Ο ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΣ      

http://users.sch.gr/kontaxis

 

Τα μαθήματα


Αγορά Εργασίας 

 

Παιδαγωγικά Θέματα

 

Ευκαιρίες

Νέα από τα σχολεία

Εκδηλώσεις

Τεχνικός Πολιτισμός

Εργαστήρια

Χρήσιμες Συνδέσεις

Αρχικές συμβουλές για τις πρώτες ημέρες των ΕΠΑΛ

 Προσοχή! Οι παρακάτω συμβουλές δεν αποτελούν οδηγίες, οι οποίες συντάσσονται από τις αρμόδιες υπηρεσίες, αλλά μια πρόταση προσέγγισης που μπορείτε να αξιοποιήσετε. 

Στοιχεία Τεχνολογίας

 Βλέπε αναλυτικά:

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Α΄ ΕΠΑΛ - Συμβουλές, ιδέες εργασιών, αξιολόγηση, απαντήσεις σε ερωτήματα

 Τις πρώτες ώρες διδασκαλίας, προτείνουμε ο εκπαιδευτικός να ενημερώσει τους μαθητές για τις θεματικές ενότητες που περιλαμβάνει το βιβλίο και να προσπαθήσει να διαγνώσει τα αρχικά ενδιαφέροντά τους αλλά και την προϋπάρχουσα γνώση και εμπειρία τους σε τεχνολογικά θέματα. Στη συνέχεια, μπορεί να τους καθοδηγήσει σε αναζήτηση πληροφοριών για θέματα της τεχνολογίας που τους ενδιαφέρουν.

Οι πληροφορίες αυτές μπορούν να συνθέσουν ομαδικές ή ατομικές εργασίες όπως προβλέπεται από την ισχύουσα νομοθεσία περί αξιολόγησης των μαθητών.

 Επίσης, μπορεί να αφιερώσει 1-2 ώρες, για επίσκεψη στα εργαστήρια του σχολείου, ώστε οι μαθητές να έρθουν σε μια πρώτη επαφή με την άλλη προσέγγιση της γνώσης, αυτήν της εργαστηριακής εξάσκησης.

 Ο εκπαιδευτικός μπορεί να προσεγγίσει το αντικείμενο αξιοποιώντας δημιουργικά τα ενδιαφέροντα των μαθητών τα οποία εντόπισε τις πρώτες μέρες. Με βάση τα περιεχόμενα του μαθήματος, μπορεί ο εκπαιδευτικός να οικοδομήσει τη διδασκαλία του σε συνεργασία με τους μαθητές και με βάση τις παρακάτω ερωτήσεις.

Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός – Περιβάλλον Εργασίας

Ανάθεση μαθήματος

Κατ' αρχήν θα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στην ανάθεση του συγκεκριμένου μαθήματος, το οποίο πολλές φορές ανατίθεται σε νέους εκπαιδευτικούς οι οποίοι δεν έχουν πλήρες ωράριο.

Για τις αναθέσεις ΣΕΠ επισημαίνουμε ότι σύμφωνα με την Υ.Α. /ΥΠΕΠΘ/Τμήμα Δ/ Αρ. πρωτ. 69598/Γ2/10 - 07 – 2006/ΦΕΚ 1050/τ.Β΄/03-08-2006 που αφορά στην ανάθεση μαθημάτων Λυκείου, το ΣΕΠ μπορούν να διδάξουν:

 "Όλοι οι καθηγητές ανεξαρτήτως ειδικότητας. Προηγούνται με σειρά προτεραιότητας:

Α. Εκπαιδευτικοί που υπηρετούν σε γραφείο ΣΕΠ (όπου υπάρχει).

Β. Εκπαιδευτικοί κάτοχοι διδακτορικού τίτλου στη Συμβουλευτική και στον Επαγγελματικό προσανατολισμό.

Γ. Εκπαιδευτικοί κάτοχοι μεταπτυχιακού τίτλου στη Συμβουλευτική και στον Επαγγελματικό προσανατολισμό.

Δ. Εκπαιδευτικοί κάτοχοι πιστοποιητικού ειδικού προγράμματος μεταπτυχιακού επιπέδου στη Συμβουλευτική και στον Επαγγελματικό προσανατολισμό του ΥΠΕΠΘ χρονικής διάρκειας 1.000 ωρών.

Ε. Εκπαιδευτικοί κάτοχοι πιστοποιητικού ειδικού προγράμματος επιμόρφωσης στη Συμβουλευτική και στον Επαγγελματικό προσανατολισμό του ΥΠ.Ε.Π.Θ. χρονικής διάρκειας 520 ωρών ή πιστοποιητικό προγράμματος κατάρτισης στην τεκμηρίωση πληροφοριακού υλικού ΣΕΠ του ΥΠ.Ε.Π.Θ. χρονικής διάρκειας 660 ωρών.

ΣΤ. Εκπαιδευτικοί που είναι κάτοχοι πιστοποιητικού ειδίκευσης του ΣΥΠ της Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.

Ζ. Εκπαιδευτικοί που είναι κάτοχοι πιστοποιητικού πεντάμηνου σεμιναρίου επιμόρφωσης στελεχών στον ΣΕΠ.

Η. Εκπαιδευτικοί που έχουν παρακολουθήσει ολιγοήμερα σεμινάρια ΣΕΠ."

Τρόπος διδασκαλίας

 Όπως αναφέρεται σαφώς στο έγγραφο του ΥΠΕΠΘ με Αρ. Πρωτ. 94057/Γ2/15-09-06, με θέμα: «Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών Α΄ τάξης ΕΠΑΛ», το συγκεκριμένο μάθημα διδάσκεται με τη μέθοδο των ατομικών και ομαδικών εργασιών.

Είναι αναγκαίο από τις πρώτες ημέρες, ο εκπαιδευτικός να πλησιάσει τους μαθητές και να προσπαθήσει, όχι μόνο με τη συζήτηση αλλά και με συγκεκριμένες μικροεργασίες – ασκήσεις να διαγνώσει αρχικά τις κλίσεις, τα ενδιαφέροντα και τις δυνατότητες των μαθητών, ώστε να μπορέσει να παρέμβει συμβουλευτικά και να τους καθοδηγήσει στην επιλογή των εργασιών που θα εκπονήσουν.

Δείτε και το άρθρο:

Για τη διδασκαλία του ΣΕΠ

Το ΣΕΠ αποτελεί ένα σημαντικότατο μάθημα καθώς βοηθάει τους μαθητές να ανακαλύψουν τον εαυτό τους αλλά και το σχολείο να τους προσεγγίσει καλύτερα. Όμως, σε πολλά σχολεία παρατηρείται το φαινόμενο ανάθεσης του ΣΕΠ όχι με κριτήρια καταλληλότητας αλλά με κριτήρια συμπλήρωσης ωραρίου. Περισσότερα..

 

 Περισσότερες πληροφορίες παιδαγωγικού περιεχομένου στα παρακάτω άρθρα.

Τρόποι μάθησης και μέθοδοι διδασκαλίας στην Τεχνική Εκπαίδευση

Καλύτερη προσέγγιση των μαθησιακών ιδιαιτεροτήτων των μαθητών

Συμβουλές για τις πρώτες συναντήσεις με τους μαθητές 

Πως μαθαίνουν οι μαθητές

 

   Αθανάσιος Κονταξής

Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ12
Μηχανολόγος Μηχανικός

 

.