Άσκηση στα παρώνυμα. Να εντοπίσετε τη σημασιολογική διαφορά των λέξεων κάθε ζεύγους.

1. Δεν λέει τίποτα σπουδαίο· επαναλαμβάνει συνέχεια τις ίδιες ().
1. Ο Σοφοκλής έφερε () στο αρχαίο θέατρο.
2. Μ’ αυτά που είπα () ότι ξέρω ποιοι ευθύνονται για τις ζημιές.
2. Όλα αυτά δεν τα ()· είναι η απόλυτη αλήθεια.
3. Η νομοθετική () της συμφωνίας πρέπει να γίνει έγκαιρα.
3. Δυστυχώς πέθανε από () του ήπατος.
4. Το συμβούλιο των καθηγητών κάλεσε σε () τον μαθητή.
4. Κατατέθηκε ο οικονομικός () της εταιρείας.
5. Τα νέα μέτρα αναμένεται να έχουν θετικές () στην οικονομία.
5. Ευτυχώς το φάρμακο δεν είχε αρνητικές ().
6. Η () της σπείρας των εκβιαστών οφείλεται στη συνεργασία ενός μέλους της με τις αρχές.
6. Η οργανωτική () του οργανισμού θα καθοριστεί με σχετική απόφαση.
7. Δεν τον ενόχλησε κανείς κι έτσι δόθηκε () στη μελέτη.
7. Είναι εντελώς ()! Δεν ξέρει τι κάνει!
8. Ο () μέσα στα σχολεία είναι σε βάρος τόσο των ίδιων των μαθητών.
8. Ο () των αθλητών ήταν εξαιρετικά καλός.
9. Με αυτό το παράδειγμα θέλησε να δείξει την () μεταξύ θεωρίας και πράξης.
9. Όσα λέει ο υπουργός βρίσκονται σε () με τις θέσεις της κυβέρνησης.
10. Απαγορεύεται να σας δώσω αυτήν την ().
10. Σπούδασε () στο Πανεπιστήμιο της Θεσσαλονίκης.
11. Αναρριχήθηκε γρήγορα στην () της εταιρείας.
11. Για να μην αγχωθείς πρέπει πρώτα να κάνεις μια () των στόχων σου.
12. Αγαπητέ μου γιε, σου () όλη μου την περιουσία.
12. Μόνο εγώ () την πατρική περιουσία.
13. Δεν θα επιτρέψουμε καμιά () από τις αρχές μας.
13. Ο ρήτορας κάνοντας () στο συναίσθημα προσπάθησε να πείσει τους ακροατές του.
14. Με τους λανθασμένους χειρισμούς της αστυνομίας () η αγωνία των συγγενών του θύματος.
14. Η προθεσμία υποβολής των δικαιολογητικών () για δέκα ημέρες.
15. Η () του προς την υπερβολή έχει μείνει παροιμιώδης.
15. Μετά από λίγο ακούστηκε η () του πολυβόλου.