Θεωρία
Ασκήσεις
Άσκηση στα παρώνυμα. Να εντοπίσετε τη σημασιολογική διαφορά των λέξεων κάθε ζεύγους.
1. Δεν λέει τίποτα σπουδαίο· επαναλαμβάνει συνέχεια τις ίδιες (
).
1. Ο Σοφοκλής έφερε (
) στο αρχαίο θέατρο.
2. Μ’ αυτά που είπα (
) ότι ξέρω ποιοι ευθύνονται για τις ζημιές.
2. Όλα αυτά δεν τα (
)· είναι η απόλυτη αλήθεια.
3. Η νομοθετική (
) της συμφωνίας πρέπει να γίνει έγκαιρα.
3. Δυστυχώς πέθανε από (
) του ήπατος.
4. Το συμβούλιο των καθηγητών κάλεσε σε (
) τον μαθητή.
4. Κατατέθηκε ο οικονομικός (
) της εταιρείας.
5. Τα νέα μέτρα αναμένεται να έχουν θετικές (
) στην οικονομία.
5. Ευτυχώς το φάρμακο δεν είχε αρνητικές (
).
6. Η (
) της σπείρας των εκβιαστών οφείλεται στη συνεργασία ενός μέλους της με τις αρχές.
6. Η οργανωτική (
) του οργανισμού θα καθοριστεί με σχετική απόφαση.
7. Δεν τον ενόχλησε κανείς κι έτσι δόθηκε (
) στη μελέτη.
7. Είναι εντελώς (
)! Δεν ξέρει τι κάνει!
8. Ο (
) μέσα στα σχολεία είναι σε βάρος τόσο των ίδιων των μαθητών.
8. Ο (
) των αθλητών ήταν εξαιρετικά καλός.
9. Με αυτό το παράδειγμα θέλησε να δείξει την (
) μεταξύ θεωρίας και πράξης.
9. Όσα λέει ο υπουργός βρίσκονται σε (
) με τις θέσεις της κυβέρνησης.
10. Απαγορεύεται να σας δώσω αυτήν την (
).
10. Σπούδασε (
) στο Πανεπιστήμιο της Θεσσαλονίκης.
11. Αναρριχήθηκε γρήγορα στην (
) της εταιρείας.
11. Για να μην αγχωθείς πρέπει πρώτα να κάνεις μια (
) των στόχων σου.
12. Αγαπητέ μου γιε, σου (
) όλη μου την περιουσία.
12. Μόνο εγώ (
) την πατρική περιουσία.
13. Δεν θα επιτρέψουμε καμιά (
) από τις αρχές μας.
13. Ο ρήτορας κάνοντας (
) στο συναίσθημα προσπάθησε να πείσει τους ακροατές του.
14. Με τους λανθασμένους χειρισμούς της αστυνομίας (
) η αγωνία των συγγενών του θύματος.
14. Η προθεσμία υποβολής των δικαιολογητικών (
) για δέκα ημέρες.
15. Η (
) του προς την υπερβολή έχει μείνει παροιμιώδης.
15. Μετά από λίγο ακούστηκε η (
) του πολυβόλου.
Έλεγχος
ΕΝΤΑΞΕΙ
Επανάληψη
© Γιάννης Παπαθανασίου - Ελληνικός Πολιτισμός