμετωπιστεί αν ειδωθεί ουσιαστικά απ? τους αρμόδιους φορείς. Συγκεκριμένα το κράτος, εκπαιδευτικοί και γονείς οφείλουν να συνεργαστούν ώστε το σχολείο να αποτελέσει κοιτίδα καλλιέργειας που θα οδηγήσει στην αυτογνωσία ,στην ψυχική ισορροπία των μαθητών. Για το σκοπό αυτό πρέπει να προωθηθεί η ανθρωπιστική παιδεία ,η ολόπλευρη μόρφωση και η ανάπτυξη των ιδιαίτερων στοιχείων των μαθητών. Το σχολείο οφείλει να εμπλουτίσει το πρόγραμμα του πέρα απ? το γνωστικό αντικείμενο με δραστηριότητες ποικίλου είδους. Διαθεματικές και ερευνητικές   εργασίες ,παρουσιάσεις επιμορφωτικές ,διαγωνισμοί καλλιτεχνικοί, αθλητικοί , πολιτιστικοί , επισκέψεις , εκδρομές, ανταλλαγή μαθητών με σχολεία εσωτερικού και εξωτερικού, ενθάρρυνση της πρωτοβουλίας και της σκέψης είναι πυλώνες στους οποίους πρέπει κυρίως να σταθεί ο σχεδιασμός του εκπαιδευτικού σχεδιασμού

Το ιδανικό λύκειο θα είχε την παραπάνω μορφή, θα ήταν αυτό πού θα έλκυε τους μαθητές, θα τους έκανε να χαμογελάνε, θα τους εξωτερίκευε ιδιαίτερες δεξιότητες  και κλίσεις και θα τους καθιστούσε  ολοκληρωμένες και  ισορροπημένες προσωπικότητες

One thought on “ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΟΥ ΘΕΛΩ -Νο 11

  • 19 Μαρτίου 2016 at 21:28
    Permalink

    Μπράβο, για την οπτική που προσέγγισες το θέμα .Η πλευρά που έθιξες μέσα σε λίγες γραμμές δείχνει ένα άλλο πιο ελκυστικό λύκειο.

Αφήστε μια απάντηση